Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z wzrostem spalania
Autor Wiadomość
cortes 
Nowy Forumowicz
Cortes

Auto: Mitsubishi ECLIPSE 3G GTS 3.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2021
Posty: 2
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-04-2021, 23:17   Problem z wzrostem spalania

Witam,

Mój Eclipse (3G, GTS 3.0, 11 lat u mnie) zaczął ostatnio szaleć, problem narastała stopniowo aż osiągnął poziom bardzo nierównej pracy silnika na "luzie" włącznie z groźbą zgaśnięcia. Podejrzanym był przepływomierz, po jego odłączeniu silnik też skakał ale z coraz mniejszą amplitudą skoku obrotów, aż w końcu stabilizował się i można było normalnie jechać. Po przeszukaniu zasobów internetu w tym po symbolach ze starej przepływki - udało się ustalić symbole zamiennika i do jakich aut pasuje (Pajero/Montero, Galant). Udało się nawet w końcu jeden znaleźć w Polsce nowy. Po wymianie auto natychmiast zaczęło odpalać równo i bezproblemowo. Problem pojawił się na trasie...za pierwszym wyjazdem zabrakło mi paliwa ;) rezerwa starczyła mi na dwadzieścia kilka km...padł mi ze 3km od stacji...Silnik na szczęście nie oberwał - po dolewce zapalił i chodził równo. Dzisiaj był test na większym dystansie i spalanie przy prędkości autostradowej 140-150 bez żadnych szaleństw wyszło ponad 17.5l/100km. Czy po wymianie przepływki konieczna jest jakaś dodatkowa regulacja, ktoś przerabiał taki temat? Dodam tylko, że bez przepływki w ogóle (w sensie zamontowana była ale odłączona wtyczka) na trasie Kraków - Poznań 450km (musiałem wrócić) spalał zupełnie przyzwoicie (12,5l /100km) a był ciśnięty zdecydowanie bardziej.

Pozdrawiam
 
 
Kassia 
Forumowicz


Auto: RX-8 //Było: Eclipse 3G 3.0V6
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 28 Cze 2016
Posty: 197
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 19-04-2021, 11:48   

Jak wzrosło spalanie to może sonda powiedziała pa pa?
Ja bym od tego zaczęła sprawdzanie.
 
 
cortes 
Nowy Forumowicz
Cortes

Auto: Mitsubishi ECLIPSE 3G GTS 3.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2021
Posty: 2
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-05-2021, 23:03   

Sondy raczej nie - po pierwsze wymieniałem wszystkie ze dwa-trzy lata temu. Po drugie po założeniu starego przepływomierza lub wyłączeniu z prądu i jazdy bez niego w ogóle spalenia wraca do normy. Stary przepływomierz został wyczyszczony (chodź niby nie powinno się tego robić ) i przez dłuższą chwilę był spokój - jakieś 2tyś km. Teraz auto znowu szaleje i cholera wie co z nim zrobić - jednego dnia działa drugiego nagle dostaje zapaści...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.