Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[I 2.0T] Szukam sensownego Outlandera I 2.0T. Pytania pomocn
Autor Wiadomość
Grzezlo 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 1.8 MPI + LPG, O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2021
Posty: 23
Skąd: Złotów
  Wysłany: 21-06-2021, 10:41   [I 2.0T] Szukam sensownego Outlandera I 2.0T. Pytania pomocn

Witam Wszystkich serdecznie :)
Jestem na forum nowy. Mam na imię Grzegorz. Jeżdżę od kilku lat Mitsubishi Space Star. Obecnie to 1.8 MPI z LPG a wcześniej 1.3. Nadszedł czas na zmiany, a jedynym sensownym rozwiązaniem dla mnie to Outlander I 2.0T. Oglądałem już jeden egzemplarz i pojawiły mi się takie dwa pytanka:
1. Czy maska O1T zawsze się tak mocno grzeje (mógłbym usmarzyć na niej jajecznicę po przejechaniu ok. 10 kilometrów)?
2. Czy można w prosty sposób sprawdzić prawidłowość działania mechanizmu 4x4?
Bardzo proszę o odpowiedź doświadczonych forumowiczów.
Pozdrawiam :)
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 21-06-2021, 19:09   

Cytując klasyka taki mamy klimat. Turbo benzyna produkuje ogromne ilości ciepła. Sprawdź tylko czy osłona kolektora wydechowego i termiczna maski są w dobrym stanie.

Tak, można łatwo sprawdzić czy 4x4 działa tak jak trzeba. Metoda 1 to rolki na stacji kontroli pojazdów, metoda 2 to wbijasz 1 bieg, trzymając sprzęgło wciskasz gaz do podłogi, obroty zatrzymują się na 5000rpm, następnie strzelasz ze sprzęgła z procedury startu. Potem wracasz na miejsce startu i sprawdzasz czy wszystkie 4 koła pięknie wtopiły się w asfalt.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Grzezlo 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 1.8 MPI + LPG, O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2021
Posty: 23
Skąd: Złotów
Wysłany: 23-06-2021, 00:56   

Dziękuję za ekspresową odpowiedź :) . Oglądany egzemplarz odpuściłem, ponieważ podczas jazdy próbnej pojawił się check engine. Miałem już niemiłe doświadczenia z wymianą uszczelki pod głowicą w moim MSS (na szczęście po remoncie wszystko działa wyśmienicie już od trzech lat). Szukam dalej wymarzonego O1T. Jest jeden, który mnie interesuje. Może ktoś z forum wie coś więcej na jego temat? Podaję link do ogłoszenia z okolic Gniezna:
https://www.otomoto.pl/of...html#416929ea20
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 23-06-2021, 07:57   

To co powiedzieć można na podstawie zdjęć to to, że o ile mnie oczy nie mylą przednie lampy są różne - lewa jest inna, obie powinny być grafitowe. Handlarzyna chce przyciąć, bo raczej auto było rozbite.
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
ledziu 
Forumowicz

Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 266
Skąd: pl
Wysłany: 24-06-2021, 12:17   

W@sio napisał/a:
To co powiedzieć można na podstawie zdjęć to to, że o ile mnie oczy nie mylą przednie lampy są różne - lewa jest inna, obie powinny być grafitowe. Handlarzyna chce przyciąć, bo raczej auto było rozbite.


Auto ma 17lat i np.jak lampa była pęknięta od kamienia albo "tak se" to miał to zostawić żeby było uczciwie ? :D

Chcesz być w skórze sprzedającego auto z pękniętą lampą przy naszych "idealistach" zakupowych? :D

Temat jest prosty sprawdzić abecadło zardzewialucha + stopień ulepienia. Potem stopień zużycia techn.

Odłożyć 5k na wstępny serwis jak szykuje się coś więcej negocjować cenę o ile nie jest skrajny ulep.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 24-06-2021, 16:45   

ledziu, wystarczyło dać 400pln za oryginał a nie 179 na aliexpress i nikt by pretensji o 17 letni samochód nie miał.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
ledziu 
Forumowicz

Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 266
Skąd: pl
Wysłany: 24-06-2021, 17:21   

Bzyk_R1 napisał/a:
ledziu, wystarczyło dać 400pln za oryginał a nie 179 na aliexpress i nikt by pretensji o 17 letni samochód nie miał.


Ja wiem żeby wystarczyło, to samo może zrobić kupujący przecież kupuje stare auto w które trzeba zainwestować. Kwestia negocjacji :D
 
 
Grzezlo 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 1.8 MPI + LPG, O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2021
Posty: 23
Skąd: Złotów
Wysłany: 24-06-2021, 21:03   

Widzę, że wywiązała się fajna dyskusja :) . Pomimo tej nieszczęsnej lampy, której wcześniej nawet nie zauważyłem, korci mnie, aby pojechać do Gniezna i zobaczyć to auto. Ale tu jest problem, bo słabo się znam na oględzinach samochodów. Ja jestem typowy laik zakupowy - kupuję oczami, a ten egzemplarz bardzo mi się podoba. Mam około 25 tysiaków i boję się, że trafię na minę i będę musiał sprzedać mojego niezawodnego MSS, aby doprowadzić Outlandera do szyku a tego chciałbym uniknąć. Powiedzcie proszę, na co głównie należy zwrócić uwagę przy oględzinach? Wiem, że ważne są sanki, zbiornik paliwa, wydech i nadkola z tyłu. A co jeszcze może okazać się bardzo kosztowne?
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 25-06-2021, 14:50   

Kosztowny jest na pewno kolektor wydechowy, turbina, skrzynia, dyfry. Jeśli nie ma historii auta i historii wymian olejów w w/w elementach to troszkę loteria. Do tego dochodzą hamulce - bo na 90% nie było zaglądane szczególnie do tylnych hamulców, aczkolwiek kwestia hebli nie jest aż tak mocno kosztowna.

Do tego dodam, że na żadnym ze zdjęć nie widać tylnych nadkoli, a tam ruda lubi tańczyć i trzeba wspawywać reparaturki.
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 28-06-2021, 13:47   

Grzezlo napisał/a:
Mam około 25 tysiaków i boję się, że trafię na minę i będę musiał sprzedać mojego niezawodnego MSS, aby doprowadzić Outlandera do szyku a tego chciałbym uniknąć.

Pozwól, że postawię Cię brutalnie do pionu, ale w takim razie będziesz musiał sprzedać MSS. I ciułać dalej grosze, żeby doprowadzić OT1 do porządku.
Według mnie bezpieczny budżet na ten model to 35-40k zł.
Z każdym z outlanderowców jak pogadasz, to kwoty włożone w remonty i naprawy oscylują powyżej 10k zł. Oczywiście część z tego można w czasie odkładać, a nie robić wszystko na raz, ale z reguły wtedy masz więcej do naprawy.
Rdza odciska swoje piętno na tym aucie i mimo chińskich zamienników, które się ostatnio pojawiają, nadal jest droga w ogarnianiu.
A mechanicy nie potrafią poprawnie wymienić rozrządu w tym silniku.

W@sio napisał/a:
Kosztowny jest na pewno kolektor wydechowy, turbina, skrzynia, dyfry. Jeśli nie ma historii auta i historii wymian olejów w w/w elementach to troszkę loteria. Do tego dochodzą hamulce - bo na 90% nie było zaglądane szczególnie do tylnych hamulców, aczkolwiek kwestia hebli nie jest aż tak mocno kosztowna.

Jeszcze rdzewiejący bak i wlew, sanki tył i przód (które fundują przy okazji pełny remont zawieszenia).
 
 
Grzezlo 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 1.8 MPI + LPG, O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2021
Posty: 23
Skąd: Złotów
Wysłany: 01-07-2021, 10:54   

Dziękuję za wszystkie wskazówki, rady i postawienie mnie do pionu. Wiem, że O1T to droga zabawka. Ja jednak nadal interesuję się tym egzemplarzem:
https://www.otomoto.pl/of...6DWjln.html#map
Po prostu podoba mi się. Może więc jest ktoś na forum, kto oglądał ten samochód i może mi powiedzieć coś więcej na jego temat?

[ Dodano: 24-07-2021, 09:27 ]
No i stało się! Kupiłem tego czarnego O1T! Jest trochę do ogarnięcia, ale tego się spodziewałem. Nadkola z tyłu ma już zrobione. Trochę rdzy widać w okolicach kielichów i wydechu. Lampa rzeczywiście została wymieniona na inną, ale jak pisał kolega ledziu, była po prostu uszkodzona. Samochód nie uczestniczył w żadnej poważnej kolizji. Sanki do wyczyszczenia i zakonserwowania, maska do malowania. Hamulce, jak dla mnie, troszkę słabe, ale w normie. Napędy wydają się być w porządku, turbina działa. Po dokładniejszych oględzinach stwierdzam, że to całkiem zdrowy Outlander :) . Zobaczymy co jeszcze wyjdzie niebawem - czas to pokaże, ale jestem dobrej myśli :) Pozdrawiam wszystkich Forumowiczów i dziękuję za rady!
 
 
ledziu 
Forumowicz

Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 266
Skąd: pl
Wysłany: 24-07-2021, 13:27   

Grzezlo napisał/a:
Lampa rzeczywiście została wymieniona na inną, ale jak pisał kolega ledziu, była po prostu uszkodzona. Samochód nie uczestniczył w żadnej poważnej kolizji

To fajnie że go kupiłeś a lampa nie była znakiem wszędobylskiego zła czyhającego na szczęście kierowców ot1 :D

Grzezlo napisał/a:
Zobaczymy co jeszcze wyjdzie niebawem - czas to pokaże, ale jestem dobrej myśli


Wyjdzie serwis a właściciwe jego jakość :wink: zrób gruntowny starter z oliwami (tył, środek, przód), rozrządem (kompletnym) to ograniczysz skutki działań poprzedników.

A potem już tylko droga do szczęścia :twisted:
 
 
Grzezlo 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 1.8 MPI + LPG, O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2021
Posty: 23
Skąd: Złotów
Wysłany: 24-07-2021, 22:20   

Właśnie planuję spory serwis. W poniedziałek jestem umówiony na rozrząd, płyny, filtry i paski i zakup nowego aku. Potem konserwacja podwozia i naprawy lakiernicze. Na koniec jeszcze go zagazuję. Już jestem pod wrażeniem :) . Outlander idzie jak szatan!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.