Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
swiatla do jazdy dziennej
Autor Wiadomość
toma2005 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt VI 1.3 benzyna
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sie 2021
Posty: 12
Skąd: Sanok
Wysłany: 09-08-2021, 18:28   

Dzięki, wiem jak podłączyć ten moduł = w które punkty.
Moje pytanie dotyczy konkretnie tego, gdzie w Colt VI 2008r. 1.3 benzyna, pod maską znajdę punkt +12V po stacyjce, bo nie kojarzę tam skrzynki bezpieczników.
Pytanie do użytkowników, którzy ten moduł łączyli w tym modelu.
_________________
T.S.
Ostatnio zmieniony przez toma2005 10-08-2021, 14:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Andrzej.62 
Forumowicz

Auto: Colt Vll 3DR 1.1- 3A91- 2012r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2019
Posty: 69
Skąd: Wlkp
Wysłany: 09-08-2021, 19:14   

Markatmag napisał/a:

Andrzej.62, Dziękuje :D Tak wiem, to nietypowe :shock:

Tak.
Pierwszy raz spotykam się żeby kobieta miała tak ogromną wszechstronną wiedzę w temacie motoryzacji, a już trochę żyję na tym świecie :) . Jestem pełen podziwu i uznania Markatmag :notworthy: =D> :wave: Czapki z głów Panowie :thumbright:
 
 
Markatmag 
Forumowicz


Auto: Colt CZ3 Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 06 Wrz 2015
Posty: 97
Skąd: Katowice
Wysłany: 11-08-2021, 17:30   

toma2005 napisał/a:
Dzięki, wiem jak podłączyć ten moduł = w które punkty.
Moje pytanie dotyczy konkretnie tego, gdzie w Colt VI 2008r. 1.3 benzyna, pod maską znajdę punkt +12V po stacyjce, bo nie kojarzę tam skrzynki bezpieczników.
Pytanie do użytkowników, którzy ten moduł łączyli w tym modelu.


Plus łączyłam z akumulatora. Jest zabezpieczony bezpiecznikiem 7.5A więc nie widzę sensu szukana plusa po stacyjce. Chodzi Ci o czarny przewód na potrzeby alternatora?
Napięcie po zapłonie masz na np. Na pompce spryskiwacza

Pomka to zły pomysł. Lepszym będzie alternator - skoro działa, to silnik pracuje.
Nie zabijesz aku przy samym zapłonie.
 
 
toma2005 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt VI 1.3 benzyna
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sie 2021
Posty: 12
Skąd: Sanok
Wysłany: 11-08-2021, 18:40   

Markatmag napisał/a:


Plus łączyłam z akumulatora. Jest zabezpieczony bezpiecznikiem 7.5A więc nie widzę sensu szukana plusa po stacyjce. Chodzi Ci o czarny przewód na potrzeby alternatora?
Napięcie po zapłonie masz na np. Na pompce spryskiwacza

Pomka to zły pomysł. Lepszym będzie alternator - skoro działa, to silnik pracuje.
Nie zabijesz aku przy samym zapłonie.


A jak z rozłączaniem dziennych? Przecież nie mogą być na stałe podłączone pod zasilanie, coś je musi rozłączyć po jeździe, najlepiej zapłon.
_________________
T.S.
 
 
Markatmag 
Forumowicz


Auto: Colt CZ3 Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 06 Wrz 2015
Posty: 97
Skąd: Katowice
Wysłany: 12-08-2021, 17:11   

Po wyłączeniu zapłonu - tym samym alternatora - napięcie w instalacji spada do 12.8V. Moduł działa od 13.6V a wyłącza się sam gdy napięcie spada na poziom 13.3V
 
 
toma2005 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt VI 1.3 benzyna
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sie 2021
Posty: 12
Skąd: Sanok
Wysłany: 22-08-2021, 00:27   

Sam zamierzam zamontować taki układ ale jeszcze dorzucę do dyskusji o homologacji swoje zdanie:

Markatmag napisał/a:
Jesteś w błędzie. Wystarczyło poczytać/obejrzeć materiały które podesłałam.
Używasz homologowanego reflektora z homologowaną żarówką i zasilasz homologowanym układem - zatem na podstawie jakich przepisów miałbyś utracić homologację?


Niezupełnie, gdyż jeszcze trzeba sprawdzić czy lampa, do której podłączam układ, będzie miała w swojej homologacji funkcję świateł dziennych poprzez obniżenie mocy żarówki. Wszystko jest nabite na obudowie lampy (oczywiście odpowiednio zakodowane). I dla naszej lampy przedniej z Colta w zakodowanym znaku homologacyjnym na pewno jest,
1. że jest przystosowana do ruchu prawostronnego w Europie (odpowiednia asymetria),
2. na którą stronę pojazdu (oznaczenie najczęściej strzałką),
3. że lampa realizuje światło pozycyjne (na konkretnej żarówce np. W5W),
4. realizuje światło mijania z odpowiednią żarówką,
5. realizuje światło drogowe z odpowiednią żarówką,
6. realizuje światło kierunkowskazu z odpowiednią żarówką.
bo to nawet widać kiedy nic nie było grzebane i działa jak fabryka zaplanowała.
Jeżeli nie ma w tych znakach, że lampa też realizuje funkcję światła dziennego za pomocą obniżenia napięcia na żarówce od światła drogowego, to podłączanie nawet homologowanych urządzeń w tym celu nie powoduje legalności rozwiązania. Więc kolega sruba50 ma tutaj rację. Inną kwestią jest brak świadomości osób - organów (Policja, SKP) lub ich ignorancja. One nie rozstrzygają o legalności rozwiązań, o tym decyduje zastosowanie konkretnych przepisów.
Ale jak wspomniałem, nie przeszkadza mi to, będę montował kolejny układ w kolejnym samochodzie, jednak przy tzw. wpadce mając świadomość o nielegalności nie będę brnął w zaparte.

[ Dodano: 28-12-2021, 09:00 ]
Markatmag napisał/a:
toma2005 napisał/a:
Dzięki, wiem jak podłączyć ten moduł = w które punkty.
Moje pytanie dotyczy konkretnie tego, gdzie w Colt VI 2008r. 1.3 benzyna, pod maską znajdę punkt +12V po stacyjce, bo nie kojarzę tam skrzynki bezpieczników.
Pytanie do użytkowników, którzy ten moduł łączyli w tym modelu.


Plus łączyłam z akumulatora. Jest zabezpieczony bezpiecznikiem 7.5A więc nie widzę sensu szukana plusa po stacyjce. Chodzi Ci o czarny przewód na potrzeby alternatora?
Napięcie po zapłonie masz na np. Na pompce spryskiwacza

Pomka to zły pomysł. Lepszym będzie alternator - skoro działa, to silnik pracuje.
Nie zabijesz aku przy samym zapłonie.


Masz opis kostki przedniej lampy?
_________________
T.S.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.