Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanko na temat silnika 1.6
Autor Wiadomość
zbigniew77 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2019
Posty: 208
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 05-03-2022, 13:40   

Sprawdź stan filtra.Jakimi drogami jeździsz to sam wiesz najlepiej.Jak obfitują w kurz to wymień wcześniej a jeśli nie to poprostu poczekaj na jego przebieg w km.Po wyjęciu filtra widać jego stan
Ostatecznie cena filtra nie jest tak wysoka... waże jest jedno aby spełniał normę OEM:MR-968274
bo to ,że pasuje to nie znaczy ,że dobrze filtruje
_________________
Zbigniew

Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Ostatnio zmieniony przez zbigniew77 11-03-2022, 09:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Laknat 
Forumowicz

Auto: ASM MY17
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 429
Skąd: Polska
Wysłany: 10-03-2022, 11:53   

Świat staje na głowie - wchodzę sobie na stronę Totala aby się upewnić, że kupiłem dobry olej a wyszukiwarka podpowiada mi tylko oleje ELF.

i to z API SL a nie SN jaki ma Total.
 
 
zbigniew77 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2019
Posty: 208
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 11-03-2022, 08:59   

Elf i oleje Total to chyba ta sama ,,Marka" olejów jeśli chodzi o klasę jakości.
Sprawdziłem oficjalne karty charakterytyki olejów Elf i widnieje na nich napis
,,Elf a brand of TOTAL"
A swoją drogą Elf ma całkiem przyzwoite oleje niektórzy leją je do swoich ASX z starszych roczników.Ja osobiście mam z olejami Elf,, dobre" doświadczenie a mianowicie żona posiada Clio IV a poprzednio posiadała Clio III wszystkie latały na Elf SXR 900 5W30 i było OK.
_________________
Zbigniew

Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 
 
Laknat 
Forumowicz

Auto: ASM MY17
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 429
Skąd: Polska
Wysłany: 19-03-2022, 09:05   

Zrobiłem już przegląd, pierwszy raz poza ASO. Wszystko fajnie ale mam jeden problem

Zrobiłem reset inspekcji, czyli przy wyłączonym silniku wyświetliłem info z kluczykiem, przytrzymałem guzik info, potem wybrałem Clear. I liczba miesięcy do następnego przeglądu się zmieniła, ale przebieg już nie. Nadal komputer twierdzi, że zostało mi 1400 km do wymiany oleju. I 14 miesięcy zamiast dwóch jakie były przed kasowaniem. Ktoś ma pomysł jak to zmienić? Bo procedura z ponownym kasowaniem już nie działa :(

Bardziej obrazowo sytuacja wyglądała tak. Pojawił się komunikat: "Routine Maintance Required" a zamiast km i miesięcy do przeglądu pojawiły się kreseczki. To było na początku marca. Ale, że w kilometrach miałem jeszcze blisko 3000 do pełnej 20kkm to się na spokojnie umówiłem na wymianę oleju i jeździłem dalej autem. Wczoraj w miejsce kreseczek do przeglądu pojawiło się 1400km i 2 miesiące. Dzisiaj pojechałem na umówioną wymianę. Olej zmieniony, filtry zmienione. Wróciłem do domu i zrobiłem procedurę zgodnie z instrukcją. I km się nie zmieniły, zmieniły się tylko miesiące, tzn, do już 2 miesięcy na liczniku dodało się kolejne 12. I tak, zostało do przeglądu 1400km i 14 miesięcy. Wejście w tryb kasowania inspekcji nic nie daje, bo nie ma kolejnego komunikatu reset. Nie mam takiej opcji jak w tym filmiku pod koniec

https://www.youtube.com/watch?v=yrkaHz1oXB4

Jedyne co osiągnąłem, to nie woła mnie samochód do serwisu. Ale licznik do następnego przeglądu się nie zresetował.

W sieci znalazłem filmik jak wejść w taki tryb ustawiania tego resetu. U mnie było i tak zostawiłem EU11

https://www.youtube.com/watch?v=2mVBBVh0hmE

ale chciałbym ostatecznie móc zresetować zarówno miesiące jak i liczbę kilometrów. Tylko nie mam pojęcia jak :(
 
 
zbigniew77 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2019
Posty: 208
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 19-03-2022, 16:15   

Ja resetuję zawsze miesiące dokładnie tak jak zrobiłeś to Ty.Przypuszczam ,że po tych kilometrach które ci zostały (1400) system ponownie zawoła o przegląd i wówcas go ponownie zresetuj.A może być tak ,że po pewnym czasie system sam zresetuje ci te kilometry.
_________________
Zbigniew

Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 
 
Laknat 
Forumowicz

Auto: ASM MY17
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 429
Skąd: Polska
Wysłany: 19-03-2022, 17:08   

No będę patrzył. Generalnie zmiany ustawień na EU10, EU11, EU20 czy inne zmienia tylko liczbę miesięcy między przeglądami. Ale na YT na filmikach widziałem, że resetują goście też kilometry. Tylko nie wiem co trzeba ustawić aby i u mnie tak zadziałało. Tym bardziej, że ASO zawsze oddawało zresetowane i miesiące i kilometry.

np. tutaj zmieniają się i miesiące i kilometry

https://www.youtube.com/watch?v=oBBH0IxSJdI

[ Dodano: 20-03-2022, 13:18 ]
Doczytałem wątek dla Lancera i zdaje się, że w Europie MMC nie pozwala samemu resetować licznika kilometrów. Tylko komputer. Dziadostwo Made in Japan ... tyle w temacie
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=68704&postdays=0&postorder=asc&start=0
 
 
Lukasz. 
Nowy Forumowicz

Auto: Asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2021
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-03-2022, 14:39   Re: Jaki olej

zbigniew77 napisał/a:


Tu masz propozycje olejów do ASX


AMSOIL 5W30 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil (ASL)
AMSOIL 0W30 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil (AZO)
Millers XF LONGLIFE C-2 5W30
Millers Oils EE Longlife 5w30
MF120 MITASU MOTOR OIL 5W30
ENEOS Premium Hyper S 5W30
ENEOS Premium Hyper 5W30
MOTUL ECO-NERGY 5W30
...


Dzień dobry
Niedługo będę miał przegląd i za wieloma radami (nie tylko z forum) chcę przejść z serwisowego 0W20 -> 5W30

Proszę nich ktoś mnie oświeci w kwestii klasyfikacji – w instrukcji mam napisane – API: SM lub lepsza; ACEA A3/B3 A3/B4 lub A5/B5 (silnik 4J11)

Rozumiem że olej powinien spełniać łącznie warunek dot. API i ACEA?

Tymczasem z tej polecanej listy olejów np.:
MOTUL ECO-NERGY 5W30 to API: SL, ACEA: A5/B5
Millers XF LONGLIFE C-2 5W30 to API: SN, ACEA: C2-10
Millers Oils EE Longlife 5w30 to API: ?, ACEA: C3
Nie będzie to problem dla serwisu/silnika jak przyjadę na przegląd z jednym z tych olejów?

Dziwnie też działają wyszukiwarki producentów, np. Motul wśród rekomendowanych olejów do tego samego silnika (biorę tylko 5W30):
Wyszukiwarka z polskojęzycznej strony podaje: MOTUL 8100 ECO-CLEAN 5W-30, MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W-30 i MOTUL 8100 ECO-LITE 5W-30
Wyszukiwarka z angielskojęzycznej strony nie podaje żadnych 5W30 tylko MOTUL 8100 ECO-LITE 0W-20
Strona www.oelberater.de podaje z 5W30 tylko MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W-30

Trochę się pogubiłem …
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 516
Skąd: Gliwice
Wysłany: 22-03-2022, 17:49   

Temat oleju, to temat rzeka. Specjalistą jest tutaj Zbyszek. Uzupełnij jednak profil bo nie wiemy, jaki masz silnik? ASO poleci zalanie 0W20 lub 0W30, jeśli masz silnik 1,6 4A92. Wybór jest bardzo duży a decyzja należy do ciebie i nie będzie ona łatwa. Im dalej w las tym więcej drzew i w końcu się pogubisz. Ja na Twoim miejscu lał bym to, co jest od nowości. Kropka.
_________________
piotr57
 
 
Lukasz. 
Nowy Forumowicz

Auto: Asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2021
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-03-2022, 19:37   

pitt63 napisał/a:
Temat oleju, to temat rzeka. Specjalistą jest tutaj Zbyszek. Uzupełnij jednak profil bo nie wiemy, jaki masz silnik? ASO poleci zalanie 0W20 lub 0W30, jeśli masz silnik 1,6 4A92. Wybór jest bardzo duży a decyzja należy do ciebie i nie będzie ona łatwa. Im dalej w las tym więcej drzew i w końcu się pogubisz. Ja na Twoim miejscu lał bym to, co jest od nowości. Kropka.


Silnik, tak jak pisałem to 4J11, 2,0l (tak wiem, że wątek jest o 1,6 i te oleje były podawane do tego silnika a tam w instrukcji jest np. API SM). O tym co jest lane od nowości, jak się zapytałem żeby wiedzieć na przyszłość to dostałem odpowiedź "serwis będzie wiedział co nalać", więc przy takim podejściu do klienta, to wolę mieć nad tym kontrolę i sam wybrać. Wolałbym 5W30, co radzicie?
 
 
guzzi 
Forumowicz

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lis 2019
Posty: 67
Skąd: 3city
Wysłany: 22-03-2022, 22:19   

0W20 Mitsubishi. Wymiana co 10 tys. km.
 
 
Laknat 
Forumowicz

Auto: ASM MY17
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 429
Skąd: Polska
Wysłany: 23-03-2022, 06:10   

Lukasz. napisał/a:
pitt63 napisał/a:
Temat oleju, to temat rzeka. Specjalistą jest tutaj Zbyszek. Uzupełnij jednak profil bo nie wiemy, jaki masz silnik? ASO poleci zalanie 0W20 lub 0W30, jeśli masz silnik 1,6 4A92. Wybór jest bardzo duży a decyzja należy do ciebie i nie będzie ona łatwa. Im dalej w las tym więcej drzew i w końcu się pogubisz. Ja na Twoim miejscu lał bym to, co jest od nowości. Kropka.


Silnik, tak jak pisałem to 4J11, 2,0l (tak wiem, że wątek jest o 1,6 i te oleje były podawane do tego silnika a tam w instrukcji jest np. API SM). O tym co jest lane od nowości, jak się zapytałem żeby wiedzieć na przyszłość to dostałem odpowiedź "serwis będzie wiedział co nalać", więc przy takim podejściu do klienta, to wolę mieć nad tym kontrolę i sam wybrać. Wolałbym 5W30, co radzicie?


Mi na pierwszym przeglądzie wlali 5W40, olej Mitsubishi. To tak w temacie podejścia. Potem już pilnowałem, żeby nie wrócili do 0W20. Teraz robiłem już pierwszy przegląd sam. Więc poczytałem wątek, instrukcję, napisałem kilka maili na infolinię producentów oleju i stanęło, że kupiłem olej Total 5W40 A3/B4 SN/CF gdzie 5W40 to temperatury dla oleju aA3 to popioły a SN to klasa lepkości. Parametry dobrałem zgodnie z instrukcją a Total wybrałem dlatego, że ta marka oleju była w instrukcji ASX podana, choć chyba z myślą o 1.6 Diesla a nie benzyny. B4 i CF to parametry dla Diesla.

W instrukcji wymagany był olej od 0W20 do 5W40 SN A3

Tutaj masz to w miarę ładnie i przystępnie opisane:

https://k2.com.pl/blog/klasyfikacja-olejow/

A wracając do ASO - cóż, cena tam u nich wysoka, ale jakość wprost przeciwnie. Dlatego ja najszybciej jak się dało, czyli na koniec gwarancji z ich usług zrezygnowałem. Teraz za przegląd z olejem, filtrami zapłaciłem 80 zł + 240 zł za materiały. I mam zrobione porządnie, bo u znanego mi mechanika. Do tego wszystko widziałem, a w ASO co było robione dowiadywałem się z faktury. Ale czy to robili za co kasowali ... ciężko powiedzieć.
 
 
zbigniew77 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2019
Posty: 208
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 01-04-2022, 12:14   

Już ci wyjaśniam
Olej ACEA : A5/B5 to olej lekkobieżny nastawiony na zmiejszenie zużycia paliwa.
Oczywiście chroni silnik ale jego dodatkowym atutem jest zmiejszenie tarcia i oporów wewnętrznych silnika a tym samym zmiejszenie zużycia paliwa.Nie są to jakieś wartości powalające na kolana ale gdzieś w granicach 1,5-3%.
Olej A3/B4 - to olej nastawiony na ochronę silnika.
Zazwyczaj stosuje się go jak dajesz mu ostro po zaworach np. latasz codziennie autostradą lub ciągasz przyczepę albo jeździsz na Taxi ciągle w jeżdzie miejskiej.
I tutaj ci kierowcy którzy tak eksploatują auto korzystają i decydują się właśnie na ten oleju o lepkości 5W40 A3/B4.
Do normalnej w miarę spokojnej jazdy i na dodatek tzw.mieszanej czyli trochę miasta trochę trasy i bez zbytniego przeciążania silnika na nasze warunki dobry olej 5W30 A5/B5 jest wystarczający.Pisząc dobry nie mam na myśli ,,oleju kujawskiego" :wink:
Jeśli masz Diesla i filtr DPF to wymagany jest olej nisko popiołowy (LowSAPS) z normą C-3
Olej nisko popiołowy nie powoduje wytwarzania w procesie spalanie dużej ilości sadzy ,która zapych filr DPF zwłaszcza w warunkach jazdy miejskiej.
W naszym przypadku pownniśmy stosować oleje z normą C-2 czyli Mid SAPS (średnio popiołowy) co pozwala lepiej chronić nasze ,,TWC" - Three Way Catalyst >Katalizator Trójdrożny które posiadamy.Jak widać wybór jest trudny ...
Albo idziemy w kierunku oszczędnego zużcia paliwa A5/B5
Albo mocniej chronimy silnik normą A3/B4
Albo chronimy katalizator normą oleju C-2
Tytaj decyzja należy wyłącznie do nas bo to my wiemy jak będzie eksploatowane nasze auto.

Oleje z normą A5/B5
AMSOIL 0W30 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil (AZO)
Lepkośc 40*C- 60,3
Lepkośc 100*C- 10,5
Index lep - 166
ACEA- A1/B1, A5/B5
API = ,SN /SM
ISLAC-GF-4,GF-5
HTHS-3,1


AMSOIL 5W30 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil (ASL)
Lepkość 40*C-59,9
Lepkośc 100*C-10,4
Index lepkości-163
ACEA-A1/B1 A5/B5
API - SN plus
ISLAC-GF-4,GF-5
HTS-3,1
TBN -12.6


MOTUL ECO-NERGY 5W30
Lepkośc 40*C- 57,0
Lepkośc 100*C- 10,1
Index lep - 163
HTHS-3,4
API : SL
ACEA:A5/B5
TBN-10,2

ENEOS Premium Hyper S 5W30

Lepkośc 40*C- 58,14
Lepkośc 100*C- 10,37
Index lep - 169
ACEA- C-2 , A1/B1, A5/B5
API = SN,SM/CF
HTHS-3,3 Cp

Oleje z normą ACEA A3/B4


MOTUL X-CESS 5W40 Lepkośc 40*C- 85,4
Lepkośc 100*C- 14,2
Index lep - 172
API : SN
ACEA:A3/B4
HTHS-3,7
TBN-10,2

Total QUARTZ 9000 ENERGY 5W-40 A3/B3

Lepkość 40*C-89
Lepkość 100*C- 14,3-15
Index lep.-172
ACEA: A3/B4
API-SN/CF
TBN-8,8
Jest jeszcze olej Mitasu MJ-M11 5W30 i MJ-102 5W30 zalewany do ASX z przebiegiem do 100 tyś km i olej MJ-120 5W30 do aut z przebiegiem ponad 100 tyś km
_________________
Zbigniew

Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 516
Skąd: Gliwice
Wysłany: 02-04-2022, 17:48   Re: Jaki olej

Dzień dobry
Niedługo będę miał przegląd i za wieloma radami (nie tylko z forum) chcę przejść z serwisowego 0W20 -> 5W30

Proszę nich ktoś mnie oświeci w kwestii klasyfikacji – w instrukcji mam napisane – API: SM lub lepsza; ACEA A3/B3 A3/B4 lub A5/B5 (silnik 4J11)

Rozumiem że olej powinien spełniać łącznie warunek dot. API i ACEA?

Tymczasem z tej polecanej listy olejów np.:
MOTUL ECO-NERGY 5W30 to API: SL, ACEA: A5/B5
Millers XF LONGLIFE C-2 5W30 to API: SN, ACEA: C2-10
Millers Oils EE Longlife 5w30 to API: ?, ACEA: C3
Nie będzie to problem dla serwisu/silnika jak przyjadę na przegląd z jednym z tych olejów?

Dziwnie też działają wyszukiwarki producentów, np. Motul wśród rekomendowanych olejów do tego samego silnika (biorę tylko 5W30):
Wyszukiwarka z polskojęzycznej strony podaje: MOTUL 8100 ECO-CLEAN 5W-30, MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W-30 i MOTUL 8100 ECO-LITE 5W-30
Wyszukiwarka z angielskojęzycznej strony nie podaje żadnych 5W30 tylko MOTUL 8100 ECO-LITE 0W-20
Strona www.oelberater.de podaje z 5W30 tylko MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W-30

Trochę się pogubiłem …[/quote]
Zdradzisz tajemnicę co w końcu wlałeś? Też mnie zastanawia czy olej musi spełniać łącznie wymagania odnośnie API, ACEA i może jeszcze ILSAC? Zna ktoś odpowiedź na takie pytanie?
_________________
piotr57
 
 
zbigniew77 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2019
Posty: 208
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 02-04-2022, 20:14   

Zgadza się olej powinien spełniać co najmiej wszystkie warunki określone przez producenta.
Ale bardzo trudno taki olej znaleźć.Dobiera się więc olej najbardziej zbliżony do wymagań producenta pojazdu.
Ale te warunki dla oleju określane są do tzw.granicznych wartości interwału czyli przebiegu oleju przy których zachowuje on swoje właściwości.
Przykładowo: producent pojazdu podaje , że należy stosować olej z normą API: SM lub wyżej czyli jak wlejesz olej API: SN to pod koniec jego eksploatacji wskutek jego degradacji olej zbliży się do normy SM.
Zapytasz a co jeśli wleję olej z norma API:SM nic się nie stanie jeśli nie będziesz go eksploatował do granicznych wartości przebiegu.Jeśli olej ma zalecany przebieg np.15 tys.km i zaleca się wymianę to wymieniasz go po 10-12 tys.wówczas olej nie traci swoich właściwości poniżej normy SM.Największa ,,Degradacja" oleju następuje pod koniec jego przewidzianego okresu przebiegu ( rozcieńczenie paliwem,osady,degradacja dodatków wysoko i nisko temperaturowych,spada TBN itd.)
Normy API - co nam mówią...

SL – wprowadzona w roku 2001; do aut z silnikami wyprodukowanymi przed rokiem 2004; większe ograniczenia dla osadów przy eksploatacji w wysokich temperaturach
SM – wprowadzona w roku 2004; lepsze parametry odporności na utlenianie; zapobiega osadzaniu się zanieczyszczeń; większa wydajność smarowania w niskich temperaturach
SN – wprowadzona w roku 2010; lepsza ochrona turbosprężarki i tłoków w wysokich temperaturach; mniejsze wytrącanie osadów i oszczędność zużycia paliwa
Niektóre państwa zamiast norm API stosują oznaczenia ISLAC
ISLAC-Międzynarodowy Komitet Standardów i Aprobat Środków Smarnych, utworzony w 1992 roku przez AAMA (Amerykańskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów reprezentujące Daimler Chrysler Corporation, Ford Motor Company i General Motors Corporation) oraz JAMA (Japońskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów),

NORMY API i ISLAC są równoważe.
Norma ISLAC GF3 =Norma SL
Norma ISLAC GF4 - Norma SM
norma ISLAC GF5 = Norma SN

Millers XF LONGLIFE C-2 5W30 to API: SN, ACEA: C2-10

Lepkość 40 C... 57,2
Lepkość 100 C...10,3
Indeks lepkości...171
API: SN czyli ILSAC GF-5
HTHS-3,0
TBN-7,4
Polskie wyszukiwarki są stworzone przez Polaków którzy znają polskie realia.Tam wszyscy poszli w ECO mają gdzieś żywotność silnika bo tam autem jeździ się 5 lat i sprzedaje , stąd wszystkie wyszukują wskazują oleje 0W20.Tam auto ma być ekologiczne a nie trwałe. :mrgreen:
Ja stosuję to:
AMSOIL 5W30 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil (ASL) to olej na bazie PAO a nie HC które w Polsce określa się mianem syntetyków ale już Niemcy określają je jako półsyntetyki .Producent zaleca jego wymianę przy normalnych warunkach eksploatacji pojazu co 20 00 tyś ale nie km tylko mil.Przy ciźkivh warunkach olej wymienia się co 15 tyś.mil.
_________________
Zbigniew

Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 516
Skąd: Gliwice
Wysłany: 03-04-2022, 06:53   

Jak najbardziej się z Tobą zgadzam. Trudno jest faktycznie znaleźć olej spełniający wszystkie zalecenia producenta i pewnie dlatego warsztaty leją co popadnie byle się lepkość zgadzała. Z tym też jednak bywa różnie czytając chociażby to forum. Osobiście znalazłem, jak dotąd, jeden olej spełniający wymagania MM a jest to Castrol Magnatec 5W30. Tutaj jednak jest mały szczegół, który nie zgadza się z Twoim Zbyszku opisem. Mianowicie chodzi o normę SN. Na opakowaniu tegoż oleju widnieje, że spełnia wymogi norm SN i jednocześnie ILSAC GF 4, no ale ty piszesz, że API SN jest równoznacznie z ILSAC GF 5!? Czy to nie pomyłka? Wydaje mi się, że jednak nie ma to znaczenia.
_________________
piotr57
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.