Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
schemat układu klimatyzacja
Autor Wiadomość
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 23-06-2021, 16:16   schemat układu klimatyzacja

Upały się zaczęły a klimatyzacja nie działa i działać nie będzie bo.....bo nie można (????) znaleźć miejsc gdzie podłącza się do nabicia czynnik. W serwisie szczerze powiedzieli że nie mogą znaleźć tych punktów do nabijania. Pacjentem jest MITSUBISHI PAJERO 2,5 1993r Z szukaniem po przez "lupkę" nie poradziłem sobie stąd pytanie ogólne->> szukam schematu :) lub podpowiedzi gdzie mogą znajdować się miejsca do napełniania czynnikiem. Szukanie po drodze rurek nie przynosi efektu :/
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20998
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23-06-2021, 17:14   

Zobacz czy nie masz czasem jakiegoś podpięcia na kompresorze.
Na fotce poniżej taki szary nakręcany kapsel.


Tutaj jakiś filmik z dobijania w mitsu.
https://www.youtube.com/watch?v=FACFeyyRtCg

Ale jak to dobić nie mierząc ilości i jaki u Ciebie jest stosowany czynnik to nie wiem :doubt: .

Ewentualnie możesz skontaktować się ze Zbyszkiem 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 23-06-2021, 20:01   

Bizi78 dzięki, trzeba będzie przepatrzyć :) Tylko to jest jeden "dyndzel" a chyba powinien być i drugi ?? Pomagajka tradycyjnie leci :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20998
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23-06-2021, 20:12   

Przestudiowałem manuala od PII i powiem szczerze, że nie mam pojęcia gdzie może być drugie podpięcie :? .
Skontaktuj się ze Zbyszkiem może oni na serwisie mieli podobną zagwozdkę.
Tak z ciekawości, jaki masz czynnik chłodzący bo chyba w PII był i R-12 i R-134a.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 24-06-2021, 00:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 23-06-2021, 21:52   

Niekiedy jest tak, że jest tylko jedno złącze do nabijania.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 24-06-2021, 13:22   

Bizi78 napisał/a:
Tak z ciekawości, jaki masz czynnik chłodzący bo chyba w PII był i R-12 i R-134a
poproszę inny zestaw pytań :) :) Tego Miśka mam od 1,5 roku :)

[ Dodano: 24-06-2021, 13:24 ]
Janq napisał/a:
Niekiedy jest tak, że jest tylko jedno złącze do nabijania.
ups to i jakaś specjalna końcówka do podłączenia też potrzebna ?? To chyba serwis będzie miał zagwozdkę niezłą :/
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 24-06-2021, 15:31   

jawaldek, z tego co kojarze, to któreś renówki chyba mają jedną złączkę do nabijania. Korzysta się wtedy albo ze złączki HP albo LP - nie wiem nie pamiętam. Wiem, że widziałem taką akcję w serwisie, gdzie sprawdzam klimę w swoim samochodzie.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 24-06-2021, 22:47   

Janq napisał/a:
jawaldek, z tego co kojarze, to któreś renówki chyba mają jedną złączkę do nabijania. Korzysta się wtedy albo ze złączki HP albo LP - nie wiem nie pamiętam. Wiem, że widziałem taką akcję w serwisie, gdzie sprawdzam klimę w swoim samochodzie.
postaram się jakoś udokumentować, jeśli serwis pozwoli,proces nabijania/napełniania :)
upały, upały i może jutro dostanę się do warsztatu :)

[ Dodano: 08-07-2021, 14:55 ]
I KWADRATOWA D....A :evil: Od 1998 czynnik który miałem kiedyś jest ZAKAZANY !!!! i żaden warsztat który zajmuje się klimatyzacjami nie napełni legalnie :evil:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 371
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 08-07-2021, 23:57   

jawaldek napisał/a:
Janq napisał/a:
jawaldek, z tego co kojarze, to któreś renówki chyba mają jedną złączkę do nabijania. Korzysta się wtedy albo ze złączki HP albo LP - nie wiem nie pamiętam. Wiem, że widziałem taką akcję w serwisie, gdzie sprawdzam klimę w swoim samochodzie.
postaram się jakoś udokumentować, jeśli serwis pozwoli,proces nabijania/napełniania :)
upały, upały i może jutro dostanę się do warsztatu :)

[ Dodano: 08-07-2021, 14:55 ]
I KWADRATOWA D....A :evil: Od 1998 czynnik który miałem kiedyś jest ZAKAZANY !!!! i żaden warsztat który zajmuje się klimatyzacjami nie napełni legalnie :evil:


No to dupa :(

Niestety, przejście R12 -> R134a nie zawsze jest proste. Inne końcówki, dokładne płukanie układu po oleju (bo R12 chodził na mineralnym), wymiana uszczelnień i węży, czasem wymiana sprężarki.

Serwisówka Mercedesa:
http://www.w124performanc...3.83r134aSI.pdf

Jeszcze troszkę tu:
https://www.forum.klimaty...akie-proporcje/

Pamiętaj, że przy napełnianiu R134a daje się mniej - ok. 75 do 80% ilości dla R12.
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 09-07-2021, 09:39   

Rander napisał/a:
Jeszcze troszkę tu:
https://www.forum.klimaty...akie-proporcje/

Pamiętaj, że przy napełnianiu R134a daje się mniej - ok. 75 do 80% ilości dla R12.

Trochę tych czynników jest :shock: i do zakupu indywidualnego. Skoro i tak do wywalenia/przeróbki to jakim napełnić aby choć miesiąc pochodziła ??

[ Dodano: 09-07-2021, 12:50 ]
Wiem że mam szczelny układ-sprawdzali w warsztacie. Znalazłem i czy to będzie (????) ten czynnik ?? https://www.easyklima.pl/...ASABEgLnHvD_BwE
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24310
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-07-2021, 13:58   

Tak, ten możesz zastosować, nie wiem czy możesz kupić bo w teorii musisz mieć uprawnienia aby z takimi gazami pracować.
Tam jest od razu manometr, więc nawet nie musisz stosować obliczeń i wagi podczas dozowania. Puszczasz gaz tak długo aż będzie stosowne ciśnienie, JEDNAK - jeśli układ jest pusty i nieszczelny, to na 100% musisz zrobić w nim próżnię. Nie tylko usunie wilgoć, ale też ułatwi napełnianie.

R134a wchodzi faktycznie mniej i trzeba dać zgodny olej - obecnie na rynku bez problemu kupisz PAG46 do niego. Producent (Mitsubishi) opisuje nawet procedurę retrofitu R12->R134a i jedyne co jest wymagane, to wymiana wszystkich oringów, nawet płukania układu tam nie ma (co generalnie jest dobrym pomysłem).

[ Dodano: 09-07-2021, 14:01 ]
jawaldek napisał/a:
Skoro i tak do wywalenia/przeróbki to jakim napełnić aby choć miesiąc pochodziła ??
najtańsza opcja to izobutan będzie - 20zł za butlę, plus jakieś zaworki
ew sam butan, ale łatwiej chyba mieszankę propan-butan kupić - to wtedy z 5-6zł za czynnik
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20998
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 16-07-2021, 10:56   

Dzisiaj byłem na serwisie z moim bolidem i dopytałem czy jest opcja dobicia zamiast R12 zwykły R134.
Podobno dobijali już w starych mietkach i nie powinno być problemu tylko dopytywali o jakieś porty.
Myślałem, że chodzi o złącza ale podobno o coś innego :doubt: .
Co do tego, że jest jedno podpięcie to też nie problem.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24310
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-07-2021, 14:50   

Bizi78, nie dobijaj, bo oba chodzą na różnych olejach, zrobisz sobie problem w układzie
to co musisz zrobić to rozmontować układ, wypłukać, zmienić wszystkie oringi na nowe pracujące z R134a i zalać sprężarkę nowym olejem PAG46
wtedy sprawdzić szczelność - jak wolisz czy próżnia (to raczej obowiązkowe, żeby wilgoć odessać), czy hel/azot pod ciśnieniem
i jak szczelne to próżnia i napełnij R134a w całości
w ramach cięcia kosztów można zrobić mieszankę najbardziej zbliżoną do R134a czyli propan i izobutan w proporcji 65/35 % (do max 50/50) - to jest najbardziej zbieżne z R134a (czynniki R290 i R600), ale nie jest jednorodne już i może być poślizg temperaturowy...
0.9kg R134 kosztuje ok. 130zł z butlą
mieszanki propan/izobutan wchodzi mniej - 30-50% tego co R134, koszt ok. 30zł, R290 i R600 są wybuchowe - to z minusów
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20998
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 16-07-2021, 16:23   

Ale to nie ja chcę zmienić tylko autor tematu.
Spytałem tylko czy jest taka opcja w Czewe.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 30-07-2021, 13:42   

Zakupiłem zestaw do nabijania takich klimatyzacji. Cała operacja trwała około 15minut i DZIAŁA :rolleyes: :mrgreen: :mrgreen: Fakt w warsztacie sprawdzili szczelność i było OK. Z kosztami wysyłki 180 zł. Podpina się na ten grubszy cybant, jeśli są dwa-u mnie tak jest. Zobaczymy za dni parę co i jak będzie. Czynnik to R 12. Z przyczyn oczywisto nie oczywistych ;) nie podam jak zakupić ale wujek google podpowie po wpisaniu nabijanie klimatyzacji. A już wcześniej podałem :) A cały wyjazd dwu tygodniowy się gotowaliśmy :( :(
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.