[CY3A 1.8] Problem z zapłonem |
Autor |
Wiadomość |
th0.m
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2021 Posty: 14 Skąd: wwa
|
Wysłany: 09-04-2022, 22:05 [CY3A 1.8] Problem z zapłonem
|
|
|
Szanowni,
Mam problem z zapłonem. Niecały miesiąc temu wybrałem się na myjnie i jakby od tego zaczęły się moje problemy. Następnego dnia po myciu, samochód [lancer - 2010] nie odpalił. Rozrusznik kręcił, ale na tym koniec - pomyślałem akumulator, wezwałem kumpla. Podpięliśmy kable - nic. Odpalił dopiero na pych.
Wymieniłem akumulator na YAUASO. Wszystko pięknie - palił na dotyk.
Tydzień temu czekałem w samochodzie - silnik zgaszony, grała muzyka przez bluetooth [ moduł montowany przez naszego Kolegę Tokyo ]. Trwało to 30 min [ bo tyle wyszło na parkomacie ]. Samochód ledwo odpalił.
Dzisiaj poszedłem na zakupy, samochód stał na parkingu godzinę. Wracam, a samochód odpalił ostatkiem sił.
Może któryś z Was miał podobny przypadek? Słyszałem o uszkodzonych modułach BT, które to powodowały, ale u mnie moduł działa. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 09-04-2022, 22:33
|
|
|
Multimetr w rękę ustawiony na pomiar prądu, na zgaszonym odpinasz jedną klemę z aku i łączysz poprzez multimetr szeregowo z akumulatorem i mierzysz upływ prądu. Idealna wartość to około 0,02 - 0,06V, jak będzie w okolicach 0,1 lub więcej to znak że coś nadmiernie pobiera prąd. Aby sprawdzić co pojedynczo i po kolei wyjmujesz bezpieczniki obserwując wskazania multimetra. Jak po wyjęciu jakiegoś bezpiecznika pobór spadnie to będzie świadczyło że na danym obwodzie coś kradnie prąd.
Inny winowajcą Twoich problemów może być zbyt niskie ładowanie - niedoładowywanie akumulatora. |
|
|
|
 |
th0.m
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2021 Posty: 14 Skąd: wwa
|
Wysłany: 09-04-2022, 22:48
|
|
|
@plecho1 bardzo dziękuję za szybką odpowiedź. Wybacz też następujące pytania, acz nigdy nie bawiłem się mulitmetrem:
1. Czy obojętnie która klema?
2. Jak połączyć multimetr szeregowo? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 10-04-2022, 08:14
|
|
|
Obojętnie którą klemę choć zawsze lepiej minusową bo jak przy odkręcaniu nieopatrznie dotknie się kluczem gdzieś do masy auta to nie zrobi się zwarcia co miało by miejsce przy odkręcaniu plusowej.
Tu masz dobry opis jak to zrobić
https://dobreakumulatory.pl/news/2-poradnik/2-pobor-pradu-na-postoju-jak-go-sprawdzic.htm
Tylko zamiast punktu 10 sam sprawdzasz Jeśli chcesz sprawdzić bezpieczniki w kabinie to trzeba zamknąć zamek na otwartych drzwiach i jeśli krańcówka drzwi kierowcy jest na słupku na karoserii to trzeba ją wcisnąć i dopiero wtedy zamknąć auto pilotem (inaczej centralny nie zamknie drzwi) i tak jak jest w instrukcji, poczekać na uśpienie wszystkich systemów. |
|
|
|
 |
th0.m
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2021 Posty: 14 Skąd: wwa
|
Wysłany: 11-04-2022, 09:23
|
|
|
Dzisiaj podpiąłem się multimetrem wg instrukcji:
Wskazuje 0.01
 |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 11-04-2022, 11:34
|
|
|
th0.m, Masz system audio Rockford Fosgate, czyli wzmacniacz i głośniki? Jeżeli masz, to nie słuchaj muzyki na zgaszonym silniku, bo możesz już nie zapalić samochodu. Ewidentnie nie doładowany akumulator. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
th0.m
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2021 Posty: 14 Skąd: wwa
|
Wysłany: 11-04-2022, 11:48
|
|
|
tyku nie - mam zwykłe audio, nic specjalnego.
co do opisu sytuacji z słuchaniem muzyki na parkingu, kolega tokyo zwrócił mi już na to uwagę. Problematyczna jest dla mnie ostatnia sytuacja, samochód ledwo zapalił, a nie słuchałem muzyki, nie było mnie w nim w ogóle.
Dodam jeszcze, że poprzedniego dnia, nie ruszałem samochodu. |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 11-04-2022, 11:59
|
|
|
th0.m, Sprawdzić, wykonać pomiar akumulatora. Pomiary multimetrem przy zamkniętym samochodzie. Obstawiam niedoładowanie akumulatora i zalecam szybko to zrobić. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
th0.m
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2021 Posty: 14 Skąd: wwa
|
Wysłany: 11-04-2022, 12:11
|
|
|
tyku - bardzo dziękuję za szybką odpowiedź. Czy wiesz może jak mógłbym sprawdzić czy alternator dobrze doładowuje akumulator? Tak jak wspomniałem akumulator jest nowy. Trochę kilometrów robię po mieście, przerwa była jednodniowa.
co do pomiarów - samochód był zamknięty [ klamki szarpane ], tylko maska podniesiona. Przy otwartych drzwiach [ odblokowanych z kluczyka ], wskazania były zdecydowanie wyższe [ pewnie przez oświetlenie wewnątrz] |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 11-04-2022, 12:40
|
|
|
Np : https://www.premio.pl/tip...alternator.html
th0.m napisał/a: | Trochę kilometrów robię po mieście, przerwa była jednodniowa. |
Jazda po mieście nie służy akumulatorowi. Raczej ciężko doładować odpowiednio akumulator.
Wykonaj pomiar akumulatora. To, że jest nowy, nie znaczy, że jest sprawny. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 11-04-2022, 13:15
|
|
|
Podłącz voltomierz do klem i sprawdź na uruchomionym silnik, z włączonymi światłami jakie masz napięcie.
Dodatkowo dodaj trochę gazu.
Jeśli masz trochę pojęcia to sprawdź też napięcie bezpośrednio na alternatorze.
Teoretycznie napięcie powinno być coś ponad 14V. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-04-2022, 14:31
|
|
|
Dorzucę jeszcze taki szczegół że pod obciążeniem elektrycznym różnica w pomiarach po między tym na akumulatorze a na wyprowadzeniach alternatora może być max 0,25V. Jak będzie więcej to przewody i połączenia do sprawdzenia i czyszczenia bo takie spadki też będą powodowały obniżenie sprawności ładowania. |
|
|
|
 |
th0.m
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2021 Posty: 14 Skąd: wwa
|
Wysłany: 11-04-2022, 22:17
|
|
|
Jestem trochę w kropce, oto odczyty:
1. Zimny silnik, wszystko wyłączone:
[12.35]
2. Silnik odpalony, pochodził ze 2 - 3 minuty:
Wygląda prawidłowo, przynajmniej w porównaniu do filmów z YT, które znalazłem
edit:
może to rozrusznik?
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=113876 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 12-04-2022, 12:32
|
|
|
Masz niskie napięcie na zgaszonym co raczej sugeruje niedoładowany akumulator. Akumulator aby posłużył powinno się przynajmniej dwa razy w roku doładować porządnie prostownikiem. Najlepiej ładować prądem dziesięciogodzinnym i takie ładowanie może potrwać około 20h. |
|
|
|
 |
th0.m
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer VIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2021 Posty: 14 Skąd: wwa
|
Wysłany: 12-04-2022, 12:49
|
|
|
Akumulator ma 12v, w spoczynku pokazuje 12.35, czy to są złe wartości? |
|
|
|
 |
|