Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:55 |
[I 2.0] sonda lambda |
Autor |
Wiadomość |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20984 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 20-03-2022, 18:11
|
|
|
Code No. P0161: Cylinder 2, 3 Oxygen Sensor (Rear) heater System
Sprawdź rezystancję grzałki powinna wynosić 11-18Ω.
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Rzymianin13
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 2.4Pb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2022 Posty: 10 Skąd: Opole
|
Wysłany: 20-03-2022, 19:07
|
|
|
Dzięki, jutro będę sprawdzał a jeszcze tak opcjonalnie zapytam czy emulator sondy by coś pomógł? Za parę dni
Spalanie 12 l/100km przy spokojnej jeździe trochę mnie przeraża i (niedługo montuje LPG) więc zastanawiam się czy
emulator by trochę pomógł obniżyć spalanie |
_________________ R13 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-03-2022, 20:15
|
|
|
Druga sonda nie ma wpływu na spalanie a emulowanie pierwszej nic pozytywnego nie sprawi a wręcz przeciwnie namiesza w dawkowaniu. Dodatkowo zmniejszenie spalania spowoduje że silnik będzie pracował na ubogiej mieszance co podniesie temperaturę spalania i dalej wypalenie zaworów i gniazd zaworowych co równa się z remontem głowicy. |
|
|
|
 |
Rzymianin13
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 2.4Pb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2022 Posty: 10 Skąd: Opole
|
Wysłany: 20-03-2022, 20:41
|
|
|
Dzięki za konkretne info, jutro sprawdzę sondę i zobaczę co dalej. Pozdrawiam. |
_________________ R13 |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 20-03-2022, 21:21
|
|
|
Nie wolno emulować sond regulacyjnych. Musisz wymienić na sprawną i spalanie wróci do normy. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Pitters
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2021 Posty: 37 Skąd: Bartoszyce
|
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 30-03-2022, 11:45
|
|
|
Pytasz o pierwszą, czy drugą lambdę? W ogóle w którym silniku?
Generalnie nic nie trzeba odkręcać W przypadku przedniej sondy wtyczka jest na wierzchu, przy pokrywie zaworów. W przypadku drugiej jest schowana pod plastikową zaślepką w tunelu nad wydechem. Trzeba wyjąć zaślepkę z blachy i wyciągnąć kawałek przewodu - ostrożnie bo lubi się zahaczyć wtyczką gdzieś wewnątrz o kawałek blachy... wyciągasz wtyczkę, rozpinasz - tyle
Te oferty, które przysłałeś to sondy montażowe, do których trzeba "zakuć" wtyczkę. Jeśli wymieniasz drugą lambdę, to lepiej kupić dedykowaną, nie będziesz musiał bawić się w przekładanie zaślepki otworu i wtyczki. |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
Pitters
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2021 Posty: 37 Skąd: Bartoszyce
|
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 30-03-2022, 13:19
|
|
|
Ale nadal nie powiedziałeś, o którą lambdę chodzi.
U siebie zakładałem dedykowaną do Outlandera I od denso, Denso DOX-1439
link do allegro |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
Pitters
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2021 Posty: 37 Skąd: Bartoszyce
|
Wysłany: 30-03-2022, 13:59
|
|
|
Sorki wcięło mnie troszkę ...
Chodzi mi o tę pierwszą przed katalizatorem, i poszperałem w sieci znalazłem Denso DOX-0109,napisali że jest to zamiennik ale nie wiem czy pasuje. |
|
|
|
 |
luk2501
Forumowicz
Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Paź 2016 Posty: 175 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 01-04-2022, 12:05
|
|
|
Ja u siebie po wizycie kuny która odgryzła przewód od grzałki przy samej sondzie kupiłem Denso uniwersalną i działa już pewnie ze 4 lata wtyczka jest po prawej stronie głowicy przykręcona do niej( klucz 10mm). Dla informacji druga sonda wchodzi do środka samochodu i trzeba zdjąć jeden element od strony pasażera w tunelu gdzie znajduje się wtyczka. Mowa o silniku 2,0 16v |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 01-04-2022, 14:48
|
|
|
Zdecydowanie prościej jest odpiąć wtyczkę drugiej sondy pod autem tak jak pisał W@sio, wyciągamy od spodu gumową zaślepkę i lekko wyciągamy na zewnątrz wtyczkę uważając żeby się nie zaklinowała w okrągłym otworzę. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 290 Skąd: Złotoryja

|
Wysłany: 04-04-2022, 21:43
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Druga sonda nie ma wpływu na spalanie a emulowanie pierwszej nic pozytywnego nie sprawi a wręcz przeciwnie namiesza w dawkowaniu. Dodatkowo zmniejszenie spalania spowoduje że silnik będzie pracował na ubogiej mieszance co podniesie temperaturę spalania i dalej wypalenie zaworów i gniazd zaworowych co równa się z remontem głowicy. |
Nie do końca byłbym pewien czy druga nie ma wpływu na spalanie. Cytat z serwisówki na temat sondy za katalizatorem. Nie che mi się szukać do wersji 2.0 to jest z wersji 2.4 4G69.
FUNCTION
• The cylinder 1, 4 oxygen sensor (rear) converts
the concentration of oxygen in the exhaust
emission into a voltage and inputs the signal to
the engine-ECU <M/T> or engine-A/T-ECU
<A/T>.
• When the air-fuel ratio is richer than the
theoretical air-fuel ratio, the cylinder 1, 4 oxygen
sensor (rear) outputs a voltage of about 1 V.
When it is leaner than the theoretical air-fuel
ratio, it outputs a voltage of about 0 V.
• Based on this signal, the engine-ECU <M/T> or
engine-A/T-ECU <A/T> corrects the deviation in
the signal that is output by the cylinder 1, 4
oxygen sensor (rear). |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5359 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 04-04-2022, 22:52
|
|
|
CB4W_00, nie bądź niedowiarkiem. Przetłumacz sobie co tam jest napisane. W 2.4 jest ta sama sytuacja tylko zamiast 2 to wrzucili 4 sondy. Tylne sondy to zwykłe wąskopasmowe sondy diagnostyczne. Mają tylko 2 stany 0V i 1V. Za pracę silnika odpowiadają sondy korekcyjne. Oznaczone jako FRONT. odpowiednio dla cylindra 1,4 i 2,3. Tylnie mierzą tlen w spalinach i sprawdzają efektywność katalizatora. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 05-04-2022, 13:01
|
|
|
CB4W_00 napisał/a: | Nie do końca byłbym pewien czy druga nie ma wpływu na spalanie. Cytat z serwisówki na temat sondy za katalizatorem. Nie che mi się szukać do wersji 2.0 to jest z wersji 2.4 4G69. | W serwisówce tego nie podadzą, pewnie bez analizy oprogramowania ECU by się nie obyło. Moja opinia jest taka że sonda za katalizatorem nie ma bezpośredniego wpływu na spalanie w silniku, ale ma wpływ pośredni przez regulację nadmiaru tlenu potrzebnego do dopalenia resztek w katalizatorze. |
|
|
|
 |
|