Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Szarpanie przy ruszaniu
Autor Wiadomość
agnes7676 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 103 km 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 07 Kwi 2021
Posty: 32
Skąd: Zabrze
Wysłany: 27-04-2022, 08:58   [Cari 1.6] Szarpanie przy ruszaniu

Witam mam problem z moją cari cały czas szarpie przy ruszaniu wymieniłam już wszystko co mogło by powodować tą usterkę i nadal szarpie zastanawiam się czy winny może być jakiś czujnik ktoś coś podpowie plisss ??
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21004
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 27-04-2022, 09:15   

A tak z ciekawości, co wymieniłaś?
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
agnes7676 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 103 km 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 07 Kwi 2021
Posty: 32
Skąd: Zabrze
Wysłany: 27-04-2022, 09:51   

Bizi78 napisał/a:
A tak z ciekawości, co wymieniłaś?

Świece,kable,nowe cewki NGK ,czujnik temperatury 😊
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-04-2022, 13:54   

A czy robiona była jakaś diagnostyka czy tylko wymiana na chybił trafił?
 
 
agnes7676 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 103 km 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 07 Kwi 2021
Posty: 32
Skąd: Zabrze
Wysłany: 28-04-2022, 06:52   

plecho1 napisał/a:
A czy robiona była jakaś diagnostyka czy tylko wymiana na chybił trafił?

Tylko był podpinany pod komputer raz wyskoczył błąd przypływki ale po czyszczeniu jest ok innej diagnostyki nie było nie wiem już co robić
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-04-2022, 21:15   

Należy podejrzeć podstawowe parametry pracy silnika takie jak korekty paliwowe, pracę sondy lambda, przepływ powietrza pokazywany przez przepływomierz, temperaturę silnika, temperaturę powietrza zasysanego. Trzeba sprawdzić czy te parametry mają właściwe wartości dla biegu jałowego na rozgrzanym silniku i dla wyższych obrotów. W sprawnym silniku korekty powinny oscylować w granicach +- 5%, Wykres pierwszej sondy powinien oscylować w przedziale około od 0 do 1V, druga sonda powinna pokazywać około 0,4V. Przepływomierz na biegu jałowym powinien pokazywać, jak dobrze pamiętam, około 2g/s. Temperatura rozgrzanego silnika powinna być około 90 - 100 stopni Celcjusza a temperatura powietrza dolotowego to już zależy od temperatury na zewnątrz. Dobrze by było podejrzeć jaka jest wartość podciśnienia w dolocie ale Carisma nie ma czujnika pokazującego ten parametr a mógł by on sporo podpowiedzieć. Można to sprawdzić zewnętrznym vakumetrem podpiętym pod jakieś wyjście w kolektorze. Wartość podciśnienia powinna być około 0,28 - 0,32 bara. Każdy ogarnięty mechanik powinien chociaż to sprawdzić bo te parametry mogą sporo podpowiedzieć o ewentualnym problemie.
 
 
zysio 
Nowy Forumowicz

Auto: '03 Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2022
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-05-2022, 12:06   

Dobra diagnostyka to podstawa.

Ja rozwiązałem analogiczny problem wykonując dwie rzeczy:
1) czyszczenie przepustnicy + oczywiście nowa uszczelka po złożeniu. Nagaru było od choroby i ciut ciut.
2) wymiana przepływomierza na sprawny - to już po odczycie błędów, zwłaszcza że pojawił się błąd. Przepływkę kupiłem używaną, ale w aucie które można było odpalić i puścić diagnostykę OBD.

To są dwie bardzo proste rzeczy, które można sobie spokojnie samemu zrobić i nie generują ogromnych kosztów.

Fakt, że u mnie zapłon sprawny i żadnych innych błędów nie ma. Po ogarnięciu dwóch tematów powyżej wszystko działa jak powinno, spadło nieco spalanie, ponadto nie wywala błędów na LPG.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.