Outlander kradnie prąd z akumulatora podczas postoju |
Autor |
Wiadomość |
seba75x
Nowy Forumowicz seba75x
Auto: OUTLANDER II 2,0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 26 Skąd: Żary
|
Wysłany: 27-02-2021, 20:05 Outlander kradnie prąd z akumulatora podczas postoju
|
|
|
Dzień dobry!
Czy któryś z forumowiczów spotkał się z podobnym problemem jak ja.
Otóż nieużywany Outlander potrafi rozładować akumulator w przeciągu dwóch dób.
Zaznaczam , że jest to nowy akumulator.
Na pewno nie jest to wina modułu Bluetooth ponieważ zdemontowałem go kilka lat temu z powodu awarii. Pobór prądu wskazany przez miernik w stanie spoczynku 0,79A.
Z ciekawostek , które zauważyłem w aucie jest to, że nie działa ciśnieniowe mycie reflektorów poprzez naciśnięcie przycisku na dźwigni kierunkowskazów natomiast działa okresowe mycie przy zapalonych ksenonach i spryskiwaniu przedniej szyby.
Zaznaczam, że jestem pierwszym użytkownikiem auta , przejechałem dotychczas nim 370tyś km i nie modyfikowałem w żaden sposób instalacji elektrycznej.
Pozdrawiam kolegów i proszę o konstruktywną dyskusję! |
_________________ Seba |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 27-02-2021, 20:20
|
|
|
Pozostaje wyjmowanie bezpieczników po kolei i obserwacja amperomierza. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 28-02-2021, 11:58
|
|
|
na poczatek zaczal bym od sprawdzenia alternatora
bo najlatwiej odkrecic przewod
a tam prad podlaczony jest caly czas bez bezpiecznika
dopiero pozniej bral bym sie za bezpieczniki bo dojscie do nich jest dosc trudne w kabinie pasazerskiej |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
szeryf85
Forumowicz
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 200 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 01-03-2021, 12:17
|
|
|
ten pobór prądu sprawdzałeś od razu po zamknięciu auta? czy po jakimś czasie? nie wiem jak Mitsu, ale auta z grupy VAG "usypiają" wszystkie sterowniki po jakimś czasie od zamknięcia auta. |
|
|
|
 |
seba75x
Nowy Forumowicz seba75x
Auto: OUTLANDER II 2,0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 26 Skąd: Żary
|
Wysłany: 01-03-2021, 12:46
|
|
|
Wszystko sprawdzam po odczekaniu kilkunastu minut od zaryglowania zamków.
Muszę odłączyć na noc masę z akumulatora bo po dwóch dniach nie zapali. Alternator ładuje robiłem jazdę z podłączonym miernikiem.
Ponad 14 V w różnych zakresach obrotów. Bezpieczniki wszystkie ok. Jednak coś zjada energię. Dziwna jest dla mnie sprawa braku mycia reflektorów z dźwigni kierunkowskazów a działa okresowe mycie przy zmuwaniu szyby. |
_________________ Seba |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 01-03-2021, 16:05
|
|
|
masz sprawdzic czy alternator nie pobiera pradu
mierz pobor przed i po odkreceniu klemy przy alternatorze
zdarzalo sie nieraz ze zwarcie robily diody lub uzwojenie w altku |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
gifek
Forumowicz
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2017 Posty: 74 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-03-2021, 12:44
|
|
|
może radio android albo żarówki ledowe (np oświetlenie kabiny)? |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 21-07-2021, 17:41
|
|
|
Podłącze się pod temat.
Mój Outlander też kradnie prąd na postoju.
Zorientowałem sie gdy rozładował akumulator dwa dni temu...
Wsadziłem nowy aku, pomierzyłem pobór w spoczynku... 0,64A. Dużo.
Namierzyłem, że prąd wydostaje się przez bezpiecznik nr 8 wewnątrz pojazdu, czyli z opisu bezpieczników "Przekaźnik jednostki sterującej" - czyli właściwie co?
Wyciągnąłem bezpiecznik, i mam ciekawy objaw - po wyłączeniu silnika, wskazówka obrotomierza nie spada na zero i nie działa centralny zamek.
Co z tym fantem według Was począć? |
_________________ Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle |
|
|
|
 |
gifek
Forumowicz
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2017 Posty: 74 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-07-2021, 14:32
|
|
|
Klasycznie - działa BT? |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 23-07-2021, 20:08
|
|
|
gifek napisał/a: | Klasycznie - działa BT? |
Wiesz co, no to był pomiar z odłączonym BT. Zrobiłem to przed pomiarem.
Ale dzisiaj doszedłem do tego, że zrobiłem błąd podczas pomiaru - duuuży... po wyjęciu tego bezpiecznika mierzyłem prąd z otwartymi drzwiami pojazdu... no głupota na całego...
Zatem zrobiłem dzisiaj, przed kilkloma chwilami powtórkę pomiaru i chyba zachowuje się teraz wszystko poprawnie, bo po zamknięciu drzwi, miernik na zewnątrz auta, klapa zamknięta, wszystko jak na postoju, pobór przez chwile wskazuje 0,81A, potem skokowo co kilka krótkich chwil maleje do 0,01A i tak pozostaje...
Poobserwuje, za jakiś czas może zmierzę jeszcze raz, ale teraz raczej działa ok...
Pozostaje ewentualnie jeszcze temat, o którym piszą koledzy zza wielkiej wody:
https://mitsubishiforum.com/forum/mitsubishi-outlander-10/outlander-09-dash-fuse-box-fuse-8-a-51406/ - dotyczący uszkodzonych przekaźników i podobnych objawów... słyszeliście o tym? |
_________________ Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle |
|
|
|
 |
gifek
Forumowicz
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2017 Posty: 74 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-08-2021, 14:14
|
|
|
Ja modułem BT wykończyłem nowy aku w 3-4 miesiące. Oddałem go na reklamację i niestety klasycznie spadek masy czynnej... reklamacja odrzucona.
Odnośnie ciekawostki dotyczącej parszywego BT. Odnoszę wrażenie, że nie tylko samo uszkodzenie modułu robi takie cyrki, ale również odłączenie od oryginalnego radia. Tak było w moim przypadku - wymieniłem radio na androida i zostawiłem BT podłączony (dlaczego? nie wiem - pewnie zapomniałem odłączyć a później moje wrodzone lenistwo). Oczywiście mój BT działał wyśmienicie. Mam wrażenie, że BT bez kontaktu z radiem cały czas jest w trybie wyszukiwania nowych urządzeń i wtedy potrafi pobrać nawet 0,8A. Korzystam z samochodu regularnie kilka razy dziennie więc ten upływ był niezauważalny, ale po tygodniowym postoju już był problem z odpaleniem.
Wiedza ta (+ wcześniej wspomniane lenistwo) kosztowała mnie trochę nerwów i 500zł za kolejny nowy akumulator. |
|
|
|
 |
lukanio
Forumowicz
Auto: outlander 2.0 DiD 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lis 2018 Posty: 85 Skąd: Radom
|
Wysłany: 16-08-2021, 10:42
|
|
|
gifek napisał/a: | Ja modułem BT wykończyłem nowy aku w 3-4 miesiące. Oddałem go na reklamację i niestety klasycznie spadek masy czynnej... reklamacja odrzucona.
Odnośnie ciekawostki dotyczącej parszywego BT. Odnoszę wrażenie, że nie tylko samo uszkodzenie modułu robi takie cyrki, ale również odłączenie od oryginalnego radia. Tak było w moim przypadku - wymieniłem radio na androida i zostawiłem BT podłączony (dlaczego? nie wiem - pewnie zapomniałem odłączyć a później moje wrodzone lenistwo). Oczywiście mój BT działał wyśmienicie. Mam wrażenie, że BT bez kontaktu z radiem cały czas jest w trybie wyszukiwania nowych urządzeń i wtedy potrafi pobrać nawet 0,8A. Korzystam z samochodu regularnie kilka razy dziennie więc ten upływ był niezauważalny, ale po tygodniowym postoju już był problem z odpaleniem.
Wiedza ta (+ wcześniej wspomniane lenistwo) kosztowała mnie trochę nerwów i 500zł za kolejny nowy akumulator. |
Odłączałeś BT normalnie przez wyjęcie wtyczki? Czy to jest może taka zielona puszeczka pod radiem na wysokości panelu sterowania nawiewem? Właśnie mam podobny problem jak jeździłem autem problemu nie było a po dłuższym postoju aku chyba kaput. Tyle że radio wymieniałem gdzieś w okolicach marca też na androida , wyjąłem mmcsa i nie myślałem że coś jeszcze będzie trzeba. |
|
|
|
 |
gifek
Forumowicz
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2017 Posty: 74 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-08-2021, 11:14
|
|
|
dokładnie tak, odłączenie wtyczki rozwiązało mój problem ostatecznie. teraz upływ energii mam na poziomie: 0,05A i mam święty spokój... |
|
|
|
 |
lukanio
Forumowicz
Auto: outlander 2.0 DiD 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lis 2018 Posty: 85 Skąd: Radom
|
Wysłany: 17-08-2021, 10:34
|
|
|
sprawdziłem u mnie jest pobór po włączeniu alarmu 0,65 A więc już wiem czemu aku nie wytrzymało. Dokładałem tylko radio i kamery ale te drugie są zasilane z zapalniczek więc prądu raczej nie kradną. Zacznę od bluetootha ale obstawiam chyba radio bo zauważyłem że np po dwóch dniach jak się uruchamia to startuje cały tablet, logo itd itd a po tym jak wczoraj odpaliłem auto to dziś rano po przekręceniu stacyjki już było uruchomione tzn android. |
|
|
|
 |
gifek
Forumowicz
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2017 Posty: 74 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-08-2021, 10:41
|
|
|
Pobór sprawdzaj po ok 20 min od uruchomienia alarmu (u mnie po 1 min już spadło)
zacznij od BT - to dobry trop.
Odnosząc się do radia to jest tak: radio ma wbudowaną baterię która ładuje się z aku samochodowego ale tylko wtedy kiedy jest zapłon są aplikacje które pokazują % naładowania baterii wewnętrznej.
Jeżeli bateria się wyczerpie, a samochodem nie jeździłeś (radio nie miało jak się doładować) to dochodzi do wyłączenia radia (w normalnym trybie masz coś jak tryb uśpienia). Z czego wynika inny sposób uruchamiania.
nie wiem jakie dokładnie masz radio ale spotkałem się z czymś takim, że przy błędnie podłączonych przewodach - wzmacniacz (o ile posiadasz) nie wyłączał się i cały czas pracował co doprowadzało do rozładowania aku. |
|
|
|
 |
|