Check engine i falujące obroty |
Autor |
Wiadomość |
wojak999
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 4G93 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2017 Posty: 96 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 04-01-2022, 14:52 Check engine i falujące obroty
|
|
|
Cześć Pany. Dzisaj jadę sobie moją Carismą 1.8 GDI DA2A 4G93 2002 rok benzyna i nagle dostał samochód jakiegoś pierdolca. Chodzi o to że sam zaczął sobie dodawać gazu i ujmować gazu. Dojechałem do skrzyżowania a on obroty wywalił sobie sam do 2000 i popuścił i tak na zmianę i check engine wywaliło. Zjechałem na parking i go zgasiłem. Laweta wzięła go na warsztat ale komputer nie pokazał zadnego błędu. A i zapomniałem dodać że dodatkowym objawem był bardzo twardy hamulec nożny, nie mogłem zahamować auta Co o tym sądzicie ? W mojej Carismie od dawna wyczuwalne jest szarpanie silnikiem na postoju więc pewnie coś z zapłonem jest nie tak ale nic z tym nie robię już ze 3 lata Proszę o porady i pomysły co to się stanęło |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 04-01-2022, 15:57
|
|
|
Czyszczenie z nagaru przepustnicy i reset klemą, a jeśli twardy hamulec to do kolektora jest wkręcony łącznik który się zapycha nagarem do węża podciśnienia serwa i hamulec za drugim razem jest twardy. Sprawdź zaworek zwrotny w wężu ssącym serwa . |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
wojak999
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 4G93 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2017 Posty: 96 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 04-01-2022, 18:22
|
|
|
ross napisał/a: | Czyszczenie z nagaru przepustnicy i reset klemą, a jeśli twardy hamulec to do kolektora jest wkręcony łącznik który się zapycha nagarem do węża podciśnienia serwa i hamulec za drugim razem jest twardy. Sprawdź zaworek zwrotny w wężu ssącym serwa . |
A co to jest ten "serw" ? |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 04-01-2022, 19:01
|
|
|
wojak999 napisał/a: | ross napisał/a: | Czyszczenie z nagaru przepustnicy i reset klemą, a jeśli twardy hamulec to do kolektora jest wkręcony łącznik który się zapycha nagarem do węża podciśnienia serwa i hamulec za drugim razem jest twardy. Sprawdź zaworek zwrotny w wężu ssącym serwa . |
A co to jest ten "serw" ? | Serwo to jest wspomaganie hamulca , po lewej stronie samochodu i zacznij od wężyka z zaworkiem i tego jego łącznika wkręconego w kolektor ssący , bo tam gdy nagarem się zapcha .Zobacz może coś przegryzło ten wężyk , bo z tego powodów może silnik wariować i hamulec |
_________________ Ross |
Ostatnio zmieniony przez ross 11-01-2022, 08:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
wojak999
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 4G93 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2017 Posty: 96 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 04-01-2022, 21:34
|
|
|
ross napisał/a: | wojak999 napisał/a: | ross napisał/a: | Czyszczenie z nagaru przepustnicy i reset klemą, a jeśli twardy hamulec to do kolektora jest wkręcony łącznik który się zapycha nagarem do węża podciśnienia serwa i hamulec za drugim razem jest twardy. Sprawdź zaworek zwrotny w wężu ssącym serwa . |
A co to jest ten "serw" ? | Serwo to jest wspomaganie hamulca , po lewej stronie samochodu i zacznij od wężyka z zaworkiem i tego jego łącznika wkręconego w kolektor ssący , bo tam gdy nagarem się zapcha .Zobacz może coś przegryzło ten wężyk , bo z tego powodów może silnik wariować i hamulec https://www.google.com/ur...QAAAAAdAAAAABAD |
Ale co mam dokładnie zrobić ? Jakie czynności wykonać ? Co w tym serwomechanizmie sie popsuło ? Sorry ale z mechaniki jestem zielony |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 05-01-2022, 10:04
|
|
|
wojak999 napisał/a: | ross napisał/a: | wojak999 napisał/a: | ross napisał/a: | Czyszczenie z nagaru przepustnicy i reset klemą, a jeśli twardy hamulec to do kolektora jest wkręcony łącznik który się zapycha nagarem do węża podciśnienia serwa i hamulec za drugim razem jest twardy. Sprawdź zaworek zwrotny w wężu ssącym serwa . |
A co to jest ten "serw" ? | Serwo to jest wspomaganie hamulca , po lewej stronie samochodu i zacznij od wężyka z zaworkiem i tego jego łącznika wkręconego w kolektor ssący , bo tam gdy nagarem się zapcha .Zobacz może coś przegryzło ten wężyk , bo z tego powodów może silnik wariować i hamulec https://www.google.com/ur...QAAAAAdAAAAABAD |
Ale co mam dokładnie zrobić ? Jakie czynności wykonać ? Co w tym serwomechanizmie sie popsuło ? Sorry ale z mechaniki jestem zielony | Odkręć tą wierzchnią osłonę silnika i zobaczysz to serwo takie jak podałem Tobie link aukcji i wyciągnij ten czarny wężyk łączący serwo z kolektorem , w którym jest zaworek i sprawdź ustami czy tylko w jedną stronę przepuszcza powietrze to będzie dobrze i ten króciec odkręć i przeczyść do którego jest podłączony ten wężyk w kolektorze ssącym. Ja miałem zatkane i hamulec brzytwa , a mechanicy sugerowali wymianę serwa i obyło się bez niepotrzebnych kosztów. |
_________________ Ross |
Ostatnio zmieniony przez ross 11-01-2022, 08:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
wojak999
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 4G93 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2017 Posty: 96 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 06-01-2022, 17:09
|
|
|
A jak sprawdzić czy rozrząd przeskoczył ? Bo auto od około 1,5 roku straciło na mocy i spalanie wzrosło z 6,5 l na 7,9 l. Czasem na ciepłym silniku zdarzy się że ciężko pali, ale to bardzo rzadko. I nie wiem czy to wina zapłonu czy może rozrząd poszedł... Na zimnym jak odpalę to też słuchać takie klekotanie ale to chyba laksi popychaczy słychać bo jak sie już zagrzeje to nie słychać już.
[ Dodano: 06-01-2022, 17:11 ]
ross napisał/a: | Czyszczenie z nagaru przepustnicy i reset klemą, a jeśli twardy hamulec to do kolektora jest wkręcony łącznik który się zapycha nagarem do węża podciśnienia serwa i hamulec za drugim razem jest twardy. Sprawdź zaworek zwrotny w wężu ssącym serwa . |
A co masz na myśli pisząc "reset klemą" ? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21000 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 06-01-2022, 17:23
|
|
|
Co do rozrządu to trzeba zdjąć osłonę i pokręcić wałem aby sprawdzić znaki.
Reset klemą to zdjęcie minusowej klemy na parę minut.
Kasuje to ustawienia auta i należy przeprowadzić naukę obrotów.
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31379&start=0
Czasem to pomaga, choć dobrze by było jw wyczyścić wcześniej przepustnicę. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-01-2022, 23:24
|
|
|
GDI to temat rzeka, najczęściej problemy sprawia układ paliwowy. Tu masz o tym ciekawy temat https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
Sprawdź też czy nie masz czasem oleju w gniazdach świec.
Dolot i przepustnica też do sprawdzenia (jak sugerowano wcześniej) czy nie trzeba czasem czyścić - odgruzowywać |
|
|
|
 |
wojak999
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 4G93 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2017 Posty: 96 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 10-01-2022, 15:35
|
|
|
plecho1 napisał/a: | GDI to temat rzeka, najczęściej problemy sprawia układ paliwowy. Tu masz o tym ciekawy temat https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
Sprawdź też czy nie masz czasem oleju w gniazdach świec.
Dolot i przepustnica też do sprawdzenia (jak sugerowano wcześniej) czy nie trzeba czasem czyścić - odgruzowywać |
Póki co elektromagnesy są uszkodzone i wymieniam całą przepustnicę. Oby z powodzeniem bo krucho z kasą...
[ Dodano: 11-01-2022, 12:19 ]
Panowie chyba będzie problem z tą moją Carismą. Przypomniało mi się że na wydechu jest sadza i tak pierdział trochę ostatnimi czasy z tej rury. Do tego spadek mocy, zwiększone spalanie, drżenie silnika na jałowym, szarpanie przy przyspieszaniu. To musi być zapchany katalizator Już zleciłem wymianę przepustnicy co pociagnie za sobą koszt 800 zł a to raczej winowajcą będzie zapchany katalizator i pewnie już silnik dostał po dupie od jazdy na zapchanym katalizatorze |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21000 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 11-01-2022, 12:25
|
|
|
Niech mechanik najpierw zamontuje przepustnicę (dobrze by było aby odgruzował też kolektor), odepnie klemę minusową i przeprowadzi naukę obrotów jw.
Bardzo ważne, niech tylko nie kręci żadnymi śrubkami na przepustnicy . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
wojak999
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 4G93 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2017 Posty: 96 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 11-01-2022, 12:31
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Niech mechanik najpierw zamontuje przepustnicę (dobrze by było aby odgruzował też kolektor), odepnie klemę minusową i przeprowadzi naukę obrotów jw.
Bardzo ważne, niech tylko nie kręci żadnymi śrubkami na przepustnicy . |
Nic nie będę mówił o kręceniu śrubkami bo już raz douczałem jednego mechanika to sie wkurzył Powiedział że jak wiem co i jak to żebym sobie sam robił
[ Dodano: 11-01-2022, 12:37 ]
A żeby sprawdzić katalizator to najlepiej go wymontować i zajrzeć do niego ? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21000 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 11-01-2022, 12:45
|
|
|
Skoro padła przepustnica to pewnie silnik chodził na niewłaściwej mieszance i stąd problem z sadzą i kiepską pracą silnika.
Zostaw na razie ten katalizator w spokoju, dodatkowo pamiętaj, że nawet zużyty jest bardzo cenny . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
wojak999
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 4G93 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2017 Posty: 96 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 11-01-2022, 12:58
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Skoro padła przepustnica to pewnie silnik chodził na niewłaściwej mieszance i stąd problem z sadzą i kiepską pracą silnika.
Zostaw na razie ten katalizator w spokoju, dodatkowo pamiętaj, że nawet zużyty jest bardzo cenny . |
To wszystko jest już śmieszne. Od kilku dni zgłębiam wiedzę na temat tej usterki i te same objawy co zapchany katalizator daje padnięta sonda lambda. Ogólnie naprawa aut u mechaników to straszna patologia. Jeżeli jest rzetelny to przyłoży się jak do swojego ale jak chce naciągnąć na kasę to nic tak naprawdę nie zrobi albo coś na odczepnego. Po zakupie auta zleciłem wymianę rozrządu. I ciekawe czy typek mi to w ogóle zrobił. Sam nie jestem w stanie tego zweryfikować bo jestem w tym temacie laikiem. A co jeżeli nie wymienił i teraz rozrząd padł ? Albo ten mechanik który wymienia mi tę przepustnicę teraz. Mówi że tylko ten błąd pokazał komputer. A co jeżeli pokazał też inne ale on nie chce tego robić i wymieni mi tylko przepustnicę, skasuje mnie a to nic nie pomoże bo coś innego jest na rzeczy. Sugerował mi zezłomowanie tego auta i że nie gwarantuje że nowa przepustnica załatwi sprawę. Jeżeli tylko błąd przepustnicy pokazał mu komp to te słowa są conajmniej zastanawiające. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21000 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 11-01-2022, 13:16
|
|
|
Strasznie się nakręcasz, poczekaj do wymiany przepustnicy. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
|