Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektryczne szyby
Autor Wiadomość
sbknr1 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2020
Posty: 75
Skąd: Hołudza
Wysłany: 12-07-2021, 14:58   

Krzyzak a jak mogę to sprawdzić?
_________________
Nie jestem mechanikiem. Uczę się na własnych błędach.. Dumny posiadacz samochodu marzeń z dzieciństwa
GALANT 2.0 1999r 136km b+lpg
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11174
Skąd: Radomsko
Wysłany: 12-07-2021, 16:05   

Najprościej, to zdejmij osłonkę z przekaźnika (lekko podważysz nożem, i powinna zejść), i zobaczysz które piny są do zasilania cewki. Sprawdź, czy jest prąd w gnieździe na jednym z pinów cewki, po przekręceniu zapłonu. Jeśli jest, to wina leży po stronie styków przekaźnika. Z resztą jak otworzysz przekaźnik, to zrozumiesz jego działanie.
_________________

 
 
 
sbknr1 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2020
Posty: 75
Skąd: Hołudza
Wysłany: 13-07-2021, 04:52   

Ok dzięki za informacje. Dzisiaj po pracy jeśli nie będzie padało tak jak wczoraj to zobaczę to teraz podsylam fotkę tego zmostkowanego przekaźnika.

_________________
Nie jestem mechanikiem. Uczę się na własnych błędach.. Dumny posiadacz samochodu marzeń z dzieciństwa
GALANT 2.0 1999r 136km b+lpg
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-07-2021, 07:47   

na samym przekaźniku są opisane styki, 85-86 to cewka:

po zapłonie powinien pstryknąć, ew sprawdź czy dochodzi tam napięcie do którejś z nóżek

druga sprawa to widzę jakieś "druty" tam - czerwony kabelek, biały - zaryzykuję, że jest jakiś bałagan w instalacji, bo fabrycznie instalacja japońskich aut jest doskonała

edit: masz 4 styki, więc pewnie nie będzie 87a (bo nie jest potrzebny)
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 13-07-2021, 11:28   

Tylko pytanie po co robiłeś mostek na cewce :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11174
Skąd: Radomsko
Wysłany: 13-07-2021, 15:59   

Czyli wiadomo, że problem jest z zasilaniem cewki.
_________________

 
 
 
sbknr1 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2020
Posty: 75
Skąd: Hołudza
Wysłany: 13-07-2021, 21:19   

Gdzie ta cewka jest o której mówicie panowie. Dzisiaj nie miałem czasu rozłożyć tego przekaźnika. Po wczorajszej nawałnicy musiałem podwórko ogarnąć.
Słyszę cewka i cewka ale o jaką cewkę chodzi?
Krótkimi słowami któryś z was mi to opiszę?
_________________
Nie jestem mechanikiem. Uczę się na własnych błędach.. Dumny posiadacz samochodu marzeń z dzieciństwa
GALANT 2.0 1999r 136km b+lpg
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 13-07-2021, 21:34   

sbknr1 napisał/a:
Słyszę cewka i cewka ale o jaką cewkę chodzi?


Posłużę się literaturom z internetu :wink: .


Źródło informacji: https://docplayer.pl/19547997-Przekazniki-elektryczne-budowa-zasada-dzialania-sterowanie.html
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-07-2021, 08:08   

sbknr1 napisał/a:
o jaką cewkę chodzi?
podpowiem, że nie o moczową :D
 
 
sbknr1 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2020
Posty: 75
Skąd: Hołudza
Wysłany: 14-07-2021, 08:19   

Ok zrozumiałem. Tylko pytanie jeśli każdy przekaźnik podmienilem w całej skrzynce i nic to nie dało to co wszystkie są zepsute?
_________________
Nie jestem mechanikiem. Uczę się na własnych błędach.. Dumny posiadacz samochodu marzeń z dzieciństwa
GALANT 2.0 1999r 136km b+lpg
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 14-07-2021, 09:43   

Skoro mostek załatwia sprawę a inne przekaźniki nie działają to prawdopodobnie nie dochodzi napięcie sterujące przekaźnikiem (to do cewki).
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-07-2021, 11:30   

przecież napisałem - sprawdź napięcia na stykach w gnieździe przekaźnika
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11174
Skąd: Radomsko
Wysłany: 14-07-2021, 15:55   

Przede wszystkim, wyjmij zworkę na stykach zasilających cewkę przekaźnika, bo to grozi spaleniem pojazdu.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.