Elektryczne szyby |
Autor |
Wiadomość |
sbknr1
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2020 Posty: 75 Skąd: Hołudza
|
Wysłany: 12-07-2021, 14:58
|
|
|
Krzyzak a jak mogę to sprawdzić? |
_________________ Nie jestem mechanikiem. Uczę się na własnych błędach.. Dumny posiadacz samochodu marzeń z dzieciństwa
GALANT 2.0 1999r 136km b+lpg |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11174 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 12-07-2021, 16:05
|
|
|
Najprościej, to zdejmij osłonkę z przekaźnika (lekko podważysz nożem, i powinna zejść), i zobaczysz które piny są do zasilania cewki. Sprawdź, czy jest prąd w gnieździe na jednym z pinów cewki, po przekręceniu zapłonu. Jeśli jest, to wina leży po stronie styków przekaźnika. Z resztą jak otworzysz przekaźnik, to zrozumiesz jego działanie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
sbknr1
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2020 Posty: 75 Skąd: Hołudza
|
Wysłany: 13-07-2021, 04:52
|
|
|
Ok dzięki za informacje. Dzisiaj po pracy jeśli nie będzie padało tak jak wczoraj to zobaczę to teraz podsylam fotkę tego zmostkowanego przekaźnika.
 |
_________________ Nie jestem mechanikiem. Uczę się na własnych błędach.. Dumny posiadacz samochodu marzeń z dzieciństwa
GALANT 2.0 1999r 136km b+lpg |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-07-2021, 07:47
|
|
|
na samym przekaźniku są opisane styki, 85-86 to cewka:
po zapłonie powinien pstryknąć, ew sprawdź czy dochodzi tam napięcie do którejś z nóżek
druga sprawa to widzę jakieś "druty" tam - czerwony kabelek, biały - zaryzykuję, że jest jakiś bałagan w instalacji, bo fabrycznie instalacja japońskich aut jest doskonała
edit: masz 4 styki, więc pewnie nie będzie 87a (bo nie jest potrzebny) |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 13-07-2021, 11:28
|
|
|
Tylko pytanie po co robiłeś mostek na cewce . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11174 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 13-07-2021, 15:59
|
|
|
Czyli wiadomo, że problem jest z zasilaniem cewki. |
_________________
 |
|
|
|
 |
sbknr1
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2020 Posty: 75 Skąd: Hołudza
|
Wysłany: 13-07-2021, 21:19
|
|
|
Gdzie ta cewka jest o której mówicie panowie. Dzisiaj nie miałem czasu rozłożyć tego przekaźnika. Po wczorajszej nawałnicy musiałem podwórko ogarnąć.
Słyszę cewka i cewka ale o jaką cewkę chodzi?
Krótkimi słowami któryś z was mi to opiszę? |
_________________ Nie jestem mechanikiem. Uczę się na własnych błędach.. Dumny posiadacz samochodu marzeń z dzieciństwa
GALANT 2.0 1999r 136km b+lpg |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 14-07-2021, 08:08
|
|
|
sbknr1 napisał/a: | o jaką cewkę chodzi? | podpowiem, że nie o moczową |
|
|
|
 |
sbknr1
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2020 Posty: 75 Skąd: Hołudza
|
Wysłany: 14-07-2021, 08:19
|
|
|
Ok zrozumiałem. Tylko pytanie jeśli każdy przekaźnik podmienilem w całej skrzynce i nic to nie dało to co wszystkie są zepsute? |
_________________ Nie jestem mechanikiem. Uczę się na własnych błędach.. Dumny posiadacz samochodu marzeń z dzieciństwa
GALANT 2.0 1999r 136km b+lpg |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 14-07-2021, 09:43
|
|
|
Skoro mostek załatwia sprawę a inne przekaźniki nie działają to prawdopodobnie nie dochodzi napięcie sterujące przekaźnikiem (to do cewki). |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 14-07-2021, 11:30
|
|
|
przecież napisałem - sprawdź napięcia na stykach w gnieździe przekaźnika |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11174 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 14-07-2021, 15:55
|
|
|
Przede wszystkim, wyjmij zworkę na stykach zasilających cewkę przekaźnika, bo to grozi spaleniem pojazdu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|