Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zimówki
Autor Wiadomość
domeldoom 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 7
Skąd: Polanka Wielka
Wysłany: 25-10-2021, 12:40   Zimówki

Cześć,

jakie opony zimowe do ASX-a kupujecie/używacie?

pozdrawiam,
Tomek
 
 
Laknat 
Forumowicz

Auto: ASM MY17
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 429
Skąd: Polska
Wysłany: 25-10-2021, 13:00   

Ja kupiłem całoroczne Micheline CorssClimate SUV i sprawdzają się świetnie.
 
 
joujoujou 
Forumowicz
łysy i brzydki.


Auto: niebieskie
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 29 Kwi 2017
Posty: 3453
Skąd: Skąd: Skąd:
Wysłany: 25-10-2021, 15:45   

Nokian WR D4.
_________________
Pozdr,

jou

Gość, skomentuj niebieską corolkę.

Gość, skomentuj samochodzik na baterie!
 
 
domeldoom 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2013
Posty: 7
Skąd: Polanka Wielka
Wysłany: 25-10-2021, 16:03   

joujoujou napisał/a:
Nokian WR D4.

Te właśnie mam w planie.
Całoroczne nie do końca mnie przekonują.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-10-2021, 12:39   

Auto z salonu odbierałem zimą, to stało na WR D4 i przejeździłem na nich 3 miesiące, potem zakupiłem wielosezonowe Crossclimae i zarówno nokiany jak i fabryczne dunlopy sprzedałem, kolejne 2 zimy jeżdżąc na wielosezonie - nie ma różnicy. Latem jak jechałem 300km w upale po autostradzie, to potem na jasnoszarej kostce został ślad bieżnika - ale serio nie wiem czy to schodził asfalt czy guma :)
 
 
joujoujou 
Forumowicz
łysy i brzydki.


Auto: niebieskie
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 29 Kwi 2017
Posty: 3453
Skąd: Skąd: Skąd:
Wysłany: 26-10-2021, 14:55   

Zależy kto ile jeździ i w jakich warunkach. :P

Zarówno kombinacja lato/zima jak i całoroczne non-stop mają swoje wady i zalety. Co komu pasuje. ;)
_________________
Pozdr,

jou

Gość, skomentuj niebieską corolkę.

Gość, skomentuj samochodzik na baterie!
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26-10-2021, 19:49   

Continental WinterContact TS 850 - świetna opona, asymetryczna. Auto na nich się lepiej zachowuje niż na letnich fabrycznych Toyo.
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 28-10-2021, 09:31   

Nokiany są dobre jedynie w śniegu. Błoto pośniegowe, czy deszcz je przerastają i na pewno znajdzie się lepszy wybór w tej materii. Także pytanie w jakich faktycznie warunkach się zimą jeździ, bo może się okazać, że wielosezonówki się spiszą znacznie lepiej, jeśli w śniegu się brodzi tylko 2-3 dni w roku, a reszta to deszcz i chlapa.
 
 
Laknat 
Forumowicz

Auto: ASM MY17
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 429
Skąd: Polska
Wysłany: 28-10-2021, 10:57   

Przy wielosezonowych radzę szukać takich co mają homologację 3MPFS - np. Michelin Crossclimate. Ale są też inne, tańsze z tą samą homologacją, np. Hankook.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10727
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 28-10-2021, 12:08   

Laknat napisał/a:
Przy wielosezonowych radzę szukać takich co mają homologację 3MPFS - np. Michelin Crossclimate. Ale są też inne, tańsze z tą samą homologacją, np. Hankook.

Wiele marek na wielosezonowych ma już ta homologacje, i teraz jest sprawa czy to była opona LETNIA homologowana na zimowa (jak w przypadku Crosclimate) czy opona ZIMOWA homologowna na letnią, tu nie wiem dokładnie kto i co.

Ktoś ostatnio pisał na FB w grupie Mitsumaniaków co pracuje w branży oponiarskiej kilka lat ze wilosezony najlepsze to właśnie GoodYear a z budżetowych to Falken. Reszta bardzo szybko ściera bieżnik.
Tak ze to co pisał Krzyzak ze widział ślady gumy to może być akurat prawda.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-10-2021, 13:32   

No tylko moim zdaniem wielosezonowa opona to tylko do spokojnej jazdy latem. Parę agresywnych ruszeń i hamowań lamelki są zaokrąglone i w śnieg od razu się gorzej wgryza....
 
 
Laknat 
Forumowicz

Auto: ASM MY17
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 429
Skąd: Polska
  Wysłany: 28-10-2021, 13:35   

krzychu napisał/a:
No tylko moim zdaniem wielosezonowa opona to tylko do spokojnej jazdy latem. Parę agresywnych ruszeń i hamowań lamelki są zaokrąglone i w śnieg od razu się gorzej wgryza....


Agresywne ruszanie ASX .... a myślałem, że już mnie nic nie zaskoczy :lol:
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-10-2021, 13:58   

No teraz ma (a raczej miał bo już nie ma) 150KM, czyli tyle ile powinien mieć na początku. Poza tym są jeszcze hamulce i zakręty. Poza tym wiesz 100 parę koni w ośce, a 150KM przy AWD to wydaje się, że przy ośce i tak mają trudniejsze warunki.

Mnie tam dziwi, że nie ma ani jednej sensownej asymetrycznej wielosezonowej. Jak kupuję opony to staram się asymetryczne ponieważ symetryczne albo kierunkowe zdzierają mi się po zewnętrznej przy moim stylu jazdy. A asymetryczne lepiej sobie radzą z równomiernym zużyciem.
 
 
zbigniew77 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2019
Posty: 208
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 30-10-2021, 20:45   zimowe vs wielosezonowe

Ja jeżdżę na tym co dostałem w salonie przy zakupie czyli TOYO SNOWPROX S954 215/70/16
może nie jest to szczyt doskonałości ale dają radę.
W poprzednim samochodzie Chevrolet Aveo miałem Firigo 2 195/65/14 i odczuwalnie były lepsze jeśli chodzi o zimowe warunki po prostu lepiej trzymały się zaśnieżonej drogi.
Mieszkam w Bieszczadach więc wiem jak wyglądają zaśnieżone drogi.Ostatniej zimy to w śniegu stanęły nawet pługi wirnikowe , dopiero ciężkie ładowarki do żwiru dały sobie radę ze zwałami śniegu. Te opony nigdy mnie nie zawiodły ale przezornie woziłem łopatę w bagażniku :P choć nigdy jej nie używałem. U nas droga nawet jak jest odśnieżona to leży na niej 15 cm śniegu. W moim przypadku w 100% wielosezonowa się nie sprawdzi .Jak chcecie sprawdzić swoje wielosezonówki to zapraszam tylko..... nie zapomnijcie zabrać liny, wyciągarki i łopaty i oczywiście termos z kawą oraz kanapki bo czeka was długie oczekiwanie na pomoc.... :badgrin: jeśli wogóle się jej doczekacie chyba ,że sami dacie radę się odkopać z zaspy śniegu .Zainteresowanym mogę przesłać fotki jak to u nas wyglądało podaję adres : acer66@interia.pl. :badgrin:
Niestety nie mogę dodać zdjęć do albumu bo pliki są zbyt duże i system nie chce ich zapisać.
Pozdrawiam
_________________
Zbigniew

Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 30-10-2021, 22:40   

Niektóre tańsze opony mają lepszy uciąg na śniegu niż opony droższe - to fakt.
Ale moje wymagania do opony są większe. Np. przy AWD uciąg nie jest tak ważny jak hamowanie czy utrzymanie się na zakręcie. Mam też wymagania co do precyzji prowadzenia, żeby nie bujały na zakrętach. Ma też dobrze prowadzić się na mokrej drodze (zimówki mają często problem). Każdy dobiera pod siebie.

Ja powiedzmy mieszkam w górach, ta zima była spoko sporo śniegu, sporo zabawy. Ale 2 poprzednie to dramat kupiłem auto AWD, a jeździłem może 6 razy po śniegu i oblodzonej nawierzchni. Dopiero tej zimy sporo nadrobiłem. Ale po mieście i tak prawie cały czas była czarna droga, trzeba było tego śniegu szukać poza miastem. Tak, że całkowicie rozumiem osoby zachwalające wielosezonowe, ale czasami mam wrażenie, że nie widzą ich wad.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.