Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zacinanie się skrzyni biegów i drgania karoserii przy 70+km
Autor Wiadomość
Gelwin 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2003 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Paź 2021
Posty: 11
Skąd: Tarnów
Wysłany: 06-12-2021, 20:26   Zacinanie się skrzyni biegów i drgania karoserii przy 70+km

Witam

Wymieniłem ostatnio tarcze, zaciski, sprzęgło, przegub wewnętrzny lewy przód, opony, mechanik zmienił olej w skrzyni biegów, pomimo tego dalej potrafi się przyciąć, że trzeba na Hama wciskać biegi,a raz działa bez problemów, myślę że mogą to być tulejki wybieraka lub wysprzęglik, a jeśli chodzi o drgania budy, pojawiają się przy 70 do 120 km/h, wymieniłem przegub bo wyszło że walnięty jest, sprawdzony został wał, podpory wału, krzyżaki wału i jest ok, amortyzatory idealne, zbieżność zrobiona, wymieniłem wachacze, końcówki drążków, dalej drgania są, może to wał balansowy przy rozrządzie, będę sprawdzał felgi, jeśli to nic nie da, to może pół oś, pod silnikiem wymieniłem poduszki, dalej dragona są, może ktoś miał tak i co może być ze skrzynią, proszę o pomoc.

Pozdrawiam
 
 
h404 
Forumowicz

Auto: Outlander Mk1 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2019
Posty: 39
Skąd: Sanok
Wysłany: 06-12-2021, 21:59   

Przycina na wszystkich biegach czy tylko na dwójce?
 
 
Gelwin 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2003 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Paź 2021
Posty: 11
Skąd: Tarnów
Wysłany: 06-12-2021, 22:02   

Niestety na różnych biegach, czasami jedynki nie chce wrzucić, czasem trójki, itd. a raz jest idealnie, nie zależnie czy jest zimny czy gorący
 
 
luk2501 
Forumowicz

Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 175
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 06-12-2021, 23:09   

Może spróbuj to o czym piszesz czyli gumki na wybieraku biegów może są już tak wybite że nie wybierają dobrze biegów.
 
 
h404 
Forumowicz

Auto: Outlander Mk1 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2019
Posty: 39
Skąd: Sanok
Wysłany: 07-12-2021, 09:43   

Ja tak mam z dwójką, czasami z jedynką. Raz jest ok raz ze zgrzytem, temperatura nie ma znaczenia. Wymieniony olej, wszystkie poduszki, tulejki na cięgnach - bez zmian. Co ciekawe jeśli zluzujesz drążek pomiędzy przejściem z 1 na 2 to za każdym razem wejdzie idealnie. Pozostałe biegi ok.
 
 
Gelwin 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2003 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Paź 2021
Posty: 11
Skąd: Tarnów
Wysłany: 07-12-2021, 19:46   

Biegi zrobione, winą był zapowietrzony układ, wysprzęglik nie odbijał jak trzeba i wyregulowane został pedał sprzęgła i działają biegi ok. Teraz zostaje kwestia drgań karoserii między 70 - 120 km/h, jak puszcze gaz to straszne drgania mam, jak spadnie prędkość poniżej 70 jest ok, myślę że może to pół osie, przegub wymieniłem, ale to nie pomogło, może są delikatnie skrzywione
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 08-12-2021, 12:35   

równie dobrze może być wał napędowy, albo źle wyważone koła. Równie dobrze może to też być kwestia źle zamontowanych tarcz hamulcowych, jeśli piasty były niedokładnie wyczyszczone... źródeł problemu może być wiele. Zwykle przy niewyważonych kołach rezonans (drgania) pojawiają się przy około 80 i 120 km/h
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Gelwin 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2003 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Paź 2021
Posty: 11
Skąd: Tarnów
Wysłany: 09-12-2021, 07:48   

Wyważyłen koła ponownie, mam nowe opony, sprawdziłem felgi, są ok, amory ok, wymieniłem przegub wewnętrzny, wał sprawdzony na krzyżakach, podporach i jest ok, zostają pół osie, może łożyska lub tak jak piszesz źle tarcze założyli
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-12-2021, 11:28   

Wyważenie to tylko poprawienie rozłożenia masy. Ważniejsze jest sprawdzenie czy zestaw felga+opona nie ma bicia promieniowego. Od paru lat korzystam z usług warsztatu, który sprawdza takie kwestie po montażu i dokonuje optymalizacji położenia opony - bardzo polecam...
 
 
Gelwin 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2003 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Paź 2021
Posty: 11
Skąd: Tarnów
Wysłany: 12-12-2021, 14:26   

Raczej to będzie któraś z pół osi, ale mechanik musi je zdemontować i sprawdzić wszystkie przeguby, możliwe że któraś jest krzywa
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.