Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Szwajcarski elegant i japoński sumita
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 31-07-2021, 22:04   

Co tu dużo pisać, Galant musi mieć szyberdach :mrgreen:

P.S. Ta czerwona Mazda 3 w tle wygląda świetnie.
 
 
larelijux 
Mitsumaniak


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 810
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-08-2021, 09:58   

Ajron napisał/a:
Cóż, mój już jest na tyle sztywny i niekomfortowy, że jedyną dodatkową niedogodnością będzie większy problem z krawężnikami i stromymi podjazdami.


Jak zrobisz to na gwincie to nie zapomnij o problemach z nierówną nawierzchnią, sporo ulic będzie dla Ciebie wtedy po prostu nieprzejezdnych. Galant był pierwszym i ostatnim moim samochodem, którego obniżyłem, a były to wyłącznie krótsze sprężyny :D

Myślę, że Twój samochód wygląda lepiej od tych pozostałych szurających miskami po trawie. Taki klasyczny sportowy japończyk. Ale to wyłącznie kwestia gustu.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11103
Skąd: Radomsko
Wysłany: 01-08-2021, 12:28   

Również uważam, że wysokość tego Galanta jest optymalna. Auto wygląda świetnie, i jest zrobione ze smakiem. Zalicza się do grona najładniejszych na forum :)
_________________

 
 
 
Ajron 
Forumowicz


Auto: EA5A 1999 AT i EC5W 1997 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 193
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-08-2021, 21:18   Part 32

JapOnly zawitało do Warszawy, to trzeba było Galanta pod Stadionem zaparkować ;)
Tak go wypicowałem na Japfest, że wystarczyło go opłukać tylko na myjni, żeby się dobrze prezentował, beż żadnej ekstra chemii, bez żadnego docierania.
Za sukces uważam fakt, że sam nie zrobiłem mu żadnego zdjęcia, a mam czym się z Wami podzielić.

115)


116)


117)
 
 
Ajron 
Forumowicz


Auto: EA5A 1999 AT i EC5W 1997 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 193
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-09-2021, 15:14   Part 33

Autko ostatnio było woskowane przed JapFestem, tak na dobrą sprawę, to dziś zaliczyło pierwsze lepsze mycie od tego czasu, w międzyczasie tylko raz zostało opłukane na myjni za ~4 zł przy okazji spotu JapOnly :P
Pierwsze użycie CC Water Gold Premier i czernidła do opon od FX PROTECT. Wydaje mi się, że nie ma cudownych efektów, ale na pewno ułatwia pozbycie się smug po myciu i chyba faktycznie lekko przyciemnia powierzchnię. Wydaje mi się, że auto wygląda świeżej, ale żeby to pokazać na zdjęciach, potrzebowałbym lepszego światła. Ostatnio jest deszczowo, to pewnie hydrofobowość będę mógł szybko ocenić ;) Jeśli chodzi o czernidło, to zobaczymy, jak długo będzie się utrzymywał efekt, wydaje mi się, że jest bardzo mocny połysk, ale w sumie jeszcze to nie zdążyło wyschnąć nawet, zobaczymy.
PS. Białe felgi już faktycznie mnie męczą, nie da rady tego doczyścić, po myciu co chwilę jeszcze coś wychodzi, można wycierać bez końca, a i tak po chwili jakaś szprycha będzie cała czarna na boku... Chyba trzeba się pogodzić, że zawsze będą brudne :D

118) Przez chwilę myślałem, że faktycznie widać, że mam żółte żarówki (Philips ColorVision Yellow), a to tylko odbija się słup...


119) Ten emblemat V6 muszę przenieść niżej o jedno oczko i chyba jeszcze w lewo o tyle samo, to będzie jak ten oryginalny w VR-4.


120) To nie maska jest uwalona, tylko odbijają się w niej ubytki na ścianie 8)


121) To nie niedotarta maska, tylko odbicie, jak wyżej 8)
 
 
HUGIO 
Forumowicz


Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 1024
Skąd: jesteś?
Wysłany: 05-09-2021, 15:43   

Też używam CC Water Gold tylko z zwykłej wersji, nie Premier i jeśli chodzi o hydro, to jest konkret. Z miesiąc się trzymało, na bezdotykach tylko spłukiwanie wodą z osuszaczem. Potem umyłem ręcznie i hydro wróciło podczas mycia, ale już przy osuszaniu zarzuciłem ponownie, więc nie wiem ile by wytrzymało.
Co do felg, to wiem jak jest, bo mam te same, tylko w czarnym połysku. Niby powłoka i przynajmniej raz w tygodniu je przeczyszczę na myjni, ale z raz na miesiąc minimum trzeba ręcznie umyć i wypędzelkować przy szprychach. Próbowałem już różne woski, powłoki, qd-ki i zawsze w rantach przy szprychach jest pełno hydrofobowego syfu, którego samą wodą pod ciśnieniem nie da się idealnie wyczyścić. Co ciekawsze mało kiedy są to metalowe pyłki z hamulców, głównie to kurz z drogi. Następnym razem kupię felgi, które mają z 5 ramion max, albo są bardziej zaokrąglone, żeby to lepiej spływało.
_________________
Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303
 
 
Ajron 
Forumowicz


Auto: EA5A 1999 AT i EC5W 1997 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 193
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-09-2021, 19:25   Part 34

Zerknąłem na kilka starych zdjęć i nie mogłem oprzeć się wrażeniu, że folia znacząco zmieniła swój kolor, dlatego w celu porównania, zrobiłem po pracy zdjęcia w świetle zachodzącego powoli Słońca:

122)


123)


-felgi już uwalone, ale nie ma tragedii, bo jest sucho;
-opony trzymają świeży wygląd, nie mokry, nie tłusty, ale chyba za mało tego cuda wtarłem, oczekiwałem głębszej czerni;
-jest koza;
-widać klaksony, ale muszę je ustawić bardziej pionowo;
-Gastly pod zagłówkiem pasażera jest widoczny;
-musiałem kucać, żeby nie rzucać cienia na auto;
-całość wydaje mi się mniej "szklista", niż kiedyś, ale może to kwestia tego, że wosk był nakładany już jakiś czas temu, a to on w głównej mierze nadawał połysk.

PS. Chciałem podać, do zdjęć z którego okresu porównywałem, ale akurat ich jeszcze nie wrzuciłem na nowo, więc musicie mi wierzyć na słowo, że jest inaczej :mrgreen:
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11103
Skąd: Radomsko
Wysłany: 07-09-2021, 21:40   

Dramatyzujesz. Jest super. Ewidentnie nie masz co robić :P
_________________

 
 
 
Ajron 
Forumowicz


Auto: EA5A 1999 AT i EC5W 1997 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 193
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-09-2021, 22:16   

Nie mówię, że jest źle, ale na pewno inaczej, dlatego użyłem tego wyrazu ;)
Chyba taki urok folii, myślę, że po niegarażowanej zimie mogła nieco zmienić swój wygląd, a może też od upalnego lata, a może od chemii, której używam... Wiele opcji jest, w tym taka, że mi się po prostu wydaje :P
 
 
Ajron 
Forumowicz


Auto: EA5A 1999 AT i EC5W 1997 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 193
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-12-2021, 16:40   

Dawno mnie tu nie było, w sumie, to z autem mało się działo, musiałem wymienić aku, a tak, to bez przygód raczej.

Za to rodzina się powiększa... Jeszcze nie ułożyłem sobie dokładnie planu, co z nim konkretnie zrobić:



Chcę zacząć od spraw blacharsko-lakierniczych, a później duży serwis mechaniczny.
To na pewno potrwa, auto ma swoje potrzeby, wypadałoby przy okazji dobrać wszystkie elementy, żeby skończyły w jednym kolorze.

1. Chcę pozbyć się relingów dachowych.
2. Zastanawiam się nad maską z wylotami i wlotem powietrza, a jak nie, to po prostu duży garb (polift).
3. Przednie lampy z japończyka się przydadzą.
4a. Pakiet z wersji Super VR4 - dokładki przedniego zderzaka, progi, może dokładka tylnego zderzaka...
4b. ...a może tylny zderzak z poliftowego Legnuma, ale nie bardzo chcę się bawić w sprowadzanie takich gabarytów, chociaż już gadałem z jedną osobą, która dorwała połamany i wspawała sobie ten dół do zwykłego zderzaka.
5. Poszerzenia błotników, fajnie, że pasują do elementów z Super VR-4 i Avance/polift VR-4, więc da się zgrać ten inny tył.
6a. Marzy mi się klapa od poliftowego Legnuma, ale nawet się nie łudzę, że ją będę w stanie dostać :D Więc...
6b. ...jeśli zostanę z aktualną klapą, to wskoczy jeszcze ramka pod tablicę, żeby móc przerejestrować też na krótkie blachy z czystym sumieniem.
7. Spoiler - tu też ciężka decyzja, trudniejsza, niż ze zderzakiem i klapą, bo przedliftowy i poliftowy od Legnuma wygląda ciekawie, a to akurat można dostać.
8. No muszę zaślepkę przedniego zderzaka jeszcze ogarnąć.
9. I może grill Avance zaadaptować tak, by pasował do zderzaka, chyba nie wygląda to źle.
10. Przyciemnić szyby, może z lampami też coś pokombinować, np. przyciemnić bardzo delikatnie folią przód, a z tyłem pomalować wnętrze lamp na czarno, jak mam w sedanie (Hugo?), ale to już można będzie zrobić zawsze.
11. Tę listwę z tyłu, z napisem "LEGNUM", chętnie bym ubrał w chrom, tak samo, jak ramki
tablic.

Pewnie poszedłbym laminaty, bo o oryginalne części, jakie sobie wymyśliłem, są nie do znalezienia, no ale jeszcze decyzja żadna nie zapadła.

Zdjęcie poglądowe od frontu:


Zdjęcie poglądowe od tyłu (dwa warianty, a w praktyce możliwe więcej kombinacji, w tym zostawienie aktualnego spoilera, tu na obu zdjęciach jest Super/poliftowy):



A jaki kolor budy i ewentualnie innych elementów? Nie wiem... Tydzień temu nie wiedziałem, że będę miał Legnuma :roll: Póki co, na prowadzeniu jest opcja z zachowaniem białego lakieru, ale dodatki chyba bym chciał na czarno (chyba najbliżej mojej wizji, brak owiewek, maski, grilla i poszerzeń błotników, ale jedyne, co znalazłem dokładnie w tych kolorach, dlatego wstawiam model):

Tu prawdziwe auto, z relingami, dodatkowymi wlotami w zderzaku i wszystko w jednym kolorze, ale wciąż blisko mojej wizji:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24268
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-12-2021, 08:34   

Ten spojler ze srebrnego kompletnie nie pasuje do auta. Ale wydaje mi się, że przednia dokładka wygląda jeszcze gorzej.
Relingi w kombi za to bardzo się przydają i to chyba jedyny powód, dla którego jeszcze trzymam Galanta.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10654
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 22-12-2021, 10:19   

]
Krzyzak napisał/a:
Relingi w kombi za to bardzo się przydają

No tak w aucie uzytkowym na codzień.... a to jest i ma być zabawka
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-12-2021, 14:40   

Te dokładki z wersji Super VR-4 to jakiś dramat. Typowy agrotuning :wink:
 
 
Ajron 
Forumowicz


Auto: EA5A 1999 AT i EC5W 1997 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 193
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-12-2021, 17:31   

Ma być z niego fun car, relingów nigdy nie użyję, pewnie nawet bagażnika nie zapcham. Przez taką maskę mi woda ani śnieg nie wleci, bo będzie mały przebieg. Myślę, że tu ten pakiet pasuje, mi się ta buda (kombi) tak nigdy nie spodoba wizualnie :P Zamysł jest taki, że auto ma się rzucać w oczy, wręcz krzyczeć, a jednocześnie nawiązywać do oryginału. Osobiście dokładki przedniego zderzaka mi się podobają, a to już wymusza progi, by zachować linię. Po to też tył, a więc już wszystko, oprócz spoilera, więc... Nie chcę drugiego Avance'a, a taka lodówa jest zbyt nudna ;)
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10654
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 23-12-2021, 10:14   

Ajron napisał/a:
Nie chcę drugiego Avance'a, a taka lodówa jest zbyt nudna

I to jest dobrze podejscie.
A z mechaniką bedzie coś dłubane?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.