Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z silnikiem?
Autor Wiadomość
nowymistrz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 GLX 90KM 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2018
Posty: 57
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-01-2022, 04:43   Problem z silnikiem?

Witam wszystkich, może ktoś pomoże.
Zacznę od początku parę dni temu zauważyłem, że ślizga mi się sprzęgło. Przynajmniej miałem takie odczucia. Miałem się na dniach zabrać za to, lecz w międzyczasie:

wymieniłem świece (falował na wolnych obrotach oraz zalewało je olejem),
przy okazji uszczelkę pokrywy (zauważyłem że przecieka z uszczelniaczy świec),
oraz zrobiłem płukankę silnika (słaba kompresja, poprawa z 10 do 11).

Nagle po tych zabiegach efekt ślizgającego się sprzęgła zniknął, lecz pojawiło się coś innego.
Po odpaleniu zauważyłem, równo trzymające się wolne obroty, lecz raz na minutę traci je, obroty spadają na może pół sekundy do 500.
Jeszcze podczas jazdy ciągłej dwu godzinnej, może ze trzy razy zdarzyło się że przy 2 tyś. obrotów stracił moc na sekunde.
Błędów brak.

Może ktoś wie dlaczego zniknął ten efekt ślizgającego się sprzęgła oraz co może oznaczać te nagłe spadki obrotów?

Zauważyłem też, lecz nie wiem, może tak powinno być. W momencie gdy z wolnych obrotów wcisnę mocno pedał gazu to dławi się zanim wejdzie na obroty.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-01-2022, 08:48   

Czy podczas naprawy odpinałeś akumulator? Jeśli tak to czasem trzeba przeprowadzić naukę wolnych obrotów.
Kiedy były regulowane zawory? Czy sprawdzałeś szczelność dolotu? Czy masz LPG?
 
 
nowymistrz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 GLX 90KM 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2018
Posty: 57
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-01-2022, 14:54   

Nie odłączałem akumulatora.
Jak wymieniałem uszczelkę pokrywy to patrzyłem na luz zaworowy i był prawidłowy według manuala.
Nie posiadam gazu.
A co do szczelności dolotu, to nie jest tak, że gdyby dostawało się lewe powietrze to były by wyższe obroty?

[ Dodano: 23-01-2022, 17:36 ]
Dobra, posprawdzałem wszystko jeszcze raz. Dziwię się, ponieważ jeszcze wczoraj nie pokazywało mi żadnego błędu, a przed chwilą pokazało mi błąd 23 (jeśli dobrze czytam).
LINK: https://drive.google.com/file/d/13W_AA59MS_q_7VGJlqqr4e_7uViXMubv/view?usp=sharing

Odłączyłem akumulator by zresetować kompa, nauczyłem wolnych obrotów, zrobiłem trasę około pół godzinną i błąd do tej pory się nie pokazał, lecz te spadki obrotów nadal występują.
Wydaję mi się, że jeśli coś by się działo z tym czujnikiem to błąd pokazałby się od razu (chyba że nie?).
Zastanawiam się czy naprawiać ten czujnik z tego poradnika:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=73583

I tak w sumie przy okazji zapytam się jeszcze o jedną rzecz. Carismę posiadam od 4 lat i od samego początku wydobywał się taki dziwny dźwięk z kolektora ssącego? Tak mi się wydaję. Na filmiku poniżej słychać to po podłączeniu akumulatora.
LINK: https://drive.google.com/file/d/1qDPNmZJ8wtQh-vtxYORjAoRyvlyv1NH0/view?usp=sharing
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 23-01-2022, 19:42   

błąd 23
Czujnik położenia wału korbowego (CKP)/czujnik położenia wałka rozrządu (CMP)
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
nowymistrz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 GLX 90KM 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2018
Posty: 57
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-01-2022, 20:10   

apg2312 napisał/a:
błąd 23
Czujnik położenia wału korbowego (CKP)/czujnik położenia wałka rozrządu (CMP)


Dziękuję, ale doskonale o tym wiem. Dlatego pytam się czy ten błąd nie powinien pojawić się od razu po zresetowaniu kompa oraz czy warto tak w ciemno rozbierać ten czujnik by spróbować przelutować.

[ Dodano: 23-01-2022, 20:10 ]
W ciemno, mam na myśli to, że właśnie drugi raz nie pojawia się ten błąd
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 24-01-2022, 15:27   

Tam się robią zimne luty które czasem łączą a czasem nie (przeważnie w zależności od temperatury) więc na początku błąd nie musi wyskakiwać za każdym razem.
 
 
nowymistrz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 GLX 90KM 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2018
Posty: 57
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-01-2022, 01:34   

Rozebrałem ten czujnik i zrobiłem jak w poradniku, lecz niestety nic się nie zmieniło. Sprawdzałem napięcie jakie ma podczas pracy. Wyszło od 1,9 do 2,15V.
Dziś rano przyszedł do mnie drugi czujnik. Kupowałem używkę taką samą. Zniknął problem z nagłym spadkiem obrotów. Napięcie 1,6 do 2,10V. (Według danych z autodaty prawidłowe to 1,5-2,0V).
Pojeżdżę kilka dni i zobaczę czy problem wróci.
Zastanawia mnie czy płukanka mogła zepsuć ten czujnik, czy zwykły zbieg okoliczności?

Za to mam jeszcze inny problem. Był on już wcześniej, przed wszystkimi zabiegami. W pewnych momentach, ciężko powiedzieć jak często, na zimnym i ciepłym silniku.
Dodając gazu z około 1,5 tyś. obrotów silnik się blokuje. Trzymam gaz, a silnik w ogóle nie ma mocy, aż do osiągnięcia około 3 tyś. obrotów, w tym momencie lekko szarpnie samochodem i silnik ciągnie tak jak powinien. Gdy podczas tego efektu, ściągnę nogę z gazu na chwilę i zaraz znowu zacznę przyśpieszać, nie ważne jakie są obroty to silnik zaczyna ciągnąć normalnie. Jest to takie uczucie jakby coś mu ucinało tą moc w tym zakresie. Może ktoś wie od czego mógłbym zacząć poszukiwania, a może ktoś miał podobny problem?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 821 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20980
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 26-01-2022, 04:58   

nowymistrz napisał/a:
Trzymam gaz, a silnik w ogóle nie ma mocy, aż do osiągnięcia około 3 tyś. obrotów, w tym momencie lekko szarpnie samochodem i silnik ciągnie tak jak powinien.

Miałem podobnie, wymieniłem świece, przewody i cewkę ale problem jeszcze czasem powracał.
Dopiero po wymianie rozrządu ustał, może sprawdź najpierw czy rozrząd jest na znakach.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
nowymistrz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 GLX 90KM 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2018
Posty: 57
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-01-2022, 15:51   

Sprawdzony rozrząd i lewe powietrze, to jest dobrze.
Zaraz będę chciał wyczyścić przepływkę i przepustnice, zobaczymy czy to coś da.

[ Dodano: 30-01-2022, 19:56 ]
Wyczyszczenie przepływki i przepustnicy nic nie pomogło.
Już nie mam pomysłu czego mógłbym dalej szukać

[ Dodano: 24-03-2022, 19:14 ]
Wymieniłem ostatnio czujnik wału (nowy) i wałka (używka) i nadal to samo.
Dodam, że dzieje się to tylko jak porządnie się rozgrzeje silnik. Mam tu bardziej na myśli olej niż ciecz chłodzącą.
Może ktoś ma jakiś jeszcze pomysł?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 24-03-2022, 21:58   

Może po rozgrzaniu któraś cewka dostaje przebicia. Często problemy z cewkami czy przewodami zaczynają się pojawiać przy wyższej wilgotności powietrza.
 
 
nowymistrz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 GLX 90KM 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2018
Posty: 57
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-03-2022, 01:03   

plecho1 napisał/a:
Może po rozgrzaniu któraś cewka dostaje przebicia. Często problemy z cewkami czy przewodami zaczynają się pojawiać przy wyższej wilgotności powietrza.


A wiesz może jak sprawdzić cewki? Czy w ogóle jest możliwość?
Kurcze, bo nie widzi mi się wydawać już tyle hajsu w ciemno :/
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 25-03-2022, 08:28   

Samej cewki żadnym miernikiem nie sprawdzisz bo w Twoim przypadku najprawdopodobniej popękana jest izolacja i następuje przebicie do masy. Możesz jedynie popsikać wodą z odrobiną soli po cewkach i przewodach na pracującym silniku kiedy będzie ciemno. Jak będziesz widział iskry to już ewidentnie będzie świadczyło o przebiciu.
Jak zaobserwujesz pioruny to kup używaną, sprawną cewkę i podmień ją najpierw z jedną a jak problem będzie nadal to podmień z drugą.
Możesz też zmniejszyć delikatnie przerwę na świecach zapłonowych, jeśli świece oryginalnie mają 1,1mm to zmniejsz do 0,8mm i jeśli po tym zabiegu będzie lepiej to najprawdopodobniej winna jest któraś cewka.
Jak byś miał instalację LPG i kabel i program do LPG to było by łatwiej. Albo jak by pojawił się błąd wypadania zapłonu na konkretnym cylindrze ale w autach starszych niż 2001 chyba jest wyświetlany tylko błąd ogólny wypadania a nie dotyczący konkretnego cylindra.
 
 
nowymistrz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 GLX 90KM 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2018
Posty: 57
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-04-2022, 09:14   

W końcu znalazłem chwile czasu i sprawdziłem te cewki i przewody tą wodą.
Lekkie iskry są, bardziej chyba widać przy przewodach niż przy cewkach, tak mi się wydaje.

Przewody nowe to najlepiej NGK słyszałem. a jeśli chodzi o cewki?
Jakaś firma godna polecenia czy lepiej używki?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-04-2022, 10:51   

A jak te iskry skakały to silnik zaczął gorzej pracować?
 
 
nowymistrz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 GLX 90KM 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lip 2018
Posty: 57
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-04-2022, 21:12   

Raz tak, raz nie. Ciężko ocenić czy to przez wodę czy po prostu to, że co jakiś czas mam spadek tych obrotów.
Zamówiłem na razie nowe przewody, wymienię i dam znać czy dalej są problemy

[ Dodano: 08-04-2022, 19:58 ]
To jakiej firmy cewki polecacie i czy w ogóle nowe czy lepiej używki jakieś?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.