[EA5A/W 2.5] Zaciski hamulcowe tył |
Autor |
Wiadomość |
bbandi
Forumowicz

Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Paź 2011 Posty: 603 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 09-11-2021, 15:09 [EA5A/W 2.5] Zaciski hamulcowe tył
|
|
|
Panowie pytanie
Miałem wymieniać hamulce tył u mechanika ale się okazało że zaciski są padnięte (tłoczek zablokowany) i teraz pytanie
- czy zaciski do galanata da się zazwyczaj zregenerować? czy nie warto się bawić i kupić nowe
- z tego co widziałem można kupić za 600 jeden cały zacisk więc 1200 za dwa - to sporo
- za 300 można kupić część tą z tłoczkiem i ewentualnie połączyć z tą oryginalną to by było 600
- czy zaciski w kombi i sedanie są takie same?
- co proponujecie robić, jakie macie własne doświadczenia z hamulcami na tył
Znalazłem coś takiego:
https://autowanda.pl/czesc/zacisk-hamulcowy-a-b-s-729681,2jj23?gru=5j&typ=7l9
Tylko to jest do kombi i czy samo to wystarczy czy trzeba brać taki zestaw:
https://allegro.pl/oferta/zacisk-hamulcowy-mitsubishi-eclipse-ii-galant-v-ga-11206365254
ewentualnie regeneracja tego co jest ale jak dzwoniłem do jakiegoś warsztatu to gość mówił że może nie dać się zregenerować i wtedy tylko koszty wzrosną bo oprócz próby naprawy poniosę koszty ewentualnych nowych części. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11171 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 09-11-2021, 16:21
|
|
|
Sedan kombi , nie ma znaczenia. Tylne zaciski były tylko jedne w całym okresie produkcji. Ja bym kupił zestaw naprawczy z tłoczkiem. Trzeba też sprawdzić w jakim stanie są prowadnice. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 10-11-2021, 08:37
|
|
|
Pewnie ze regeneracja. Mechanikom się nie chce robic, to sa wymieniacze teraz, |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
bbandi
Forumowicz

Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Paź 2011 Posty: 603 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 10-11-2021, 15:15
|
|
|
Znalazłem warsztat który zajmuje się regeneracją i można u nich auto zostawić, gość mnie ostrzegał że może być tak że się nie da nic zrobić i jak się zaciski u nich rozsypią to auto uziemione i trzeba będzie kupić nowe, mam nadzieję że do tego nie dojdzie.
Niestety nie mam możliwości zdjąć zacisków i wysłać na regenerację muszę zostawić całe auto dlatego liczę że mnie nie wyrolują.
Po tej regeneracji chcę żeby od razu wymienili tarcze, klocki i zestaw naprawczy ręcznego.
Dzięki za odpowiedzi. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-11-2021, 20:41
|
|
|
bbandi, zaciski w Galancie są żeliwne, zawsze można je zregenerować. Pewnie mechanicy mają uraz do niemieckich i francuskich wynalazków z aluminiowymi zaciskami tylnymi. Tam rzeczywiście regeneracja przeważnie kończy się wymianą całych zacisków na nowe, bo nie da się ich rozebrać, tak puchną. Także zamawiaj to co podał kolega Krzyzak i masz nowe zaciski. |
|
|
|
 |
Faza
Mitsumaniak

Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Sie 2008 Posty: 329 Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
|
Wysłany: 17-11-2021, 13:26
|
|
|
To jak już regenerujesz oba zaciski, zmieniasz tarcze, klocki i ręczny to może warto się zastanowić nad zrobieniem swapa na zaciski od Space Wagona? Kupujesz używki za około 100-120zł za oba a reszta zabawy taka jak przy twoich obecnych. No jeszcze trzeba w tarczy zrobić otwory na 4 śruby. Zyskujesz za to większe tarcze i lepsze hamowanie przy minimalnym koszcie.
Mam też zaciski takie jak chcesz - TRW BHN519E (Lewy) i TRW BHN520E (Prawy) w bardzo dobrym stanie, kupione na przełomie styczeń/luty 2019 w Autowanda. Zdemontowałem je pół roku temu, żeby właśnie swapa na większe heble zrobić i do teraz żałuje, że je kupiłem zamiast od od razu robić swapa. Mogę sprzedać jak chcesz. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 17-11-2021, 14:29
|
|
|
Faza napisał/a: | Kupujesz używki za około 100-120zł za oba | ostatnio widziałem zaciski tył od E88 z mojego byłego sedana - były na sprzedaż z tarczami i klockami za 1400zł |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11171 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 17-11-2021, 15:36
|
|
|
Krzyzak, Poważnie taka cena ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 17-11-2021, 19:23
|
|
|
Krzyzak, to chyba pozłacane były. Takie same zaciski jak w E88 były z tyłu w Lancerze EVO 4-6 i sprzedałem je z nowymi klockami i prawie nowymi tarczobębnami za niecałe 500 zł. O ja głupi. Widzę, że z racji, iż były od EVO powinienem za nie wołać z 3000 zł |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-11-2021, 09:59
|
|
|
mówię tylko za ile były wystawione - czy się sprzedały? nie wiem |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 19-11-2021, 19:41
|
|
|
Wiem, wiem. |
|
|
|
 |
bbandi
Forumowicz

Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Paź 2011 Posty: 603 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 24-11-2021, 14:05
|
|
|
No to jestem po imprezie z hamulcami która mnie srogo kosztowała, okazało się że trzeba piasty wymienić i to mi dołożyło kosztów, zaciski dało się zregenerować, oprócz tego trzeba było rzeźbić szczęki hamulcowe Deckermana które kupiłem w zestawie bo nie chciały spasować.
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-11-2021, 08:41
|
|
|
bbandi napisał/a: | trzeba było rzeźbić szczęki hamulcowe | kupowałem kilku firm lub pakowaczy i żadne nie pasowały jak ori...
zawsze musiałem trochę spiłować albo roztoczyć bęben |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-11-2021, 23:44
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | bbandi napisał/a: | trzeba było rzeźbić szczęki hamulcowe | kupowałem kilku firm lub pakowaczy i żadne nie pasowały jak ori...
zawsze musiałem trochę spiłować albo roztoczyć bęben |
Zapewne nikt nie sprawdzał odkształcenia tarczy kotwicznej, montowałem, ajusy, blueprint i brembo, wszystie pasowały jednako, bezkonfliktowo, zdarzało sie odkształcenie tarczy kotwicznej (zmierzyc, poprawic i pasowało wszystko) |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|