Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Puszka Pandory V6
Autor Wiadomość
Quattro 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 6A13
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 16 Wrz 2021
Posty: 11
Skąd: Stavanger
Wysłany: 20-01-2022, 00:00   Puszka Pandory V6

W lipcu tego roku staliśmy się z żoną posiadaczami Galanta EA5W z 2001 roku, z przebiegiem circa 223 000km. Auto kupione zostało wcześniej przez mojego ojca na zlecenie przyjaciółki mojej żony, która potrzebowała ciekawego i pakownego auta, które mogłaby zabrać przeprowadzając się z Anglii przez Polskę, do nas do Norwegii.

Niestety poznała sobie nową dziewczynę i porzuciła plan przeprowadzki, zaś mój ojciec i my zostaliśmy z kukułczym jajem...

Galant został przygotowany częściowo, z uwagi, że plan przeprowadzki upadł, toteż auto otrzymało nowe hamulce, nowe zawieszenie (gleba, na której został kupiony wyleciała w pisdu), klima, tylny zderzak oraz serwis i koła - 17' Momo Ferrari (pomalowane dość ciekawie, ale strasznie niestarannie).

Do ogarnięcia została reszta problemów.:
- ABS się świeci i za cholerę nie wiem czego wina, nie można wyświecić żadnego błędu zworką, nie można podpiąć się pod moduł ABS z kabla.

Tutaj warto zaznaczyć - auto od paru lat należało do pewnego małżeństwa, ale jeździł nim ich syn, patrząc po przeróbkach w układzie elektrycznym - wiejski tjunerek. W komorze silnika, kabinie i pod podwoziem ciągną się metry zbędnych poszarpanych kabli które chyba miały za zadanie zasilać jakieś neony, sreony i inne ledowe dzikie węże. Światła poprzerabiane na chińskie żarówki LED, które oślepiały starannie wszystko za to nie potrafiły świecić na drogę. Klima, którą znajomy dobrze ogarnięty elektryk reanimował dwa dni... I inne cuda, które fajnie musiały błyskać pod remizą, bo już komplet siedemnastek z oponami był zbytkiem na który nie warto było wydawać hajsu.

- Check Engine również się świeci, ale tutaj już ogarnięta przyczyna. Padł jeden z dwóch zaworków na kolektorze dolotowym obok zaworu EGR. Ten czarny. O dziwo pod OBD można się połączyć z silnikiem i skrzynią. Teraz trzeba zaworek kupić w Polsce i wymienić.

- do środka kabiny leje się woda, pod nogi pasażera, winny zapewne wyciek gdzieś pod podszybiem - temat ogarnę kiedy będzie czas, ostatnio raczej łatałem moje właściwe daily (A3 8p TDI)

- przytarty jest krzyżak przy kolumnie kierowniczej - auto skrzypi podczas kręcenia kierownicą i niechętnie wychodzi z okolic pozycji "0" DONE

- dziurka w lewym kielichu rozmiarów jednogroszówki - to niestety musi poczekać do lata

- do wymiany maska bo zaczyna rdzewieć na rancie, oraz do połatania zderzak przód bo ktoś tam wsadził czujniki parkingowe, które wyglądają jak pomyłka

- nie działa grzanie zadków w obu fotelach (albo jest tak słabe w porównaniu z Audi, że nic nie czuję)

- lewe przeciwmgielne do wymiany


Więcej problemów na razie nie pamiętam. Uff. Auto jest dla nas jednak raczej "miną" mimo, iż nie kosztowało wiele. Z plusów - buda nie tłuczona i poza dziurką nie zeżarta. Blacharz w lato i tak będzie musiał pozwalać dokładki i obejrzeć progi.

Plany są spore, aczkolwiek na razie usatysfakcjonuje mnie już jak usunę "Puszkę Pandory" z nazwy wątku ;)


Tak wyglądał jak przyjechał do Torunia:





To już w Stavanger:



Odnowiłem kierownicę, bo strasznie mnie irytowała.


A to obecnie setup zimowy - wróciły felgi na których został zakupiony, tyle że już z zimowymi balonami.





A tak poza tym, to miło mi was powitać, jestem Łukasz, lat 38, mechanik, od 20 lat nieuleczalnie zarażony JDM-em ;)
Ostatnio zmieniony przez Quattro 31-03-2022, 20:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10682
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 20-01-2022, 09:10   

Quattro napisał/a:
mechanik, od 20 lat nieuleczalnie zarażony JDM-em

Witaj,
Jak go masz to znaczy ze już jesteś zarażony chorobą zwaną galant.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
abdul 
Forumowicz


Auto: Laguna GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 415
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 20-01-2022, 10:06   

Quattro napisał/a:
- do środka kabiny leje się woda, pod nogi pasażera, winny zapewne wyciek gdzieś pod podszybiem

pewnie zgnił słynny kominek w podszybiu i dlatego leje się woda
Quattro napisał/a:
- przytarty jest krzyżak przy kolumnie kierowniczej - auto skrzypi podczas kręcenia kierownicą i niechętnie wychodzi z okolic pozycji "0"

sprawdź czy nie masz do wymiany wahacza dolnego prostego, one bardzo często skrzypią a jak skrzypi to uważaj żeby się nie wypiął
_________________

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-01-2022, 10:19   

Co do błędu ABS to jak sprawdziłeś oporność czujników i jest dobra (ok. 1,30 Ohm) to obejrzyj dokładnie koronki ABS na przegubach zewnętrznych. Często rdza na przegubach powoduje, że koronki pękają, zwiększa się odległość pomiędzy ząbkami i sterownik łapie błąd. Wtedy koronka do wymiany i przegub do oczyszczenia. Koronki są dostępne nowe.
Grzanie foteli jest słabe w tym aucie, ale często pękają druty oporowe w siedzisku i nie grzeje w ogóle. Trzeba zdjąć skórę z siedziska i szczególnie od przodu przejrzeć kable i poszukać upalonego drutu.
 
 
Quattro 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 6A13
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 16 Wrz 2021
Posty: 11
Skąd: Stavanger
Wysłany: 20-01-2022, 17:25   

abdul napisał/a:
]
pewnie zgnił słynny kominek w podszybiu i dlatego leje się woda


też tak sądzę

abdul napisał/a:

sprawdź czy nie masz do wymiany wahacza dolnego prostego, one bardzo często skrzypią a jak skrzypi to uważaj żeby się nie wypiął


zawieszenie jest zrobione :cry:

Hugo napisał/a:
Co do błędu ABS to jak sprawdziłeś oporność czujników i jest dobra (ok. 1,30 Ohm) to obejrzyj dokładnie koronki ABS na przegubach zewnętrznych. Często rdza na przegubach powoduje, że koronki pękają, zwiększa się odległość pomiędzy ząbkami i sterownik łapie błąd. Wtedy koronka do wymiany i przegub do oczyszczenia. Koronki są dostępne nowe.
Grzanie foteli jest słabe w tym aucie, ale często pękają druty oporowe w siedzisku i nie grzeje w ogóle. Trzeba zdjąć skórę z siedziska i szczególnie od przodu przejrzeć kable i poszukać upalonego drutu.


czujniki co do sztuki 1,3ohm, koronki z przodu zdrowe... :roll:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-01-2022, 18:08   

do ABS masz świetnie rozpisaną serwisówkę - odpinasz złącze przy pompie i krok po kroku sprawdzasz z tym, co jest napisane:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3447
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 21-01-2022, 08:43   

Raz miałem przypadek, że była uszkodzona pompa ABS w tym aucie. Są tanie, może warto zmienić w takim razie.
 
 
Quattro 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 6A13
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 16 Wrz 2021
Posty: 11
Skąd: Stavanger
Wysłany: 14-02-2022, 23:05   

Puszka Pandory tfu... Uszczelniłem kominek, zgadnijcie skąd teraz leci :lol:


Jak głęboko powinienem dać radę wepchnąć kawałek drutu w odpływ z klimy? Bo na razie jakbym po 2-3cm napotkał ceglany mur...
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-02-2022, 07:36   

Wyjmij filtr kabinowym i zobacz co tam się dzieje.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-02-2022, 08:57   

Quattro napisał/a:
Bo na razie jakbym po 2-3cm napotkał ceglany mur...
użyj czegoś elastycznego - to jest tak wyprofilowane, żeby był spływ
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8676
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 16-02-2022, 09:37   

A woda leje się tylko przy włączonej klimie czy podczas deszczu ? : )
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
Quattro 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 6A13
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 16 Wrz 2021
Posty: 11
Skąd: Stavanger
Wysłany: 31-03-2022, 20:51   

Juiceman napisał/a:
A woda leje się tylko przy włączonej klimie czy podczas deszczu ? : )


Woda leje się podczas deszczu oraz jak nie pada, ale jest włączona klima. Okazuje się, że jednak nie uszczelniłem odpowiednio. ale już 9 kwietnia auto wraca do Polski.



Przynajmniej jedno można wykreślić, jednak zawias nie był zrobiony cały, oba dolne proste wymienione, przestało skrzypieć i kierownica chodzi jak marzenie. Swoją drogą jestem w szoku - rzadko zdarza mi się wymienić wahacze w mniej niż godzinę, a tu proszę 45 minut i oba wymienione.
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8676
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 31-03-2022, 21:02   

Quattro napisał/a:
Juiceman napisał/a:
A woda leje się tylko przy włączonej klimie czy podczas deszczu ? : )


Woda leje się podczas deszczu oraz jak nie pada, ale jest włączona klima. Okazuje się, że jednak nie uszczelniłem odpowiednio. ale już 9 kwietnia auto wraca do .


Skoro woda leję się przy włączonej klimie niezależnie od pogody to znaczy odpływ z klimy jest niedrożny. Pod maską po lewej stronie na grodzi jest gumowe kolanko
Coś podobnego do tego
https://gw.alicdn.com/i2/410539642/O1CN01iOscM62L65TUH14MF_!!410539642.jpg_300x300Q75.jpg_.webp

Wyjmij przedmuchaj i gotowe.
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
Quattro 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 6A13
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 16 Wrz 2021
Posty: 11
Skąd: Stavanger
Wysłany: 31-03-2022, 21:15   

Wiem, próbowałem grzebać, ale jakbym skrobał ceglany mur... A mam taką mikrożmijkę do udrażniania przewodów i dupa...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-04-2022, 08:57   

Quattro napisał/a:
do udrażniania
jak ją drażnisz to nic zaskakującego
co innego gdybyś udrożniał - od "droga" - wtedy by się udało :P
udrażnia = drażni
udrożnia = toruje drogę

coś w stylu "kup filipsa i gól się" - chyba aż pójdę się ogólić

a na serio - to gumowe kolanko jest zdejmowalne, wystaje tam plastikowa rurka
i fakt - trzeba używać czegoś elastycznego, bo sam odpływ jest wygięty i trafisz na plastik
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.