Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy z odpaleniem, zła praca silnika na benzynie, gaz OK
Autor Wiadomość
Witek209 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CS0 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2021
Posty: 3
Skąd: Łódź
  Wysłany: 28-04-2021, 08:42   Problemy z odpaleniem, zła praca silnika na benzynie, gaz OK

Cześć! Zacznę trochę inaczej.

Pacjent:
Lancer CS0, rocznik 2007, silnik 2.0 136km 4g63, przebieg 172800km, przebieg na LPG około 70 tys km.

Objawy:
- nierówna praca silnika na benzynie (w szczególności na zimnym silniku)
- duże trudności z uruchomieniem
- biały dym przy dodaniu gazu
- brak mocy
- gwałtowne dodanie gazu na biegu jałowym = pooszarpywaniem silnika i gaśnięcie.

Wszystko powyżej występuje jedynie na benzynie. Na gazie jest OK (po za odpalaniem- odpala tylko na pb)

Co zrobiłem i ustaliłem do tej pory?
Przez program KME (instalacja gazowa) załączałem po kolei cylindry. Część chodziła na LPG pozostałe na PB i było lepiej. Całkowita praca na LPG i silnik chodzi całkiem normalnie. Komputer od gazu wykrył błąd "brak sygnału z wtryskiwacza benzyny cyl 1-4". Olej jest i ma odpowiednią barwę i konsystencje, płyn chłodniczy jest i też jest ok. Paliwo świeże.
Na biegu jałowym teoretyczny czas otwarcia wtrysków benzyny około 2.75 i 740obrotów. Na biegu jałowym teoretyczny czas otwarcia wtrysków gazu około 3.3 i 750obrotów. (instalacja sekwencyjna)

Co podejrzewam?
- uszkodzony/uszkodzone wtryski benzyny
- uszkodzona pompa paliwa
- uszkodzony czujnik na wałku rozrządu
- uszkodzona sonda (lub obie)

POMOCY :) Proszę.

Wrzucam logi jeden na LPG drugi na PB. Starałem się tak samo zrobić. Auto stało.

https://easyupload.io/xgscc9 (oba pliki spakowane w jeden rar)

Z góry dziękuję za pomoc :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24315
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-04-2021, 12:21   

Witek209 napisał/a:
uszkodzony/uszkodzone wtryski benzyny
zacznij od tego, bo objawy dość książkowe

jako druga pompa paliwa, ale to da radę sprawdzić zegarem po podłączeniu do filtra, powinno być ok. 250-300kPa

Witek209 napisał/a:
brak sygnału z wtryskiwacza benzyny cyl 1-4
zapewne gazownik poszedł na łatwiznę i odczytuje obroty z wtryskiwaczy zamiast czujnika wałka rozrządu - a że przy hamowaniu silnikiem wtryski są odłączane, to takie błędy się zdarzają
 
 
Witek209 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer CS0 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2021
Posty: 3
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-04-2021, 12:09   

NAPRAWIONE!

Wymontowałem wtryski benzyny (jest do nich bardzo dobry dostęp) wraz z całą listwą, bo tak jest najwygodniej. Następnie wstępnie je przeczyściłem pędzelkiem z benzyną ekstrakcyjną, zdemontowałem gumki i całość wrzuciłem do myjki ultradźwiękowej (takiej z Aliexpress za około 100zł). Moczyło się to całą noc a od rano było 6 godzin mycia w myjce (zalana też benzyną ekstrakcyjną).

Po takim procesie wszystko złożyłem, skręciłem i odpaliłem. Po około 5 sekundach silnik zapalił, przez kilka sekund pracował kiepsko (zapowietrzona listwa i wtryski więc to normalne) a następnie wszystko wróciło do normy.
Po rozgrzaniu silnika i jeździe próbnej stwierdzam że silnik pracuje dużo płynniej, zauważalnie wzrosła moc powyżej 4,5-5 tys obrotów i chodzi idealnie równo na biegu jałowym (750 obrotów +/- 10 obrotów.
Zauważalnie szybciej też odpala silnik, czy to zimny czy ciepły.

Ogólnie całą sytuację uważam za pozytywną pomimo dużej dawki stresu (w pierwszej chwili był pomysł że padła głowica). Gdyby nie ów sytuacja pewnie do wtrysków bym nawet nie zajrzał.

Idąc za ciosem wyczyściłem też przepustnicę i wymyłem wtryski od gazu (taki sam sposób jak te benzynowe), ale te procedury raczej niczego nie wniosły.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24315
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-04-2021, 13:32   

Witek209 napisał/a:
NAPRAWIONE!
nie ma za co
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.