Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Szwajcarski elegant i japoński sumita
Autor Wiadomość
Ajron 
Forumowicz


Auto: EA5A 1999 AT i EC5W 1997 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 193
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-12-2021, 17:52   

"Dłubane" to może duże słowo. Przede wszystkim planuję duży przegląd/serwis, jakiś "pakiet startowy" typu rozrząd, oleje, filtry, może jakieś części będą się nadawały do regeneracji (boję się o pompę AYC, bo to już towar deficytowy, ale widziałem, że system działa), na pewno silnik trzeba uszczelnić, bo się poci.
Mam do niego kompa poliftowego, więc z 260 KM zrobi się więcej (przede wszystkim można go w ogóle modyfikować). Póki co, auto ma ograniczenie przy 180 km/h, więc tego się trzeba będzie pozbyć.
HAMULCE - po przesiadce z mojego sedana myślałem, że coś się zepsuło w Legnumie :o Różnica jest kolosalna! Oczywiście, na to składa się wiele czynników, jak choćby opony (rodzaj, jakość, szerokość) czy stan samych hamulców (w Galancie mam w sumie wszystko nowe, zregenerowane zaciski, jeszcze świeże klocki i tarcze, tak samo przewody), ale myślę, że tu rozmiar tarcz robi dużo.
Co później? Zobaczymy, nie wiem, czy cokolwiek, może coś z wydechem (dziś mi chyba przez złączkę sedanowy zaczął "pierdzieć", tak swoją drogą), chciałbym dorwać Fujitsubo, ale z tym żadnego pośpiechu nie ma. Widziałem też, że ludzie zakładają ostre wałki, podobno to dużo daje, a nie jest mega kosztowne, więc też warte rozważenia, no ale - zobaczymy.
Auto jeździ, skręca, hamuje, nie jestem na tyle dobrym kierowcą, żeby wyciągać z niego 100%, a cały proces, który planuję wobec niego, na pewno potrwa długo, na tyle, że wszystkie plany mogą okazać się kompletnie bez znaczenia ;)
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11168
Skąd: Radomsko
Wysłany: 23-12-2021, 20:38   

Fajny prezent sobie kupiłeś pod choinkę :mrgreen: Niechaj cieszy :)
_________________

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-12-2021, 21:26   

Choćbyś nie wiem co zrobił z seryjnym hamulcami w VR-4 To i tak będzie dramat i nie będzie hamował tylko zwalniał. W sedanie masz hamulce przednie z Hyundaia?

Co do Legnum to ja pierwsze co bym zrobił z niego to pickupa. Nic innego nie uratuje tego kombi :mrgreen:
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11168
Skąd: Radomsko
Wysłany: 23-12-2021, 23:00   

Hugo napisał/a:
Co do Legnum to ja pierwsze co bym zrobił z niego to pickupa. Nic innego nie uratuje tego kombi


Oj, stąpasz po cienkim lodzie :P :mrgreen:
_________________

 
 
 
Ajron 
Forumowicz


Auto: EA5A 1999 AT i EC5W 1997 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 193
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-12-2021, 15:19   

Kombi złe, ale pickup wcale nie lepszy :D Za to myślałem o tym, czy nie przyciemnić tylko tych ostatnich bocznych szyb,
Tak, w sedanie mam przód Santa Fe II i tył Space Wagon II, czyli to samo, co w VR-4.
Zastanawiam się, czy w Legnumie wystarczyłoby wymienić przód, jak tu, czy serio trzeba iść w Brembo, żeby było ok (niekoniecznie wyczynowo).
Teraz mnie kusi, żeby nim polatać na śniegu, ale jednak się powstrzymam, bo za dużo w nim kilometrów jeszcze nie zrobiłem, a opony, to zdecydowanie nie na taką pogodę, nie chcę się pozbawić auta na starcie ;)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 24-12-2021, 21:41   

Brembo hamuje gorzej na seryjnej pompie i serwie niż Santa Fe.
 
 
Ajron 
Forumowicz


Auto: EA5A 1999 AT i EC5W 1997 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 193
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-12-2021, 23:24   

Czyli najsensowniej będzie powtórzyć ten sam zabieg.
Cóż, trzeba będzie dorwać zaciski, adaptery, no i wiadomo, tarcze+klocki.
Tylko właśnie, czy w Galancie VR-4 zwrotnice są takie same? Czy trzeba jakoś inaczej kombinować?

PS. Wesołych Świąt życzę wszystkim odwiedzającym temat!
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-12-2021, 09:59   

Cytat:
Tylko właśnie, czy w Galancie VR-4 zwrotnice są takie same? Czy trzeba jakoś inaczej kombinować?
Też był lift, w 1999 r. Przed liftem zwrotnice miały rozstaw otworów na jarzmach zacisków 130 mm, po lifcie 160 mm. Jak masz przedlifta to musisz zmienić zwrotnice na poliftowe. Przednie są identyczne w zwykłym Galancie poliftowym, także bez problemu.
 
 
abdul 
Forumowicz


Auto: Laguna GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 415
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 25-12-2021, 11:04   

A tak z innej beczki to gdzieś Ty go znalazł? :P Przeszukuje regularnie serwisy ogłoszeniowe i ostatnio żadnego Legnuma nie było no chyba, że mi coś umknęło :roll:
_________________

 
 
Ajron 
Forumowicz


Auto: EA5A 1999 AT i EC5W 1997 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 193
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-12-2021, 11:20   

Hugo napisał/a:
Cytat:
Tylko właśnie, czy w Galancie VR-4 zwrotnice są takie same? Czy trzeba jakoś inaczej kombinować?
Też był lift, w 1999 r. Przed liftem zwrotnice miały rozstaw otworów na jarzmach zacisków 130 mm, po lifcie 160 mm. Jak masz przedlifta to musisz zmienić zwrotnice na poliftowe. Przednie są identyczne w zwykłym Galancie poliftowym, także bez problemu.

Czyli można wrzucić poliftowe ze zwykłego Galanta? Uff, gdyby nie malować tych zacisków i zostawić serwo z pompą, to mogłoby wyjść naprawdę tanio :P

abdul napisał/a:
A tak z innej półki to gdzieś Ty go znalazł? :P Przeszukuje regularnie serwisy ogłoszeniowe i ostatnio żadnego Legnuma nie było no chyba, że mi coś umknęło :roll:

Na którejś z grup na FB. Zobaczyłem, przeczytałem post, olałem, bo przecież nienawidzę kombi, a później dwie osoby wysłały mi linka do tego, no i kupiłem :D

@Down
Mały problem, tył zostanie, jeśli będzie swap przodu na Santa Fe II.
Ostatnio zmieniony przez Ajron 26-12-2021, 10:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-12-2021, 20:20   

Cytat:
Czyli można wrzucić poliftowe ze zwykłego Galanta?
Przednie tak, są identyczne, tylne zwrotnice nie, inny rozstaw otworów na śruby mocujące piastę do zwrotnicy i większy otwór na łożysko w zwrotnicy.
 
 
Ajron 
Forumowicz


Auto: EA5A 1999 AT i EC5W 1997 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 193
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-12-2021, 12:44   

Cytat:
1. Chcę pozbyć się relingów dachowych.
2. Zastanawiam się nad maską z wylotami i wlotem powietrza, a jak nie, to po prostu duży garb (polift).
3. Przednie lampy z japończyka się przydadzą.
4a. Pakiet z wersji Super VR4 - dokładki przedniego zderzaka, progi, może dokładka tylnego zderzaka...
4b. ...a może tylny zderzak z poliftowego Legnuma, ale nie bardzo chcę się bawić w sprowadzanie takich gabarytów, chociaż już gadałem z jedną osobą, która dorwała połamany i wspawała sobie ten dół do zwykłego zderzaka.
5. Poszerzenia błotników, fajnie, że pasują do elementów z Super VR-4 i Avance/polift VR-4, więc da się zgrać ten inny tył.
6a. Marzy mi się klapa od poliftowego Legnuma, ale nawet się nie łudzę, że ją będę w stanie dostać :D Więc...
6b. ...jeśli zostanę z aktualną klapą, to wskoczy jeszcze ramka pod tablicę, żeby móc przerejestrować też na krótkie blachy z czystym sumieniem.
7. Spoiler - tu też ciężka decyzja, trudniejsza, niż ze zderzakiem i klapą, bo przedliftowy i poliftowy od Legnuma wygląda ciekawie, a to akurat można dostać.
8. No muszę zaślepkę przedniego zderzaka jeszcze ogarnąć.
9. I może grill Avance zaadaptować tak, by pasował do zderzaka, chyba nie wygląda to źle.
10. Przyciemnić szyby, może z lampami też coś pokombinować, np. przyciemnić bardzo delikatnie folią przód, a z tyłem pomalować wnętrze lamp na czarno, jak mam w sedanie (Hugo?), ale to już można będzie zrobić zawsze.
11. Tę listwę z tyłu, z napisem "LEGNUM", chętnie bym ubrał w chrom, tak samo, jak ramki
tablic.

Trochę zrewidowałem swoje plany.
Ad. 2. Jednak po prostu będę szukał maski z dużym garbem, laminat na tak dużej powierzchni to może być słaby pomysł, a taki wzór, jaki mi się podoba, jest do dostania chyba tylko w Australii i Nowej Zelandii, ewentualnie carbon z USA, bez wlotu, same wyloty, no ale to też inny kontynent, myślę, że nie ma sensu po prostu się tak męczyć. Dodatkowo, dzięki temu, na aucie będą tylko oryginalne części od Mitsu lub ich repliki.
Ad. 4. Pomysł z Super VR-4 zostaje, ale dokładka tylnego zderzaka jest nieosiągalna, póki co (widziałem, że Ruscy to mają, ale nikt nie sprzedaje, może uda się namierzyć kogoś... są za to w Nowej Zelandii, ale koszt dostawy jest absurdalny, dla takiej rzeczy), więc w grę wchodzą dokładki do zwykłego Galanta kombi. Wszystko jednak zostanie w kolorze białym.
Ad. 5. Nie będzie poszerzeń.
Ad. 6. Zostaje przedliftowa klapa, wpada ori blenda pod tablicę.
Ad. 7. Wciąż się zastanawiam, to będzie pewnie ostatni krok, ale chyba polift mi bardziej leży.
Ad. 9. Zostanie ori grill.
Ad. 10. Z samymi lampami nic nie będzie kombinowane (przyciemniane).
Ad. 11. Będzie ciężkie do realizacji, może okleję, może pomaluję. Jak nie chrom, to może czarny połysk (szyby będą przyciemnione, więc się powinno ładnie z nimi zlać, napis zostanie w aktualnym stanie).

Poniżej blenda pod tablicę i dokładki na tył z oficjalnego katalogu, o których wspominałem:


Tak w przybliżeniu może wyglądać finalnie auto od tyłu (na białym te dokładki wyglądają lepiej, niż w konspekcie, po prawej ta nieosiągalna dokładka):


A tak od przodu:


Jeśli chodzi o wnętrze, to wiele zmieniał nie będę, kierownica Nardi Torino zostanie, "drewniany" panel też, są nieelektryczne skóry (pewnie po to, żeby były lżejsze), więc jest naprawdę fajnie. Chciałbym znaleźć chromowany panel skrzyni (tu jest problem, bo jest odbiciem lustrzanym europejskiego, ale pewnie w Rosji się znajdzie, jak nie w Anglii) i na uzupełnienie pakietu Nardi Torino co prawda nie liczę, ale skóra na ręczny pewnie wpadnie, głupio tak jakoś za plastik łapać.

Jak będę gotowy na swap hamulców, to koniecznie będę musiał też dobrać nowe felgi... Z JR jestem zadowolony, tu myślę o wsadzeniu JR29 17"x8J ET38, jakie początkowo chciałem w sedanie. Na pewno nie czarne, w ostateczności białe. Hyper Gray chyba by najbardziej pasował, ale to już nudne, więc może Purple? Miałbym taką odwrotność sedana :D Bronze też wygląda dobrze z białym, więc te trzy będę rozważał, a zaciski będą albo (standardowo) czerwone, albo białe (pod budę), albo pod felgi, czyli srebrne/fioletowe/złote, nakrętki pod kolor zacisków.

PS. Trochę autem pojeździłem, faktycznie systemy starają się "prostować" auto, automat nie ułatwia, ale na letnich w takim śniegu nic nie pomoże, idzie bokiem :D
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-12-2021, 20:13   

Nic prostszego wymienić panel wybieraka biegów na chromowany, wystarczy kupić sam panel z Galanta EA w wersji angielskiej :mrgreen: Wtedy masz Tiptronik po lewej stronie. Nawet mam taki panel w super stanie.
 
 
Ajron 
Forumowicz


Auto: EA5A 1999 AT i EC5W 1997 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 193
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-01-2022, 22:42   

Galant dziś zaliczył przegląd, przy okazji obejrzałem auto od spodu z diagnostą i zauważyłem dziurę w osłonie przegubu wewnętrznego prawej półośki. Ciekawe, ile już z tym jeżdżę...
Zlokalizowałem też nieszczelność w wydechu, byłem pewny, że to złącze elastyczne (standardowo dla tego modelu), a tu niespodzianka, bo to flansza przy lewym tylnym kole. W sumie, to chyba dobrze.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-01-2022, 19:36   

Ajron, ta flansza na łączeniu rury wydechowej z tłumikiem końcowym to jeszcze większy standard. Większość już jej nie ma.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.