 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Szybko przybywa oleju |
Autor |
Wiadomość |
bartekba
Nowy Forumowicz
Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2021 Posty: 5 Skąd: Bielsko-Biala
|
Wysłany: 19-02-2022, 15:11 Szybko przybywa oleju
|
|
|
Pacjent to Pajero 4, 2012 3,2 DiD przebieg 210.000km
Samochód ma nowe wtryskiwacze, nowy zbiornik, sprawdzony układ wtryskowy, zrobione turbo i przejechałem po naprawach 40.000 km bez problemów. Spalanie średnie koło 13 l/100 km. Wymiany oleju co 10,000 km, w takim cyklu przybywało oleju 1 - 1,5L
Po ostatniej długiej trasie samochód zaczął delikatnie co jakiś czas dymić na niebiesko i dymił coraz częściej. Wymieniłem olej bo już tego wymagał, było go sporo- 1,5cm powyżej maximum. Po wymianie dymienie się uspokoiło ale zauważyłem dziwny proces wypalania DPF, wolne obroty skoczyły na 1000, inaczej niż wcześniej wypalał i trudno było go zakończyć.
I zaczęło przybywać oleju w szybkim tempie - 300km - 1L.
Udało się zakończyć proces wypalania po przejechaniu autostradą ale niebawem ponownie proces się uruchomił. Dziwne jest to że ten proces uruchamia się nawet jak samochód nie ma temperatury roboczej - jest zimny.
Gdzie szukać problemu? |
|
|
|
 |
pablo eldiablo
Forumowicz

Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 413 Skąd: WPI
|
Wysłany: 21-02-2022, 12:37
|
|
|
A płynu chlodniczego nie ubywa? |
|
|
|
 |
hlukasz
Forumowicz
Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2019 Posty: 48 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 22-02-2022, 09:14
|
|
|
Wypalanie DPF może skutkować dolewaniem ON do oleju silnikowego. Skoro komputer uruchamia proces wypalania zaraz po skończeniu poprzedniego to oznacza, że DPF może wymagać mechanicznego czyszczenia. |
|
|
|
 |
klapek
Forumowicz
Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lis 2017 Posty: 150 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 23-02-2022, 09:55
|
|
|
Coś szybko Ci te wtryskiwacze i turbo strzeliły...
Samochód z importu, czy Polski salon?
U mnie wymiana wtryskiwaczy na nowe przy 250 tyś, w tym czasie regeneracja turbiny.
Obecnie 390 tyś i chmury nie puści. Wymiana oleju regularna - nic nie ubywa, ani nie przybywa.
Czyszczenie dolotu, DPF to na pewno, ale zanim to zrobisz, musisz znaleźć przyczynę, dlaczego ropa miesza się z olejem. Jako pierwsze bym wykręcił wtryskiwacze i zawiózł je na test. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 24-02-2022, 08:50
|
|
|
hlukasz napisał/a: | Wypalanie DPF może skutkować dolewaniem ON do oleju silnikowego. Skoro komputer uruchamia proces wypalania zaraz po skończeniu poprzedniego to oznacza, że DPF może wymagać mechanicznego czyszczenia. |
Albo wymiany. Czyszczenie na nie wiele sie zdaje |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|
|