| 
		Podkarpacki Lancer Ralliart | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Mazin89  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Lancer Ralliart 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-09-2020, 19:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki    
 
 
Jasne, powodzenia i dawaj znać. Jakbyś wymyślał coś z tyłem to też dawaj znać bo nie ukrywam, że byłbym zainteresowany. | 
             
						
				_________________ Mitsubishi Lancer Ralliart 2010 
 
290KM/400NM
 
 
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mazin89  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Lancer Ralliart 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-01-2021, 21:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jakiś czas temu zaobserwowałem z lewej strony zderzaka, tuż przy przednim kole wyciek żółtawej, tłustej cieczy. Mimo warunków niesprzyjających pracy na prawie wolnym powietrzu (bo pracy w moim garażu nie można zaliczyć do pracy pod dachem), zdecydowałem się na demontaż przedniego zderzaka. Źródłem wycieku okazał się wąż przy chłodnicy oleju skrzyni biegów, a ową cieczą jak łatwo się domyśleć, olej skrzyni biegów. Po zdjęciu chłodnicy, wyszło, że jednak węże są ok, a problemem jest sama chłodnica. Króciec na którym siedział wąż utlenił się (bo to chyba amelinium) do tego stopnia, że powstały głębokie wżery z których już wyciekał olej.
 
 
 
 
 
Padła szybka decyzja o zakupie "nowej" chłodnicy i wkrótce dzięki pomocy kolegi z forum - Nahara - otrzymałem "nową" chłodnicę od Lancera Evo X. Stan nie najgorszy, a co najważniejsze jest szczelna.
 
 
 
 
 
 
 
 
Elementy montażowe oczyściłem z rdzy, potraktowałem neutralizatorem rdzy oraz pomalowałem na czarno.
 
 
 
 
 
"Nowa" chłodnica jest w trochę lepszym stanie niż stara, króciec też jest nieco przeżarty ale nie ma tragedii. Myślę, że wytrzyma 2 - 3 lata, a w tym czasie wymyślę jak zamontować tym razem na prawdę nową chłodnicę.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jak widać po zdjęciach chłodnice z RA i Evo X są identyczne. To tak odnośnie dyskusji na ten temat, która kiedyś się wywiązała w innym wątku. Z resztą siadła też idealnie:
 
 
 
 
 
Korzystając ze zdjętego zderzaka zrobiłem też parę innych rzeczy. Ogólnie po zdjęciu go zastałem taki widok:
 
 
 
 
 
Rurę od IC wyczyściłem z rdzy, zabezpieczyłem i pomalowałem na czarno. To samo zrobiłem z tą cienką belką na dole. W IC poprostowałem trochę blaszki, usunąłem trochę syfu i resztek pozgniatanych blaszek. 
 
 
 
 
 
Robota dla bardzo cierpliwych ludzi. Nie wykluczam, że wiosną lub latem spróbuję zamontować nowy IC.
 
 
Poza wyczyszczeniem i "regeneracją" lamelek w IC, kupiłem też nowe łączniki silikonowe i opaski zaciskowe bo stare były w opłakanym stanie. Zamek maski również został zabezpieczony neutralizatorem rdzy, malowanie go odpuściłem. Zakupiłem też nowe klaksony Hella Supertone. Oczywiście repliki Epman a nie oryginalne    
 
 
 
 
 
Po złożeniu tak to wygląda:
 
 
 
 
 
Jako, że ceny części w ASO są kosmiczne a kupić używane chłodnice oleju czy IC w dobrym stanie jest prawie niemożliwe, będę w przyszłości zmuszony zastosować elementy uniwersalne, ale myślę, że sposób montażu jakiś się wymyśli;) | 
             
						
				_________________ Mitsubishi Lancer Ralliart 2010 
 
290KM/400NM
 
 
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bzyk_R1  		  
		 
         Mitsumaniak Outlanderowiec
  
  
                  Auto: O1T LSRG 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5375 Skąd: Pińczów TPI 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-01-2021, 23:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Bardzo dobra robota. Jak już pisałem jest co gonić i jest przed czym uciekać. Fany wóz! | 
             
						
				_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
 
Tam wszędzie, gdzie się pali,
 
Ty mi, o Panie, siłę daj,
 
Bym życie ludzkie ocalił. 
 
  
 
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343  ターボアウトランダー
 
Legenda we własnym garażu:  http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
 
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
 
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
 
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg      A czy Ty Gość już subskrybujesz? 
 
 
STOP HYBRID GO LPG | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 HUGIO  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś? 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-01-2021, 10:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Widzę te RA jakoś mniej rdzewieją od zwykłych Lancerów(a przynajmniej od mojego) może by się tak przesiąść   .
 
 
Fajnie wyszły te epmany, z ramką w chromie chyba byłby mniej widoczne. | 
             
						
				_________________ Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mazin89  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Lancer Ralliart 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-01-2021, 11:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | HUGIO napisał/a: | 	 		  Widzę te RA jakoś mniej rdzewieją od zwykłych Lancerów(a przynajmniej od mojego) może by się tak przesiąść    . | 	  
 
 
Może po prostu fart. Tak czy inaczej polecam przesiadkę:)
 
 
 	  | HUGIO napisał/a: | 	 		  | z ramką w chromie chyba byłby mniej widoczne. | 	  
 
 
Mogło by tak być. Do ramki w chromie i tak już nie wrócę, czarny za bardzo mi sie podoba.
 
 
Bzyk_R1 Dzięki:) | 
             
						
				_________________ Mitsubishi Lancer Ralliart 2010 
 
290KM/400NM
 
 
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bickle027  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Lancer Ralliart 2010 
                  Kraj/Country: Belgium 
                  Dołączył: 18 Maj 2015 Posty: 16 Skąd: Zielona Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-02-2021, 02:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Chrom w tym aucie zupełnie nie pasuję. Podobnie jak Mazin89 okleiłem przednią listwę grilla, ale spokoju nie dawały boczne listwy na drzwiach. Gość który okleja auta stwierdził że nie da się tego zrobić dobrze folią na 100% bo uszczelka jest zbyt blisko i widać linie odcięcia. Pomalowałem je więc sam. Jedna śrubka na listwę, przednie wyciąga się ciągnąc za gumę w stronę tylnych nadkoli a później do góry, tylnie są łatwiejsze, wystarczy wyciągać je do góry. Chromu nie trzeba jechać papierem ściernym wystarczy dobrze odtłuszczona, sucha powierzchnia i dobra farba w spreju. Cały czarny wygląda lepiej    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mazin89  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Lancer Ralliart 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-08-2021, 19:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Z racji tego, że miałem urlop oraz pogoda dopisywała, Lancer dostał w końcu polerkę lakieru, o którą od dawna aż się prosił. Lakier był w paskudnym stanie, a z czarnego zrobił się szaro - czarny.
 
 
I etap: glinkowanie po czym polerka pastą Menzerna Heavy Cut.
 
 
 
 
 
 
 
 
całość zajęła w dwie osoby, przy użyciu dwóch maszyn około 10 godzin (wraz z porządnym myciem).
 
 
Następnego dnia miałem umówioną wizytę u blacharza na montaż spoilera. Spoiler na jaki się zdecydowałem to replika OEM Evo X. Bez niego tył auta wyglądał nieco "łyso".
 
 
 
 
 
Spoiler założony na klej i śruby. Klapa bagażnika posiada już zaznaczone miejsca na otwory (zarówno na spoiler evoski jak i "zwykły" do Lancera) także nie trzeba kombinować gdzie wiercić.
 
 
Po montażu spoilera nadszedł czas na drugi dzień polerki.
 
 
II i III etap wykonane również pastami Menzerna. Na koniec położyłem wosk.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Druga część polerki i woskowanie we dwie osoby, jedną maszyną (druga oscylacyjna więc etap finiszujący robiony tylko dual - action, żeby zlikwidować hologramy) zajął ponownie około 10 godzin. | 
             
						
				_________________ Mitsubishi Lancer Ralliart 2010 
 
290KM/400NM
 
 
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 HUGIO  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś? 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mazin89  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Lancer Ralliart 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-08-2021, 20:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dzięki. Ceramikę wczoraj po polerce Passata CC nakładałem z kolegą. Dużo więcej roboty jak z woskiem (przynajmniej jak jest ciepło i szybko zasycha). No i później do oczyszczenia lakieru potrzeba jest maszyna. Tyle że niby na dwa lata spokój. Wosk co trzy miesiące. | 
             
						
				_________________ Mitsubishi Lancer Ralliart 2010 
 
290KM/400NM
 
 
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 HUGIO  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś? 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-08-2021, 20:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Mazin89 napisał/a: | 	 		  | Dużo więcej roboty jak z woskiem (przynajmniej jak jest ciepło i szybko zasycha) | 	  
 
 
Ja wiem, czy tak dużo więcej? Też rozsmarowujesz i po chwili docierasz, tyle że trzeba fibry częściej zmieniać. Mi nawet z powłoką (jedną warstwą) szybciej schodzi, niż z woskiem. Pamiętam jak kiedyś nałożyłem extreme glossa od softa99 i go potem docierałem chyba z 2h, bo postanowiłem oblecieć pół auta, zamiast po jednym panelu..
 
 
 	  | Mazin89 napisał/a: | 	 		  | No i później do oczyszczenia lakieru potrzeba jest maszyna. | 	  
 
   Jaka maszyna, polerka/DA? Ceramiki się nie poleruje. Ja używam kwaśnej chemii (i/lub do usuwania water spotów) i w zupełności wystarcza, żeby ją odetkać. | 
             
						
				_________________ Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mazin89  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Lancer Ralliart 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-08-2021, 20:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mi docierka z ceramika zeszła dużo dłużej jak przy wosku.
 
 
Żeby zdjąć warstwę ceramiki np żeby zrobić jakieś poprawki lakiernicze, czy ja odświeżyć to trzeba zdejmować ją polerką. Tak było w instrukcji | 
             
						
				_________________ Mitsubishi Lancer Ralliart 2010 
 
290KM/400NM
 
 
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jacek11  		  
		 
         Mitsumaniak Yatsu~eku
  
                  Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11277 Skąd: Radomsko 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-08-2021, 21:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Śliczny jest     | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mazin89  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Lancer Ralliart 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 HUGIO  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Lancer CX3A '09 1.8 143KM+LPG 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 44 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Posty: 1024 Skąd: jesteś? 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-08-2021, 15:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mazin89, 
 
Ogólnie zależy jaka ceramika i w jakich warunkach nakładana.
 
 
 	  | Mazin89 napisał/a: | 	 		  | Żeby zdjąć warstwę ceramiki np żeby zrobić jakieś poprawki lakiernicze, czy ja odświeżyć to trzeba zdejmować ją polerką. Tak było w instrukcji | 	  
 
Do poprawek lakierniczych i tak musisz przeszlifować/spolerować w okolicy poprawki, więc czy masz wosk, ceramikę, czy nic - trzeba to zrobić. Do odświeżania nie trzeba polerować. Najczęściej wystarczy porządne umycie, oczyszczenie i odetkanie. No chyba, że będzie mocno zrysowana. | 
             
						
				_________________ Moje przygody z Lancerem sportbackiem: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=102303 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mazin89  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Lancer Ralliart 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Lip 2017 Posty: 433 Skąd: Siedlce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-06-2022, 21:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               W ostatnim czasie udało mi się kupić w całkiem niezłej cenie nowe felgi:
 
 
 
 
 
Oryginalne Enkei z Evo X, najważniejsze zalety to to, że mogłem wywalić dystanse, a zaciski Brembo nie obcierają o ramiona, z tyłu przy mocniejszym dobiciu nie obcierają o nadkole, podobnie przód przy skręcie. No i ten idealny kolor... gdybym tylko nadal miał 16 lat.
 
 
Jako, że jednak już stary koń się ze mnie robi to felgi zostały przemalowane na złoto - brązowy (czy jak się nazywa ten kolor) a'la Japan Racing i wykończone półmatem. Efekt mi się bardzo spodobał.
 
 
 
 
 
Na oponie jak widać wyszedł bardzo delikatny naciąg. Efekt nie był zamierzony, a był spowodowany tym, że felgi ze Evo są o 1 cal szersze od OEM z Ralliarta. Początkowo drażniło mnie to, ale z czasem stwierdziłem, że nie jest źle. Zwłaszcza, że ochronny rant na oponie nadal jest szerszy niż felga, więc spełnia swoje zadanie.
 
 
Tak to się prezentuje na średnio umytym samochodzie (całe szczęście dystanse wyleciały i już nie będzie się tak brudził na byle deszczu):
 
 
 
 
 
Oryginalne dekielki ze starych felg pomalowałem na czarno sprayem i trzy diamenty, ręcznie na czerwono. Cierpliwości wystarczyło mi dosłownie na trzy diamenty, więc pozostałe dziewięć malowała moja żona, która mogła w końcu swoje umiejętności malowania paznokci hybrydami i innymi wynalazkami wykorzystać do czegoś pożytecznego    Dekielki na koniec polakierowałem bezbarwnym.
 
 
 
 
 
A tak felgi prezentują się na (w miarę) umytym samochodzie:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Stwierdzam, że przydałby się drugi taki komplecik na zimę, gdyż felgi te dobrze współgrają z czterotłoczkowymi Brembo. Ewentualnie do kompletu kute BBSy z Evo X MR.
 
 
PS: Jakby ktoś był zainteresowany oryginalnymi felgami do Lancera, to niech pisze PW. | 
             
						
				_________________ Mitsubishi Lancer Ralliart 2010 
 
290KM/400NM
 
 
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=107187 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |