 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[I 2.0T] Szukam sensownego Outlandera I 2.0T. Pytania pomocn |
Autor |
Wiadomość |
Grzezlo
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1.8 MPI + LPG, O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2021 Posty: 23 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 21-06-2021, 10:41 [I 2.0T] Szukam sensownego Outlandera I 2.0T. Pytania pomocn
|
|
|
Witam Wszystkich serdecznie
Jestem na forum nowy. Mam na imię Grzegorz. Jeżdżę od kilku lat Mitsubishi Space Star. Obecnie to 1.8 MPI z LPG a wcześniej 1.3. Nadszedł czas na zmiany, a jedynym sensownym rozwiązaniem dla mnie to Outlander I 2.0T. Oglądałem już jeden egzemplarz i pojawiły mi się takie dwa pytanka:
1. Czy maska O1T zawsze się tak mocno grzeje (mógłbym usmarzyć na niej jajecznicę po przejechaniu ok. 10 kilometrów)?
2. Czy można w prosty sposób sprawdzić prawidłowość działania mechanizmu 4x4?
Bardzo proszę o odpowiedź doświadczonych forumowiczów.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 21-06-2021, 19:09
|
|
|
Cytując klasyka taki mamy klimat. Turbo benzyna produkuje ogromne ilości ciepła. Sprawdź tylko czy osłona kolektora wydechowego i termiczna maski są w dobrym stanie.
Tak, można łatwo sprawdzić czy 4x4 działa tak jak trzeba. Metoda 1 to rolki na stacji kontroli pojazdów, metoda 2 to wbijasz 1 bieg, trzymając sprzęgło wciskasz gaz do podłogi, obroty zatrzymują się na 5000rpm, następnie strzelasz ze sprzęgła z procedury startu. Potem wracasz na miejsce startu i sprawdzasz czy wszystkie 4 koła pięknie wtopiły się w asfalt. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Grzezlo
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1.8 MPI + LPG, O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2021 Posty: 23 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 23-06-2021, 00:56
|
|
|
Dziękuję za ekspresową odpowiedź . Oglądany egzemplarz odpuściłem, ponieważ podczas jazdy próbnej pojawił się check engine. Miałem już niemiłe doświadczenia z wymianą uszczelki pod głowicą w moim MSS (na szczęście po remoncie wszystko działa wyśmienicie już od trzech lat). Szukam dalej wymarzonego O1T. Jest jeden, który mnie interesuje. Może ktoś z forum wie coś więcej na jego temat? Podaję link do ogłoszenia z okolic Gniezna:
https://www.otomoto.pl/of...html#416929ea20 |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 23-06-2021, 07:57
|
|
|
To co powiedzieć można na podstawie zdjęć to to, że o ile mnie oczy nie mylą przednie lampy są różne - lewa jest inna, obie powinny być grafitowe. Handlarzyna chce przyciąć, bo raczej auto było rozbite. |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
ledziu
Forumowicz
Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015 Posty: 266 Skąd: pl
|
Wysłany: 24-06-2021, 12:17
|
|
|
W@sio napisał/a: | To co powiedzieć można na podstawie zdjęć to to, że o ile mnie oczy nie mylą przednie lampy są różne - lewa jest inna, obie powinny być grafitowe. Handlarzyna chce przyciąć, bo raczej auto było rozbite. |
Auto ma 17lat i np.jak lampa była pęknięta od kamienia albo "tak se" to miał to zostawić żeby było uczciwie ?
Chcesz być w skórze sprzedającego auto z pękniętą lampą przy naszych "idealistach" zakupowych?
Temat jest prosty sprawdzić abecadło zardzewialucha + stopień ulepienia. Potem stopień zużycia techn.
Odłożyć 5k na wstępny serwis jak szykuje się coś więcej negocjować cenę o ile nie jest skrajny ulep. |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 24-06-2021, 16:45
|
|
|
ledziu, wystarczyło dać 400pln za oryginał a nie 179 na aliexpress i nikt by pretensji o 17 letni samochód nie miał. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
ledziu
Forumowicz
Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015 Posty: 266 Skąd: pl
|
Wysłany: 24-06-2021, 17:21
|
|
|
Bzyk_R1 napisał/a: | ledziu, wystarczyło dać 400pln za oryginał a nie 179 na aliexpress i nikt by pretensji o 17 letni samochód nie miał. |
Ja wiem żeby wystarczyło, to samo może zrobić kupujący przecież kupuje stare auto w które trzeba zainwestować. Kwestia negocjacji |
|
|
|
 |
Grzezlo
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1.8 MPI + LPG, O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2021 Posty: 23 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 24-06-2021, 21:03
|
|
|
Widzę, że wywiązała się fajna dyskusja . Pomimo tej nieszczęsnej lampy, której wcześniej nawet nie zauważyłem, korci mnie, aby pojechać do Gniezna i zobaczyć to auto. Ale tu jest problem, bo słabo się znam na oględzinach samochodów. Ja jestem typowy laik zakupowy - kupuję oczami, a ten egzemplarz bardzo mi się podoba. Mam około 25 tysiaków i boję się, że trafię na minę i będę musiał sprzedać mojego niezawodnego MSS, aby doprowadzić Outlandera do szyku a tego chciałbym uniknąć. Powiedzcie proszę, na co głównie należy zwrócić uwagę przy oględzinach? Wiem, że ważne są sanki, zbiornik paliwa, wydech i nadkola z tyłu. A co jeszcze może okazać się bardzo kosztowne? |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 25-06-2021, 14:50
|
|
|
Kosztowny jest na pewno kolektor wydechowy, turbina, skrzynia, dyfry. Jeśli nie ma historii auta i historii wymian olejów w w/w elementach to troszkę loteria. Do tego dochodzą hamulce - bo na 90% nie było zaglądane szczególnie do tylnych hamulców, aczkolwiek kwestia hebli nie jest aż tak mocno kosztowna.
Do tego dodam, że na żadnym ze zdjęć nie widać tylnych nadkoli, a tam ruda lubi tańczyć i trzeba wspawywać reparaturki. |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
tościk
Forumowicz

Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 622 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 28-06-2021, 13:47
|
|
|
Grzezlo napisał/a: | Mam około 25 tysiaków i boję się, że trafię na minę i będę musiał sprzedać mojego niezawodnego MSS, aby doprowadzić Outlandera do szyku a tego chciałbym uniknąć. |
Pozwól, że postawię Cię brutalnie do pionu, ale w takim razie będziesz musiał sprzedać MSS. I ciułać dalej grosze, żeby doprowadzić OT1 do porządku.
Według mnie bezpieczny budżet na ten model to 35-40k zł.
Z każdym z outlanderowców jak pogadasz, to kwoty włożone w remonty i naprawy oscylują powyżej 10k zł. Oczywiście część z tego można w czasie odkładać, a nie robić wszystko na raz, ale z reguły wtedy masz więcej do naprawy.
Rdza odciska swoje piętno na tym aucie i mimo chińskich zamienników, które się ostatnio pojawiają, nadal jest droga w ogarnianiu.
A mechanicy nie potrafią poprawnie wymienić rozrządu w tym silniku.
W@sio napisał/a: | Kosztowny jest na pewno kolektor wydechowy, turbina, skrzynia, dyfry. Jeśli nie ma historii auta i historii wymian olejów w w/w elementach to troszkę loteria. Do tego dochodzą hamulce - bo na 90% nie było zaglądane szczególnie do tylnych hamulców, aczkolwiek kwestia hebli nie jest aż tak mocno kosztowna. |
Jeszcze rdzewiejący bak i wlew, sanki tył i przód (które fundują przy okazji pełny remont zawieszenia). |
|
|
|
 |
Grzezlo
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1.8 MPI + LPG, O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2021 Posty: 23 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 01-07-2021, 10:54
|
|
|
Dziękuję za wszystkie wskazówki, rady i postawienie mnie do pionu. Wiem, że O1T to droga zabawka. Ja jednak nadal interesuję się tym egzemplarzem:
https://www.otomoto.pl/of...6DWjln.html#map
Po prostu podoba mi się. Może więc jest ktoś na forum, kto oglądał ten samochód i może mi powiedzieć coś więcej na jego temat?
[ Dodano: 24-07-2021, 09:27 ]
No i stało się! Kupiłem tego czarnego O1T! Jest trochę do ogarnięcia, ale tego się spodziewałem. Nadkola z tyłu ma już zrobione. Trochę rdzy widać w okolicach kielichów i wydechu. Lampa rzeczywiście została wymieniona na inną, ale jak pisał kolega ledziu, była po prostu uszkodzona. Samochód nie uczestniczył w żadnej poważnej kolizji. Sanki do wyczyszczenia i zakonserwowania, maska do malowania. Hamulce, jak dla mnie, troszkę słabe, ale w normie. Napędy wydają się być w porządku, turbina działa. Po dokładniejszych oględzinach stwierdzam, że to całkiem zdrowy Outlander . Zobaczymy co jeszcze wyjdzie niebawem - czas to pokaże, ale jestem dobrej myśli Pozdrawiam wszystkich Forumowiczów i dziękuję za rady! |
|
|
|
 |
ledziu
Forumowicz
Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015 Posty: 266 Skąd: pl
|
Wysłany: 24-07-2021, 13:27
|
|
|
Grzezlo napisał/a: | Lampa rzeczywiście została wymieniona na inną, ale jak pisał kolega ledziu, była po prostu uszkodzona. Samochód nie uczestniczył w żadnej poważnej kolizji |
To fajnie że go kupiłeś a lampa nie była znakiem wszędobylskiego zła czyhającego na szczęście kierowców ot1
Grzezlo napisał/a: | Zobaczymy co jeszcze wyjdzie niebawem - czas to pokaże, ale jestem dobrej myśli |
Wyjdzie serwis a właściciwe jego jakość zrób gruntowny starter z oliwami (tył, środek, przód), rozrządem (kompletnym) to ograniczysz skutki działań poprzedników.
A potem już tylko droga do szczęścia |
|
|
|
 |
Grzezlo
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1.8 MPI + LPG, O1T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2021 Posty: 23 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 24-07-2021, 22:20
|
|
|
Właśnie planuję spory serwis. W poniedziałek jestem umówiony na rozrząd, płyny, filtry i paski i zakup nowego aku. Potem konserwacja podwozia i naprawy lakiernicze. Na koniec jeszcze go zagazuję. Już jestem pod wrażeniem . Outlander idzie jak szatan! |
|
|
|
 |
|
|