Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Zaciski hamulcowe tył
Autor Wiadomość
bbandi 
Forumowicz


Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 603
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 09-11-2021, 15:09   [EA5A/W 2.5] Zaciski hamulcowe tył

Panowie pytanie

Miałem wymieniać hamulce tył u mechanika ale się okazało że zaciski są padnięte (tłoczek zablokowany) i teraz pytanie

- czy zaciski do galanata da się zazwyczaj zregenerować? czy nie warto się bawić i kupić nowe
- z tego co widziałem można kupić za 600 jeden cały zacisk więc 1200 za dwa - to sporo
- za 300 można kupić część tą z tłoczkiem i ewentualnie połączyć z tą oryginalną to by było 600
- czy zaciski w kombi i sedanie są takie same?
- co proponujecie robić, jakie macie własne doświadczenia z hamulcami na tył

Znalazłem coś takiego:

https://autowanda.pl/czesc/zacisk-hamulcowy-a-b-s-729681,2jj23?gru=5j&typ=7l9

Tylko to jest do kombi i czy samo to wystarczy czy trzeba brać taki zestaw:

https://allegro.pl/oferta/zacisk-hamulcowy-mitsubishi-eclipse-ii-galant-v-ga-11206365254

ewentualnie regeneracja tego co jest ale jak dzwoniłem do jakiegoś warsztatu to gość mówił że może nie dać się zregenerować i wtedy tylko koszty wzrosną bo oprócz próby naprawy poniosę koszty ewentualnych nowych części.
_________________

 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11171
Skąd: Radomsko
Wysłany: 09-11-2021, 16:21   

Sedan kombi , nie ma znaczenia. Tylne zaciski były tylko jedne w całym okresie produkcji. Ja bym kupił zestaw naprawczy z tłoczkiem. Trzeba też sprawdzić w jakim stanie są prowadnice.
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-11-2021, 07:13   

ja regenerowałem - w wielu egzemplarzach już, nie było z tym problemu, nawet najbardziej zapieczone tłoczki wychodziły
u siebie robiłem 5 lat temu i teraz przy okazji wymiany opon sprawdziłem - tłoczki można obracać bez problemu
na oba koła potrzebne są:
2 sztuki: https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-ham-tyl-galantvi-z-tlocz-10591735021
2 sztuki: https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisk-tyl-opel-frontera-monterey-6080007581
1 sztuka: https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-szczek-hamulcowych-tyl-mitsubishi-10005382279

ostatnie jest do ręcznego - nie jest niezbędne, podobnie jak i zestaw środkowy, jednak z doświadczenia wiem, że śruby prowadzące często są zeżarte przez rdzę

dochodzi robocizna
przednie zaciski można kupić zregenerowane już od 160zł więc tu się nie bawię w regeneracje, kupuję gotowe, działają super
kupno tego na tył za 180zł może być bardzo dobrym pomysłem
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 10-11-2021, 08:37   

Pewnie ze regeneracja. Mechanikom się nie chce robic, to sa wymieniacze teraz,
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
bbandi 
Forumowicz


Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 603
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 10-11-2021, 15:15   

Znalazłem warsztat który zajmuje się regeneracją i można u nich auto zostawić, gość mnie ostrzegał że może być tak że się nie da nic zrobić i jak się zaciski u nich rozsypią to auto uziemione i trzeba będzie kupić nowe, mam nadzieję że do tego nie dojdzie.
Niestety nie mam możliwości zdjąć zacisków i wysłać na regenerację muszę zostawić całe auto dlatego liczę że mnie nie wyrolują.
Po tej regeneracji chcę żeby od razu wymienili tarcze, klocki i zestaw naprawczy ręcznego.

Dzięki za odpowiedzi.
_________________

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-11-2021, 20:41   

bbandi, zaciski w Galancie są żeliwne, zawsze można je zregenerować. Pewnie mechanicy mają uraz do niemieckich i francuskich wynalazków z aluminiowymi zaciskami tylnymi. Tam rzeczywiście regeneracja przeważnie kończy się wymianą całych zacisków na nowe, bo nie da się ich rozebrać, tak puchną. Także zamawiaj to co podał kolega Krzyzak i masz nowe zaciski.
 
 
Faza 
Mitsumaniak


Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 329
Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
Wysłany: 17-11-2021, 13:26   

To jak już regenerujesz oba zaciski, zmieniasz tarcze, klocki i ręczny to może warto się zastanowić nad zrobieniem swapa na zaciski od Space Wagona? Kupujesz używki za około 100-120zł za oba a reszta zabawy taka jak przy twoich obecnych. No jeszcze trzeba w tarczy zrobić otwory na 4 śruby. Zyskujesz za to większe tarcze i lepsze hamowanie przy minimalnym koszcie.
Mam też zaciski takie jak chcesz - TRW BHN519E (Lewy) i TRW BHN520E (Prawy) w bardzo dobrym stanie, kupione na przełomie styczeń/luty 2019 w Autowanda. Zdemontowałem je pół roku temu, żeby właśnie swapa na większe heble zrobić i do teraz żałuje, że je kupiłem zamiast od od razu robić swapa. Mogę sprzedać jak chcesz.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-11-2021, 14:29   

Faza napisał/a:
Kupujesz używki za około 100-120zł za oba
ostatnio widziałem zaciski tył od E88 z mojego byłego sedana - były na sprzedaż z tarczami i klockami za 1400zł
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11171
Skąd: Radomsko
Wysłany: 17-11-2021, 15:36   

Krzyzak, Poważnie taka cena ?
_________________

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-11-2021, 19:23   

Krzyzak, to chyba pozłacane były. Takie same zaciski jak w E88 były z tyłu w Lancerze EVO 4-6 i sprzedałem je z nowymi klockami i prawie nowymi tarczobębnami za niecałe 500 zł. O ja głupi. Widzę, że z racji, iż były od EVO powinienem za nie wołać z 3000 zł :mrgreen:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-11-2021, 09:59   

mówię tylko za ile były wystawione - czy się sprzedały? nie wiem
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-11-2021, 19:41   

Wiem, wiem.
 
 
bbandi 
Forumowicz


Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 603
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 24-11-2021, 14:05   

No to jestem po imprezie z hamulcami która mnie srogo kosztowała, okazało się że trzeba piasty wymienić i to mi dołożyło kosztów, zaciski dało się zregenerować, oprócz tego trzeba było rzeźbić szczęki hamulcowe Deckermana które kupiłem w zestawie bo nie chciały spasować.

_________________

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-11-2021, 08:41   

bbandi napisał/a:
trzeba było rzeźbić szczęki hamulcowe
kupowałem kilku firm lub pakowaczy i żadne nie pasowały jak ori...
zawsze musiałem trochę spiłować albo roztoczyć bęben
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-11-2021, 23:44   

Krzyzak napisał/a:
bbandi napisał/a:
trzeba było rzeźbić szczęki hamulcowe
kupowałem kilku firm lub pakowaczy i żadne nie pasowały jak ori...
zawsze musiałem trochę spiłować albo roztoczyć bęben

Zapewne nikt nie sprawdzał odkształcenia tarczy kotwicznej, montowałem, ajusy, blueprint i brembo, wszystie pasowały jednako, bezkonfliktowo, zdarzało sie odkształcenie tarczy kotwicznej (zmierzyc, poprawic i pasowało wszystko)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.