Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanko na temat silnika 1.6
Autor Wiadomość
zbigniew77 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2019
Posty: 208
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 03-04-2022, 07:38   

Jeśli chodzi o normę ISLAC to... nie jest to pomyłka
proszę poczytaj.
https://forumsmarowe.pl/oznaczenia-olejow/
Norma lub jak kto woli klasyfikacja API:American Petroleum Institute wynika z ściśle określonych testów na zużycie elementów silnika.
Norma GL - Gear Lubricants - określa testy obciążeniowe dla przekładni napędowych
które też przecież należy chronić przed zużyciem.
Jednym słowem normy API i GL określają olej i jego zdolności do ochrony elementów przed zużyciem.
_________________
Zbigniew

Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Ostatnio zmieniony przez zbigniew77 17-04-2022, 14:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 516
Skąd: Gliwice
Wysłany: 03-04-2022, 08:28   

Dzięki za odpowiedź. Doktorat można na tym temacie zrobić. Myślę, że nie ma co się tak zagłębiać w temat. W końcu seryjnie silniki nie padają od stosowania takiego czy innego oleju.
_________________
piotr57
 
 
Lukasz. 
Nowy Forumowicz

Auto: Asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2021
Posty: 7
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-04-2022, 09:33   

zbigniew77 napisał/a:
Już ci wyjaśniam
...


Dzięki za przybliżenie tematu

pitt63 napisał/a:

Zdradzisz tajemnicę co w końcu wlałeś? Też mnie zastanawia czy olej musi spełniać łącznie wymagania odnośnie API, ACEA i może jeszcze ILSAC? Zna ktoś odpowiedź na takie pytanie?


Jeszcze nic, ale w ciągu tygodnia, dwóch muszę coś wybrać, myślę o
MOTUL 8100 ECO-LITE 5W-30
albo rzucić się na AMSOIL SIGNATURE SERIES 5W30 (ASL)

pojawiają mi się w głowie jeszcze pytania, od paranoicznych - czy ASO na pewno wleje to co przywiozę, po takie czy przy wymianach co 10-15 tys. km to ten wybór ma w ogóle jakieś znaczenie ;)

a tak na serio - czy oleje wg ACEA oznaczone C (niskopopiołowe) są odpowiednikami A/B tylko dodatkowo dostosowanymi do silników z filtrami DPF - czyli czy można stosować je do silników które wymagają (tak jak mój) A3/B3, A3/B4 lub A5/B5, czy raczej nie?
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 516
Skąd: Gliwice
Wysłany: 04-04-2022, 12:27   

Myślę, że zbyt dużo filozofii w tym wszystkim. Lukasz.zobacz tutaj: https://terdeals.com/pl/ranking/170/ranking-top-10-najlepszych-olejow-silnikowych
_________________
piotr57
 
 
kuba!!! 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 348
Skąd: warszawa
Wysłany: 05-04-2022, 20:04   

Panowie sprawa jest prostrza niż się wszystkim wydaje, a w przypadku mitsu który niema własnej normy jeszcze prostsza.
norma ACEA to norma Europejska
API to norma amerykańska

Olej nie musi spełniać wszystkich norm równocześnie, w przypadku aut produkowanych na Europę kierujemy się normą ACEA. Tak więc jeśli instrukcja dopuszcza ACEA A3 to można taki lać nie zważając na normę API i na odwrót, jeśli wyjedziesz np. do ameryki to możesz śmiało stosować API gdyż normy ACEA nie są tam popularne.
Ważne jest aby nie przeciągać interwału i stosować niepodrobiony olej który spełnia zalecenia producenta, a przy interwale 10000km nie będzie miało wiekszego znaczenia czy to lotos, mobil, motul czy total.
Co do amsoil SS to chyba bym wolał kupić olej HC i zmieniać go dwa razy częściej :wink:
 
 
Laknat 
Forumowicz

Auto: ASM MY17
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 429
Skąd: Polska
Wysłany: 07-04-2022, 07:01   

Wsiadam dzisiaj rano do auta a tam na wyświetlaczu liczba miesięcy i km do przeglądu to --- oraz znowu "Routine maintance required". Mimo, że poprzednio skasowałem. Cóż, znowu przeprowadziłem procedurę kasowania i teraz mam 27000 i 14 miesięcy do kolejnego przeglądu. Ot taka ciekawostka z życia komputera w ASX. Choć zawsze to lepiej niż 1200km i 14 miesięcy :mrgreen:

Wniosek jaki mi się nasunął to - kasowanie inspekcji trzeba robić jak licznik pokazuje --- w miejscu kilometrów i miesięcy pozostałych do przeglądu.
 
 
Gdanszczak 
Nowy Forumowicz
Gdańszczak

Auto: mitsubishi asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lip 2019
Posty: 9
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 07-04-2022, 15:11   

[quote="Laknat"]Wsiadam dzisiaj rano do auta a tam na wyświetlaczu liczba miesięcy i km do przeglądu to --- oraz znowu "Routine maintance required". Mimo, że poprzednio skasowałem. Cóż, znowu przeprowadziłem procedurę kasowania i teraz mam 27000 i 14 miesięcy do kolejnego przeglądu. Ot taka ciekawostka z życia komputera w ASX. Choć zawsze to lepiej niż 1200km i 14 miesięcy :mrgreen:

Wniosek jaki mi się nasunął to - kasowanie inspekcji trzeba robić jak licznik pokazuje --- w miejscu kilometrów i miesięcy pozostałych do przeglądu.[/

Moim zdaniem bzdury "fachowcy opisują. UWAGA OLEJ SYNTETYCZNY SIĘ NIE STARZEJE i ja w każdym moim samochodzie używam olejów 5 W 30 i jeżdżę 20 tyś kilometrów bez względu na czas. To ze producenci każą wymieniać co 12 miesięcy jest totalna bzdurą. Jest to zmowa producentów oleju z producentami samochodów. W moim "Misku" po 3 latach olałem gwarancję 5-letnią za którą co roku za przegląd musiałem 1200 zł płacić. Jest to wyciąganie pieniedzy od nas użytkowników. I tak za wymiane oleju Mobil 5 W 30 wszystkich filtrów oraz przeglądu mechanizmów zapłaciłem 260 pln. i "Misiek" hula jak trzeba. Kiedyś miałem Warszawę M20 (garbus) i wtedy olej wymieniałem co 10 000 km ale to by gówniany olej mineralny Lux 10
 
 
sk0ras 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lut 2016
Posty: 29
Skąd: wlkp
Wysłany: 08-04-2022, 08:04   

Gdanszczak napisał/a:

UWAGA OLEJ SYNTETYCZNY SIĘ NIE STARZEJE


Gdy nie jest używany.

Reszty nawet nie komentuje, za duża Januszerka, jak dla mnie.
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 08-04-2022, 08:43   

Gdanszczak napisał/a:
UWAGA OLEJ SYNTETYCZNY SIĘ NIE STARZEJE (...) To ze producenci każą wymieniać co 12 miesięcy jest totalna bzdurą. Jest to zmowa producentów oleju z producentami samochodów.

To po co w ogóle go zmieniać? Jeździć cały czas na tym co w fabryce zalali. A jaka oszczędność! 200 PLN rocznie!
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 516
Skąd: Gliwice
Wysłany: 08-04-2022, 08:49   

Że też sam na to nie wpadłem! Po co wymieniać olej co roku jak wystarczy kasować inspekcję! A tak na serio to ja bym takiego auta nie kupił, gdzie właściciel dla skromnej oszczędności jeździ na jednym oleju po równe 20 tys. km pomimo, iż rok dawno minął.
_________________
piotr57
 
 
Laknat 
Forumowicz

Auto: ASM MY17
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 429
Skąd: Polska
Wysłany: 08-04-2022, 09:20   

pitt63 napisał/a:
Że też sam na to nie wpadłem! Po co wymieniać olej co roku jak wystarczy kasować inspekcję! A tak na serio to ja bym takiego auta nie kupił, gdzie właściciel dla skromnej oszczędności jeździ na jednym oleju po równe 20 tys. km pomimo, iż rok dawno minął.


Ja akurat zmieniam raz w roku olej bo tak mi wychodzi też przebiegiem. W Jimnym co 10kkm a w ASX co 20kkm. Nie zmienia to jednak faktu, że sama idea informowania na wyświetlaczu o konieczności zmiany oleju raz w roku to stosunkowo nowy wynalazek. Mój poprzedni Peugeot miał tylko ustawiony limit przebiegu i jakoś nigdy nie było problemu z gwarancją i z działaniem auta. A to jednak diesel był. A jeszcze wcześniej to nawet na wyświetlaczu nikt nikogo o niczym nie informował. W instrukcji było po jakim przebiegu należy zrobić wymianę. I tyle. Wyświetlacze i kasowanie inspekcji przez komputer to stosunkowo nowy wynalazek, który moim zdaniem ma jak najwięcej osób "zachęcić" do wizyt w ASO.

A wracając do mojego przypadku. Przegląd miałem w marcu, bodajże 2.03.2021. Już w lutym zaczął mi komputer przypominać o przeglądzie. Jeszcze w lutym zmienił się wyświetlacz z cyfr na --- i jeszcze w lutym zmienił się na 1200km/2 miesiące. A jak w marcu pojechałem na przegląd już nie do ASO ale samodzielny to po skasowaniu inspekcji zgodnie z instrukcją zmieniło się na 1400 km i 14 miesięcy. I po przejechaniu mniej więcej połowy tego dystansu znowu pojawiły się --- i powiadomienie o inspekcji. I przy drugim kasowaniu zmieniło się na 27kkm i 14 miesięcy do następnego przeglądu. Dlatego kasowanie inspekcji zgodnie z instrukcją moim zdaniem należy robić jak na wyświetlaczu są ---. Wtedy pojawia się nowy interwał do przeglądu z realnymi terminami w km i miesiącach.
A jeszcze wcześniej jeździłem do ASO zaraz jak pojawiały się --- i tak przegląd roczny z maja przesunął mi się na początek marca ... choć nigdy nie zrobiłem pełnych 20kkm w roku. Zawsze było to w przedziale 17-18kkm.
 
 
sk0ras 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lut 2016
Posty: 29
Skąd: wlkp
Wysłany: 08-04-2022, 09:38   

Laknat napisał/a:
pitt63 napisał/a:
Że też sam na to nie wpadłem! Po co wymieniać olej co roku jak wystarczy kasować inspekcję! A tak na serio to ja bym takiego auta nie kupił, gdzie właściciel dla skromnej oszczędności jeździ na jednym oleju po równe 20 tys. km pomimo, iż rok dawno minął.


Ja akurat zmieniam raz w roku olej bo tak mi wychodzi też przebiegiem. W Jimnym co 10kkm a w ASX co 20kkm. Nie zmienia to jednak faktu, że sama idea informowania na wyświetlaczu o konieczności zmiany oleju raz w roku to stosunkowo nowy wynalazek.


Od dwóch lat nie kasuje inspekcji. Przez (chyba) miesiąć, po upływie 12 m-c od ostatniego kasowania, podczas uruchamiania wyskakuje komunikat "Runtine maintance", komunikat znika po 2 sekundach, później już nie pojawia się przez kolejne 11 m-c. Zupełnie mnie to nie rusza i nie zamierzam kasować inspekcji, bo w niczym nie przeszkadza. Olej i tak zmieniam częściej niż co 10k km, bo przez rok tyle Misiek nie przejedzie.
 
 
zbigniew77 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2019
Posty: 208
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 08-04-2022, 23:03   

Może odniosę się do wszystkich wypowiedzi z dyskusji powyżej.Myślę ,że przy wymianach oleju co 10-12 tyś km marka oleju tak jak napisał to jeden z forumowiczów nie będzie miała aż tak dużego znaczenia.I ma w zupełności rację bo przy takich przebiegach każdy olej z tych marek ,które tu są wymienione w dyskusji spokojnie bez uszczerbku dla silnika wytrzyma przebieg 10-12 tyś.km.Po co więc szukać dobrego oleju ...??? wszystko zależy od warunków eksploatacji naszego samochodu i regionu.Proszę porównać warunki jazdy i eksploatacji ASX
w warunkach:
1. typowo miejskiej jazdy
2. codzienną jazdą autostradą z szybkością 120-130 km /h
3.Jazda w terenach podgórskich po Bieszczadzkich serpentynach ,Sudetach itp.
4.Gdy ASX ciąga przyczepę
Zapewniam że różnica w warunkach eksploatacji jest i to znaczna. Jeśli do tego dodamy latem temp. +28*C to mamy obraz warunków jego ekspoloatacji. A teraz region w którym mieszkamy .. latem w zasadzie mamy tempery w granicach + 25*C > +28*C ale zimą temperatury już nie są tak wyrównane.Zimą nad morzem mamy -8*C ale w górach i terenach podgórkich oraz na południowym czy północnym wschodzie Polski mamy -17*C . Jeśli masz zalany olej w ASX 10W40 bo i na takim niektórzy jeżdżą a nocą przyszedł mróz -27*C... to masz problem ..jestem ciekaw jak odpalisz ASX skoro ten olej staje się masłem przy -25*C. :lol:Tak więc widać ,że nawet miejsce zamieszkania będzie miało wpływ na dobór oleju. Datego jedni szukają oleju 0W20 a inni 5W30 lub 5W40 a jeszcze inni z normą A3/B4 bo mają obciążone silniki a inni A5/B5 bo silniki nie są zbyt obciążone. A teraz następny temat... nie ma obowiązku wymiany oleju co rok .Olej wymieniamy w zależności od przebiegu km. W instrukcji piszą bo..piszą :) Taka coroczna wymiana jest korzystna ale dla producenta oleju i ASO .. oni poprostu zarabiają. Przy wymianie i doborze oleju kierujemy się przebiegiem km ,wrunkami pracy silnika i bierzemy pod uwagę właściwości oleju.Na tej podstawie dobieramy i decydujemy ,który olej będzie dla nas odpowiedni.Ja osobiście w tym roku nie wymieniłem oleju w październiku choć mijał rok od jego wymiany. Wymieniłem go w kwietniu bo miałem zbyt mały przebieg km.A żona w swoim Clio IV jeździ na oleju już 2 rok bo też nie ma przebiegu km.A leje zwykły Elf SXR 900 5W30.
Temat trzeci .ASO wleje ci taki olej jaki im dostarczysz pod warunkiem ,że będzie spełniał normę dla twojego auta.Co najwyżej wpiszą ci adnotację w książce serwisowej,że zalano olej dostarczony przez właściciela.Wpiszą ci do książki serwisowej nazwę i lepkość oleju.To taka ich metoda asekuracji.Temat czwarty > Olej z normą C3 stosuje się raczej do Diesla z filtrem DPF bo jest ukierunkowany na jego ochronę .Ale nic się nie stanie jak zalejesz nim ASX. Norma C3 określa tylko ,że olej jest nisko popiołowy,,Low Saps" czyli zawiera niską zawrośc związków które w procesie splania nie wytwarzają nadmiernie sadzy ,która to zapycha filtr DPF.Ale co w ASX chcesz chronić olejem C3 -TWC czyli trójdrożny katalizator ?? dla jego ochrony wystarczy olej z normą C2 .W zasadzie nowoczesne oleje nawet średniej klasy są wystarczające aby katalizator dobrze pracował. Ale jeśli chcesz to można zalać.A swoje słowa popieram tym >
https://olejefuchs.pl/oleje-samochodowe/silnikowe/acea/acea-c3/
Zresztą obecnie większoć olejów posiada normę API: SL/CF . SM/CF lub SN/CF. Olej z takim oznaczeniem API: .../CF można stosować i do benzyny i do Diesla.Po co wię stosować C3 typowo ukierunkowany na Diesla i ochronę filtra DPF
Temat piąty ...kasowanie inspekcji Tu oczekujcie niespodzianek..Ostatnio wymianiłem olej i skasowałem inspekcję i.... wyskoczyło 21 miesięcy i 80 tyś km. :lol:
Więc jak widzicie my użytkownicy wiemy najlepiej w jakich warunkach użytkujemy swojego ASX i w jakim regionie mieszkamy i dobierając olej tym się kierujemy.Jeden użytkownik będzie potrzebował oleju 5W30 A3/B4 inny 5W30 A5/B5 a inny 0W30 lub 0W20 dlatego tak poszukujemy różnych olejów

[ Dodano: 17-09-2022, 09:50 ]
Czy ktoś z forumowiczów jeździ ASX na oleju ELF EVOLUTION 900 SXR ?
Pytam bo znajomy chce zalać taki olej a niestety nie mogę mu doradzić bo jeźdzę na innym. :(
Będę wdzięczny za info. :)
Znam ten olej ale z Renault Clio III i IV bo żona na nim jeździ ale nie wiem jak zachowuje się na nim ASX a tu wiadomo Clio to 1,2 ccm i 75KM ot taka damska dorożka :lol:
_________________
Zbigniew

Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.