Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Półosie
Autor Wiadomość
m4rud3r 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 444
Skąd: Suwałki
Wysłany: 15-05-2021, 19:54   Półosie

Cześć Wszystkim,

Czy półosie przednie są różne dla diesla i benzyny ? I czy dla benzyn są różne ?

Pytam, bo po wymianie amortyzatorów i sprężyn z przodu (auto delikatnie chyba poszło z przodu w górę) pojawia mi się drganie przy rozpędzaniu auta, ma to miejsce TYLKO przy dynamicznym starcie od zera (czyli np ze świateł). Drgania te występują tylko podczas rozpędzania auta. Jak rozpędzam się powoli drgania albo nie występują albo są minimalne. Jak dynamicznie, to np widać jak telefon w uchwycie aż się trzęsie.

Przed wymianą sprężyn i amortyzatorów takiego nie pożądanego cudu nie było, więc problem nie leży raczej po stronie kół (jeździłem na tych kołach przed wymianą elementów zawieszenia).

Chyba, że to coś innego może dawać taki objaw ? Ma Ktoś jakiś pomysł albo miał taki problem ?

2.4 benzyna , 2010 rok , skrzynia automat, 4wd

Przegub napędowy lewy macany - bez luzu.
 
 
msokol 
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Kwi 2017
Posty: 273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-05-2021, 12:19   

Proponuję wymienić sprężyny z tyłu. Może to pomóc.

Po wymianie tylnych sprężyn, tył w moim aucie poszedł baaardzo do góry. Podejrzewam, że to rozwiąże Twój problem. Samochód powinien wtedy złapać odpowiedni poziom, co spowoduje, że nie będzie tak osiadał na tyle podczas przyspieszania.
 
 
m4rud3r 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 444
Skąd: Suwałki
Wysłany: 28-05-2021, 17:43   

Sprężyny kupiłem i zamontowałem nówki, Lesjoforsy i tył i przód.
Po regeneracji zawieszenia pojawiło się to.
Wina za sztywnych tylnich sprężyn ?

[ Dodano: 10-07-2021, 20:42 ]
Wstawiłem wczoraj stare sprężyny (ori) na przód - telepanie ustało ....
 
 
msokol 
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Kwi 2017
Posty: 273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-07-2021, 16:44   

Wychodzi na to, że te, które założyłeś jako nowe na przód muszą być za twarde.
 
 
m4rud3r 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 444
Skąd: Suwałki
Wysłany: 13-07-2021, 18:46   

Możliwe. Na chwilę obecną nie telepie, więc jestem połowicznie zadowolony :)
 
 
ledziu 
Forumowicz

Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 267
Skąd: pl
Wysłany: 13-07-2021, 19:40   

msokol napisał/a:
Wychodzi na to, że te, które założyłeś jako nowe na przód muszą być za twarde.

Albo stare były rozciapciane i "pochłaniają" jakiś problem.
Dokladnie tak samo może być z innymi elementami zawiasu stare vs nowe.
 
 
m4rud3r 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 444
Skąd: Suwałki
Wysłany: 13-07-2021, 20:27   

Ja obstawiam, że po prostu elementy przegubów po pewnym przebiegu są "ułożone". Nowe sprężyny spowodowały zmianę kątu pracy tych elementów i dlatego objawia się to telepaniem. Nie chce mi się wymieniać przegubów wszystkich itp dla testu, więc założyłem stare i jeżdźę ;-)
 
 
jakobi78 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2010 2.2 156 kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 21
Skąd: Fyllingsdalen
Wysłany: 25-07-2021, 23:31   Zbieżność

A po wymianie robiłeś zbieżność? Generalnie po wymianie zawieszenia warto zrobić zbieżność. Ja od razu po wymianie amorków, sprężyn i wahaczy robiłem zbieżność żeby wszystko od razu poustawiać. Czasem warto też wymienić śruby regulacji z podkładkami. Podkładki potrafią się wyrobić i nie regulują właściwie.
 
 
m4rud3r 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 444
Skąd: Suwałki
Wysłany: 26-07-2021, 15:55   

Robiłem zbieżność, ale nic to nie pomogło. Na starych sprężynach też się zdarza że zatelepie ale dużo rzadziej ma miejsce taka sytuacja niż miało to miejsce na Lejsforsach. Zanim nie ruszyłem tego durnego zawieszenia to nie było żadnych tego typu problemów :D
 
 
jakobi78 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2010 2.2 156 kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 21
Skąd: Fyllingsdalen
Wysłany: 27-07-2021, 21:17   ASC system

Spróbuj wyłączyć funkcję ASC, https://www.mioutlander.c..._asc_-1180.html
w opisie niby pojawiają się wibracje na początku:
• When the vehicle is driven for a while after the engine is turned on.
● When the ASC is activated, you may feel a vibration in the vehicle body or hear a whining sound from the engine compartment.
Może coś z tym się dzieje.
 
 
m4rud3r 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 444
Skąd: Suwałki
Wysłany: 28-07-2021, 21:15   

Jakobi - jutro sprawdzę, nie testowałem tej opcji. Nawet przez myśl mi nie przeszło. Dam znać :)

[ Dodano: 29-07-2021, 20:43 ]
Sprawdziłem - zero efektu. Jak było tak jest.
 
 
msokol 
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Kwi 2017
Posty: 273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-07-2021, 09:33   

..a jak masz ustawiony napęd? Na 4wd też telepie?
 
 
m4rud3r 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 444
Skąd: Suwałki
Wysłany: 30-07-2021, 22:00   

Bez różnicy niestety :( Są momenty, że nie telepie, że jest wszystko ok, a są momenty że telepie dość mocno. Chyba że amortyzatory nowe nie są wystarczająco sztywne i wpadają w drgania ? Sam już nie wiem ...
 
 
jakobi78 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2010 2.2 156 kW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2021
Posty: 21
Skąd: Fyllingsdalen
Wysłany: 02-08-2021, 09:29   Półosie

Hmm, dziwne zachowianie, może ze swojej beczki, bo ostatnio wymieniałem podobnie, a nic mi się nie dzieje>
- Przednie wachacze Meyle HD MCA0514HD, MCA0515HD
- łączniki stabilizatora przód TRW JTS7686> MN101368
- KAYABA AMORTYZATORY Przód Excel-G 339081
- KAYABA PODUSZKA AMORTYZATORA SM5657
- Sprężyny tył Lesjofors Extra heavy duty: 4215635
- łączniki stabilizatora tył

Zostawiłem przednie sprężyny, bo były w dobrym stanie.
Po tym wszystkim zrobiłem zbieżność.

Ogólnie z przednich amorków nie jestem do końca zadowolony, bo czasem nie zbierają krótkich progów najazdowych, ale niestety musiałem je wymienić, bo w orginalnych olejowych zaczeły rdzewiec mocniej kielichy.
Jakieś dwa tygodnie zajęło też układanie się tuleji i wachaczy, ale dziś chodzi wszystko w miare ok. Nie mam też żadnych wibracji przy starcie.
Samochód ma trochę podniesiony tył, co lepiej wygląda i prowadzi się ogólnie ok.
Przy załadowaniu tył trzyma się dobrze na sprężynach HD.
Można odczuć, że przód jest trochę bardziej miękki na zakrętach, ale prowadzi się dobrze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.