Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
02-12-2017, 10:08
OT1 zdechł
Autor Wiadomość
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 05-02-2022, 18:46   

I znowu trafiam do mojego ulubionego wątku :mrgreen:
Miałem jechać na zakupy, a musiałem dygać na piechotę.
Problemem jak się okazało jest bezpiecznik od pompy paliwa, który się spalił. Ale tak faktycznie spalił, że przy wyjmowaniu kompletnie się pokruszył i niestety jedna nóżka mi została w gnieździe.

I teraz:
a) Czy można się do tego gniazda dostać jakoś od spodu w warunkach pod blokiem pod chmurką? Czy jest to na tyle dużo majstrowania, że szkoda mojego czasu? Bo wtedy może dałoby radę tą ułamaną nóżkę wypchnąć.
b) Co mogło spowodować taką awarię? Z jednej strony ktoś tam upchnął bezpiecznik 10A zamiast 15A jak stoi w instrukcji, ale z drugiej jeździłem tak nieświadomie od 2018 i nic się złego nie stało. A tu jak rozumiem nagle duży prąd musiał pójść. Bardzo duży skoro się bezpiecznik stopił. I może na chwile mi pomoże wymiana bezpiecznika, ale nie wierzę, że problem nie wróci.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11156
Skąd: Radomsko
Wysłany: 05-02-2022, 20:04   

Nie dasz rady wydłubać tej nóżki jakimś cienkim pręcikiem ?
_________________

 
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 05-02-2022, 21:24   

Próbowałem, ale się ułamała w zasadzie już nad samym gniazdem, a niestety zalało ją jakby plastikiem z bezpiecznika. Nie mam już jak złapać, ani oskrobać.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5361
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 06-02-2022, 09:06   

Adrian a nie możesz wykręcić tablicy bezpieczników i od dołu dorobić gniazdo bezpiecznika? Ewentualnie dzwoń do Stasia lub Karola z Bytomia to by Ci wysłali całą tablicę z dawcy.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 371
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 06-02-2022, 11:09   

tościk napisał/a:
(...) A tu jak rozumiem nagle duży prąd musiał pójść. Bardzo duży skoro się bezpiecznik stopił. I może na chwile mi pomoże wymiana bezpiecznika, ale nie wierzę, że problem nie wróci.


Nie taki aż duży.
Przy mocno dużym bezpiecznik się przepala, nie ma czasu się podgrzać.
Natomiast jak prąd jest nieco większy od znamionowego, to bezpiecznik się grzeje - i tak było w tym przypadku.

Proponuję zmierzyć amperomierzem - może się okazać, że pompa bierze nieco mniej niż 15A, a więcej niż 10A - co wystarczyło do "zgrzania" i utlenienia bezpiecznika 10A.
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24310
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-02-2022, 07:49   

Mówisz oczywiście o skrzynce bezpieczników pod maską? - bez problemu to wykręcisz i zrobisz od spodu co chcesz. Ja (co prawda w innym aucie, ale jednak) dorobiłem tak instalację od klimatyzacji oraz świateł przeciwmgłowych. Nóżki są standardowe 6.3mm, z zapinką.
https://allegro.pl/oferta/konektor-zenski-z-zaczepem-j-6-3-6-0-kpl-10szt-7020361033

tylko te łapki do zaciskania co są na samym końcu trzeba uciąć, bo przeszkadzają wcisnąć konektor do końca. Ja lutowałem a nie zaciskałem, więc mogłem je ściąć.
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 371
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 07-02-2022, 15:07   

Krzyzak napisał/a:
(...) Ja lutowałem a nie zaciskałem, więc mogłem je ściąć.


Z lutowaniem kabli, które przenoszą większe prądy trzeba uważać. Opór cyny jest spory, stąd takie złącze grzeje się i utlenia. Widziałem już takie, z których cyna wypłynęła, a ktoś dziwił się, że mu się coś włącza i wyłącza.
Lepiej i bezpieczniej jest zaciskać, nawet zwykłymi kleszczami.
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
luk2501 
Forumowicz

Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 175
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 07-02-2022, 16:36   

Możecie polecić jakiś czujnik położenia wałka rozrządu bo może bym kupił żeby leżał w schowku. Na all jest mnóstwo zamienników tylko który wybrać.
 
 
DAMON 
Forumowicz

Auto: OT1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2019
Posty: 36
Skąd: Lublin
Wysłany: 07-02-2022, 19:36   

Jakiś czas temu wymieniałem czujnik położenia wałka rozrządu.
Nie mogłem odpalić auta i długo kręcił.
Kupiłem Blue Print ADC47204, koszt obecnie około 125zł.
Po wymianie błąd zniknął i wszystko działa jak należy, także polecam.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24310
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-02-2022, 08:21   

Rander napisał/a:
Opór cyny jest spory, stąd takie złącze grzeje się i utlenia. Widziałem już takie, z których cyna wypłynęła, a ktoś dziwił się, że mu się coś włącza i wyłącza.

ja jeszcze nigdy czegoś takiego nie widziałem, opór cyny jest większy od miedzi (10x) czy aluminium (5x), ale jest wyrażany w omach na metr (dokładniej w dziesięciomilionowej części oma) a cyny jest tam ułamek milimetra, więc tę wartość można jeszcze podzielić na 1000...
można powiedzieć, że opór takiego połączenia to 0,0000000000198 oma przy czym sam konektor najczęściej jest z mosiądzu, czyli stopu... cyny i miedzi i ma oporność tylko 2x mniejszą od cyny
natomiast współczynnik przyrostu oporu względem temperatury jest bardzo podobny - cyna 4.5, miedź 3.86
serio nie wiem jakie musiałyby warunki wystąpić, aby to się stopiło przy temperaturze topnienia cyny na poziomie 230°C, nie wiem czy do osiągnięcia w złączu bezpieczników przy zabezpieczeniu 10 czy nawet 40A
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 08-02-2022, 09:50   

Dziękuję za rady. Pociesza mnie to, że w takim razie prawdopodobnie tylko kwestia zbyt małego bezpiecznika to była. Chociaż ostatecznie ze względu na brak czasu i warunków auto trafiło dzisiaj do specjalisty, żeby to ogarnął.

luk2501 napisał/a:
Możecie polecić jakiś czujnik położenia wałka rozrządu bo może bym kupił żeby leżał w schowku.

Żaden "chińczyk" ani budżetowy nie podchodzi, elektronika w nich wariuje i uziemia auto. Znam to z autopsji. W końcu wymieniłem na polecanego w dziale Galantów Blue Printa i problemu nie mam.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24310
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-02-2022, 11:10   

tościk napisał/a:
Blue Printa
ale BP tylko pakuje w swoje pudełka... często na tych częściach nie ma nawet logo producenta... miałem tak z tarczami, pogięły się w dniu założenia, nikt się nie przyznał do produktu (miały być Nishioka, było no-name)
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21000
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 08-02-2022, 11:25   

Obecnie BP zleca produkcję części (przynajmniej niektórych) i firmuje je własnym logo.
Kiedyś w pudełku BP do MSS siedział pasek SUN a obecnie nie wiadomo, bo jest logo BP a firma nie zdradza producenta :? .
Obecnie więc BP to loteria :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 08-02-2022, 17:22   

O proszę, to widocznie miałem szczęście. Ale patrząc ilu ludzi na forum poleca te czujniki BP, to może to akurat mają dobrej jakości.
 
 
roger18sx 
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2020
Posty: 82
Skąd: Sanok
Wysłany: 08-02-2022, 22:04   

W większości aut jak sie za długo kreci a silnik nie opdpla z jakiegoś powodu to wywala bład czujnika wału lub wałka. U mnie jakieś 2 miechy temu fura nie chciała zagadać po kilku chwilach zapaliła. Wywaliło bład wałka. Zamontowałem czujnik z eps i póki co działa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.