Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:53 |
[I 2.0] Potrzebna ława/sanki do Outka |
Autor |
Wiadomość |
Zerwikaptur
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 2.0 136KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Maj 2017 Posty: 19 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 26-05-2021, 15:10
|
|
|
elektryk napisał/a: | To zdjęcie z warsztatu "opcja 1" wygląda bardzo podobnie jak zdjęcie które kiedyś widziałem w ofercie z regenerowanymi sankami, więc może to jest część oryginalna, naprawiona i zabezpieczona.
PS, moje tylne sanki po zakonserwowaniu nadal leżą i czekają na wymianę, termin wymiany już za tydzień. |
Bzyk_R1 napisał/a: | Ja bym brał nowe (bo pasują) i zabezpieczył je po swojemu. Trzeba zmatowić i położyć dobre farby na zewnątrz i wosk do środka. Ja bym nie piaskował. |
Opcja 1. to też chińczyk, także wziąłem nowy wózek (Novi - opcja 2.) i zrobiłem jak zalecacie, po zmatowieniu pomalowany Corizonem jako podkładem antykorozyjnym a na wierzch NOXUDOL 900, do środka NOXUDOL 750. Piaskować faktycznie nie ma sensu bo ta ich farbka schodzi prawie sama. Dzięki za sugestie! |
|
|
|
 |
Turbocbr
Forumowicz
Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Paź 2019 Posty: 229 Skąd: brodnica
|
Wysłany: 26-05-2021, 16:25
|
|
|
Cytat: | także wziąłem nowy wózek (Novi - opcja 2.) i zrobiłem jak zalecacie, po zmatowieniu pomalowany Corizonem |
Corizon to podklad reaktywny na korozję. Na nowe sanki lepiej nałożyć podkład epoksydowy np.Transpoxy Masterbond Aluminium . A później to co już chcesz |
_________________ Turbocbr |
|
|
|
 |
Zerwikaptur
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 2.0 136KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Maj 2017 Posty: 19 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 26-05-2021, 16:42
|
|
|
Turbocbr napisał/a: | Cytat: | także wziąłem nowy wózek (Novi - opcja 2.) i zrobiłem jak zalecacie, po zmatowieniu pomalowany Corizonem |
Corizon to podklad reaktywny na korozję. Na nowe sanki lepiej nałożyć podkład epoksydowy np.Transpoxy Masterbond Aluminium . A później to co już chcesz |
Ze starego zawieszenia reanimowałem wahacze wzdłużne, więc tam podkład reaktywny zdecydowanie był zalecany a nie chciałem już 2 różnych środków kupować, ale faktycznie ten Masterbond wygląda obiecująco, przy następnej wymianie wózka za 3 lata pewnie spróbuję
[ Dodano: 24-06-2021, 14:39 ]
Jak ktoś ma warunki do pracy to oddam za przysłowiową flaszkę do regeneracji stary most (odbiór w Gdańsku). |
|
|
|
 |
h404
Forumowicz
Auto: Outlander Mk1 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2019 Posty: 39 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 05-08-2021, 13:41
|
|
|
Odebrałem dzisiaj sanki KOWZE i przyznam że trochę strach to zakładać :/ . Blacha cienka i miękka, są bardzo lekkie, ważą zaledwie 8,6kg (oryginalne ponoć 18kg)
Wahacza z tego nie wyrwie? Mam na myśli mocowanie z przodu. |
|
|
|
 |
roger18sx
Forumowicz
Auto: OUTLANDER 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lut 2020 Posty: 82 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 29-08-2021, 19:09
|
|
|
Waga mówi sama za siebie.Zaoszczędzili na grubości blachy. Jak się nie będziesz wściekać po bezdrożach to trochę to wytrzyma. |
|
|
|
 |
h404
Forumowicz
Auto: Outlander Mk1 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2019 Posty: 39 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 30-08-2021, 00:53
|
|
|
Zwróciłem, nie nadawały się do montażu. Gwinty nie pokrywały się z otworami - wady produkcyjne, niejasne zasady gwarancji (konserwacja traktowana jako "ingerencja").
Założyłem używane oryginalne. Tu nawet nie chodzi o jazdę po bezdrożach a np. naprężenia wywołane gwałtownym mocnym hamowaniem. Fabrycznie mocowanie wahacza z przodu wykonane jest z bardzo grubej blachy w zamienniku wygląda zbyt delikatnie. |
|
|
|
 |
turbot
Nowy Forumowicz O1T
Auto: Outlander I Turbo, 2006
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2019 Posty: 20 Skąd: z internetu
|
Wysłany: 30-08-2021, 16:18
|
|
|
Hej, czy próbował ktoś sanki firmy MAPCO albo Diederich? Są lepsze od chińszczyzny?
Chodzi o te: https://www.autoczesciexp...sci/oe-mr961222
Na Allegro widzę też pełno wózków firmy "Peter Steiner" - ktoś wie co to jest? Bo mi to pachnie dalekim wschodem
[ Dodano: 23-09-2021, 01:17 ]
PS. Kupiłem Diederich na niemieckim Ebayu. Wg producenta waży ponad 11 kg. Wygląda na chińszczyznę z niemiecką naklejką, więc niewykluczone że przepłaciłem |
|
|
|
 |
tremens
Forumowicz
Auto: Outlander 2,4 (2004) +LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2015 Posty: 34 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 04-10-2021, 09:59 Sanki przód
|
|
|
Witam
Proszę pomóżcie jakie sanki wybrać do przodu. Na allegro jest tego trochę ale nie wiem które ? Boję się kupić badziewie aby później nie było niespodzianek przy montażu. Nie szukam najdroższe. Chodzi o dobrej jakości w rozsądnej cenie no i nowe. Z góry dziękuję Wojtek |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20984 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
ogrodnikmat
Forumowicz
Auto: outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2020 Posty: 31 Skąd: skierniewice
|
Wysłany: 05-12-2022, 19:35
|
|
|
przyszło i u mnie na wymianę sanek czy dużo jest roboty z wymianą? w garażu z kanałem dam sobie rade czy lepiej zlecić warsztatowi...??? bo i tak geometrie trzeba ustawiać. jeden na widok ot1 zrezygnował mówiąc że nic się tam nie odkręca.. .ile może kosztować taka wymiana sanek??? sanki zakupione i zakonserwowane dodatkowo... |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 06-12-2022, 20:28
|
|
|
ogrodnikmat, wszystko zależy w jakim stanie jest wózek i wszystkie połączenia śrubowe. Jest sporo rzeczy do odkrecenia. Musisz opuścić wydech, odkręcic kolumnę kierowniczą, wahacze stabilizator, wsporniki. Pokażę Ci jak wyglądają moje sanki zdemontowane, to da Ci spory pogląd na zakres prac.
 |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-12-2022, 08:56
|
|
|
W jakimś O1 robiłem wahacz kiedyś - oczywiście urwała się ta koronka, co trzyma śrubę w środku sanek. Trzeba było ciąć i spawać. To już u kolegi musiałem na podnośnik wjechać... Skończył się gaz do MIGa, to kolega z gaśnicy ciągnął... |
|
|
|
 |
nahar
Forumowicz

Auto: Skoda Superb II FL 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Maj 2017 Posty: 126 Skąd: Targówek
|
Wysłany: 09-12-2022, 18:47
|
|
|
Sruby w standardzie sie urywaja. Czasem zdarzynsie ze nie, ale to raczej wyjatki. Masa paskudnej roboty, mechanicy nie chca brac, bo zeby sie oplacalo to by musieli ceny z kosmosu wolac. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-12-2022, 22:46
|
|
|
Śruba była ok - od wahacza urwała się taka koronka, która trzyma nakrętkę na miejscu - efekt: śruba kręciła się w wahaczu razem z nakrętką i trzeba było ciąć sanki od spodu a potem dospawać nakrętkę od nowa. |
|
|
|
 |
ogrodnikmat
Forumowicz
Auto: outlander I 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2020 Posty: 31 Skąd: skierniewice
|
Wysłany: 25-12-2022, 12:11
|
|
|
sanki wymienione. niestety trochę kosztowała wymiana bo za robote warsztat wziął 1300zł. samemu bym nie zrobił, znajomy mechanik nie chciał się podjąć. inny zakład podał 150zł za roboczogodzine. więc tanio nie jest... oby przyszły rok był mniej kosztowny... choć nie zapowiada się bo transfer się kończy.... (opiłki w oleju i szarpanie) |
|
|
|
 |
|