Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Buying advice O1T
Autor Wiadomość
best_x_treme 
Forumowicz
best_x_treme

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2021
Posty: 62
Skąd: Piatra Neamt / Romania
Wysłany: 22-04-2021, 13:02   Buying advice O1T

Hi all,

Just joined this forum because I'm intered buying an Outlander 1 Turbo, I saw there is a lot of interest here in O1T and members owning one. Sorry about english language, I'm from Romania :) . I read about the good and bads points of the car in general. There is an O1T in my area, asking price is 5.500 euro (25.000 PLN). I thought to post a few pics and a video and ask what you think, worth buy this car or not. I'm mainly concern about rust from under the car, is that a big problem? You can answer in polish too, I'll use google translator.
Thanks in advance for your help.
Constantin

translate in polish with google translator

Cześć wszystkim,

Właśnie dołączyłem do tego forum, ponieważ jestem zainteresowany kupnem Outlandera 1 Turbo, zauważyłem, że jest duże zainteresowanie tutaj O1T i posiadaczami użytkowników. Przepraszam za język angielski, jestem z Rumunii :) . Czytałem ogólnie o dobrych i złych stronach samochodu. W mojej okolicy jest O1T, cena wywoławcza to 5.500 euro (25.000 zł). Pomyślałem, żeby wrzucić kilka fotek i filmik i zapytać, co myślisz, czy warto kupić ten samochód, czy nie. Martwię się głównie o rdzę spod auta, czy to duży problem? Możesz też odpowiedzieć po polsku, użyję tłumacza Google.
Z góry dziękuje za twoją pomoc.
Constantin


Video link: https://youtu.be/FHAfPKbewQg


























 
 
Turbocbr 
Forumowicz

Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Paź 2019
Posty: 229
Skąd: brodnica
Wysłany: 22-04-2021, 18:27   

Cześć z tego co widać na zajęciach to tylko powierzchowna korozja. Korozję trzeba wyczyścić i zrobić dobre zabezpieczenie antykorozyjne.
_________________
Turbocbr
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 22-04-2021, 22:55   

Nice one! I would like to see it on real.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
best_x_treme 
Forumowicz
best_x_treme

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2021
Posty: 62
Skąd: Piatra Neamt / Romania
Wysłany: 23-04-2021, 08:15   

Thanks for reply, so I understand it will be a good buy :) If I buy it, I'll be back :D
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 23-04-2021, 11:53   

Hi Constantin! It doesn't look so bad at all, but as You said, rust is a problem in these cars. Nevertheless before buying You should take the car to some workshop and ask them to check the condition of crossmembers of both front and rear suspension. Breaks, clutch, etc. There are also problems with cracking of exhaust manifold. The price (5000 euro) is a bit too high, but if condition of the car would be worth it.
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
best_x_treme 
Forumowicz
best_x_treme

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2021
Posty: 62
Skąd: Piatra Neamt / Romania
Wysłany: 14-05-2021, 14:19   

Last week I went and saw the car. This was my first encounter with an O1T, but I have managed to check all the essential stuff, because of all the reading, especially this great forum. The car looked good at first sight, the interior was in good condition. Under the car there was kind of too much rust on suspension, especially on front crossmember. It was clear that this car wasn't protected too much from the elements. The exhaust manifold was ok too. The test drive went good, car accelerated well, no sounds from suspension, but the seller informed me that sometimes there is knocking sound from 4x4 shaft, somewhere under car, at the middle (any ideas how bad this was?).

What seemed odd to me, the car has 150K, but the steering wheel leather have been replaced, so maybe the mileage wasn't real, it's usual in Romania to modify this in the advantage of seller.

Seller was fixed at 5500 euro, which just seemed too much for me for the condition of the car. Additionally the tires weren't too good also, no service history, brakes looked tired, rust under the car needed to be dealt with. So I decided not to buy it and wait for a better one. Now I'm thinking to import one from Germany, although seems hard to find one at a good price. I'll keep you updated, seems that I'm fixed on O1T now.

Have a nice weekend all! :)
Constantin

-----

W zeszłym tygodniu poszedłem i zobaczyłem samochód. To było moje pierwsze spotkanie z O1T, ale udało mi się sprawdzić wszystkie istotne rzeczy, ze względu na całą lekturę, zwłaszcza to świetne forum. Samochód na pierwszy rzut oka wyglądał dobrze, wnętrze było w dobrym stanie. Pod samochodem było zbyt dużo rdzy na zawieszeniu, zwłaszcza na przedniej belce poprzecznej. Było jasne, że ten samochód nie był zbytnio chroniony przed żywiołami. Kolektor wydechowy też był w porządku. Jazda próbna poszła dobrze, auto dobrze przyspieszyło, brak odgłosów z zawieszenia, ale sprzedawca poinformował mnie, że czasami słychać stukanie z wału 4x4, gdzieś pod autem, na środku (jakieś pomysły jak źle to było?).

Co wydawało mi się dziwne, samochód ma 150K, ale skórzana kierownica została wymieniona, więc może przebieg nie był prawdziwy, w Rumunii zwykle modyfikuje się to na korzyść sprzedawcy.

Sprzedawca został ustalony na 5500 euro, co wydawało mi się po prostu za dużo jak na stan samochodu. Dodatkowo opony też nie były zbyt dobre, brak historii serwisowej, hamulce wyglądały na zmęczone, trzeba było zająć się rdzą pod samochodem. Postanowiłem więc nie kupować i czekać na lepszy. Teraz myślę o imporcie z Niemiec, chociaż wydaje mi się, że ciężko jest znaleźć taki w dobrej cenie. Będę Cię na bieżąco informować, wygląda na to, że naprawiłem teraz O1T.

Życzę wszystkim miłego weekendu! :)
Constantin
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 14-05-2021, 15:47   

best_x_treme napisał/a:
So I decided not to buy it and wait for a better one.

Congrats on a good decision ;)
Buying O1T in questionable state will only get you frustrated and will drain your wallet. So either buy it cheap and be prepared for a lot of work, or look for something that is worth the price.

@Bzyk_R1: Maybe you would like to go international with your checks on O1T for sell? Might be interesting to see that on YT :P
 
 
best_x_treme 
Forumowicz
best_x_treme

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2021
Posty: 62
Skąd: Piatra Neamt / Romania
Wysłany: 14-05-2021, 17:31   

+1. Is very hard to translate audio polish, YT doesn't automatically add subtitles to polish, so at least adding custom subtitle to existing video will still be very good :)

tościk napisał/a:

@Bzyk_R1: Maybe you would like to go international with your checks on O1T for sell? Might be interesting to see that on YT :P
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 15-05-2021, 10:11   

Unfortunately, adding subtitles to my films would take me too long and on the phone it is a very tedious job. In my current situation, I cannot afford such editing. I always try to reply to the comments of foreign viewers and explain what needs to be done.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
cerutti 
Forumowicz

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2019
Posty: 75
Skąd: Sławno
Wysłany: 15-05-2021, 10:30   

Check the fuel tank. I can see a lot of rust on the rear suspension.
 
 
best_x_treme 
Forumowicz
best_x_treme

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2021
Posty: 62
Skąd: Piatra Neamt / Romania
Wysłany: 15-05-2021, 16:37   

Yes, there was too much rust under the car, this is the main reason I have decided it not to buy it, now I'm waiting for a better one to come my way :)

cerutti napisał/a:
Check the fuel tank. I can see a lot of rust on the rear suspension.


[ Dodano: 15-05-2021, 17:46 ]
Maybe another forum member could help you to generate a .srt file? Not for all your videos, at least this one will worth the effort, as @tościk sugested: How To Buy A Good Outlander Turbo

Bzyk_R1 napisał/a:
Unfortunately, adding subtitles to my films would take me too long and on the phone it is a very tedious job. In my current situation, I cannot afford such editing. I always try to reply to the comments of foreign viewers and explain what needs to be done.


[ Dodano: 15-05-2021, 18:11 ]
I took a look an olx.pl, there are 2 newly posted, swiss imported O1Ts, for a polish buyer I think worth checking, in photos they look very nice.

https://www.otomoto.pl/of...-ID6DPqDF.html?

https://www.otomoto.pl/of...-ID6DOX10.html?

[ Dodano: 15-05-2021, 20:14 ]
The sunroof was optional in O1T? I see some European versions have roof rails, but no sunroof.
 
 
ledziu 
Forumowicz

Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 267
Skąd: pl
Wysłany: 16-05-2021, 10:23   

Cytat:
took a look an olx.pl, there are 2 newly posted, swiss imported O1Ts, for a polish buyer I think worth checking, in photos they look very nice.

If you are seriously interested ot1 from Swiss (blue) give me information. I can give you more details.
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 20-05-2021, 15:06   

best_x_treme napisał/a:
The sunroof was optional in O1T? I see some European versions have roof rails, but no sunroof.

Yeap. As I know sun roofs were standard for i.e. german and polish market, though in Switzerland Outlander Turbo due to tax conditions were sold as a station vagon - so without sun roofs and roof rails.
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 20-05-2021, 23:07   

There were also versions for the Scandinavian market that do not have a sunroof and have rails
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
best_x_treme 
Forumowicz
best_x_treme

Auto: O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2021
Posty: 62
Skąd: Piatra Neamt / Romania
Wysłany: 10-10-2021, 20:33   

I've bought a car... continued here: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=113761
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.