gdzie zaślepić EGR? |
Autor |
Wiadomość |
Markatmag
Forumowicz

Auto: Colt CZ3 Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 9 razy Dołączyła: 06 Wrz 2015 Posty: 97 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 21-07-2021, 15:18
|
|
|
8 egr, 7 solenoid. Zdemontuj podszybie plastikowe i metalową dolną część. Będziesz miał sporo miejsca. Przy okazji tej operacji przepustnica do czyszczenia za jednym zamachem.
1 i 2 nie. Solenoid masz na wysokości zawiesia silnika. Niżej. |
|
|
|
 |
rhcp89
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.5 Diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2021 Posty: 24 Skąd: Lodz
|
Wysłany: 23-07-2021, 10:18
|
|
|
Czyli "1" na moim zdjęciu to nie zawór EGR? |
|
|
|
 |
Markatmag
Forumowicz

Auto: Colt CZ3 Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 9 razy Dołączyła: 06 Wrz 2015 Posty: 97 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 27-07-2021, 16:53
|
|
|
Mało widać na tym zdjęciu |
|
|
|
 |
rhcp89
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.5 Diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2021 Posty: 24 Skąd: Lodz
|
Wysłany: 27-07-2021, 22:27
|
|
|
Udalo mi sie zdjac podszybie i teraz jest wszystko lepiej widoczne:
zawor egr i solenoid? - link do onedrive
- ten zawor EGR to jest to widoczne na filmiku "metalowe okragle cos" ) z czego odchodzi taki czarny przewod prawda?(to co oznaczylem z "1" na wczesniejszym zdjeciu
Na tym filmiku widac ze ten przewod biegnie w dol do tego solenoidu tak?
Tam jest taka plastikowa czarna prostokatna skrzynka. Rozumiem ze mam ja zdjac i pod nia beda te styki, gdzie bede mogl zmierzyc te opornosc ? |
|
|
|
 |
Markatmag
Forumowicz

Auto: Colt CZ3 Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 9 razy Dołączyła: 06 Wrz 2015 Posty: 97 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 28-07-2021, 20:23
|
|
|
Bingo! Btw. Wygląd egr nie wskazuje by ktoś do niego ostatnio zaglądał. |
|
|
|
 |
rhcp89
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.5 Diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2021 Posty: 24 Skąd: Lodz
|
Wysłany: 29-07-2021, 09:58
|
|
|
Dzięki!
Do EGR-u mechanik podobno zaglądał w grudniu 2020.
[ Dodano: 01-08-2021, 14:44 ]
Tej wtyczki do solenoidu na razie nie udało mi się zdjąć więc dalej nie mogę zmierzyć tej oporności - ale tu planuję wyjąć cały elektrozawór dzięki czemu zobaczę tę wtyczkę w całości i wtedy będę wiedział jak ją zdjąć.
Natomiast mam wielki problem z wyjęciem samego zaworu EGR - jakby się przykleił do korpusu do którego był przykręcony. Po odkręceniu dwóch śrub mocujących waliłem jeszcze młotkiem, następnie wylałem z pół puszki WD40 na to miejsce łączenia z korpusem, potem znowu wziąłem młotek w rękę i nic. Zostawiłem na noc, żeby ten WD40 mógł tę ewentualną rdzę lepiej przetrawić, po czym znowu młotek i ponownie bez rezultatu.
Dziś rano obwiązałem ten zawór jak i pewną przeciwległą śrubę od amortyzatorą sznurkiem. Pomiędzy nimi dałem śrubę i poprzez nakręcanie na nią nakrętki próbowałem ściągnąć ten zawór - to też nic na razie nie dało: sznurek jest naprawdę mocno napięty a zawór mimo to się nie poruszył, wolę go nie napinać sznurka bardziej, żeby nie uszkodzić jakiejś części silnika w innym miejscu.
Tak samo nie mogę zdjąć tego gumowego węża z zaworu EGR, który biegnie do elektrozaworu.
Myślałem sobie, że może wytworzyło się tam wysokie podciśnienie, które uniemożliwia zdjęcie samego EGR jak i tego gumowego węża. Jeżeli tak jest to nie wiem co zrobić, żeby te ciśnienia wyrównać nie uszkadzając niczego. |
|
|
|
 |
Markatmag
Forumowicz

Auto: Colt CZ3 Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 9 razy Dołączyła: 06 Wrz 2015 Posty: 97 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 01-08-2021, 22:19
|
|
|
Pewnie zaklejony sadzą. Masz potwierdzenie zaglądania mechanika…
Dwie śruby odkręciłeś? |
|
|
|
 |
rhcp89
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.5 Diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2021 Posty: 24 Skąd: Lodz
|
Wysłany: 02-08-2021, 15:08
|
|
|
Oczywiscie - odkrecilem.
Czy problem rozwiaze degreaser- odtluszczacz? |
|
|
|
 |
Markatmag
Forumowicz

Auto: Colt CZ3 Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 9 razy Dołączyła: 06 Wrz 2015 Posty: 97 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 05-08-2021, 12:53
|
|
|
egr cleaner valvoline, docelowo. Na ciepłym silniku spróbuj, sadza powinna być bardziej plastyczna. Daj zdjęcia jak go wydłubiesz i jedź z nim podziękować byłemu mechanikowi. |
|
|
|
 |
rhcp89
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.5 Diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2021 Posty: 24 Skąd: Lodz
|
Wysłany: 09-08-2021, 21:00
|
|
|
@Markatmag :
Przygotowuję się do tej operacji z "cleanerem". Valvoline'a nie było więc kupiłem Wynn'sa: "Diesel EGR and sensor cleaner" był dużo droższy więc może będzie lepszy
Chcę się upewnić, że będę to aplikował do odpowiedniej "rury":
zdjęcie z wlotem powietrza
Odkręcam cymbant 1 i pstrykam dezodorant do rury 2 tak? |
|
|
|
 |
Markatmag
Forumowicz

Auto: Colt CZ3 Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 9 razy Dołączyła: 06 Wrz 2015 Posty: 97 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 11-08-2021, 15:43
|
|
|
Ta rura jest przed IC. Psikanie do niej nie zaszkodzi, ale też nie pomoże. Wskazane byłiby jak najbliżej zaworu. Z lewej strony masz odcinek za IC.
A z innej beczki - czy ten samochód jest po zalaniu/powodzi?
Jak się dostaniesz tutaj to jest szansa na wyczyszczenie zdjęcie |
|
|
|
 |
rhcp89
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.5 Diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2021 Posty: 24 Skąd: Lodz
|
Wysłany: 11-08-2021, 21:51
|
|
|
Alleluja ! Zawór zdjęty!
@Markatmag
Niestety musiałem się za to wziąć przed twoim postem więc dałem ten cleaner jednak przed IC. No ale i tak zszedł!
Na pewno trochę sam cleaner Wynn'sa pomógł bo chociaż "check engine" przestał się świecić.
Wydaje się, że sam zawór nie wygląda najgorzej (porównując to z tymi które widziałem w internecie - może to jakaś zasługa cleanera?)
W każdym razie na 5 biegu przy 2000RPM mój Colt prawie, że nie ma przyspieszenia. Więc będzie trzeba wyczyścić nie tylko zawór.
Ale teraz już powinno być prościej. Wielkie dzięki!
Jutro to jakoś szerzej opiszę.
...
Nic nie wiem o tym, żeby wóz był zalany czy po jakiejś powodzi. Kupiłem go rok temu od powiedzmy zaufanego komisiarza. Czy to się da stwierdzić, że silnik był zalany? |
|
|
|
 |
Markatmag
Forumowicz

Auto: Colt CZ3 Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 9 razy Dołączyła: 06 Wrz 2015 Posty: 97 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 12-08-2021, 17:25
|
|
|
Daj zdjęcia dla potomnych. Jak już się dobrałeś to aż się prosi by dolot również wyczyścić.
O zalanie pytam bo na zdjęciach, które zamieściłeś widać sporo mułu na jednostce (bynajmniej tak wygląda) Dosyć nietypowe jak na 200K przebiegu, ale…
Jak sprawdzić czy auto "pływało" ? - znajdziesz na sieci - sytuacja w niemczech sprzyja temu Ja sprawdzam przekaźniki - nikt ich nie wymienia a ładnie zbierają wszystko co wpłtwa.
W razie problemu z usunięciem nagaru wrzuć zawór, dolot (uwaga na membranę) do nafty. Rozpuści, nasączy nagar - będzie łatwiej usunąć. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-08-2021, 07:23
|
|
|
Markatmag napisał/a: | Jak sprawdzić czy auto "pływało" ? - znajdziesz na sieci | Jacek Balkan zrobił ostatnio odcinek o tym |
|
|
|
 |
rhcp89
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.5 Diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Kwi 2021 Posty: 24 Skąd: Lodz
|
Wysłany: 14-08-2021, 23:52
|
|
|
Skomplikowana sprawa z tym ewentualnym "pływaniem" mojega Colta - później się tym zajmę.
.......
Tu jest zdjęcie mojego zaworu EGR po wyjęciu:
brudny zawór EGR
Możecie ocenić czy faktycznie mechanik go czyścił w grudniu 2020 - od tamtego czasu przejechałem Coltem góra 2500km.
Próbuję teraz wyczyścić dolot. Niestety kolektor dolotowy (w całości) jest dla mnie zbyt trudny do odkręcenia - zbyt ciężki dostęp do śrub których i tak nie widać (może jakby się miało endoskop to byłoby łatwiej).
Chcę więc najpierw zdemontować pewien korpus -górną część tego kolektora (nie wiem jak ta część się nazywa - bezpośrednio do niej jest przykręcony zawór EGR, "chłodniczka", przepustnica(czarna rura) i sam kolektor). Może jak zdejmę tę część to to będę miał dostęp do właściwego kolektora poniżej?
Na razie mam jednak mam kiepski dostęp do pewnej śruby która łączy ten korpus z czarną plastikową rurą (zapewne jest w niej przepustnica) - przeszkadza mi gumowe kolanko przed tą rurą. Chcę więc odłączyć to kolanko. Niestety nie wiem jak to zrobić - łączy je jakaś "obejma" ze sprężyną:
obejma łącząca rurę od przepustnicy z kolankiem
To jest jakiś mechanizm - zatrzask chyba - nie wiem jak to działa.
Tutaj lepiej widać o co chodzi z tą obejmą:
filmik o Obejmie która łączyła czarną rurę z kolankiem
.......
BTW:
Jak już odkręcę kolektor dolotowy to czy stanie się coś złego jak wpadnie do silnika jakiś kurz, drobiny piasku albo jak wleci tam jakiś owad?
Wiem, że głowicę silnika trzeba splanować po demontażu, kolektor tego nie potrzebuje tak?
Co z momentami dokręcenia śrub? - czy faktycznie trzeba mieć klucz dynamometryczny czy wystarczy przykręcić na czuja - tak, żeby było całkiem "mocno"? |
|
|
|
 |
|