[Z34A 1.3] Który czujnik zmiennych faz rozrządu do Colta VI |
Autor |
Wiadomość |
malyrawi
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt VI 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Mar 2021 Posty: 24 Skąd: Murzynowo
|
Wysłany: 10-04-2021, 13:03 [Z34A 1.3] Który czujnik zmiennych faz rozrządu do Colta VI
|
|
|
Mam pytanie odnośnie czujnika zmiennych faz rozrządu, ponieważ potrzebuję do mojego auta Colt VI (Z34A) 1.3 90KM/70kW rocznik 2005 5D. Jaki model powinienem szukać MR984259 E czy MR984259 0450? Pytam, ponieważ mam tak skorodowaną obudowę od czujnika, że nie jestem w stanie go zidentyfikować. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 10-04-2021, 17:36
|
|
|
sprawdź w japancars
(wpisany VIN mojego auta)
Kod: | https://japancars.ru/index.php?route=catalog/mitsubishi&area=M60&cat=C601H401D&mdl=Z34A&clf=XJLHL6&vin=xmcxjz34abf016147&cfg_id=1 |
dla mojego podaje po prostu MR984259 |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
malyrawi
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt VI 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Mar 2021 Posty: 24 Skąd: Murzynowo
|
Wysłany: 10-04-2021, 22:53
|
|
|
Dziękuję za odpowiedź, u mnie też wyszło MR984259.
Przeszukałem trochę internetu i znalazłem ciekawostkę, że ten czujnik/zawór pasuje do aut: Mitsubishi Colt Plus, Z21A, Z22A, Z23A, Z23W, Z24A, Z24W;
Mitsubishi Colt, Z21A, Z22A, Z23A, Z23W, Z24A, Z24W, Z32A, Z33A, Z34A, Z35A, Z36A; Mitsubishi Lancer, CX2A, CY2A dla silników 4A90, 4A91, 3A91.
Wiele zdjęć, które oglądnąłem nie zależnie od model raz były z kocówką "E" a raz z 0450.
Im więcej szukam tym mniej wiem
Już wiem jaki mam model: MR984259 0450. Niestety podczas próby wyciągnięcia rozleciał się na pół . Nówka sztuka już w drodze, ale to drugi czujnik, który w środku był bardzo skorodowany. Wcześniej załatwiłem czujnik podciśnienia MR507781 .
Czy też tak macie pordzewiałe czujniki?
Zdjęcie:
Nówka sztuka MR984259 0450 zakupiona i wymieniona:
Zdjęcie:
 |
Ostatnio zmieniony przez malyrawi 12-07-2022, 09:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 292 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 02-09-2021, 21:57
|
|
|
Gdzie kupiłeś ten zawór?
Na allegro jest jedna sztuka wygląda jak te z aliexpres które są dwa razy tańsze. |
|
|
|
 |
malyrawi
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt VI 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Mar 2021 Posty: 24 Skąd: Murzynowo
|
Wysłany: 03-09-2021, 11:43
|
|
|
Ja kupiłem nowy na aliexpress. Niestety, ale nie działa najlepiej... Przy ok 2000 obrotów czuje się szarpanie, po dłuższej jeździe "szybkimi drogami ekspresowymi" przy obrotach powyżej 3500 też coś go dusi... choć nie zawsze... nieraz wszystko w miarę działa. Też się zastanawiam nad kupnem innego używanego, tylko nic ciekawego nie ma w okolicy. Co prawda można go fizycznie wypiąć i powinno autko jechać normalnie, tylko, że ma to zapewne kolosalny wpływ na zużycie paliwa. Jak miałem stary zawór, który się mi rozleciał na pół podczas demontażu to autko paliło jak smok, teraz na tym co mam jest to do przyjęcia, ale chyba powinno być jeszcze mniejsze zużycie paliwa. |
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 292 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 03-09-2021, 13:03
|
|
|
A jest sens jeżeli nie rozleci się podczas demontażu wypłukać go np w nafcie?
Oglądałem serwisówkę i poniżej tego zaworu jest jeszcze korek a pod nim sitko, można sprawdzić w jakim to wszystko jest stanie. Na obrazku numery 20,21,22.
https://zapodaj.net/536e3f5ee06df.png.html |
|
|
|
 |
malyrawi
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt VI 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Mar 2021 Posty: 24 Skąd: Murzynowo
|
Wysłany: 03-09-2021, 22:29
|
|
|
Niestety ja nie miałem czego płukać.... więc tu nie pomogę. Jeżeli chodzi o korek i sitko to nie wiedziałem, że cóż takiego jest w ogóle i z czym może być to powiązane. Colta mam dopiero od 6 miesięcy.... ale maglownicę już zdążyłem wymienić
ps.
Znalazłem film na anglojęzycznej stronie, gdzie opowiedziane jest o sposobie działania zaworu i różnych z tego powodu usterkach. Okazało się, że tak jak słusznie podpowiedziałeś, należy zobaczyć jeszcze stan filtra, bo bardzo często osiada tam szlam/osad jak się nie wymienia oleju w terminach i mimo sprawnego zaworu zabrudzony filtr powoduje problemy a nie sam zawór. |
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 292 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 04-09-2021, 09:49
|
|
|
Wczoraj to rozkręciłem i sitko jest czyste, tłoczek w zaworze porusza się bez oporów.
Z racji tego że było wszystko na wierzchu to przepłukałem zawór w nafcie.
Z tego co widzę to ten układ działa 0-1 i jeżeli po odłączeniu zaworu szarpanie ustaje to może to być też wina wariatora zmiennych faz rozrządu np. nie trzyma ciśnienia albo jest zanagarowany.
https://zapodaj.net/c6e2959422c9e.jpg.html |
|
|
|
 |
malyrawi
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt VI 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Mar 2021 Posty: 24 Skąd: Murzynowo
|
Wysłany: 05-09-2021, 12:09
|
|
|
Też przeczyściłem wczoraj sitko, wyglądało raczej na czyste, ale od ponownego montażu jeszcze nie uruchamiałem pojazdu... więc jutro sprawdzę czy coś to dało.
Po sprawdzeniu sitko było w miarę czyste. |
Ostatnio zmieniony przez malyrawi 24-01-2022, 20:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
colt1985sz
Nowy Forumowicz szloniak
Auto: colt 1.3 cler tech
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2021 Posty: 29 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 23-01-2022, 16:56
|
|
|
witam Gdzie jest ten korek z tym sitkiem bo nie mogę znaleźć pomoże ktoś ,można prosić o fotkę |
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 292 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 23-01-2022, 18:57
|
|
|
Zdjęcia nie mam. Korek nie jest umiejscowiony w gnieździe zaworu zmiennych faz ale poniżej tego gniazda normalnie go nie widać bo zasłania go zawór zmiennych faz.
Jakby można było wrzucać fotki na serwer forumowy to by nie przepadło... |
|
|
|
 |
malyrawi
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt VI 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Mar 2021 Posty: 24 Skąd: Murzynowo
|
Wysłany: 24-01-2022, 18:59
|
|
|
Tutaj jest fotka, gdzie go szukać:
 |
Ostatnio zmieniony przez malyrawi 12-07-2022, 09:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
colt1985sz
Nowy Forumowicz szloniak
Auto: colt 1.3 cler tech
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2021 Posty: 29 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 25-01-2022, 14:33
|
|
|
Super dziękuję za fotke , mam jeszcze pytanie odkreciłem czujnik rusza sie na boki ale nie moge go wyjąć to sie jakoś wykreca ?? |
|
|
|
 |
malyrawi
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt VI 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Mar 2021 Posty: 24 Skąd: Murzynowo
|
Wysłany: 25-01-2022, 14:46
|
|
|
On ma tam taki uszczelniacz, który trochę może utrudniać wyjęcie, nic więcej się tam nie odkręca, zobacz jedno ze zdjęć w trzecim poście, aby nie skończyło się jak u mnie w dwóch kawałkach |
|
|
|
 |
colt1985sz
Nowy Forumowicz szloniak
Auto: colt 1.3 cler tech
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2021 Posty: 29 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 25-01-2022, 15:29
|
|
|
Ok udało sie wyjąć czujnik , a jaki trzeba miec klucz do odkręcenia tego filterka pod czujnikiem bo nie mam żadnego nasadowego klucza klucza musze jechac kupic tylko jaki?? |
|
|
|
 |
|