 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
swiatla do jazdy dziennej |
Autor |
Wiadomość |
toma2005
Nowy Forumowicz
Auto: Colt VI 1.3 benzyna
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sie 2021 Posty: 12 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 09-08-2021, 18:28
|
|
|
Dzięki, wiem jak podłączyć ten moduł = w które punkty.
Moje pytanie dotyczy konkretnie tego, gdzie w Colt VI 2008r. 1.3 benzyna, pod maską znajdę punkt +12V po stacyjce, bo nie kojarzę tam skrzynki bezpieczników.
Pytanie do użytkowników, którzy ten moduł łączyli w tym modelu. |
_________________ T.S. |
Ostatnio zmieniony przez toma2005 10-08-2021, 14:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Andrzej.62
Forumowicz
Auto: Colt Vll 3DR 1.1- 3A91- 2012r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2019 Posty: 69 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: 09-08-2021, 19:14
|
|
|
Markatmag napisał/a: |
Andrzej.62, Dziękuje Tak wiem, to nietypowe |
Tak.
Pierwszy raz spotykam się żeby kobieta miała tak ogromną wszechstronną wiedzę w temacie motoryzacji, a już trochę żyję na tym świecie . Jestem pełen podziwu i uznania Markatmag Czapki z głów Panowie |
|
|
|
 |
Markatmag
Forumowicz

Auto: Colt CZ3 Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 9 razy Dołączyła: 06 Wrz 2015 Posty: 97 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 11-08-2021, 17:30
|
|
|
toma2005 napisał/a: | Dzięki, wiem jak podłączyć ten moduł = w które punkty.
Moje pytanie dotyczy konkretnie tego, gdzie w Colt VI 2008r. 1.3 benzyna, pod maską znajdę punkt +12V po stacyjce, bo nie kojarzę tam skrzynki bezpieczników.
Pytanie do użytkowników, którzy ten moduł łączyli w tym modelu. |
Plus łączyłam z akumulatora. Jest zabezpieczony bezpiecznikiem 7.5A więc nie widzę sensu szukana plusa po stacyjce. Chodzi Ci o czarny przewód na potrzeby alternatora?
Napięcie po zapłonie masz na np. Na pompce spryskiwacza
Pomka to zły pomysł. Lepszym będzie alternator - skoro działa, to silnik pracuje.
Nie zabijesz aku przy samym zapłonie. |
|
|
|
 |
toma2005
Nowy Forumowicz
Auto: Colt VI 1.3 benzyna
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sie 2021 Posty: 12 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 11-08-2021, 18:40
|
|
|
Markatmag napisał/a: |
Plus łączyłam z akumulatora. Jest zabezpieczony bezpiecznikiem 7.5A więc nie widzę sensu szukana plusa po stacyjce. Chodzi Ci o czarny przewód na potrzeby alternatora?
Napięcie po zapłonie masz na np. Na pompce spryskiwacza
Pomka to zły pomysł. Lepszym będzie alternator - skoro działa, to silnik pracuje.
Nie zabijesz aku przy samym zapłonie. |
A jak z rozłączaniem dziennych? Przecież nie mogą być na stałe podłączone pod zasilanie, coś je musi rozłączyć po jeździe, najlepiej zapłon. |
_________________ T.S. |
|
|
|
 |
Markatmag
Forumowicz

Auto: Colt CZ3 Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 9 razy Dołączyła: 06 Wrz 2015 Posty: 97 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 12-08-2021, 17:11
|
|
|
Po wyłączeniu zapłonu - tym samym alternatora - napięcie w instalacji spada do 12.8V. Moduł działa od 13.6V a wyłącza się sam gdy napięcie spada na poziom 13.3V |
|
|
|
 |
toma2005
Nowy Forumowicz
Auto: Colt VI 1.3 benzyna
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sie 2021 Posty: 12 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 22-08-2021, 00:27
|
|
|
Sam zamierzam zamontować taki układ ale jeszcze dorzucę do dyskusji o homologacji swoje zdanie:
Markatmag napisał/a: | Jesteś w błędzie. Wystarczyło poczytać/obejrzeć materiały które podesłałam.
Używasz homologowanego reflektora z homologowaną żarówką i zasilasz homologowanym układem - zatem na podstawie jakich przepisów miałbyś utracić homologację? |
Niezupełnie, gdyż jeszcze trzeba sprawdzić czy lampa, do której podłączam układ, będzie miała w swojej homologacji funkcję świateł dziennych poprzez obniżenie mocy żarówki. Wszystko jest nabite na obudowie lampy (oczywiście odpowiednio zakodowane). I dla naszej lampy przedniej z Colta w zakodowanym znaku homologacyjnym na pewno jest,
1. że jest przystosowana do ruchu prawostronnego w Europie (odpowiednia asymetria),
2. na którą stronę pojazdu (oznaczenie najczęściej strzałką),
3. że lampa realizuje światło pozycyjne (na konkretnej żarówce np. W5W),
4. realizuje światło mijania z odpowiednią żarówką,
5. realizuje światło drogowe z odpowiednią żarówką,
6. realizuje światło kierunkowskazu z odpowiednią żarówką.
bo to nawet widać kiedy nic nie było grzebane i działa jak fabryka zaplanowała.
Jeżeli nie ma w tych znakach, że lampa też realizuje funkcję światła dziennego za pomocą obniżenia napięcia na żarówce od światła drogowego, to podłączanie nawet homologowanych urządzeń w tym celu nie powoduje legalności rozwiązania. Więc kolega sruba50 ma tutaj rację. Inną kwestią jest brak świadomości osób - organów (Policja, SKP) lub ich ignorancja. One nie rozstrzygają o legalności rozwiązań, o tym decyduje zastosowanie konkretnych przepisów.
Ale jak wspomniałem, nie przeszkadza mi to, będę montował kolejny układ w kolejnym samochodzie, jednak przy tzw. wpadce mając świadomość o nielegalności nie będę brnął w zaparte.
[ Dodano: 28-12-2021, 09:00 ]
Markatmag napisał/a: | toma2005 napisał/a: | Dzięki, wiem jak podłączyć ten moduł = w które punkty.
Moje pytanie dotyczy konkretnie tego, gdzie w Colt VI 2008r. 1.3 benzyna, pod maską znajdę punkt +12V po stacyjce, bo nie kojarzę tam skrzynki bezpieczników.
Pytanie do użytkowników, którzy ten moduł łączyli w tym modelu. |
Plus łączyłam z akumulatora. Jest zabezpieczony bezpiecznikiem 7.5A więc nie widzę sensu szukana plusa po stacyjce. Chodzi Ci o czarny przewód na potrzeby alternatora?
Napięcie po zapłonie masz na np. Na pompce spryskiwacza
Pomka to zły pomysł. Lepszym będzie alternator - skoro działa, to silnik pracuje.
Nie zabijesz aku przy samym zapłonie. |
Masz opis kostki przedniej lampy? |
_________________ T.S. |
|
|
|
 |
|
|