Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Maciejos - Mitsubishi Galant Sport Edition V6 2.5
Autor Wiadomość
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10712
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 26-04-2021, 11:06   

I jak??? tez jestem zainteresowany...
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Maciejos 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant SE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 412
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-04-2021, 14:34   

A dziękuję, wszystko dobrze :-)

Poniżej widać co montowałem i jak wygląda już po "zabiegu".

Przejechałem się ok. 30 km (musiałem tylko zresetować ECU, aby zniknął błąd lambdy) i jest super.

Znowu słychać fajne buczenie z wydechu i mruczenie V6 w środku auta.

Jestem więcej niż zadowolony.

Wydaję mi się, że obecne "wrażenia dźwiękowe" dochodzące z auta, są dla mnie o wiele przyjemniejsze, niż nawet te, gdy jeszcze siedział w Galu oryginalny katalizator.

Być może jest to złudzenie, bo kilkanaście dni jeździłem na prowizorce skleconej na szybko przez mechanika, tak abym mógł w ogóle się poruszać Galem do momentu, aż podejmę decyzję co robić z wydechem (bo kilkanaście dni i nocy bilem się z myślami, które rozwiązanie wybrać: uniwersalny tłumik vs strumienica).

Nie wydobywa się więcej dymu z wydechu (tego się bardzo obawiałem), spaliny wcale nie śmierdzą inaczej (ale to akurat może być złudzenie, gdyż spaliny śmierdziały inaczej, gdy kilkanaście dni jeździłem na prowizorce, o której pisałem wcześniej. Wtedy to dopiero dziwnie "pachniały" spaliny. Miałem nawet wrażenie, że dostawało się ich trochę do kabiny auta).

P.S. Wielkie podziękowanie dla Hugo, którego męczyłem przez wiele dni pytaniami (tylko pozazdrościć cierpliwości). Powinienem, to wszystko szukać w dziale technicznym, a nie "męczyć" innego forumowicza. Byłem jednak tak zdenerwowany, że w ogóle nie mogłem się skupić na czytaniu wątków technicznych.



_________________
Przygoda z Mitsu nadal trwa ;-)

Mitsubishi Galant SE 2.5 V6 - 2015 - do teraz (first love...and the last...)
RIP - Nissan Primera P11 2.0 - od 2015 do 2015 (zostały żyletki)
RIP - Lancer CB4A - od 2014 do 2014 (zderzenie z dzikiem)
Colt GTi CA5A - od 2010 do 2013 ...ehhh..."No Gti No Fun" jak to mawiał Rafamalk...
Colt CA4A - od 2007 do 2010 - moje pierwsze auto...płakałem, gdy odjeżdżał w siną dal...
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10712
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 30-04-2021, 09:57   

ok, dzięki za update:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-04-2021, 18:54   

No widzisz, cieszę się, że jesteś zadowolony ze strumienicy. Co do tego, że jest ciszej niż na oryginalnym katalizatorze to pewnie złudzenie, choć jak był już trochę przytkany po tych ponad 20 latach to mógł chodzić bardziej basowo.
Robota widzę ładnie wykonana, nawet srebrzanką podmalowane, chociaż wydaje mi się, że mogli strumienicę też pospawać do rury wydechowej, a nie robić na obejmę. Rozumiem, że gniazda sond i sondy pasowały?

P.S. Jestem wyjątkowo cierpliwy, także luzik :wink:
 
 
Maciejos 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant SE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 412
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-04-2021, 19:27   

No dokładnie - te obejmy trochę rażą...z drugiej strony raczej zbyt często ich nie będę oglądał :-)

Czekałem ponad 3.5 godziny za odbiorem auta.

Mechanik-tłumikarz strasznie się męczył ze skasowaniem błędu sondy lambdy, gdyż - pomimo faktu, że mu dałem instrukcje Hugo na wydrukowanej kartce - to nawet jej nie przeczytał i podłączył krótszą lambdę przed katalizatorem.

Dobrze, że zwróciłem na to uwagę.

Gdyby przeczytał kartkę, którą mu dałem i dobrze podłączył lambdy za pierwszym razem, zmieściłby się z robocizną w 3 godzinach i wtedy zapłaciłbym pewnie kilkadziesiąt złoty mniej.

Olać to, 400 zł (tyle zapłaciłem za robociznę) to i tak nie za wiele (obawiałem się większej kwoty). Tym bardziej, że dali kawałek swojej rury i jakieś podpinki pod wydech.

Hugo - odczucia dźwiękowe na pewno mam bardzo subiektywne, gdyż kilkanaście dni jeździłem na prowizorce, którą zrobił mój mechanik.

Było na niej (na tej prowizorce) na pewno trochę głośniej i strasznie śmierdziało.

Pewnie dlatego inaczej odbieram obecny dźwięk z wydechu.
_________________
Przygoda z Mitsu nadal trwa ;-)

Mitsubishi Galant SE 2.5 V6 - 2015 - do teraz (first love...and the last...)
RIP - Nissan Primera P11 2.0 - od 2015 do 2015 (zostały żyletki)
RIP - Lancer CB4A - od 2014 do 2014 (zderzenie z dzikiem)
Colt GTi CA5A - od 2010 do 2013 ...ehhh..."No Gti No Fun" jak to mawiał Rafamalk...
Colt CA4A - od 2007 do 2010 - moje pierwsze auto...płakałem, gdy odjeżdżał w siną dal...
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-05-2021, 09:02   

Takie są majstry, jak mu dasz podpowiedź to i tak zrobi po swojemu, bo wie lepiej. A przecież nikt nie wie wszystkiego.
Kiedyś znajomej w Galancie 2,5 tak napiwki pasek rozrządu, że aż jęczał. Wydrukowałem jej instrukcję montażu i napięcia paska, miała kamerkę w aucie włączoną, pierwsze co zrobili to na nią ponarzekali, ale w końcu zrobili to jak trzeba zgodnie z instrukcją.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.