Podczas pracy na biegu jałowym rośnie temperatura |
Autor |
Wiadomość |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 12-10-2011, 18:49
|
|
|
Popytaj może u siebie na regionalnym, czy nie znają jakiegos magika od elektryki
Olivia napisał/a: | Coś czuje że skończy się tak jak miało to miejsce w moim pierwszym aucie jakim był Polonez. Gdzie wentylator włączało się ręcznie na tablicy przyrządów. Spowodowane było tym że nikt nie był w stanie określić dlaczego wiatrak się nie załącza pomimo że wszystko działało prawidłowo ... oprócz włączającego się w odpowiednim czasie wiatraka. |
W Polonezie ? Kurcze, mialem swego czasu Poloneza i jak dobrze pamietam, to były tam dwa czujniki zalączajace wentylatory(dwa). Prosty uklad, pamiętam wymienialem nawet czujnik kiedys, wazne bylo aby dobrać pod odpowiedni zakres temperatur. Jak żaden elektryk nie mógł tego ogarnąć u Ciebie, to nie zazdroszczę... |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-10-2011, 20:34
|
|
|
plecho1 napisał/a: | ale wydaje mi się, bo nie wiem na pewno, że w sterowniku silnika dla bezpieczeństwa są dwa obwody podające impuls masy na przekaźnik wentylatora. |
Prześledziłem manual do Carismy...jest tylko jeden przewód sterujący...
plecho1 napisał/a: | Impuls masy jest taki sam |
Niekoniecznie...wystarczy, że obwód załanczany jest przez tranzystor i można ze spokojem regulować napięcie jakie ma być na przekaźniku. |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-10-2011, 09:59
|
|
|
docencik87 napisał/a: |
Niekoniecznie...wystarczy, że obwód załączany jest przez tranzystor i można ze spokojem regulować napięcie jakie ma być na przekaźniku. |
Zgodzę się z tym ale przy sterowaniu przekaźnika jest to bez sensu gdyż przekaźnik ma jedną parę styków która albo się styka albo rozwiera więc nie ma potrzeby podawania impulsów o różnych napięciach. A pisząc o dwóch obwodach miałem na myśli dwa obwody w samym kompie a nie 2 przewody idące od kompa do przekaźnika. |
|
|
|
 |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 16-10-2011, 16:54
|
|
|
Płyn chłodniczy wymieniony.
Niestety problem nadal występuje. Wiatrak włącza się przy temperaturze 104 - 106 st. C. Płyn się nie gotuje.
Może to chłodnica jest przytkana albo to wina przekaźnika w skrzynce pod maską ? |
_________________ Niebiańska robota |
|
|
|
 |
karol2865
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma1.9DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2011 Posty: 13 Skąd: Strzegom
|
Wysłany: 17-10-2011, 21:04
|
|
|
Może to zbyt proste ale ja bym spróbował wymienić korek od chłodnicy,może nie ma odpowietrzenia , miałem kiedyś podobny problem w Carinie i to pomogło |
|
|
|
 |
kkmaslowski
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 SOHC '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2011 Posty: 45 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 25-10-2011, 20:08
|
|
|
Niestety mam ten sam problem. Ratuję się włączaniem klimy jak to ktoś opisał wcześniej. Jeżeli znajdziecie skuteczną metodę na naprawę, to proszę podzielcie się. |
|
|
|
 |
zuk38
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2012 Posty: 47 Skąd: Sobowidz
|
Wysłany: 03-05-2012, 18:02
|
|
|
Wiem, ze odkopuje stary temat, ale tez mam ten problem w swojej Cari. Czy ktos probowal wymienic ten czujnik ktory podaje temp do kompa? moze to on ma zly odczyt i podaje kompowi za niska temperature? |
|
|
|
 |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 07-07-2012, 21:13
|
|
|
Temat rozwiązany
Przepraszam że tak długo się nie odzywałam. Ale miałam dużo na głowie.
Narzeczony mojej siostry zabrał Carismę do siebie. Postanowił wymienić chłodnicę. Od tam tej pory problem rozwiązany. Auto trzeba długo piłować na 3-4 tyś. obr/min aby wentylator się załączył podczas postoju.
Natomiast podczas jazdy, nawet ostatnich wysokich temperatur, wskazówka stoi w jednym miejscu. Czasem mam wrażenie że na dużych wybojach wskazówka lekko się kołysze. Ale to może być również złudzenie optyczne. |
_________________ Niebiańska robota |
|
|
|
 |
nowymistrz
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 GLX 90KM 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2018 Posty: 57 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20-08-2021, 01:02
|
|
|
Witam, odświeżam stary temat, ponieważ mam podobny problem i szukam przyczyny. Chciałbym polecieć po całej wiązce od wentylatora by zobaczyć czy kable nie są gdzieś uszkodzone. Ale zastanawia mnie pewna rzecz. Jak włączam klimatyzację to temperatura spada, ale zaglądając pod maskę zauważyłem, że w momencie włączenia klimatyzacja włączają się obydwa wentylatory czy tak powinno być? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 20-08-2021, 08:15
|
|
|
nowymistrz, tak, po włączeniu klimatyzacji pracują oba wentylatory przy chłodnicy. |
|
|
|
 |
|