 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[C52A 1.5] Zginęła iskra. Jak znależć tego przyczynę...??? |
Autor |
Wiadomość |
justano [Usunięty]
|
Wysłany: 17-05-2007, 14:49 [C52A 1.5] Zginęła iskra. Jak znależć tego przyczynę...???
|
|
|
Witamj. Mam kolejny problem z moim coltem.
Nie ma iskry. Dzisiaj wymieniłem kolejna część tzn aparat zapłonowy. Założyłem go od Hyundaja pony 1.5 8V też na pełnym wtrysku.
Nie wiem czy p-rzyczyną może być to, że z aparatu "pony" wychodzą 3 kabelki natomiast w moim aparacie od "colta" były 4.
Zgodnie z radą wojomi1 - przełożyłem swoje kabelki:......
wojmi1
lancer kombi
Cytat: | Wysłany: 15-05-2007, 14:32
"...justano, bierzesz swoj orginal i patrzysz gdzie kabel wchodzi do aparatu odkrecasz dwie srubki i masz gniazdo wypinasz ten kabel bierzesz aparat z hiundaja i odkrecasz podobnie dwie srubki i po wypieciu kabla z hiundaia wpinasz kabel z mitsubishi i wszystko powinno byc dobrze
Tak czy siak trzeba to zrobic bo kostka by ci z mitsu nie pasowala /hiundai ma taka ala trujkatna/
oczywiscie nie dam sobie nic urwac ale sam tak zrobilem przy swoim..."
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12 1.5 90
|
....i po zamontowaniu aparatu zapłonowego od "pony" próbowałem uruchomić mojego colta.
Nie odpalił więc wykręciłem świece.
Ale po wykręceniu świec okazało się, że nie ma teraz iskty...
Nie wiem więc czy przyczyną braku iskry jest zamontowany "nowy" aparat zapłonowy, czy tez- iskry nie było wcześniej przed zamianą aparatów.
Mam zatem pytanie - jak znależć przyczynę braku iskry...???
Podczas kręcenia rozrusznikiem w momencie przekręcenia kluczyka w położenie "zapłon" przeskakuje pojedyncza iskra na każdej świecy ale dalej już nic...
Wcześniej sprawdziłem lub wymieniłem n/w części:
1. Paliwo w zbiorniku jest
2. Pompka paliwowa działa
3. Aparat zapłonowy od "pony" na pewno sprawny /hyundai na tym aparacie odpalał bez problemu/
4. Komputer sprawdzony przez BARTKA
5. Wzmacniacz iskry J121 wymieniony w zeszłym roku
6. Przewody wysokiego napięcia, kopułka i palec wymienione
7. Świece wymienione
8. Aparat zapłonowy jest ustawiony mniej więcej w środkowym położeniu regulacji.
Proszę o radę....i pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez josie 30-05-2007, 23:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 17-05-2007, 22:28
|
|
|
Pierw ci podaje opis mojej walki http://www.mitsubishi-gra...der=asc&start=0
teraz masz opis kolo burst
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=7179
ja uzywam identycznego silnika 4g15 v8 rocznik 90
[ Dodano: 17-05-2007, 23:07 ]
zwroc uwage na kostke gdzie wpioles kabel mitsu w aparacie powinien wchodzic bez problemowo bez mozliwosci zamiany stron
Moja instrukcja rozruchowa:
1zdejmnij gorna oslone z paska rozrzadu
2 ustaw na kolo glowne /dol/ na punkt -- zobacz czy na kole rozrzadu dziurka pokrywa sie ze znakiem na
glowicy /ja uzywam do tego klucz 17 i krece kolem rozrzadu w strone kabiny/
3 jezeli nie ---masz zle zamontowany pasek rozrzadu musisz to skorygowac
4 wymontuj aparat z silnika zdemontuj kopulke przy zebatce powinnes miec charakterystyczny punkt zgraj go ze szczerbinka na obudowie aparatu zaplonowego --zamontuj ponownie aparat
--uwaga moze byc blad w konstrukcji aparatu aby go uniknac przed montazem na blaszce /wewnatrz aparatu zaznacz polozenie palca i nanies gdzie wypada pierwszy cylinder wg kopulki
-- zamontuj w silniku aparat tak by palec zgral sie z 1 cylindrem/zaznaczonym
-- podepnij wtyczke aparatu do instalacji
5 zdejmij przewod w/n z kopulki niech sobie lezy na pokrywie zaworow
6 przekrec kluczyk w stacyjce na pozycje taka jak przy pracy silnika
7 przekrec kluczem 17 w kierunku kabiny przy kazdej pozycji zaplonu na poszczegolnych cylindrach powinnes zauwazyc iskre na kablu z cewki
--- jezeli jest iskra to montujesz kopulke odpalasz silnik jedziesz na regulacje zaplonu ze zmasowionym ECU
--- jeżeli niema iskry znaczy ze pony ma inny silnik niz twoj albo inna elektronike lub mial gaznik a wtedy
musisz kupic inny aparat |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 17-05-2007, 23:29
|
|
|
wojmi1 napisał/a: | 2 ustaw na kolo glowne /dol/ na punkt -- zobacz czy na kole rozrzadu dziurka pokrywa sie ze znakiem na
glowicy /ja uzywam do tego klucz 17 i krece kolem rozrzadu w strone kabiny/
3 jezeli nie ---masz zle zamontowany pasek rozrzadu musisz to skorygowac |
wojmi, no nie do końca. Dolne koło rozrządu (na wale) jest 2x mniejsze niż górne i ustawiając na dole na znak możesz mieć albo 1 tłok w TDC albo 4 w TDC. I tylko kiedy pierwszy jest w TDC pokryją się znaki na górnym kole. A jak będzie 4-ty i znaki się nie pokryją nie znaczy to wcale że źle złożony rozrząd. |
|
|
|
 |
justano [Usunięty]
|
Wysłany: 18-05-2007, 00:46 Aparat zapłonowy do Mitsubishi colta 1.5 GLXi 8V z 1990r.
|
|
|
Witaj WOJMI1.
Jeśli chodzi o aparat zapłonowy - ten od pony - to oglądałem ten silnik raczej dokładnie i jest dokładnie taki - jak w moim colcie tzn. ma 8V poj 1.5 oraz pełny wtrysk / nie ma gażnika/.
Pony był odpalany przy mnie przed demontażem z niego aparatu zapłonowego, wiec jest sprawny na 100%.
Niepokoi mnie tylko jedno, czy nie ma różnicy - jeśli wychodza z niego tylko 3, a nie jak przy colcie 4 przewody.
Kostkę do aparatu włożyłem na pewno prawidłowo - nie ma możliwości włożenia inaczej - kostka jest tak zbudowana, że inaczej po prostu nie wejdzie.
Przed demontarzem "starego" aparatu zapłonowego zaznaczyłem na obudowie aparatu położenie palca rozrządu i ten drugi aparat od pony włożyłem w ten sam sposób nie ruszając /między demontażem starego i montażem nowego aparatu/ silnikiem - więc aparat jest włożony chyba prawidłowo, choć jutro sprawdzę wszystko w/g zalecenia Twojego WOJMI1 i JOSIE.
Ale jak myślicie, czy jeślibym przestawił minimalnie zapłon - to iskry by nie było?
A może to cewka zapłonowa padła lub wzmacniacz iskry J121, albo znowu komputer...???
Już sam nie wiem co wymienić...wymieniłem już prawie cała elektronikę i nadal colt nie rusza.
Czy może jakieś bezpieczniki poszły - nie wiem czy obwód zapłonu jest zabezpieczony bezpiecznikiem lub bezpiecznikami..???
Co o tym sądzicie..???
Pozdrawiam wczesnopiątkowo |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 18-05-2007, 07:56
|
|
|
Czy w czasie kręcenia ponad 5 s. rozrusznikiem zapala się kontrolka Check Engine? |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
justano [Usunięty]
|
Wysłany: 18-05-2007, 18:03 Colt GLXi 8V z 1990r.
|
|
|
Witajcie MITSUMANIAKI.
Bartek
napisał/a: | Czy w czasie kręcenia ponad 5 s. rozrusznikiem zapala się kontrolka Check Engine?
|
Tak BARTKU - po kręceniu rozrusznikiem dłużej niż 5 sekund - zapala się kontrolka Check Engine.... |
Ostatnio zmieniony przez tomusn 18-05-2007, 20:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24342 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-05-2007, 08:21
|
|
|
no to padl Ci czujnik polozenia walu - nie ma bata, auto nie odpali
do wymiany masz aparat zaplonowy w ktorym ten czujnik sie znajduje |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 19-05-2007, 12:25
|
|
|
Krzyzak, ma racje tzn jezeli padnie czujnik ruchu walu w aparacie i zaczynasz krecic rozrusznikiem ECU daje sygnal na poweTranzistor/masz wtedy iskre/ jak niema reakcji silnika wogole juz nie podaje iskry.
poprostu czujnik optyczny który odpowiada za to ...
[ Dodano: 19-05-2007, 12:26 ]
Kup nowy aparat |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
justano [Usunięty]
|
Wysłany: 19-05-2007, 17:50
|
|
|
WOJMI I BARTEK...!!!
Wstawiam poniżej moje wcześniejsze wpisy w temacie j.w. abyście nie stawiali złych diagnoz...???!!!
3. Aparat zapłonowy od "pony" na pewno sprawny /hyundai na tym aparacie odpalał bez problemu/
Jeśli chodzi o aparat zapłonowy - ten od pony - to oglądałem ten silnik raczej dokładnie i jest dokładnie taki - jak w moim colcie tzn. ma 8V poj 1.5 oraz pełny wtrysk / nie ma gażnika/.
Pony był odpalany przy mnie przed demontażem z niego aparatu zapłonowego, wiec jest sprawny na 100%.
Niepokoi mnie tylko jedno, czy nie ma różnicy - jeśli wychodza z niego tylko 3, a nie jak przy colcie 4 przewody.
Zgodnie z radą wojomi1 - przełożyłem swoje kabelki:......
wojmi1
lancer kombi
Cytat:
Wysłany: 15-05-2007, 14:32
"...justano, bierzesz swoj orginal i patrzysz gdzie kabel wchodzi do aparatu odkrecasz dwie srubki i masz gniazdo wypinasz ten kabel bierzesz aparat z hiundaja i odkrecasz podobnie dwie srubki i po wypieciu kabla z hiundaia wpinasz kabel z mitsubishi i wszystko powinno byc dobrze
Tak czy siak trzeba to zrobic bo kostka by ci z mitsu nie pasowala /hiundai ma taka ala trujkatna/
oczywiscie nie dam sobie nic urwac ale sam tak zrobilem przy swoim..."
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12 1.5 90
Wysłany: 15-05-2007, 14:32
"...justano, bierzesz swoj orginal i patrzysz gdzie kabel wchodzi do aparatu odkrecasz dwie srubki i masz gniazdo wypinasz ten kabel bierzesz aparat z hiundaja i odkrecasz podobnie dwie srubki i po wypieciu kabla z hiundaia wpinasz kabel z mitsubishi i wszystko powinno byc dobrze
Tak czy siak trzeba to zrobic bo kostka by ci z mitsu nie pasowala /hiundai ma taka ala trujkatna/
oczywiscie nie dam sobie nic urwac ale sam tak zrobilem przy swoim..."
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12 1.5 90
PANOWIE:
1. APARAT OD HYUNDAJA BYŁ NA 100% SPRAWNY PRZED MONTAŻEM GO DO COLTA.
2. WOJOMI1 SUGEROWAŁ /sam podobno to robił/, ŻE APARAT ZAPŁONOWY OD "PONY " BĘDZIE PASOWŁ DO COLTA /dlatego kuipłem taki w Allegro/
WIĘC JEŚLI TERAZ TWIERDZICIE< ŻE APARAT ZAPŁONOWY JEST DO KITU.....TO JA JUŻ TERAZ...NIC NIE ROZUMIEM>>>>... ...
Powiedzcie, co mam teraz robić......
[ Dodano: 19-05-2007, 18:09 ]
WOJMI I BARTEK...!!!
Przepraszam BARTKU - chodziło mi o KRZYŻAKA.../ winno być WOJOMI! I KRZYŻAK...!!!/ |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 19-05-2007, 19:55
|
|
|
Czuję w kościach, że aparat jest OK, tylko źle podłączony...... Może dogadaj się z Wojtkiem, żeby wysłać do niego aparat z wiązką - on ma identyczny (hultajowy) razem go montowaliśmy przy okazji drobnej naprawy pod mostem - może wymyśli co żle jest podłączone..... CE przy kręceniu to ewidentna oznaka braku impulsów z czujnika położenia wału |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 21-05-2007, 13:42
|
|
|
spakuj w paczke i wyslij sprawdze jak sie da dostosuje /slowo sie zeklo kobylka u plota/
daj cynk na pw podam ci adress wysylki do mnie |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
justano [Usunięty]
|
Wysłany: 21-05-2007, 16:59
|
|
|
OKI WOJTKU - WOJMI1 - już zgłaszam się do Ciebie na pw.
POZDRAWIAM j.k.s. |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 25-05-2007, 18:48
|
|
|
justano, paczke dzisiaj odebralem--- mam identyczny aparat przez sobote niedziele go zamontuje do Niebieskiego Przyplywu i sprawdzimy go w warunkach polowo szosowych jakem wojmi1 |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
justano [Usunięty]
|
Wysłany: 25-05-2007, 20:26
|
|
|
Oki WOJMI. Czekam na dobre wieści. POZDRAWIAM.
jurek - justano
[ Dodano: 03-06-2007, 21:48 ]
justano, paczke dzisiaj odebralem--- mam identyczny aparat przez sobote niedziele go zamontuje do Niebieskiego Przyplywu i sprawdzimy go w warunkach polowo szosowych jakem wojmi1
NIO NIE WIEM -... " jakem wojmi1..." - co pod tym "rycerswkim zawołaniem rozumiesz..."
Wojmi...z szacunkiem dla Ciebie... , ale minęło już kilka następnych dni...a nie odzywasz sie wcale...
Wiesz sam..., że zasadą Mitsumaniaków - jest pomoc wzajemna - tak szybko - jak jest jest to możliwe...- ja leżę - ponieważ wysłałem Tobie wszystko - co zadeklarowałeś się sprawdzić, naprawić, przerobić...etc..l. sprawdzić...???
Pozdrawiam...
]..
[ Dodano: 03-06-2007, 22:07 ]
Oki WOJMI1. Czekam na dobre wieści. POZDRAWIAM.
jurek - justano
[ Dodano: 03-06-2007, 21:48 ]
justano, paczke dzisiaj odebralem--- mam identyczny aparat przez sobote niedziele go zamontuje do Niebieskiego Przyplywu i sprawdzimy go w warunkach polowo szosowych jakem wojmi1
NIO NIE WIEM -... " jakem wojmi1..." - co pod tym "rycerswkim zawołaniem rozumiesz..."
Wojmi...z szacunkiem dla Ciebie... , ale minęło już kilka następnych dni...a nie odzywasz sie wcale...
Wiesz sam..., że zasadą Mitsumaniaków - jest pomoc wzajemna - tak szybko - jak jest jest to możliwe...- ja leżę - ponieważ wysłałem Tobie wszystko - co zadeklarowałeś się sprawdzić, naprawić, przerobić...etc..l. sprawdzić...???
Pozdrawiam...
]..
_________________
Proszę WOJMI1. o profesjonalne podejście do tematu... -
POZDRAWIAM....justano -=jurek s. |
|
|
|
 |
GosiaLancerka [Usunięty]
|
Wysłany: 06-06-2007, 13:05
|
|
|
justano, mam dla ciebie dwa info jedna dobra druga zla
zaczne od zlej wsadziles mnie na tzw mine z aparatem od hjundai tzn to jest najprawdopodobniej aparacik od gaznika tzn po sekcji zwlok stwierdzilem ze aparat przeslany przez ciebie ma inny uklad logiczny tzn gdy w aparatach mitsu do 4g15 masz dwa rzedy szczelin zewnetrzny dajacy info eku o kolejnych cylindrach / czyli cztery szczeliny o identycznych dlugosciach i wewnetrzny o jednej dlugosci czyli wskaznik ruchu silnika
w twoim masz jeden okreg z drobnymi dziurami eku dostajac ten sygnal --
glupieje-- wniosek wsadz se go .... ale nie do tego auta
2 dobra twoj aparat z mitsu bo wyslales dwa wlasnie ulega testom i jest sprawny przyczyna tkwila w kablu lub gniazdach
decyzja przejade na nim ze 100km i jak bedzie ok ci odsylam wojmi1 np w piatek
moze i troche b. zawalilem z czasem ale odesle ci sprawdzone i sptrawne urzadzenie
--Nigdy wiecej wojny |
|
|
|
 |
|
|