Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Szybko przybywa oleju
Autor Wiadomość
bartekba 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2021
Posty: 5
Skąd: Bielsko-Biala
Wysłany: 19-02-2022, 15:11   Szybko przybywa oleju

Pacjent to Pajero 4, 2012 3,2 DiD przebieg 210.000km
Samochód ma nowe wtryskiwacze, nowy zbiornik, sprawdzony układ wtryskowy, zrobione turbo i przejechałem po naprawach 40.000 km bez problemów. Spalanie średnie koło 13 l/100 km. Wymiany oleju co 10,000 km, w takim cyklu przybywało oleju 1 - 1,5L

Po ostatniej długiej trasie samochód zaczął delikatnie co jakiś czas dymić na niebiesko i dymił coraz częściej. Wymieniłem olej bo już tego wymagał, było go sporo- 1,5cm powyżej maximum. Po wymianie dymienie się uspokoiło ale zauważyłem dziwny proces wypalania DPF, wolne obroty skoczyły na 1000, inaczej niż wcześniej wypalał i trudno było go zakończyć.
I zaczęło przybywać oleju w szybkim tempie - 300km - 1L.
Udało się zakończyć proces wypalania po przejechaniu autostradą ale niebawem ponownie proces się uruchomił. Dziwne jest to że ten proces uruchamia się nawet jak samochód nie ma temperatury roboczej - jest zimny.

Gdzie szukać problemu?
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 413
Skąd: WPI
Wysłany: 21-02-2022, 12:37   

A płynu chlodniczego nie ubywa?
 
 
hlukasz 
Forumowicz

Auto: Pajero IV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2019
Posty: 48
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 22-02-2022, 09:14   

Wypalanie DPF może skutkować dolewaniem ON do oleju silnikowego. Skoro komputer uruchamia proces wypalania zaraz po skończeniu poprzedniego to oznacza, że DPF może wymagać mechanicznego czyszczenia.
 
 
klapek 
Forumowicz

Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2017
Posty: 150
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 23-02-2022, 09:55   

Coś szybko Ci te wtryskiwacze i turbo strzeliły...
Samochód z importu, czy Polski salon?
U mnie wymiana wtryskiwaczy na nowe przy 250 tyś, w tym czasie regeneracja turbiny.
Obecnie 390 tyś i chmury nie puści. Wymiana oleju regularna - nic nie ubywa, ani nie przybywa.

Czyszczenie dolotu, DPF to na pewno, ale zanim to zrobisz, musisz znaleźć przyczynę, dlaczego ropa miesza się z olejem. Jako pierwsze bym wykręcił wtryskiwacze i zawiózł je na test.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 24-02-2022, 08:50   

hlukasz napisał/a:
Wypalanie DPF może skutkować dolewaniem ON do oleju silnikowego. Skoro komputer uruchamia proces wypalania zaraz po skończeniu poprzedniego to oznacza, że DPF może wymagać mechanicznego czyszczenia.

Albo wymiany. Czyszczenie na nie wiele sie zdaje
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.