Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Outlander kradnie prąd z akumulatora podczas postoju
Autor Wiadomość
seba75x 
Nowy Forumowicz
seba75x

Auto: OUTLANDER II 2,0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 26
Skąd: Żary
Wysłany: 27-02-2021, 20:05   Outlander kradnie prąd z akumulatora podczas postoju

Dzień dobry!
Czy któryś z forumowiczów spotkał się z podobnym problemem jak ja.
Otóż nieużywany Outlander potrafi rozładować akumulator w przeciągu dwóch dób.
Zaznaczam , że jest to nowy akumulator.
Na pewno nie jest to wina modułu Bluetooth ponieważ zdemontowałem go kilka lat temu z powodu awarii. Pobór prądu wskazany przez miernik w stanie spoczynku 0,79A.
Z ciekawostek , które zauważyłem w aucie jest to, że nie działa ciśnieniowe mycie reflektorów poprzez naciśnięcie przycisku na dźwigni kierunkowskazów natomiast działa okresowe mycie przy zapalonych ksenonach i spryskiwaniu przedniej szyby.
Zaznaczam, że jestem pierwszym użytkownikiem auta , przejechałem dotychczas nim 370tyś km i nie modyfikowałem w żaden sposób instalacji elektrycznej.
Pozdrawiam kolegów i proszę o konstruktywną dyskusję! :)
_________________
Seba
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 27-02-2021, 20:20   

Pozostaje wyjmowanie bezpieczników po kolei i obserwacja amperomierza.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 28-02-2021, 11:58   

na poczatek zaczal bym od sprawdzenia alternatora
bo najlatwiej odkrecic przewod
a tam prad podlaczony jest caly czas bez bezpiecznika

dopiero pozniej bral bym sie za bezpieczniki bo dojscie do nich jest dosc trudne w kabinie pasazerskiej :wink:
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
szeryf85 
Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 200
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 01-03-2021, 12:17   

ten pobór prądu sprawdzałeś od razu po zamknięciu auta? czy po jakimś czasie? nie wiem jak Mitsu, ale auta z grupy VAG "usypiają" wszystkie sterowniki po jakimś czasie od zamknięcia auta.
 
 
seba75x 
Nowy Forumowicz
seba75x

Auto: OUTLANDER II 2,0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 26
Skąd: Żary
Wysłany: 01-03-2021, 12:46   

Wszystko sprawdzam po odczekaniu kilkunastu minut od zaryglowania zamków.
Muszę odłączyć na noc masę z akumulatora bo po dwóch dniach nie zapali. Alternator ładuje robiłem jazdę z podłączonym miernikiem.
Ponad 14 V w różnych zakresach obrotów. Bezpieczniki wszystkie ok. Jednak coś zjada energię. Dziwna jest dla mnie sprawa braku mycia reflektorów z dźwigni kierunkowskazów a działa okresowe mycie przy zmuwaniu szyby.
_________________
Seba
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 01-03-2021, 16:05   

masz sprawdzic czy alternator nie pobiera pradu
mierz pobor przed i po odkreceniu klemy przy alternatorze

zdarzalo sie nieraz ze zwarcie robily diody lub uzwojenie w altku
_________________
Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac :)
 
 
gifek 
Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2017
Posty: 74
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-03-2021, 12:44   

może radio android albo żarówki ledowe (np oświetlenie kabiny)?
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 21-07-2021, 17:41   

Podłącze się pod temat.
Mój Outlander też kradnie prąd na postoju.
Zorientowałem sie gdy rozładował akumulator dwa dni temu...
Wsadziłem nowy aku, pomierzyłem pobór w spoczynku... 0,64A. Dużo.
Namierzyłem, że prąd wydostaje się przez bezpiecznik nr 8 wewnątrz pojazdu, czyli z opisu bezpieczników "Przekaźnik jednostki sterującej" - czyli właściwie co?
Wyciągnąłem bezpiecznik, i mam ciekawy objaw - po wyłączeniu silnika, wskazówka obrotomierza nie spada na zero i nie działa centralny zamek.

Co z tym fantem według Was począć?
_________________
Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle
 
 
 
gifek 
Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2017
Posty: 74
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-07-2021, 14:32   

Klasycznie - działa BT?
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 23-07-2021, 20:08   

gifek napisał/a:
Klasycznie - działa BT?


Wiesz co, no to był pomiar z odłączonym BT. Zrobiłem to przed pomiarem.
Ale dzisiaj doszedłem do tego, że zrobiłem błąd podczas pomiaru - duuuży... po wyjęciu tego bezpiecznika mierzyłem prąd z otwartymi drzwiami pojazdu... no głupota na całego...
Zatem zrobiłem dzisiaj, przed kilkloma chwilami powtórkę pomiaru i chyba zachowuje się teraz wszystko poprawnie, bo po zamknięciu drzwi, miernik na zewnątrz auta, klapa zamknięta, wszystko jak na postoju, pobór przez chwile wskazuje 0,81A, potem skokowo co kilka krótkich chwil maleje do 0,01A i tak pozostaje...
Poobserwuje, za jakiś czas może zmierzę jeszcze raz, ale teraz raczej działa ok...

Pozostaje ewentualnie jeszcze temat, o którym piszą koledzy zza wielkiej wody:

https://mitsubishiforum.com/forum/mitsubishi-outlander-10/outlander-09-dash-fuse-box-fuse-8-a-51406/ - dotyczący uszkodzonych przekaźników i podobnych objawów... słyszeliście o tym?
_________________
Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle
 
 
 
gifek 
Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2017
Posty: 74
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-08-2021, 14:14   

Ja modułem BT wykończyłem nowy aku w 3-4 miesiące. Oddałem go na reklamację i niestety klasycznie spadek masy czynnej... reklamacja odrzucona.

Odnośnie ciekawostki dotyczącej parszywego BT. Odnoszę wrażenie, że nie tylko samo uszkodzenie modułu robi takie cyrki, ale również odłączenie od oryginalnego radia. Tak było w moim przypadku - wymieniłem radio na androida i zostawiłem BT podłączony (dlaczego? nie wiem - pewnie zapomniałem odłączyć a później moje wrodzone lenistwo). Oczywiście mój BT działał wyśmienicie. Mam wrażenie, że BT bez kontaktu z radiem cały czas jest w trybie wyszukiwania nowych urządzeń i wtedy potrafi pobrać nawet 0,8A. Korzystam z samochodu regularnie kilka razy dziennie więc ten upływ był niezauważalny, ale po tygodniowym postoju już był problem z odpaleniem.
Wiedza ta (+ wcześniej wspomniane lenistwo) kosztowała mnie trochę nerwów i 500zł za kolejny nowy akumulator.
 
 
lukanio 
Forumowicz

Auto: outlander 2.0 DiD 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2018
Posty: 85
Skąd: Radom
Wysłany: 16-08-2021, 10:42   

gifek napisał/a:
Ja modułem BT wykończyłem nowy aku w 3-4 miesiące. Oddałem go na reklamację i niestety klasycznie spadek masy czynnej... reklamacja odrzucona.

Odnośnie ciekawostki dotyczącej parszywego BT. Odnoszę wrażenie, że nie tylko samo uszkodzenie modułu robi takie cyrki, ale również odłączenie od oryginalnego radia. Tak było w moim przypadku - wymieniłem radio na androida i zostawiłem BT podłączony (dlaczego? nie wiem - pewnie zapomniałem odłączyć a później moje wrodzone lenistwo). Oczywiście mój BT działał wyśmienicie. Mam wrażenie, że BT bez kontaktu z radiem cały czas jest w trybie wyszukiwania nowych urządzeń i wtedy potrafi pobrać nawet 0,8A. Korzystam z samochodu regularnie kilka razy dziennie więc ten upływ był niezauważalny, ale po tygodniowym postoju już był problem z odpaleniem.
Wiedza ta (+ wcześniej wspomniane lenistwo) kosztowała mnie trochę nerwów i 500zł za kolejny nowy akumulator.


Odłączałeś BT normalnie przez wyjęcie wtyczki? Czy to jest może taka zielona puszeczka pod radiem na wysokości panelu sterowania nawiewem? Właśnie mam podobny problem jak jeździłem autem problemu nie było a po dłuższym postoju aku chyba kaput. Tyle że radio wymieniałem gdzieś w okolicach marca też na androida , wyjąłem mmcsa i nie myślałem że coś jeszcze będzie trzeba.
 
 
gifek 
Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2017
Posty: 74
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-08-2021, 11:14   

dokładnie tak, odłączenie wtyczki rozwiązało mój problem ostatecznie. teraz upływ energii mam na poziomie: 0,05A i mam święty spokój...
 
 
lukanio 
Forumowicz

Auto: outlander 2.0 DiD 2010r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2018
Posty: 85
Skąd: Radom
Wysłany: 17-08-2021, 10:34   

sprawdziłem u mnie jest pobór po włączeniu alarmu 0,65 A więc już wiem czemu aku nie wytrzymało. Dokładałem tylko radio i kamery ale te drugie są zasilane z zapalniczek więc prądu raczej nie kradną. Zacznę od bluetootha ale obstawiam chyba radio bo zauważyłem że np po dwóch dniach jak się uruchamia to startuje cały tablet, logo itd itd a po tym jak wczoraj odpaliłem auto to dziś rano po przekręceniu stacyjki już było uruchomione tzn android.
 
 
gifek 
Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2017
Posty: 74
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-08-2021, 10:41   

Pobór sprawdzaj po ok 20 min od uruchomienia alarmu (u mnie po 1 min już spadło)
zacznij od BT - to dobry trop.
Odnosząc się do radia to jest tak: radio ma wbudowaną baterię która ładuje się z aku samochodowego ale tylko wtedy kiedy jest zapłon są aplikacje które pokazują % naładowania baterii wewnętrznej.
Jeżeli bateria się wyczerpie, a samochodem nie jeździłeś (radio nie miało jak się doładować) to dochodzi do wyłączenia radia (w normalnym trybie masz coś jak tryb uśpienia). Z czego wynika inny sposób uruchamiania.

nie wiem jakie dokładnie masz radio ale spotkałem się z czymś takim, że przy błędnie podłączonych przewodach - wzmacniacz (o ile posiadasz) nie wyłączał się i cały czas pracował co doprowadzało do rozładowania aku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.