Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Podczas pracy na biegu jałowym rośnie temperatura
Autor Wiadomość
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12-10-2011, 18:49   

Popytaj może u siebie na regionalnym, czy nie znają jakiegos magika od elektryki ;)

Olivia napisał/a:
Coś czuje że skończy się tak jak miało to miejsce w moim pierwszym aucie jakim był Polonez. Gdzie wentylator włączało się ręcznie na tablicy przyrządów. Spowodowane było tym że nikt nie był w stanie określić dlaczego wiatrak się nie załącza pomimo że wszystko działało prawidłowo ... oprócz włączającego się w odpowiednim czasie wiatraka.


W Polonezie ? Kurcze, mialem swego czasu Poloneza i jak dobrze pamietam, to były tam dwa czujniki zalączajace wentylatory(dwa). Prosty uklad, pamiętam wymienialem nawet czujnik kiedys, wazne bylo aby dobrać pod odpowiedni zakres temperatur. Jak żaden elektryk nie mógł tego ogarnąć u Ciebie, to nie zazdroszczę...
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 12-10-2011, 20:34   

plecho1 napisał/a:
ale wydaje mi się, bo nie wiem na pewno, że w sterowniku silnika dla bezpieczeństwa są dwa obwody podające impuls masy na przekaźnik wentylatora.


Prześledziłem manual do Carismy...jest tylko jeden przewód sterujący...

plecho1 napisał/a:
Impuls masy jest taki sam

Niekoniecznie...wystarczy, że obwód załanczany jest przez tranzystor i można ze spokojem regulować napięcie jakie ma być na przekaźniku.
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-10-2011, 09:59   

docencik87 napisał/a:

Niekoniecznie...wystarczy, że obwód załączany jest przez tranzystor i można ze spokojem regulować napięcie jakie ma być na przekaźniku.

Zgodzę się z tym ale przy sterowaniu przekaźnika jest to bez sensu gdyż przekaźnik ma jedną parę styków która albo się styka albo rozwiera więc nie ma potrzeby podawania impulsów o różnych napięciach. A pisząc o dwóch obwodach miałem na myśli dwa obwody w samym kompie a nie 2 przewody idące od kompa do przekaźnika.
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 16-10-2011, 16:54   

Płyn chłodniczy wymieniony.
Niestety problem nadal występuje. Wiatrak włącza się przy temperaturze 104 - 106 st. C. Płyn się nie gotuje.
Może to chłodnica jest przytkana albo to wina przekaźnika w skrzynce pod maską ?
_________________
Niebiańska robota
 
 
karol2865 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma1.9DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 13
Skąd: Strzegom
Wysłany: 17-10-2011, 21:04   

Może to zbyt proste ale ja bym spróbował wymienić korek od chłodnicy,może nie ma odpowietrzenia , miałem kiedyś podobny problem w Carinie i to pomogło
 
 
kkmaslowski 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 SOHC '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 45
Skąd: Lublin
Wysłany: 25-10-2011, 20:08   

Niestety mam ten sam problem. Ratuję się włączaniem klimy jak to ktoś opisał wcześniej. Jeżeli znajdziecie skuteczną metodę na naprawę, to proszę podzielcie się.
 
 
zuk38 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2012
Posty: 47
Skąd: Sobowidz
Wysłany: 03-05-2012, 18:02   

Wiem, ze odkopuje stary temat, ale tez mam ten problem w swojej Cari. Czy ktos probowal wymienic ten czujnik ktory podaje temp do kompa? moze to on ma zly odczyt i podaje kompowi za niska temperature?
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
  Wysłany: 07-07-2012, 21:13   

Temat rozwiązany :) :!:
Przepraszam że tak długo się nie odzywałam. Ale miałam dużo na głowie.
Narzeczony mojej siostry zabrał Carismę do siebie. Postanowił wymienić chłodnicę. Od tam tej pory problem rozwiązany. Auto trzeba długo piłować na 3-4 tyś. obr/min aby wentylator się załączył podczas postoju.
Natomiast podczas jazdy, nawet ostatnich wysokich temperatur, wskazówka stoi w jednym miejscu. Czasem mam wrażenie że na dużych wybojach wskazówka lekko się kołysze. Ale to może być również złudzenie optyczne.
_________________
Niebiańska robota
 
 
nowymistrz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 GLX 90KM 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2018
Posty: 57
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-08-2021, 01:02   

Witam, odświeżam stary temat, ponieważ mam podobny problem i szukam przyczyny. Chciałbym polecieć po całej wiązce od wentylatora by zobaczyć czy kable nie są gdzieś uszkodzone. Ale zastanawia mnie pewna rzecz. Jak włączam klimatyzację to temperatura spada, ale zaglądając pod maskę zauważyłem, że w momencie włączenia klimatyzacja włączają się obydwa wentylatory czy tak powinno być?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-08-2021, 08:15   

nowymistrz, tak, po włączeniu klimatyzacji pracują oba wentylatory przy chłodnicy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.