Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
1.6 pochłania duże ilości oleju oraz podłączenie wzmacniacza
Autor Wiadomość
Asx14 
Nowy Forumowicz

Auto: Asx 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2021
Posty: 12
Skąd: Bolimów
  Wysłany: 21-06-2021, 10:49   1.6 pochłania duże ilości oleju oraz podłączenie wzmacniacza

Cześć mam dwa pytania:

1. Mój asx 117km pije 1 do 1.5l oleju 5w40 Shell helix 7 bodajże. Czytałem że te auta piją dużo oleju ale aż tak? Jeździ w LPG i jeździ dobrze. Przebieg ma duży bo 350k, ale oryginalny 2011 r., mogę coś zrobić żeby mu się poprawiło, jaka może być szacunkowa cena naprawy, czy jest sens podać np ceramizer?

2. Mam fabryczne radio w wersji podstawowej i chciałbym podlaczyc pod radio dodatkowy głośnik że wzmacniaczem ale z tego co się orientuję nie ma z tyłu radia wyjścia aux, jest w podłokietniku ale wejście czy orientujecie się co trzeba zakombinować żeby takie audio mogło zaistnieć w asx?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21-06-2021, 11:02   

Między wymianami tyle zużywa czy na 1000km?
 
 
Asx14 
Nowy Forumowicz

Auto: Asx 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2021
Posty: 12
Skąd: Bolimów
Wysłany: 21-06-2021, 12:12   

Uciekło mi i nie napisałem w końcu tego. Pali jakoś do 1.5l na 10.000km, wymieniam co tyle bo na LPG jeżdżę
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21-06-2021, 13:32   

No to zużycie nie jest jakieś bardzo duże, a olej raczej z tych mocno rzadkich... Może warto zalać jakiś olej przeznaczony do silników o większym przebiegu np. Valvoline Maxlife? Pewnie nie rozwiąże problemu, ale zużycie może się zmniejszyć.

A te silniki raczej oleju nie biorą, ale przy takim przebiegu to chyba każdy silnik coś tam więcej bierze...
 
 
Laknat 
Forumowicz

Auto: ASM MY17
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 429
Skąd: Polska
Wysłany: 21-06-2021, 13:36   

krzychu napisał/a:
No to zużycie nie jest jakieś bardzo duże, a olej raczej z tych mocno rzadkich... Może warto zalać jakiś olej przeznaczony do silników o większym przebiegu np. Valvoline Maxlife? Pewnie nie rozwiąże problemu, ale zużycie może się zmniejszyć.

A te silniki raczej oleju nie biorą, ale przy takim przebiegu to chyba każdy silnik coś tam więcej bierze...


Myślę, że tu LPG robi swoje. To jest jednak suche paliwo i z czasem powoduje większe luzy na pierścieniach i innych uszczelniaczach. I silnik bierze olej. W Polonezach to było niezauważalne, bo wiadomo, one i tak brały olej. Ale w innych autach jak najbardziej ... przykład. Ja miałem Lanosa bez LPG i nie brał oleju a szwagierka miała z LPG i olej trzeba było dolewać. Przypadek? Nie sądzę ...
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21-06-2021, 14:05   

Przy rozregulowanej instalacji bo ktoś źle zamontował lub się rozjechały mapy po czasie może być wyższe EGT na co silnik może nie być gotowy, może instalacja nie wydalać przy wysokim obciążeniu. Dlatego też się stosuje dotrysk benzyny w szczególności przy wysokim obciążeniu.
 
 
Asx14 
Nowy Forumowicz

Auto: Asx 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2021
Posty: 12
Skąd: Bolimów
Wysłany: 21-06-2021, 15:10   

No i tak i nie bym powiedział. Zaleje teraz przy zmianie valvo maxlife. Ja mam też skodę rapid 1.2 mpi z LPG sam stroiłem tą felerna instalacje gazowa i nie doleje ani jednego ml między wymianami a ma 325tys najechane. Jeździ na Specolu gold 5w40 to nie reklama, niskobudżetowy olej o dobrej karcie charakterystyki. Może i do mitsu bym to podał ale pewnie ten valvo lepiej wypadnie.
 
 
Domingez 
Nowy Forumowicz
Domingez

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2019
Posty: 22
Skąd: Gdynia
Wysłany: 24-06-2021, 00:10   

Może tyle brać oleju przy rozregulowanych luzach zaworowych...
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 24-06-2021, 12:35   

a przed wymianą na shell tez brał tyle? generalnie ludzie mowia że pobur na shellu jest wiekszy lecz po kilku wymianach spada i sie stabilizuje. Ja teraz jeżdżę na lotosie 5w40 w lancer 1.6 i bierze ok 0.5l na 10000, wcześniej też lałem golda i brał tyle samo
 
 
Asx14 
Nowy Forumowicz

Auto: Asx 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2021
Posty: 12
Skąd: Bolimów
Wysłany: 27-06-2021, 11:39   

No dobra, pomysł mam taki by zalać go tym lotosem z kolei i wlac ceramizer 40ml. Co myślicie o tym ewentualnie jak będzie pił tyle samo to regulować luzy.

Macie wiedzę odnośnie drugiej części tematu czyli jak podłączyć głośnik że wzmacniaczem jeśli radio nie ma wyjscia aux?

[ Dodano: 27-06-2021, 11:39 ]
A przed wymiana nie wiem bo dopiero kupiony i od razu wlalem shella
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 516
Skąd: Gliwice
Wysłany: 27-06-2021, 15:45   

Czy lotos ma aprobatę MM? Wątpię. Czytałem gdzieś, że MM nie dopuszcza stosowanie środków typu ceramizer ze względu na koło zmiennych faz rozrządu. Obawiam się, że żadne żonglowanie olejami tutaj nic nie pomoże. Zmiana oleju to mit, że niby będzie mniejsze jego zużycie. Szkoda kasy i roboty. Pomierz ciśnienie sprężania z próbą olejową i będziesz miał odpowiedź, gdzie jest problem. Na drugie pytanie nie znam odpowiedzi.
_________________
piotr57
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 27-06-2021, 21:15   

Nie wiem jakiej specyfikacji wymaga dany ASX ja do lancera moge lać A3.
co do shella to jak pisałem zdarza sie że zaczyna się pobur lecz potem sie stabilizuje.
Dlatego pytałem czy przed wymianą na shell też brał olej i zgadzam się że jak wcześniej też brał olej to sama zmiana oleju nie wystarczy
 
 
bob1969 
Forumowicz


Auto: ASX MY'19 [4A92]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2019
Posty: 123
Skąd: BL
Wysłany: 28-06-2021, 20:40   

MM nie ma żadnych swoich norm. Posługują się ACEA, API i SAE. Wystarczy zajrzeć do instrukcji.
 
 
rafo13 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 12
Skąd: JABŁONÓW
Wysłany: 13-07-2021, 10:21   

Też mam ASX 1.6 w LPG i też bierze olej....1,5 na 15000km.
To normalne przy gazie.
Jak masz benzyne to ta dostaje się do oleju i ją rozrzedza. więc stan się zgadza, ale co to za olej ;P
W LPG nic się nie dostaje więc ubywa. Dolewaj i wio w trase :)
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 15-07-2021, 20:29   

zjawisko rozrzedzania oleju paliwem ma miejsce w bezpośrednim wtrysku, we wtrysku posrednim wystepuje w niewielkim stopniu i jak by było tak jak piszesz to wszystkie auta z LPG przepalały by olej a tak nie jest (mój lancer bierze 0.5 na 10000 pił tyle na bęzynie i po założeniu lpg)
Co do spalania to 1litr na 10000 jest ok. i raczej może wynikać też ze stylu jazdy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.