zakup OT3 PHEV |
Autor |
Wiadomość |
creazy
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2015 Posty: 29 Skąd: kraków
|
Wysłany: 05-05-2021, 21:08 zakup OT3 PHEV
|
|
|
Witam, zastanawiam się nad kupnem OT3 PHEV lub 2.0 B+G , 2015 - 2018 rok mój budżet to max 80k i potrzebuje pomocy w podjęciu decyzji.
Hybrydą nigdy nie jeździłem główną moją bolączką jest pytanie jak długo te baterie wytrzymują czy zakup 5 letniego Outalndera z przebiegiem 200k ma jeszcze sens, czy lepiej kupić poprostu 2.0 B+G ? |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 368 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 07-05-2021, 20:18 Re: zakup OT3 PHEV
|
|
|
creazy napisał/a: | Witam, zastanawiam się nad kupnem OT3 PHEV lub 2.0 B+G , 2015 - 2018 rok mój budżet to max 80k i potrzebuje pomocy w podjęciu decyzji.
Hybrydą nigdy nie jeździłem główną moją bolączką jest pytanie jak długo te baterie wytrzymują czy zakup 5 letniego Outalndera z przebiegiem 200k ma jeszcze sens, czy lepiej kupić poprostu 2.0 B+G ? |
Widzę, że nikt nie odpowiada, to może coś powiem.
Ogólna zasada: kupując auto z "automatem", z reguły mamy pewność, że silnik jest w lepszym stanie, niż ta sama wersja ze skrzynią ręczną. W automacie raczej ciężko przekręcić silnik czy go nadmiernie przemęczać.
Dodatkowo w przypadku PHEV-a - tam nie ma skrzyni biegów, jest tylko mokre sprzęgło wielopłytkowe, notabene bardzo miękko chodzące. Ponadto silnik pracuje w cyklu Atkinsona. Dzięki temu 200 tys. przebiegu dla takiego silnika, to jest tyle, co nic.
Znam kilka PHEV-ów z datą produkcji 2014 i 2015. Akumulatory straciły nieznacznie na pojemności, więc nie ma się co przejmować. Realny zasięg nowego PHEV-a w wersjach 2013-2016 to ok. 35 do 40 km. Prawie tyle samo teraz da się uzyskać dla tych roczników.
Natomiast, gdybyś miał PHEV-a używać jak HEV-a (czyli bez ładowania prądem), to nawet spadek pojemności akumulatorów poniżej 50% nie ma w zasadzie żadnego znaczenia.
Przy zakupie zwróć jeszcze uwagę na wersje wyposażeniowe. Były trzy główne. Najwyższa ma m.in. aktywny tempomat i samoczynne hamowanie przed przeszkodą.
Natomiast zapomnij o ichniej nawigacji - tego bym nie polecał nawet przysłowiowej zołzowatej teściowej
Pomijając kilka lat do tyłu dla map, to nawet nie można znaleźć niektórych ulic. Wchodzisz w miasto, a tam tylko część ulic. Robisz na mapie powiększenie, a tu raptem nagle zjawiają się ulice, których nie było w zestawieniu. Może czegoś nie ustawiłem, ale mnie to wystarczyło.
Poza tym korzystam z innych nawigacji.
Przykładowo: Automapa zmienia trasę w przypadku jej zamknięcia (np. wypadek), nowo oddanym odcinkiem kieruje już czasem kilkanaście minut po oddaniu tegoż odcinka/mostu/wiaduktu. Pomiędzy tymi nawigacjami jest po prostu kosmiczna przepaść. |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
mohinder
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2013 Posty: 445 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 21-02-2022, 13:41
|
|
|
Witam
Rozpatruję zakup Outlandera PHEV z 2 litrowym benzynowym silnikiem rocznik około 2015. Mieszkam w Irlandii i oczywiście tutaj poszukuję owego. Znalzałem kilka w cenie około 16000 euro ale zdecydowana większość jest droższa. Nie wiem co może powodowac niższą cenę. Ale nie o to chodzi. Troche poczytałem o tym samochodzie tutaj na forum i na innych stronach. Powtarzało się stwierdzenie, że potrafia przegnić zaciski hamulcowe tylne co mnie bardzo zdziwiło. Obecnie jeżdzę Suzuki Grand Vitara II i auto jest praktycznie bezawaryjne choć lata już swoje ma (2007r) i tego samego bym oczekiwał od Outlandera. Miałem już kontakt z Mitsubishi ale z Galantem i nie miałem z nim wiekszych problemów. Czy tego samego można się spodziewać po sześcio czy siedmioletnim outlanderze?
I jeszcze pytanie czy baterie można wymienić i jaki jest eventualny koszt? |
|
|
|
 |
mariusz_sz
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III Phev 2013
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2022 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-02-2022, 21:54
|
|
|
Ja mam O3 phev 2014, 160 tys.
pojemność baterii spadła mi do 59% (phev watchdog). Przejeżdzam na tym max 23km.
Nowa bateria to w aso 40tys. Ogniw się nie regeneruje, bo zużywają się równomiernie Li-Ion.
Pozostaje ew. zakup z Holandii baterii z O3 z mniejszym przebiegiem.
Generalnie auto, bajka jak dla mnie. Ale ja nigdy nie jeździłem automatem i do tego SUVem. |
|
|
|
 |
mohinder
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2013 Posty: 445 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 22-02-2022, 16:59
|
|
|
Dzięki za odpowiedź. Nieźle sobie cenią za baterie. A jak bys miał kupować kupiłbys jeszcze raz to auto?
[ Dodano: 27-02-2022, 20:14 ]
Mam kolejne pytanie. Jak to jest z modułem WIFI. Wiem, że nie każda wersja go posiada ale nie jestem pewien jak to potwierdzić. GX3H z założenia nie ma modułu czy jeszcze to od czegoś zależy? A czy GX4H ma go zawsze czy też są jakieś odmiany bez niego? |
|
|
|
 |
robek295
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DID 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2012 Posty: 100 Skąd: Iceland, Reykjavik
|
Wysłany: 11-03-2022, 19:52
|
|
|
witam
podepnę się do tematu, zastanawiam się nad outlanderem z 2017r może 18, max przebieg 100tys
na co zwracać uwagę? jakie są wersje i jaka jest najlepsza? jak je rozróżnić? nie miałem styczności nigdy z hybrydą wiec jak głupie pytania to z góry przepraszam |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 368 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 11-03-2022, 22:03
|
|
|
robek295 napisał/a: | witam
podepnę się do tematu, zastanawiam się nad outlanderem z 2017r może 18, max przebieg 100tys
na co zwracać uwagę? jakie są wersje i jaka jest najlepsza? jak je rozróżnić? nie miałem styczności nigdy z hybrydą wiec jak głupie pytania to z góry przepraszam |
Jeśli chodzi o wersje, to tylko najwyższe miały aktywny tempomat. Tak więc dość łatwo odróżnić po klawiszach na kierownicy.
Przy hybrydzie nie przejmuj się przebiegiem. |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
nemmooo
Mitsumaniak
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2012 Posty: 216 Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.

|
Wysłany: 16-03-2022, 19:48
|
|
|
mariusz_sz napisał/a: | Ogniw się nie regeneruje, bo zużywają się równomiernie Li-Ion. |
Ja dziś oddałem swojego Miska na sprawdzenie baterii i na pomiarach wyszło że jedna cela walnięta. Serwis w Krakowie za wymianę celi i ogólne kondycjonowanie baterii zażyczył sobie 3.5k PLN.
Podobne wnioski miałem wczoraj po podłączeniu Watchdoga Phev, jedna cela nie trzymała napięcia i pokazywało 3.2-3.8 w trakcie jazdy. W piątek odbieram auto to zobaczymy czy można jednak wymieniać ogniwa. Zakładam że wrzucą mi ogniwo z używanej baterii o podobnych parametrach co pozostałe z ogniw. |
|
|
|
 |
robek295
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DID 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2012 Posty: 100 Skąd: Iceland, Reykjavik
|
Wysłany: 17-03-2022, 09:02
|
|
|
Rander napisał/a: | robek295 napisał/a: | witam
podepnę się do tematu, zastanawiam się nad outlanderem z 2017r może 18, max przebieg 100tys
na co zwracać uwagę? jakie są wersje i jaka jest najlepsza? jak je rozróżnić? nie miałem styczności nigdy z hybrydą wiec jak głupie pytania to z góry przepraszam |
Jeśli chodzi o wersje, to tylko najwyższe miały aktywny tempomat. Tak więc dość łatwo odróżnić po klawiszach na kierownicy.
Przy hybrydzie nie przejmuj się przebiegiem. |
bo z tego co przegladam to sa jakies podpisane intense+ i PHEV np jak w tym linku
AUTKO
AUTKO 2 |
|
|
|
 |
mohinder
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2013 Posty: 445 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 06-04-2022, 14:02
|
|
|
Musisz wiedzieć co chcesz mieć w aucie.
Myślę, że powinieneś patrzeć na oznaczenia typu GX4Hs na przykład. Są oczywiscie rózne GX3 GX5 i na przykład z tego co wiem GX4H ma ogrzewanie elektryczne czyli możesz sobie ustawić godzinę o której ma się nagrzać samochód (odmrozić szyby). Literka "s" oznacza pakier bezpieczeństwa w którym jest zawarty aktywny tempomat na przykład oraz inne.
Byc może jest gdzieś spis dokładnych oznaczeń ale ja nie znalazłem. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10686 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 07-04-2022, 08:07
|
|
|
robek295 napisał/a: | bo z tego co przegladam to sa jakies podpisane intense+ i PHEV np jak w tym linku |
eno, PHEV to widomo ze hybryda z ładowaniem z gniazdka, a itense + to akurat wersja wuposażenia w Oultanderze 3 |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|