 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[3.2 DID] Kompresor w zabudowie w PIV |
Autor |
Wiadomość |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 01-02-2022, 12:33 [3.2 DID] Kompresor w zabudowie w PIV
|
|
|
Czy ma ktoś doświadczenie, gdzie można by zabudować kompresor do pompowania kół i jaki model byłby dobry ? |
|
|
|
 |
pablo eldiablo
Forumowicz

Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 413 Skąd: WPI
|
Wysłany: 01-02-2022, 19:04
|
|
|
Ja mam CKMA12 ARB, zaletą jest, że jest niewielki i dość wydajny, mi wystarcza.
W L200 mam go zamontowanego pod maską, ale mając większą kabinę jak w Pajero pewnie bym montował w okolicach bagażnika, wewnątrz kabiny.
Dwutłoczkowe są szybsze, ale sporo droższe i większe. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 02-03-2022, 12:27
|
|
|
A jest sens żeby wrzucać to w zabudowę? Potem trzeba się męczyć z 10m węża do przednich kół, nie lepiej przenośny kompresor zasilany z zapalniczki? |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 371 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 04-03-2022, 10:58
|
|
|
elektryk napisał/a: | A jest sens żeby wrzucać to w zabudowę? Potem trzeba się męczyć z 10m węża do przednich kół, nie lepiej przenośny kompresor zasilany z zapalniczki? |
Kwestia, jakie kto ma ogumienie.
Gniazda zapalniczki mają zwykle zabezpieczenie 15A, co wystarcza dla małego kompresorka. Duże koło pompowało by się ze 20 minut.
Natomiast dwutłokowe potrafią brać kilkadziesiąt amper, ale dzięki temu koło napompuje się równie szybko, jak u wulkanizatora. Mój przytopił oprawkę bezpiecznika 75A.
Kwestia gdzie kto jeździ i po co mu kompresor.
Ja wolę zabudowany. Łatwiej podpiąć przewód powietrzny, niż bawić się w wyciągnie kompresorka, rozciąganie kabli i przewodów. |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
pablo eldiablo
Forumowicz

Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 413 Skąd: WPI
|
Wysłany: 04-03-2022, 11:42
|
|
|
Poza tym kompresor w zabudowie daje możliwość podpięcia blokad mostów.
A! i 6 metrów przewodu pneumatycznego wystarcza do każdego koła |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 05-03-2022, 23:01
|
|
|
Rander napisał/a: | Natomiast dwutłokowe potrafią brać kilkadziesiąt amper, ale dzięki temu koło napompuje się równie szybko, jak u wulkanizatora. | Może i dobre to jest, podasz jakiś przykładowy model?
Rander napisał/a: | Ja wolę zabudowany. Łatwiej podpiąć przewód powietrzny, niż bawić się w wyciągnie kompresorka, rozciąganie kabli i przewodów. | Mam takie złe przeczucie że zabudowa zapełnia się takimi "przydasiami" mechanicznymi, a zabraknie miejsca na tradycyjne zapasy i narzędzia kuchenne oraz bagaże.
pablo eldiablo napisał/a: | Poza tym kompresor w zabudowie daje możliwość podpięcia blokad mostów. | Ja rozumiem że się da sprężone powietrze z kompresora przekierować do sprzęgiełek bloka mostów, ale jest to chyba trochę upierdliwe robić specjalne sterowanie zaworami pneumatycznymi i uruchamiać duży kompresor, zamiast zrobić małym dedykowanym do mostów. |
|
|
|
 |
pablo eldiablo
Forumowicz

Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 413 Skąd: WPI
|
Wysłany: 15-03-2022, 12:15
|
|
|
elektryk napisał/a: | Ja rozumiem że się da sprężone powietrze z kompresora przekierować do sprzęgiełek bloka mostów, ale jest to chyba trochę upierdliwe robić specjalne sterowanie zaworami pneumatycznymi i uruchamiać duży kompresor, zamiast zrobić małym dedykowanym do mostów. |
No ale chcąc zamonować pneumatyczne blokady i tak musisz zamontować kompresor. To chyba wygodnie mieć jeden konkretny, który obsłuży Ci blokady od wielkiego dzwonu, a koła, materace, kajaki czy co tam sobie zamarzysz - na codzień.
A inna sprawa - mi np. nigdy nie chciało się spuszczać powietrza z kół w teren, dopóki nie miałem szybkiego kompresora w zabudowie.. |
|
|
|
 |
|
|