Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Szarpanie kierownicy podczas hamowania
Autor Wiadomość
Raiz3n89 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2019
Posty: 157
Skąd: Polwysep
Wysłany: 07-05-2022, 10:22   Szarpanie kierownicy podczas hamowania

Siemka, mam mały problem z Outkiem. Co jakiś czas podczas hamowania czuje wibracje na kierownicy. Tak, tak.. Zaraz wszyscy napiszą że krzywe tarcze/piasty/felgi. No ale dzieje się to w bliżej nieokreślonych momentach, ogólnie zazwyczaj wszystko jest w porządku ale mialem kilka razy sytuacje że wsiadam do auta, jade do pracy i od razu wali po kierownicy, jak wracam to już jest ok. Wydaje mi się że problem wystepuje częsciej jak tył auta jest obładowany. Za kilka dni bede zmieniał kapcie to zajrze do wszystkich zacisków, zmierze bicie na tarczach ale może ktoś podrzuci pomysł co jeszcze sprawdzić. Zaciski wszystkie były regenerowane niedawno, klocki, szczęki i tarcze są nowe, płyn też. Jeszcze mam taki objaw że po nocy przez kilka metrów, lekko szorują mi klocki z tyłu, jakby były sklejone do tarczy.
 
 
Aleksander1965 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 480
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 07-05-2022, 10:54   

Może na maglownicy masz już luzy?
_________________

 
 
Raiz3n89 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2019
Posty: 157
Skąd: Polwysep
Wysłany: 07-05-2022, 13:01   

O tym rzeczywiscie nie pomyslalem, nad maglownicą się zastanawiałem przy okazji innej usterki. Jak będę pod autem to poszarpie troche i zobacze. Jest jakaś szansa że to przez uciekający płyn od magla? Widziałem że poci mi się przewód zbiorniczek--->magiel i płynu mam teraz lekko poniżej min.
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 07-05-2022, 21:21   Re: Szarpanie kierownicy podczas hamowania

Raiz3n89 napisał/a:
Siemka, mam mały problem z Outkiem. Co jakiś czas podczas hamowania czuje wibracje na kierownicy. Tak, tak.. Zaraz wszyscy napiszą że krzywe tarcze/piasty/felgi. No ale dzieje się to w bliżej nieokreślonych momentach, ogólnie zazwyczaj wszystko jest w porządku ale mialem kilka razy sytuacje że wsiadam do auta, jade do pracy i od razu wali po kierownicy, jak wracam to już jest ok. Wydaje mi się że problem wystepuje częsciej jak tył auta jest obładowany. Za kilka dni bede zmieniał kapcie to zajrze do wszystkich zacisków, zmierze bicie na tarczach ale może ktoś podrzuci pomysł co jeszcze sprawdzić. Zaciski wszystkie były regenerowane niedawno, klocki, szczęki i tarcze są nowe, płyn też. Jeszcze mam taki objaw że po nocy przez kilka metrów, lekko szorują mi klocki z tyłu, jakby były sklejone do tarczy.


Hah...miałem to samo, tylko w Outku 1 generacji. Do tej pory nie wiem co to było. Zaczęło mi się po wymianie tarcz i klocków, bo stare były już zużyte.

Cudowałem różne komplety części, nowe zaciski, mierzenie bicia kilkanaście razy, wyważanie kół, mechanik jak widział, że na plac wjeżdżam, to już wiedział z czym.

Biło totalnie losowo, pod warunkiem, że temperatura otoczenia była od 5 stopni w górę. Robiłem po dwa hamowania na jednej prostej z tej samej prędkości i na pierwszym kierownice wyrywało, a na drugim za chwilę spokój.
Aż któregoś dnia coś lekko gruchnęło przy hamowaniu i bicie minęło. Mechanik przejrzał wtedy jeszcze raz cały układ hamulcowy, kierowniczy i zawieszenie, stwierdził, że zmian nigdzie nie widzi, nawet nie wiedział, co mogło tak gruchnąć. Teraz jedynie czyszczę je regularnie i jeździ jak trzeba.

Także jak znajdziesz, to aż jestem ciekaw co by to mogło być.
 
 
Raiz3n89 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2019
Posty: 157
Skąd: Polwysep
Wysłany: 07-05-2022, 22:38   

A pamietasz czy "gruchneło" z przodu czy z tyłu? Może to jakaś blaszka od klocków gdzieś sie klinuje albo coś w bębnach. W czwartek biore sie za auto, rozbiore hamulce i spróbuje znaleźć przyczyne.
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 09-05-2022, 09:30   

Raiz3n89 napisał/a:
A pamietasz czy "gruchneło" z przodu czy z tyłu?

Niestety nie byłem w stanie tego stwierdzić na 100%, bo ogólnie w tamtej sytuacji dużo się działo na drodze i nie byłem skupiony na nasłuchiwaniu.
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 09-05-2022, 21:03   

A jak osadzenie koła, czy przylgnia na felgach jest równa i bez wżerów? Nakrętki koła dokręcane kluczem dynamometrycznym?
 
 
Raiz3n89 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2019
Posty: 157
Skąd: Polwysep
Wysłany: 11-05-2022, 08:06   

Ogólnie to tarcze/klocki/płyn zmieniałem całkiem niedawno, oczywiscie przed tym piasta została wyczyszczona "na lustro", koła też zawsze oczyszczam przed załozeniem, nakrętki przykrecane ręcznie. Poza tym wydaje mi sie że objawy wtedy wystepowały by zawsze a nie w losowych momentach. Myśle że może jakaś blaszka od klocków sie przygieła albo coś. Wgle wczoraj mi sie przypomniało że jak robiłem hamulce to pozdejmowałem te gumki z prowadnic, jak jutro nie znajde nic innego to pozakładam je z powrotem i zobacze co bedzie.
Edit: Panowie bo tak myśle że znowu bedę musiał czyścić piasty, ze względu na szpilki jest to męcząca robota, niedawno kupiłem pistolet do piaskowania w lidlu, moge to wypiaskować? Próbowałem w necie coś znaleźć ale chyba nikt tego nie stosował :P Jeszcze jedno.. jutro pozakładam gumki które posciągałem z prowadnic, czy już wiadomo gdzie która ma być? Patrzyłem na serwicemanual i katalog z częściami, na jednym jest tak, na drugim inaczej. Jak założe z przodu u góry a z tyłu na dole, bedzie ok?
 
 
robsongkw 
Nowy Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 4X4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 16
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 12-05-2022, 21:36   

Przewody elastyczne wymień i zobaczysz różnice.
 
 
Raiz3n89 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2019
Posty: 157
Skąd: Polwysep
Wysłany: 13-05-2022, 18:23   

Mówisz? W sumie tylko to mi zostało do wymiany, ale w jaki sposób miałyby one powodować trzęsienie kierownicą? Wczoraj za długo zeszło mi z uszczelką pokrywy i nie rozebrałem hamulcy jeszcze. Chyba rzeczywiscie zamowie przewody i płyn i zrobie to od razu.
 
 
robsongkw 
Nowy Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 4X4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lis 2014
Posty: 16
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 14-05-2022, 02:43   

trzęsie kierownica bo tłoczek nie cofa się odpowiednio głęboko i klocek przylega do tarczy hamulcowej i trzepie kierownica jak się nagrzeje to odskoczy i jest już ok ale następne hamowanie i problem sie pojawi ponownie choć nie zawsze( zależy od siły hamowania) a powodem jest tego że płyn nie ma możliwości powrotu przez mały prześwit przewodu elastycznego gumowego. Przewód uszkadzany jest każdorazowo podczas jakichkolwiek napraw hamulców oraz regeneracji zacisków . Każdorazowo go uszkadzamy zaciskając przewód aby płyn hamulcowy nie leciał..... nie jest tak..???? Z zewnątrz może być cały ale on w środku ma miedzianą rurkę która się odkształca w zależności kto jak odcisnął przewód. Guma wróci do pierwotnego wyglądu ale rurka w środku już nie. Weź nowy przewód i dmuchnij a weź stary i zrób to samo i poczujesz różnice. Oczywiście wymiana płynu hamulcowego obowiązkowa.
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 14-05-2022, 09:04   

Ja nie zaciskam przewodów elastycznych, płyn sobie leci do słoiczka butelki etc. potem uzupełniam i odpowietrzam hamulce. Mimo to problemy z hamulcami miałem prawie w każdym mitsu. konstrukcja jest do słaba do tego dochodzi korozja.
W serwisówce na rysunku złożeniowym zacisku są podkładki 2szt od strony tłoczka i 1szt. z zewnętrznej strony nie wiecie gdzie można takowe kupić ?

https://zapodaj.net/bb823394c6807.png.html
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 14-05-2022, 09:53   

CB4W_00 napisał/a:
nie wiecie gdzie można takowe kupić ?

CB4W_00, ale o jakim aucie piszesz, grandisie czy outku :?:
Jeśli do grandisa to chyba Zbyszek ma.
https://e-pajero.pl/uklad-hamulcowy/3225-podkladka-klocka-hamulcowego-przod-pajero-mr510540.html
Oczywiście należy sprawdzić numer OE i jak to jest pakowane, bo w Pajero wg katalogu są 2szt a grandisie 3szt, a numer zestawu ten sam :| .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 14-05-2022, 12:56   

MN116865 coś takiego znalazłem wg katalogu amayama. Ale w polsce nigdzie tego nie widzę.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 14-05-2022, 21:46   

CB4W_00 napisał/a:
Ale w polsce nigdzie tego nie widzę.

Bo ten numer części nie był stosowany na Europę.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.