Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Opony AT na asfalt, warto?
Autor Wiadomość
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 15-11-2021, 16:32   Opony AT na asfalt, warto?

Kupiłem P4 z felgami 18 cali i zimówkami 265/60 "na ostatni sezon". Do tej pory zawsze w samochodzie używałem dwóch zestawów opon, ale do Pajero zamarzyły mi się wielosezonowe opony AT. Czy to dobry wybór jeśli może 10% czasu będę spędzać poza asfaltem, a mniej niż 1% poza drogami utwardzonymi?
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 15-11-2021, 23:57   

Jak najbardziej, jeżeli opona ma homologację zimową, (czyli śnieżynka na szczytach górskich 3PMSF - ma taką np. BFG KO2) to w naszym klimacie jest to najbardziej uniwersalne rozwiązanie , przy tak uniwersalnym samochodzie jak Pajero wręcz idealne, jak ktoś jeździ na co dzień po czarnym i czasami dla rekreacji po szutrach i błotkach. Trzeba pamiętać że to co do wszystkiego może nie być tak dobre w śniegu jak typowa zimówka ale od tego głowa kierowcy żeby myśleć i o tym pamietać.
 
 
Tuff 
Forumowicz


Auto: Pajero Sport 2002 2,5td 98kW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Cze 2020
Posty: 87
Skąd: KNT
Wysłany: 16-11-2021, 11:18   

Zakup 2 kompletów opon w tym rozmiarze jest mocno odczuwalny dla portfela. Także osobiście terenówką też jeżdżę na AT przez cały rok (tylko u mnie terenówka to drugie auto, które robi 6tys km/rok), mieszkam w górach i tak jak kolega pisał na śniegu/lodzie trzeba brać więcej zapasu na drodze hamowania czy uważać przy gwałtownych manewrach.
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 16-11-2021, 12:45   

2 lata jeździłem (mieszkam w Wielkopolsce) Pajero IV tylko na BFG KO2 , żadnych minusów poza większym hałasem i gorszą przyczepnością w temperaturą 4...8 stC na mokrym nie widziałem. Teraz mam opony szosowe całoroczne (Michelin Crossclimate+), ATeki są ciągle w garażu, bo przebieg mają malutki i praktycznie nie widać na nich zużycia. Obecnie jak już muszę jechać szutrową drogą przy drzewach czy kamienistej, to dusza na ramieniu, bo mam świadomość, że boki i bieżnik BFG KO2 były pancerne w porównaniu do szosówki którą mam obecnie na aucie. Więc jeżeli planowane wyjazdy w lekki nawet teren, to tylko porządny AT z homologacją zimową. W sumie to nie wiem czy poza BFG KO2 jest coś równie pancernego z homologacją 3PMSF.
 
 
Benzo 
Nowy Forumowicz

Auto: PIV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Maj 2021
Posty: 29
Skąd: FG
Wysłany: 18-11-2021, 09:54   

Miałem ten sam dylemat. Miałem śmieciowe zimówki na coś trzeba było zmienić. Bałem się AT BFKO2 że będzie głośno itp. Zmieniłem głównie też jeżdzę po czarnym,miasto trasa, czasami gdzieś dalej się zapiszczę, już bez strachu. Na feldze 18 wyglądają mega! i swoje tez robią. Mam wrażanie że przez wyższy bieżnik są nawet bardziej komfortowe jak zimowe. Diesel i tak klekocze więc nie ma aż takiego znaczenia głośność. Kiedyś jadąc zwykłym szutrem ostry kamień rozciął krawędź opony zimowej, wiec nawet jeśli czasami zjedziesz z czarnego to masz spokój.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 18-11-2021, 13:09   

Prawie mnie namówiliście na BFG, ale co z indeksem prędkości? Wcześniej miałem opory co do opon Cooper AT bo miały indeks T, a BFG mają jeszcze niższy indeks.
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 18-11-2021, 13:21   

Wg instrukcji mojego auta, dla silnika 200KM EURO4, prędkość maksymalna jest 180km/h . Index prędkości moich opon to S , czyli 180km/h.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 18-11-2021, 14:24   

gshesiu napisał/a:
Wg instrukcji mojego auta, dla silnika 200KM EURO4, prędkość maksymalna jest 180km/h . Index prędkości moich opon to S , czyli 180km/h.
Ta sama instrukcja na stronie z rozmiarami opon podaje specyfikację 110H, czyli do 210km/h. Przypuszam że to jest też uwzględnione w homologacji pojazdu. Niby w EU dopuszczają żeby zimówki montować o mniejszej prędkości maksymalnej, ale obawiam się problemów np na granicy jak się celnik uprze, albo jakiś służbista przy kolizji. Wolę dmuchać na zimne.
W kategorii 110H i lepszej znalazłem tylko Yokohama i General Grabber. To pierwsze ma słabe opinie w internecie że są podatne na uszkodzenia boczne w terenie, a to drugie to stosunkowo mało znana marka Amerykańska. No i pozostają jakieś oponki do SUV 4x4 ale typowo szosowe.
 
 
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 18-11-2021, 14:29   

zgadza się , ale tylko na benzyniaka narzuca index 110H (bo benzyniak 3,8 ma vmax 200km/), Dla diesla zamiennie występuje index 112H i 110S. Tak jest na stronie 9-13.
 
 
Tuff 
Forumowicz


Auto: Pajero Sport 2002 2,5td 98kW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Cze 2020
Posty: 87
Skąd: KNT
Wysłany: 18-11-2021, 15:13   

Tutaj bym się nie przejmował bo przecież maksymalna dopuszczalna prędkość to 130/140km/h w Europie. A gnać więcej terenówką to niebezpieczne i nieekonomiczne :p
 
 
klapek 
Forumowicz

Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2017
Posty: 150
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 19-11-2021, 09:38   

Opony KO2, bagażnik dachowy i gwarantuję że indeks nośności 96 w zupełności wystarcza...

To nie Subaru Outback XT, jak Ktoś jeździ powyżej 140km/h, Pajero zdecydowanie nie dla Niego.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 19-11-2021, 11:19   

gshesiu napisał/a:
zgadza się , ale tylko na benzyniaka narzuca index 110H (bo benzyniak 3,8 ma vmax 200km/), Dla diesla zamiennie występuje index 112H i 110S. Tak jest na stronie 9-13.
Chyba że w Polskiej instrukcji coś pokopali, ja mam na stronie 11-12, takie możliwości 265/65R17 112H, 265/65R17 112S i 265/60R18 110H ale nie jest to w żaden sposób powiązane z pojemnością silnika i typem paliwa. Przykładowo poprzednia tabelka dotyczy akumulatora i tam jest podział na silniki 3.0, 3.2 i 3.8, a przy oponach tego nie ma.

klapek napisał/a:
Opony KO2, bagażnik dachowy i gwarantuję że indeks nośności 96 w zupełności
W idealnym przypadku tak, ale zakładam że producent uwzględnił przypadki szczególne jak 7 osób, pełne obciążenie dachu i jazda w terenie na 3 kołach.

klapek napisał/a:
To nie Subaru Outback XT, jak Ktoś jeździ powyżej 140km/h, Pajero zdecydowanie nie dla Niego.
Ja wiem że ten samochód nie rozpędza się ponad 180km/h ale to nie ja jestem producentem który zadeklarował opony z indexem H. Czy może ktoś wie czy jest to gdzieś wpisane w homologacji pojazdu?

Manual który dostałem z samochodem jest po polsku, przypomina manual angielski, tylko że tutaj opony są opisane na stronie 11-11
mmc-manuals.ru/manuals/pajero_iv/user/Owners_Manual_Shogun_2016_EUR.pdf
 
 
d007 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero IV 3,2 DiD 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2020
Posty: 27
Skąd: Tychy
Wysłany: 19-11-2021, 22:49   

Zgadzam się z przedmówcami. Ja kupiłem komplet BFG KO2 i jeżdżę na nich cały rok. Są dobre na zimę i nie miałem z nimi problemów na śniegu. Jedynie trzeba uważać na mokrym ale żadna opona nie trzyma dobrze na mokrym. Przy tych oponach odpada Ci problem z wymianami sezonowymi, po za tym masz ATeki i jak zapragniesz wjechać w teren to możesz to zrobić bez obaw. Wg. mnie najlepsze rozwiązania to ATeki na cały rok. Jak ktoś ciora w dużym błocie i dużo jeździ w terenie do powinien pomyśleć o MTkach.
BFG KO2 są oczywiście głośniejsze niż zwykłe szosówki ale u mnie paradoksalnie najbardziej je słyszę w przedziale prędkości od 50-80 km/h. Powyżej tej prędkości są całkiem ciche.
Można się przyzwyczaić o jakimś czasie.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 20-12-2021, 18:48   

Po tych dyskusjach i przeczytaniu innych dyskusji, byłem mocno napalony na opony AT. Ale jak co doszło do kupowania to nie ma na stanie tego co szukałem, więc jeżdżę nadal na starych zimówkach. Patrząc w późniejsze dyskusje dotarłem do opinii, że opony całoroczne AT to są ogólnie dobre, ale nie radzą sobie na oblodzonej drodze i kiepsko radzą w czasie deszczu. A jakie są opinie kolegów tutaj? Czy na zimowe wyjazdy w góry lepiej tradycyjne zimówki?
 
 
klapek 
Forumowicz

Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2017
Posty: 150
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 21-12-2021, 12:22   

Czwarty rok jeżdżę tylko na BF Goodrich KO2 i poślizg na deszczu złapałem raz - jadąc tylko na tylnym napędzie.
Może jak Ktoś "dzikuje", to ma poślizgi co rusz, ale PIV nie jest dla tej grupy użytkowników...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.