Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana panewek 4b10
Autor Wiadomość
kosaisierp1988 
Forumowicz


Auto: Lancer 1.8 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 34
Skąd: Iława/Giżycko
Wysłany: 13-10-2021, 00:36   Wymiana panewek 4b10

Witam szykuję się do zwykłej wymiany oleju. Jednak przy okazji ściągnął bym miskę i sprawdził stan panewek korbowych. Jednak przeglądając manuale zauważyłem że raczej nie ma dostępu by wykonać taką operację bez wyjmowania silnika?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-10-2021, 06:46   

zamieść jakiś zrzut ekranu, bo byłoby dziwne, gdyby nie można było zajrzeć do panewek korbowodowych od spodu
zapewne jest dodatkowa osłona, ew miska olejowa jest dwuczęściowa - ale po ich zdjęciu masz wszystko na wierzchu (nie znam tego silnika - piszę tylko bazując na ogólnych podobieństwach silników spalinowych)
 
 
kosaisierp1988 
Forumowicz


Auto: Lancer 1.8 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 34
Skąd: Iława/Giżycko
Wysłany: 13-10-2021, 08:30   

znalazłem ofertę allegro gdzie jest dół bloku.
https://allegro.pl/oferta/obudowa-podstawa-filtra-lancer-x-viii-1-8-4b10-asx-9316408672
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 13-10-2021, 09:35   

Prawdopodobnie trzeba zdjąć podstawę filtra aby dostać się do panewek, to co pokazałeś w linku.

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
kosaisierp1988 
Forumowicz


Auto: Lancer 1.8 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 34
Skąd: Iława/Giżycko
Wysłany: 13-10-2021, 11:05   

Kiedyś ściągałem miskę już i niestety nie pamiętam co tam widziałem. Dziś się dowiemy, fotki porobię i będzie. Jeśli łatwo zejdzie podstawa filtra to można by się pokusić i sprawdzenie panewek wału.
Patrząc po schemacie budowy, trzeba tą podstawę odkręcić od bloku ale także od pokrywy rozrządu i skrzyni.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-10-2021, 11:57   

masz tam te otwory - nie da rady przez nie ściągnąć stopy korbowodu?
bo jak masz na myśli panewki jako podpory wału to oczywiście nie ma szans :) - tu trzeba skrzynię i rozrząd zrzucać dodatkowo
 
 
kosaisierp1988 
Forumowicz


Auto: Lancer 1.8 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 34
Skąd: Iława/Giżycko
Wysłany: 13-10-2021, 20:51   

dobra robota leci.
Żeby dobrać się do panewek nie wystarczy zdjęcie miski olejowej.
1. Ściągamy pokrywę głowicy.
2. Ściągamy pasek, koło pasowe, rolki prowadzące, koło od klikmy.
3. Odkręcamy alternator, łapę silnika przy rozrządzie.
4. Ściągamy pokrywę rozrządu.
5. Luzujemy i ściągamy pompę oleju.
6. Ściągamy podstawę filtra oleju.
7!!! mamy panewki. Pamiętać że stopki korbowodów są trącane (łamane). Przy okazji można zmienić panewki od wału..
u mnie pasek był do wymiany więc i tak część roboty mnie by czekała.
problem tylko jest na uszczelniaczu wału od strony sprzęgła
nie wiem czy ściągać skrzynie by go wymienić. bo się rozszczelnia całą instytucję.
 
 
matwod 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2021
Posty: 6
Skąd: Pyskowice
Wysłany: 22-01-2022, 19:51   

Warto się przyjrzeć panewkom w silnikach 4B10, może byc z nimi problem. Ja przez panewkę pod korbowodem miałem remont silnika, wyskoczyła i ja przemieliło trochę.
„Nowy” używany wał, nowe tłoki pierścienie, przy okazji uszczelnienie wału uszczelka pod głowica i sprzęgło.
Prawdopodobnie panewki nie wytrzymują upływu czasu, w tych silnikach. Ciężko dostępne części a ceny z kosmosu. Tak samo używane silniki.
Przy okazji szukania części czy silnika znalazłem kilka silników na sprzedaż z taką samą awaria, panewka wyskoczyła czy z pod wału czy z pod korbowodu.
Dodam ze auto mam od nowości praktycznie o silnik zawsze dbałem , nigdy nie było z nim problemu (olej wymieniany co 10-12k)
Cała akcja przy około 300k przebiegu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.