Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z hamulcami.
Autor Wiadomość
Feliks 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2018
Posty: 99
Skąd: Ustka
Wysłany: 08-08-2021, 11:32   Problem z hamulcami.

Witam. Otóż mam taki problem, że nie znam się do końca i kupiłem sobie nowe tarcze z klockami firmy Brembo, niestety są one do Galanta VIII i są większe niż te moje oryginalne z VII. Dlatego zapewne teraz nie chce mi wejść jarzmo oraz klocki hamulcowe w zaciski bo są ewidentnie za duże ^^.... I tu moje pytanie czy wystarczy, że znajdę zaciski oraz jarzmo z galanta VIII i będzie pasowało czy tu mnie czeka jakaś większa rozkmina?

A jeśli ktoś ma na sprzedaż w miarę normalnej cenie jarzmo z zaciskami przód to też chętnie zobaczę oferty :)
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11144
Skąd: Radomsko
Wysłany: 08-08-2021, 11:54   

Jaka średnica tarczy ?
_________________

 
 
 
Feliks 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2018
Posty: 99
Skąd: Ustka
Wysłany: 08-08-2021, 16:26   

276 mm. Będę wdzięczny za znalezienie odpowiednich zaciskow oraz jarzma ;) bo klocki hamulcowe to zaciskow naturalnie też mi nie wchodzą bo są troszkę za duże...
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11144
Skąd: Radomsko
Wysłany: 08-08-2021, 17:07   

Co by nie zmieniać zwrotnic, to proponuję Zaciski i jarzma z Carismy po lifcie. Niestety nie wiem, czy klocki będą pasowały.
Chcąc montować zacisk z Galanta, będziesz musiał zmienić zwrotnicę.
Jest na podforum EA obszerny temat o hamulcach. Tam się wszystkiego dowiesz.

[ Dodano: 08-08-2021, 17:17 ]
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3704&postdays=0&postorder=asc&start=0

Miłej lektury :)
_________________

 
 
 
Feliks 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2018
Posty: 99
Skąd: Ustka
Wysłany: 08-08-2021, 18:06   

Chcesz mi powiedzieć, że jarzmo oraz zacisk od 1 gen noweszego galanta niż ja mam już nie pasuje? O.o tam mi brakuje dosłownie z 0.5 cm żeby śrubki można było przekręcić O.o miałem szczerze mówiąc nadzieję, że nie będzie takich głupich problemów... Bo wielkość oryginalnych tarcz i klocków jest śmiesznie wręcz mała... Przy mojej jeździe sa praktycznie beznadziejne :(
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11144
Skąd: Radomsko
Wysłany: 08-08-2021, 19:08   

Tak. Do Twoich zwrotnic pasuje taki zestaw jaki napisałem wcześniej. Wtedy tarcza 282mm. Minus jest taki, że jak posiadasz aluminiowe felgi 15 cali, to nie nakleisz odważników, ponieważ będą ocierać o zacisk.

Jak chcesz lepsze hamulce, to napisz wiadomość do użytkownika HUGO. Tam się dowiesz dokładnie co trzeba zmienić, i jakie są realne koszty.
_________________

 
 
 
Feliks 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2018
Posty: 99
Skąd: Ustka
Wysłany: 08-08-2021, 19:18   

Na szczęście mam założone 16 cali alusy oryginalne od Mitsubishi xD a ta tarcza co mam nową jak wejdzie to i tak zrobi mi już kolosalna różnicę ;) czyli jarzmo i zaciski od Carismy po lifcie tak?
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11144
Skąd: Radomsko
Wysłany: 08-08-2021, 20:44   

Tak. Kilka Galantów tak ma zrobione. W tym mój, bo przedlifty VIII generacji w początkowym okresie miały takie hamulce jak E5x. Klocki które zakupiłeś nie będą pasowały. Carisma ma system Lucas. Galant Akebono z tego co kojarzę.
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24299
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-08-2021, 21:31   

kup takie zaciski (prawy i lewy) oraz do tego jarzma na rozstaw 130mm i będzie git - sam mam tak z przodu w jeszcze starszym Galancie (E3x czyli 6 generacja)
https://allegro.pl/oferta/zacisk-prawy-przod-mitsubishi-outlander-1-2-3-11009944358

jarzmo musi być od Galanta, bo outlander czy francuskie odpowiedniki mają jeszcze większe tarcze (ale te same zaciski)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-08-2021, 21:41   

jacek11, ale namieszałeś koledze :mrgreen:

A więc tak:
jacek11 napisał/a:
Co by nie zmieniać zwrotnic, to proponuję Zaciski i jarzma z Carismy po lifcie. Niestety nie wiem, czy klocki będą pasowały.
Zaciski z Carismy po lifcie będą pasowały bez problemu na te zwrotnice, które ma kolega Feliks, ale klocki do tych zacisków są zupełnie inne i te co ma kolega nie będą pasowały, tak samo tarcze, bo kolega kupił tarcze zapewne 276/24 mm, a Carisma poliftowa ma tarcze 281/24 mm.
jacek11 napisał/a:
Chcąc montować zacisk z Galanta, będziesz musiał zmienić zwrotnicę.
A właśnie, że nie, bo każdy Galant EA, czyli VIII generacji od połowy 1998 r. do I liftu, czyli do końca 1998 r. miał zaciski dwutłoczkowe z małym rozstawem otworów na jarzma zacisków, czyli taki jak ma w swoim Galancie kolega Feliks.
jacek11 napisał/a:
przedlifty VIII generacji w początkowym okresie miały takie hamulce jak E5x
Zgadza się, od początku produkcji, czyli od 10.1996 r.do mniej wiecej połowy 1998 r.

Podsumowując, kolego Feliks, szukasz zacisków dwutłoczkowych od Galanta VIII z małym rozstawem otworów na śruby mocujące jarzma zacisków do zwrotnicy, czyli od środka do środka otworu ok. 130 mm. Takie zaciski występowały j/w tylko przez pół roku produkcji, najłatwiej takie trafić od przedliftowej wersji Sport Edition (poszukaj w necie jak wygląda, czym się różni od zwykłej wersji). Jak kupisz takie zaciski to wtedy pasują one bez żadnych przeróbek do Twoich zwrotnic, a do nich pasować będą idealnie tarcze i klocki, które kupiłeś.
 
 
Feliks 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2018
Posty: 99
Skąd: Ustka
Wysłany: 08-08-2021, 23:24   

Z tego co tu czytam to o ile wejdzie w 16' alusa to kupić wsio od Carismy po lifcie kupić większą tarczę i klocki po prostu takie jak na te zaciski od Carismy po lifcie i powinno wsio pasować mi tutaj? Bo jeśli tak to po problemie ^^. Te co kupiłem po prostu opchnę komuś :D Tylko pytanie czy ta tarcza z zaciskami wejdzie mi do 16' alusa? ^^
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 09-08-2021, 07:46   

Tak, hamulce z Carismy po lifcie wchodzą na 15" felgi. To będzie lepsze rozwiązanie niż zaciski dwutłoczkowe z Galanta, jednak napisałem Ci co zrobić jeśli chciałbyś te tarcze i klocki montować co kupiłeś.
 
 
Feliks 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Paź 2018
Posty: 99
Skąd: Ustka
Wysłany: 09-08-2021, 09:49   

Czyli na 16' alusy nie powinienem mieć żadnego problemu :) Dzięki za pomoc można zamykać temat. Znalazłem odpowiedź na to co chciałem :)

Dzięki za pomoc jeszcze raz i pozdrawiam :)
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11144
Skąd: Radomsko
Wysłany: 09-08-2021, 16:23   

Hugo napisał/a:
tak samo tarcze, bo kolega kupił tarcze zapewne 276/24 mm, a Carisma poliftowa ma tarcze 281/24 mm.


Tarcze podejdą, a nawet Arek zakładał w swoim E54 takie, bo klocek jest wtedy równo z tarczą, i nie tworzy się rant na tarczy.

Hugo napisał/a:
A właśnie, że nie, bo każdy Galant EA, czyli VIII generacji od połowy 1998 r. do I liftu, czyli do końca 1998 r. miał zaciski dwutłoczkowe z małym rozstawem otworów na jarzma zacisków, czyli taki jak ma w swoim Galancie kolega Feliks.


A to przepraszam, byłem święcie przekonany, że dwutłoczkowe mają inny rozstaw.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.