Mitsu, czarny Galant Torino - historia auta w dwóch wątkach |
Autor |
Wiadomość |
Ajron
Forumowicz

Auto: EA5A 1999 AT i EC5W 1997 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lut 2018 Posty: 193 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-11-2020, 11:02
|
|
|
A piasty jak? Niektórym podobno NTY się sypie szybciutko
Poli były smarowane przed założeniem, czy nie? Bo też słyszałem, że zakłada się bez smaru, a jak założy z, to po czasie zaczynają skrzypieć - z drugiej strony chyba nawet instrukcja do Olkuszowych mówi o smarowaniu... |
|
|
|
 |
madluke
Mitsumaniak
Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-11-2020, 11:22
|
|
|
Piasty jeżdżą 4 lata i bez problemu dają radę. Trzeba mieć na uwadze, że z NTY bywa różnie.
Co do poliuretanów to takich opinii nasłuchałem się i naczytałem. Dodam że to są słowa producentów, mechaników i ludzi z forum. Poliuretany:
- zakładamy tylko na sucho
- smarujemy tylko przy tulejce
- smarujemy całe łącznie z tulejką
- smarujemy tylko smarem silikonowym
- smarujemy tylko smarem litowym
- smarujemy tylko smarem miedzianym
- zawsze trzeszczą
- nigdy nie trzeszczą, chyba że źle założone
- trzeszczą, gdy były smarowane na zewnątrz
- trzeba smarować cyklicznie, co najmniej raz do roku, bo trzeszczą
Olkusz dodaje, jak pamiętam, smar silikonowy. |
|
|
|
 |
Ajron
Forumowicz

Auto: EA5A 1999 AT i EC5W 1997 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lut 2018 Posty: 193 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-11-2020, 15:08
|
|
|
Chyba sam się w takim razie skuszę na NTY, bo jedyną alternatywą są "no name" z TopEndPower po 220 zł, no ale cena wyższa, a opinii brak. Na GMB (też od nich) nie chcę wydawać tyle kasy, ponad 400 zł za piastę na tył... |
|
|
|
 |
madluke
Mitsumaniak
Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-11-2020, 15:40
|
|
|
Jak kupowałem, to wychodziłem z założenia, że jak się rozsypie łożysko, to wtedy kupuję za ok 200 zł Koyo na stronę. Na przód jest to DACF1092A, a na tył DACF1091A. Są dostępne. |
Ostatnio zmieniony przez madluke 15-06-2021, 11:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
madluke
Mitsumaniak
Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-12-2020, 09:52
|
|
|
Pierwszy raz na hamowni:
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 09-12-2020, 08:45
|
|
|
Masz te moc!!!! |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
madluke
Mitsumaniak
Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-12-2020, 10:54
|
|
|
Mam tę moc!!! 🤣
Ej, ale wykres momentu przypomina linię Bugatti Chirona 😁 |
|
|
|
 |
madluke
Mitsumaniak
Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-06-2021, 11:54
|
|
|
Błotniki z tyłu, kielichy, podłoga i progi odrdzewione. Dodatkowo listwy pod grillem i zderzakiem też dostały trochę z farby
A łożyska z przodu wytrzymały 5 lat. Lewe zaczęło huczeć i na dniach wjadą Febesty |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 15-06-2021, 12:57
|
|
|
Co do łożysk, to nie ma czegoś lepszego typu koyo . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
madluke
Mitsumaniak
Auto: Galant 2,5 V6 Nardi Torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2014 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-06-2021, 15:15
|
|
|
No właśnie kiedyś były w Polsce po 200 zł, a jak człowiekowi trzeba, to nie dość, że nie ma, to jak już gdzieś są to za większe pieniądze 😑 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 15-06-2021, 17:18
|
|
|
Wydaje mi się, że chyba kiedyś SKF pakowało u siebie koyo.
Ale to musieliby galanciarze potwierdzić. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-06-2021, 20:24
|
|
|
Ostatnio miałem w ręce rolki rozrządu Febiego, a w środku Koyo 😉 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11176 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 15-06-2021, 22:06
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Wydaje mi się, że chyba kiedyś SKF pakowało u siebie koyo. |
Dokładnie tak było w pudełku SKF było łożysko KOYO |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 16-06-2021, 07:30
|
|
|
Bizi78, ale nie za 200 zł |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-06-2021, 09:14
|
|
|
koyo teraz wypada różnie - u mnie łożysko koła padło po kilku latach, teraz siedzi cała piasta NTY, zobaczymy jak się sprawdzi, już prawie 2 lata bangla
kiedyś skf pakowało koyo, tylko podbijało cenę; piasty tora też w środku miały koyo |
|
|
|
 |
|