Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Skorodowany blok
Autor Wiadomość
kaszel
[Usunięty]

Wysłany: 03-06-2007, 19:34   [Cari 1.6] Skorodowany blok

Witam zainteresowanych tematem. Problem mój związany jest z silnie skorodowanym blokiem silnika. I tu pytanie: czy u kogoś z Was wystąpiło takie zjawisko? ( naprawdę jest to głęboko posunięta ruda / jeśli tak to prosiłbym o radę jak zapobiec ewentualnemu dalszemu postępowi tego niepokojącego zjawiska. Dzięki z góry za konstruktywne (i nie tylko) sugestie. pzdr- kaszel
 
 
Geloo_Jedi
[Usunięty]

Wysłany: 03-06-2007, 19:44   

korodowanie bloku silnika jest rzeczą normalną, nie uhroni się silnika od warunków atmosferycznych, szczególnie od jesieni i zimy. Ja jak zmieniałem silnik, to przed swapem calutki silnik odczyściłem przy pomocy drucianych szotek na wiertarce i potem malowałem elementy farbami do silników (odczyszczenie i odmalowanie wszystkiego zajęło mi 2 tygodnie) - np. blok i skrzynię biegów na czarno, głowię na czerwono. Zdało to egzamin - trzyma się ładnie i ładnie wygląda. Tyle, że ja miałem silnik na podłodze w garażu a nie w komorze silnika. Ale jakiś sposób jest :P
 
 
kaszel
[Usunięty]

Wysłany: 03-06-2007, 20:04   

Wielkie thx za zainteresowanie, widzę, że problem nie dotyczy tylko mnie. No cóż, trzeba bedzie coś zadziałać. pozdro-kaszel
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 03-06-2007, 21:56   

Geloo_Jedi, czy widzisz jakiś inny sposób na czyszczenie i pomalowanie bez wyciągania bebechów?? może to byc dosyć uciążliwe :rolleyes: ... pozdro
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
kaszel
[Usunięty]

Wysłany: 04-06-2007, 18:10   

święta racja maxwell61, też mi się nie uśmiecha wyrywać całego motoru z budy, myśle, że jednak trza będzie wjechać na podnośnik i powoli jechać z rudą ( i to chyba raczej ręcznie, bo szczotą na wiertarce możnaby coś uszkodzić).
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 04-06-2007, 19:02   

jasne!!! niech niechcący wyleci wiertarka w komorę i dopiero polecisz finansowo...a poza tym to gdzie masz aż tyle rdzy?? wiadomo że na kolektorze ale gdzieś jeszcze?? pozdrawiam
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
Geloo_Jedi
[Usunięty]

Wysłany: 05-06-2007, 00:10   

odczyszczanie motoru w komorze silnika wydaje mi się nierealne - w takich warunkach można wyczyścić z 10% powierzchni, bo do reszty nie ma dostępu, albo można coś po drodze uszkodzić. O ręcznym szorowaniu szczotkami metalowymi zapomnijcie, wiem, bo przerabiałem temat - można się zarąbać, po 5 minutach klnie się na rdzę, więc raczej tylko czyszczenie przy urzyciu narzędzi wchodzi w grę.
Dlatego też bez wyjmowania silnika z komory proponuję dać sobie siana, bo szkoda czasu i nerwów, operacja tego nie jest warta, a z kolei żeby aż wyciągać silnik tylko po to, aby go wyczyścić to też paraksa. Więc jak czyścić to raczej w sytuacji, gdy człowiek zmuszony byłby do generalnego remontu silnika, czego nikomu nigdy nie życzę.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 05-06-2007, 07:28   

Ewentualnie jak się wtedy ma silnik wyjęty i rozebrany na części to można wypiaskować graty i pomalować czymś żaroodpornym.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Geloo_Jedi
[Usunięty]

Wysłany: 05-06-2007, 11:04   

saphire napisał/a:
Ewentualnie jak się wtedy ma silnik wyjęty i rozebrany na części to można wypiaskować graty i pomalować czymś żaroodpornym.

nigdy w życiu bym nie ryzykował piaskowania elementów silnika, jeżeli nie udałoby się potem doczyścić bardzo dokładnie części, to piasek mógłby wyniszczać silnik, bo, z tego co wiem, topi się w temperaturze dla silnika nieosiągalnej lub prawie nieosiągalnej, czyli ukatrupianie silnika na własne życzenie.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 05-06-2007, 12:00   

Przeca jak wypiaskujesz żeliwny blok a potem umyjesz go porządnie ciśnieniowo i pomalujesz to skąd ma się tam piasek brać? Generalnie sporo zabawy ale jak ktoś lubi...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
kaszel
[Usunięty]

Wysłany: 05-06-2007, 16:39   

maxwell61 napisał/a:
..a poza tym to gdzie masz aż tyle rdzy?? wiadomo że na kolektorze ale gdzieś jeszcze??
ano jeszcze - spod kolektora aż po miske olejową ( i to dość głęboka rdza) wygląda tak jakby stał długi czas w wodzie ( chociaż nie przypuszczam bo korozja występuje tylko od czoła), ale namierzyłem zaspawaną dzurkę w przewodzie od chłodzenia ( ta, która idze wzdłuż silnika pod kolekt. wydechowym) i wygląda jakby właśnie z tego miejsca ciekło. Spróbuje zrobić fotke to pokaże jakie paskudztwo.
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 05-06-2007, 18:29   

kaszel napisał/a:
spod kolektora aż po miske olejową
mam takj samo i uznaję to za normę... wg mnie ta część jest najbardziej narażona na wodę spod auta wiec to chyba jest przyczyna... :?
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
kaszel
[Usunięty]

Wysłany: 05-06-2007, 19:43   

maxwell61 napisał/a:
[
i uznaję to za normę... quote]
troche mnie to uspokaja. No cóż, coś trzeba coś poczynić i zlikwidować przynajmniej troche rudą.
 
 
przemes
[Usunięty]

Wysłany: 05-06-2007, 23:16   

podłączam sie do tematu,u mnie jest to samo,blok silnika od strony przodu mam dosyć poważnie skorodowany,boję sie że w gdy za mocno pociągnę bagnet od oleju to sie poprostu jego obudowa oderwie,podejrzewam ze jest to spowodowane brakiem jakiejś osłony termicznej oddzielające silnik od układu wydechowego,jednak to tylko przypuszczenia,mój znajomy mechanik jak to zobaczył to złapał sie za głowę,nie miał pomysłu co z tym zrobić,moze ma ktoś jakies średnio inwazyjne pomysły,pozdrwiam
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 05-06-2007, 23:41   

przemes napisał/a:
złapał sie za głowę,nie miał pomysłu
Geloo_Jedi, on ma odpowiedz...
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.