Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Wymiana półosiek
Autor Wiadomość
Konrad3421 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2003 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2021
Posty: 11
Skąd: ND
  Wysłany: 25-10-2021, 21:23   [EA5A/W 2.5] Wymiana półosiek

W najbliższy weekend planuję wymianę półosiek. Przy okazji będę też zmieniać olej w skrzyni. Moje pytanko jak czasowo to wygląda mniej więcej i jak wygląda proces krokowy wymiany półosi, żeby to poszło w miarę sprawnie. Pozdrawiam.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-10-2021, 08:17   

Jaka skrzynia, manual czy automat?

Co do wyjmowanie półosi:
1. Podnieść jedną stronę przodu i zdjąć koło,
2. Odkręcić nakrętkę centralną przegubu,
3. Odkręcasz i wyjmujesz śrubę mocującą amortyzator do widelca oraz widelec do wahacza prostego i odkręcasz łącznik stabilizatora po czym wyjmujesz widelec,
4. I tutaj masz kilka możliwości gdzie i co odkręcić przy zawieszeniu żeby na tyle je odchylić by wysunąć przegub zewnętrzny z piasty, ja odkręcam zawsze i wyjmuję śrubę mocującą wahacz prosty do wózka zawieszenia, tym bardziej w aluminiowym wózku jest to najlepsze rozwiązanie,
5. Małym łomem wypychasz przegub wewnętrzny ze skrzyni biegów, są w korpusie skrzyni takie wypustki, o które zapiera się łom,
6. Wyjmujesz półoś z auta, a montaż w odwrotnej kolejności.
 
 
Konrad3421 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2003 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2021
Posty: 11
Skąd: ND
Wysłany: 26-10-2021, 09:46   

Hugo napisał/a:
Jaka skrzynia, manual czy automat?

Co do wyjmowanie półosi:
1. Podnieść jedną stronę przodu i zdjąć koło,
2. Odkręcić nakrętkę centralną przegubu,
3. Odkręcasz i wyjmujesz śrubę mocującą amortyzator do widelca oraz widelec do wahacza prostego i odkręcasz łącznik stabilizatora po czym wyjmujesz widelec,
4. I tutaj masz kilka możliwości gdzie i co odkręcić przy zawieszeniu żeby na tyle je odchylić by wysunąć przegub zewnętrzny z piasty, ja odkręcam zawsze i wyjmuję śrubę mocującą wahacz prosty do wózka zawieszenia, tym bardziej w aluminiowym wózku jest to najlepsze rozwiązanie,
5. Małym łomem wypychasz przegub wewnętrzny ze skrzyni biegów, są w korpusie skrzyni takie wypustki, o które zapiera się łom,
6. Wyjmujesz półoś z auta, a montaż w odwrotnej kolejności.


Racja zapomniałem o najważniejszym. Skrzynia automat
_________________

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-10-2021, 12:22   

0. Spuść olej ze skrzyni

Hugo napisał/a:
Co do wyjmowanie półosi:
1. Podnieść jedną stronę przodu i zdjąć koło...
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-10-2021, 14:04   

Krzyzak, kolega piszę, że i tak wymienia przy okazji olej, więc przyjąłem, że będzie spuszczony :wink:
 
 
Konrad3421 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2003 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2021
Posty: 11
Skąd: ND
Wysłany: 26-10-2021, 22:56   

To że spuścić zakładałem na starcie właśnie :D ciekawi mnie kwestia jak spuszczę olej i wtedy wyciągnę półośki to czy tamtędy też będzie leciała resztka? I jak to się przekłada na litraż zapotrzebowania w wymianie dynamicznej bo mam 10l i ewentualnie bym dokupił 1l extra.
_________________

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-10-2021, 08:11   

Konrad3421 napisał/a:
jak spuszczę olej i wtedy wyciągnę półośki to czy tamtędy też będzie leciała resztka
nie
 
 
Konrad3421 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2003 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2021
Posty: 11
Skąd: ND
Wysłany: 27-10-2021, 10:24   

Krzyzak napisał/a:
Konrad3421 napisał/a:
jak spuszczę olej i wtedy wyciągnę półośki to czy tamtędy też będzie leciała resztka
nie


ok
_________________

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-10-2021, 07:46   

10 litrów na wymianę dynamiczną Ci wystarczy.
 
 
Konrad3421 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2003 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2021
Posty: 11
Skąd: ND
Wysłany: 10-11-2021, 21:11   

Jako że już jestem po wymianie zaznaczę swoje uwagi:
1. Polecam odkręcać pierw łącznik stabilizatora.
2. Wystarczy odkręcić widelec od wahacza prostego - nie trzeba od amortyzatora.
3. Jak poradzić sobie ze śrubą centralną bez udaru? - blokujemy tarczę śrubokrętem lub ktoś nam trzyma hamulec i długa przedłużka.
4. Przy zakładaniu nowej wkładamy pierw do skrzyni tak żeby weszło na zęby, potem na piastę i wpychamy piastą do skrzyni. Tym sposobem łatwo nam wejdzie do skrzyni i nic nie uszkadzamy.
_________________

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-11-2021, 22:43   

Konrad3421, masz rację, złą kolejność wpisałem, jako pierwszy odkręca się łącznik stabilizatora od widelca, bo w przeciwnym razie drążek prze widelec w stronę tarczy i wszystko się klinuje. Chyba, że masz cały przód w górze i nie chcesz odkręcać widelca od amortyzatora, wtedy w ogóle łącznika nie musisz odkręcać. Najlepiej odkręcić widelec zupełnie i wyjąć, łatwiej wtedy wyjąć przegub zewnętrzny z piasty w górę lub w bok.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.