Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zakup ASX 1.6 Benzyna
Autor Wiadomość
lapa16 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero Sport 3.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 88
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 29-07-2021, 22:44   Zakup ASX 1.6 Benzyna

Witajcie Mitsumaniaki ponownie.
Swego czasu jezdzilem Pajero Sportem 3.0 ale z uwagi na korozję musielismy się rozstać ;(
Obecnie szukam auta dla zony, padlo na ASX w benzynie z uwagi na krótką drogę do pracy mojej żony. Auto ogolnie kolo komina, 2 dzieci w fotelikach no i wózek w pierwszym roku zycia.

Wpadł nam w oko
https://www.otomoto.pl/of...-ID6DMsqs.html?

W najbliższa sobote mamy jechać ogladac.
Pytanie na co zwrocic uwagę, czego dotknąć, czego się spodziewać.
Oczywiescie podstawową wiedzę mechaniczną mam.
Proszę o rady ;)
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 514
Skąd: Gliwice
Wysłany: 30-07-2021, 20:56   

Podejrzewam, że jest to rocznik 2013 ponieważ handlarz pisze, że data pierwszej rejestracji marzec 2014. Co do tego na co zwrócić uwagę, to standard przy zakupie auta. W książce wszystko pewnie po niemiecku no chyba, że szprechasz. Mogłeś sobie nagrać jakiś serwis MM, co by ci na telefon po vinie coś powiedzieli o aucie w sobotę.
_________________
piotr57
 
 
lapa16 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero Sport 3.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 88
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 01-08-2021, 13:57   

Samochód został zakupiony przez nas.
Ogolnie najwiekszą uwagę zwracałem na korozję spodu i tu byłem zaskoczony w jak świetnym stanie był, wiadomo na sankach dopiero zaczyna byc lekki nalocik, ogolnie nic groźnego, podłużnice oraz pas przedni i tylny bez korozji!
Mechaniczne wszystko ok, bylismy na SKP nic nie wyszło oprocz wycieku oleju spod korka spustowego. Do zmiany będziemy mieli oprocz podstawowych filtrow i oleju tarcze przednie z klockami.
Dzwoniłem do ASO, po pobieżnym sprawdzeniu auta stwierdzili że prawdopodobnie będzie mial do odbycia 4 lub 5 akcji serwisowych ale tego sie dowiem w poniedzialek bo maja dzwonic do Austrii skąd jest samochód i tam dopytywac o to czy auto jest przed czy po wymianie wadliwych częsci.

Poza tym samochód ma kosmetycznie uszkodzony przedni zderzak oraz delikatnie pukniętę, przyciśnięte tylne prawe drzew (wyglada jakby spotkały się ze słupkiem parkingowym) przez co linia przylegania tych drzwi jest nieco większa niż pozostałych, pytanie czy dawać to do zrobienia czy zostawić jak jest?
Dodam ze na asx będziemy chcieli wziąć OC +AC .

Pozdrawiam
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 514
Skąd: Gliwice
Wysłany: 01-08-2021, 15:12   

Gratuluję zakupu. Tarcze+klocki+olej i filtry czyli taki zestaw startowy dasz radę za około 1000 zł zrobić. Wymiana korka za kilkanaście złotych przy okazji wymiany oleju w silniku. Reszta wyjdzie w praniu. Będzie dobrze, jeśli auto zadbane i na dobrych płynach ustrojowych.
_________________
piotr57
 
 
lapa16 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero Sport 3.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 88
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-08-2021, 23:53   

Dzięki serdecznie ;)
Wszystkie filtry kupilem, olej z Liqui Moly 5w40 (uważam ze w naszym klimacie odpowiedniejszy) Jakos nie mam zaufania do 5w30 (rzadki) Po telefonie do ASO okazało się ze auto ma do zrobienia 5 akcji serwisowych. Ogólnie bardzo przyjemne autko, az zazdroszczę zonie :D
Dzieki za pomoc.
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 514
Skąd: Gliwice
Wysłany: 03-08-2021, 07:30   

O olejach można dyskutować, a to jest temat rzeka. Też lałem 5W40 ale do tego silnika ten olej się po prostu nie nadaje i teraz leję 0W20. Silnik inaczej pracuje i mam wrażenie, że przybyło mu troszkę mocy. Popytaj w ASO co za olej leją.
_________________
piotr57
 
 
zbigniew77 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2019
Posty: 207
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 04-08-2021, 21:12   Oleje

Temat olejów do Mitsubishi ASX to dość szeroki temat i każdy będzie miał swoje racje. Mój nowy ASX z grudnia 2019r był zalany olejem Eneos 0W20 ale nie byłem z niego zadowolony .Silnik pracował głośno a w gorące dni gdy termometr pokazywał +30*C silnik trudno się uruchamiał, Nieraz wymagało to 2-3 przekręceń kluczykiem nim zaskoczył.Kuriozalna sytuacja nowe auto z przebiegiem 4000km i nie chce odpalać. Dodatkowo zimą silnik ciągle był niedogrzany , olej z uwagi na niską lepkość szybko krążył w układzie i schładzał silnik.Zimą wskaźnik temp. silnika wskazywała 1/2 lub 3/4 tego co latem .Postanowiłem zgłębić temat oleju i nawet w tym celu zarejestrowałem się na portalu ,,Oil klub Polska" gdzie prowadziłem rozeznanie i długie dyskusje które bardzo dużo mnie nauczyły na temat olejów.Tam naprawdę są świetni fachowcy w tych tematach.Teraz mogę powiedzieć ,że na temat olejów ,,coś? wiem Nie mam nic przeciw olejom 0W20 ale należy zauważyć ,że w instrukcji olej 0W20 wymieniony jest jako pierwszy olej w kolejce do tego silnika..... ale jednocześnie jest to ostatni olej o najniższej lepkości. Każdy kierowca wie ,że paliwo z uwagi na nieszczelność silnika spływa po gładzi cylindra i rozcieńcza olej zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym.Więc zapytam wprost jakiej lepkości olej będziecie mieć w misce olejowej na wiosnę??? zapewniam że nie będzie to olej o lepkości 0W20 tylko gdzieś w okolicy 0W18 lub 0W16 i tu pojawia się problem ..instrukcja mówi ,że najniższą lepkością dla tego silnika jest lepkość 0w20... idąc dalej tym tokiem myślenia to skoro nie mamy w misce olejowej oleju 0W20 >>to na wiosnę należy ten olej wymienić ...bo olej zszedł z lepkością poniżej tego co zleca producent.Dlatego po mimo zaleceń producenta zrezygnowałem z niego i zalałem dobrym olejem na bazie PAO Amsoil 5W30 ASL.Zmiana oleju okazała się strzałem w dziesiątkę .Teraz nie tylko jest bardzo cicho ale wystarczy 1 obrót wału korbowego aby silnik zaskoczył.Jeśli chodzi o lepkość oleju 5W30 to na nasze warunki jest wystarczająca .Olej 5W40 to mocne smarowidło do silnie obciążonych silników np gdy jedziesz w pełni załadowany 5 osobami + bagaż w górskie tereny np. Alpy lub w gorący klimat np. Grecja, południe Włoch lub codziennie gonisz autostradą w gorące dni gdy jest + 30*C.Do jazdy w mieście i po drodze szybkiego ruchu dobry 5W30 jest wystaczający. Dadatkowo powiem ,że 5W40 lał bym też do silnika który ma już za sobą przebieg ponad 200 tyś.km. Do jazdy po mieście i drogach lokalnych 0W20 jest dobry ale należy odpowiednio dobrać czas jego wymiany np. wymiana na wiosnę i skrócić interwał przebiegu tego oleju tak aby nie latać na rozcieńczonym benzyną oleju latem gdy mamy +30*C . Zalecany interwał 20-30 tyś km skrócić do 10-15 tyś km .Zapewniam ,że jest kilka dobrych olejów do tego silnika ,które spokojnie można zastosować np.
XF LONGLIFE C-2 5W30 ,
Millers Oils EE Longlife ECO 5w30,
Millers Oils EE Longlife 5w30,
MJ-M 111 MITASU MOTOR OIL 5W30,
ENEOS Premium Hyper S 5W30.
ENEOS PREMIUM HYPER 5W30,
MOTUL ECO-NERGY 5W30
AMSOIL 0W30 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil (AZO)
AMSOIL 5W30 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil (ASL)

AMSOIL 0W20 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil (ASM)
ENEOS Premium Ultra 0W20
MILLERS OIL XF LONGLIFE 0W20
XF LONGLIFE 0W20

Ktoś zapyta a co z olejami 0W30 ??
Każdy wymieniony powyżej olej ma odpowiednik w lepkości 0w30
Te oleje są też dobre ale oleje 0W30 to oleje na niskie temperatury
w granicach -35*C > -40*C
Nie różnią się zbytnio od olejów 5W30
Zawierają więcej dodatków niskotemperaturowych co czyni je bardziej płynnymi w niskich temperaturach, ale oleje te są droższe i dodatki w oleju mogą się szybciej degradować. Warto się zastanowić czy pół sekundy lub jedna sekunda ma aż takie znaczenie w późniejszym dotarciu oleju do danego punktu silnika ?? Przecież po wygaszeniu silnika część oleju pozostaje na jego elementach i nie jest to typowy suchy rozruch jak się niektórym wydaje.Jeśli ktos chc podyskutować o olejach to zapraszam
_________________
Zbigniew

Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Ostatnio zmieniony przez zbigniew77 20-08-2021, 08:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Laknat 
Forumowicz

Auto: ASM MY17
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 429
Skąd: Polska
Wysłany: 05-08-2021, 05:36   

Ja mam pytanie. A można zmienić olej Mitsubishi lany w ASO na któryś z tych co polecasz bez płukania silnika? Czeka mnie na wiose 2022 pierwszy przegląd poza ASO i zalał bym sobie już jakimś dobrym olejem silnik i niekoniecznie musi być na nim logo MMC.
Ostatnio zmieniony przez Laknat 05-08-2021, 07:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 514
Skąd: Gliwice
Wysłany: 05-08-2021, 07:12   

Ja daleki jestem od stosowania jakichkolwiek płukanek a już tym bardziej w naszych silnikach. W instrukcji jest wyraźnie napisane żeby nie stosować żadnych dodatków do oleju.
_________________
piotr57
 
 
zbigniew77 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2019
Posty: 207
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 05-08-2021, 08:43   olej do ASX

Laknat napisał/a:
Ja mam pytanie. A można zmienić olej Mitsubishi lany w ASO na któryś z tych co polecasz bez płukania silnika? Czeka mnie na wiose 2022 pierwszy przegląd poza ASO i zalał bym sobie już jakimś dobrym olejem silnik i niekoniecznie musi być na nim logo MMC.


Ja wymieniłem w swoim aucie olej sam po przebiegu 4000 km na własne ryzyko i odpowiedzialność.Nie słuchałem co mówi ASO bo oni dbają o swój a nie twój interes .Ich punkt widzenia jest taki>> im częściej użytkownik jest ich klientem tym lepiej dla nich. :lol: A twój interes mają gdzieś : XD. :P Przecież każda wizyta w ASO kosztuje ale ciebie i to nie mało. Kiedyś mocno zalecali do ASX ten olej ,,Mitsubishi Motor Engine Oil 5W30" a teraz zalecają ,,Mitsubishi Motor Engine Oil 0W20" oba oleje są w normie SN , GF-5. Ale po mimo że zalecają ten olej to na rynku jest wiele olejów o wiele lepszych parametrach.Nie znajdziesz oleju który tylko nadaję się do ASX. Wybiera się olej ten co jest najbardziej zbliżony do wymagań twojego silnika i normy producenta. Ważne jest też to jak użytkujesz samochód ,gdzie jeździsz , pod jakim obciążeniem, na jakich trasach , czy jest to 100 km atostradą czy 10 km lokalnymi drogami> czy więcej jest to miasto czy lokalne drogi czy jazda mieszana itp.
Co do płukanek to powiem tak.Jak zmieniasz olej to warto je zastosować.Pit57 nie ma racji co do płukanek. Płukanka to nie jest dodatek do oleju. Ją się stosuje przy wymianie oleju> na płukance się nie jeździ. Oczywiście są dodatki do oleju na bazie różnych komponentów rzekomo zmniejszających tarcie ale te silniki są ciasno pasowane , dobrze wykonane i w zasadzie tego typu zabiegów nie wymagają.
Moje auto ma 3 rok i jest na gwarancji i nigdy nie widziało ASO. A jak wygląda przegląd ...Na halę przeglądów cię nie wpuszczą. Zabiorą ci auto postawią na stanowisku, >podniosą podnośnikiem i tak stoi 3-4 godz a oni chodzą i udają ,że coś robią .Po 4 godzinach dają ci ks.serwisową z wpisami jakie oni tam cuda robili i co sprawdzali :lol: kasują cię na 1000zł lub więcej.Mi w 2021r proponowali , że jak przyjadę i opłacę poprzednie przeglądy to podbiją mi książkę przeglądów od 2019r wstecz .Więc widzisz sam na czym to polega.

Poniżej masz płukanki które możesz zastosować przy wymianie oleju

LIQUI MOLY MOTORS PULUNG PRO-LINE 2662
LIQUI MOLY ENGINE FLUSH 2640
Archoil 2820 Engine Flush

Płukanka wypłukuje resztki starego oleju i wszelkie osady z silnika a stosuje się ją tak>>
Płukankę należy wlać do gorącego oleju w rozgrzanym silniku przed wymianą oleju. Po dodaniu płukanki uruchomić silnik na około 10-15 min. Auto przez ten czas stoi ale pracuje na biegu jałowym . Możesz w tym czasie 3-4 razy dodać lekko gazu tak aby obroty podniosły się do 1500 obr/min. Następnie od razu przeprowadzić spust oleju z miski olejowej i wykręcić filtr oleju. W dalszej części należy przeprowadzić wymianę oleju i filtra , montując nowy filtr i wlewają nowy olej.
Poczytaj sobie w internecie na temat płukanek , które ci wymieniłem.
Ja kupuję olej od jednego dostawcy z Certyfikatem który jest oficjalnym przedstawicielem marki i prowadzi hurtownię olejów.Dostawę kurierem mam za darmo olej przychodzi w oryginalnym opakowani wg miary w ,, galonach " a nie w litrach z zabezpieczeniem wlewu w ,, złotko"
Jeśli nigdy nie stosowałeś do tej pory płukanki w tym silniku a silnik ma swoje lata i przebieg to zastosuj Archoil 2820 - to płukanka -koncentrat i będzie przy pierwszym stosowaniu najskuteczniejsza w czyszczeniu silnika.Jeśli auto jest nowe tak jak moje to zastosuj te dwie pierwsze
_________________
Zbigniew

Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Ostatnio zmieniony przez zbigniew77 05-08-2021, 09:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Laknat 
Forumowicz

Auto: ASM MY17
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 429
Skąd: Polska
Wysłany: 05-08-2021, 08:49   

Właśnie chodzi o to, że nie chcę płukać silnika tylko zmienić olej z tego Mitsubishi na inny. Teraz mam 5W30 Mitsubishi i chcę to ostatecznie zmienić na markowy dobry olej, który już docelowo zostanie w moim aucie.
 
 
zbigniew77 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2019
Posty: 207
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 05-08-2021, 12:59   olej do ASX

Możesz całkiem śmiało wlać inny olej bez stosowania płukanki.Każdy olej zawiera w sobie środki myjące więc ten nowy olej po prostu usunie stary olej rozpuszczając jego resztki w sobie.Ja zmieniając fabryczny olej na ten ,który mam obecnie też nie stosowałem płukanki.Tego starego oleju aż tak dużo w silniku nie pozostaje aby to miało wpływ na jakość tego nowego oleju.
_________________
Zbigniew

Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 514
Skąd: Gliwice
Wysłany: 05-08-2021, 18:40   Re: olej do ASX

zbigniew77 napisał/a:
Możesz całkiem śmiało wlać inny olej bez stosowania płukanki.Każdy olej zawiera w sobie środki myjące więc ten nowy olej po prostu usunie stary olej rozpuszczając jego resztki w sobie.Ja zmieniając fabryczny olej na ten ,który mam obecnie też nie stosowałem płukanki.Tego starego oleju aż tak dużo w silniku nie pozostaje aby to miało wpływ na jakość tego nowego oleju.

Zbyszek. W instrukcji jest napisane, żeby nie stosować żadnych dodatków do oleju. Płukanka taka czy inna jest dodatkiem a wszystkie są na bazie nafty i nic więcej tam nie ma, żadnych cudów. Dobrze piszesz natomiast, że oleje mają właściwości płuczące i w zasadzie przy wymianie starego oleju w silniku pozostają znikome ilości. Jak już napisałem temat olejów do silnika to temat rzeka i nie ma co robić na tym doktoratu. Jeden leje to inny tamto i wszystkie silniki robią po kilkaset tysięcy. Nikt przecież nie leje wody.
_________________
piotr57
 
 
lapa16 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero Sport 3.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Paź 2014
Posty: 88
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-08-2021, 22:08   

Widzę że dyskusja się ożywilia, poczułem się jak za starych czasów tutaj kiedy mialem Pajero Sporta 3,0 :D
Co do oleju moze faktycznie 5w40 który kupiłem może być przerostem ale od czasu kiedy kupilem auto które ma silnik z Nissana 350 który na oleju 5w30 wsysa go i [edit] panweki po remoncie silnika przeszedlem na 5w40 który własnie w gorące dni jest porządany.
Zakupilem również plukankę z Liqui i zamierzam ja wlać przed wymiana oleju.
Dziękuje serdecznie za wszystkie komentarze i chęć pomocy ;)

Szerokiej drogi wszystkim.
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 05-08-2021, 23:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.