Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Kompresor w zabudowie w PIV
Autor Wiadomość
gshesiu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Sie 2016
Posty: 279
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 01-02-2022, 12:33   [3.2 DID] Kompresor w zabudowie w PIV

Czy ma ktoś doświadczenie, gdzie można by zabudować kompresor do pompowania kół i jaki model byłby dobry ?
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 413
Skąd: WPI
Wysłany: 01-02-2022, 19:04   

Ja mam CKMA12 ARB, zaletą jest, że jest niewielki i dość wydajny, mi wystarcza.
W L200 mam go zamontowanego pod maską, ale mając większą kabinę jak w Pajero pewnie bym montował w okolicach bagażnika, wewnątrz kabiny.
Dwutłoczkowe są szybsze, ale sporo droższe i większe.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 02-03-2022, 12:27   

A jest sens żeby wrzucać to w zabudowę? Potem trzeba się męczyć z 10m węża do przednich kół, nie lepiej przenośny kompresor zasilany z zapalniczki?
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 371
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 04-03-2022, 10:58   

elektryk napisał/a:
A jest sens żeby wrzucać to w zabudowę? Potem trzeba się męczyć z 10m węża do przednich kół, nie lepiej przenośny kompresor zasilany z zapalniczki?


Kwestia, jakie kto ma ogumienie.
Gniazda zapalniczki mają zwykle zabezpieczenie 15A, co wystarcza dla małego kompresorka. Duże koło pompowało by się ze 20 minut.

Natomiast dwutłokowe potrafią brać kilkadziesiąt amper, ale dzięki temu koło napompuje się równie szybko, jak u wulkanizatora. Mój przytopił oprawkę bezpiecznika 75A.
Kwestia gdzie kto jeździ i po co mu kompresor.
Ja wolę zabudowany. Łatwiej podpiąć przewód powietrzny, niż bawić się w wyciągnie kompresorka, rozciąganie kabli i przewodów.
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 413
Skąd: WPI
Wysłany: 04-03-2022, 11:42   

Poza tym kompresor w zabudowie daje możliwość podpięcia blokad mostów.
A! i 6 metrów przewodu pneumatycznego wystarcza do każdego koła 8)
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 05-03-2022, 23:01   

Rander napisał/a:
Natomiast dwutłokowe potrafią brać kilkadziesiąt amper, ale dzięki temu koło napompuje się równie szybko, jak u wulkanizatora.
Może i dobre to jest, podasz jakiś przykładowy model?

Rander napisał/a:
Ja wolę zabudowany. Łatwiej podpiąć przewód powietrzny, niż bawić się w wyciągnie kompresorka, rozciąganie kabli i przewodów.
Mam takie złe przeczucie że zabudowa zapełnia się takimi "przydasiami" mechanicznymi, a zabraknie miejsca na tradycyjne zapasy i narzędzia kuchenne oraz bagaże.

pablo eldiablo napisał/a:
Poza tym kompresor w zabudowie daje możliwość podpięcia blokad mostów.
Ja rozumiem że się da sprężone powietrze z kompresora przekierować do sprzęgiełek bloka mostów, ale jest to chyba trochę upierdliwe robić specjalne sterowanie zaworami pneumatycznymi i uruchamiać duży kompresor, zamiast zrobić małym dedykowanym do mostów.
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 413
Skąd: WPI
Wysłany: 15-03-2022, 12:15   

elektryk napisał/a:
Ja rozumiem że się da sprężone powietrze z kompresora przekierować do sprzęgiełek bloka mostów, ale jest to chyba trochę upierdliwe robić specjalne sterowanie zaworami pneumatycznymi i uruchamiać duży kompresor, zamiast zrobić małym dedykowanym do mostów.


No ale chcąc zamonować pneumatyczne blokady i tak musisz zamontować kompresor. To chyba wygodnie mieć jeden konkretny, który obsłuży Ci blokady od wielkiego dzwonu, a koła, materace, kajaki czy co tam sobie zamarzysz - na codzień.

A inna sprawa - mi np. nigdy nie chciało się spuszczać powietrza z kół w teren, dopóki nie miałem szybkiego kompresora w zabudowie.. ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.