 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:55 |
[I 2.0] sonda lambda |
Autor |
Wiadomość |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 292 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 05-04-2022, 19:14
|
|
|
Bzyk_R1 napisał/a: | CB4W_00, nie bądź niedowiarkiem. Przetłumacz sobie co tam jest napisane. W 2.4 jest ta sama sytuacja tylko zamiast 2 to wrzucili 4 sondy. Tylne sondy to zwykłe wąskopasmowe sondy diagnostyczne. Mają tylko 2 stany 0V i 1V. Za pracę silnika odpowiadają sondy korekcyjne. Oznaczone jako FRONT. odpowiednio dla cylindra 1,4 i 2,3. Tylnie mierzą tlen w spalinach i sprawdzają efektywność katalizatora. |
Zarówno sonda z przodu i z tyłu jest wąskopasmowa 0-1V. Różnią się mocą grzałek.
ECU ma procedurę która sprawdza katalizator i wzbogaca lub zuboża mieszankę i na podstawie różnicy z odczytu sond przed i za katalizatorem sprawdza stan katalizatora.
Przerabiałem temat tulejek z kolegą który ma O1 z silnikiem 2.4. Druciarstwo w postaci tulejek nie sprawdziło się, po wymianie sond za katalizatorem check przestał się świecić.
[ Dodano: 05-04-2022, 19:29 ]
Rzymianin13 napisał/a: | Hej, Mam P0161,02 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 2 Sensor 2), sonda za katalizatorem (rear) jak sprawdzić która to ? tzn lewa czy prawa ? |
Drugi bank z tego co kojarzę jest po stronie kierowcy. Masz silnik 2.4 MIVEC 4G69 ?
Jak tak to możesz kupić oryginalną sondę Denso DOX-0314 lub uniwersalną DOX-0109.
https://zapodaj.net/43db76349f4a3.jpg.html
Sonda uniwersalna nie ma wtyczki więc trzeba podłączyć oryginalną w zestawie są odpowiednie złączki. |
|
|
|
 |
Stacho51
Forumowicz
Auto: Outlander I 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2018 Posty: 37 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 17-05-2022, 17:29
|
|
|
Mam problem z sondą pierwszą od silnika, wg diagnosty stwierdza ona nadmiar powietrza i wtryski dodają paliwa a w rzeczywistości jest nadmiar paliwa (spalanie 14l/100) i analiza spalin to potwierdza. Nie wiem gdzie szukać numeru sondy (na sondzie niewidoczny) pasującej do tego silnika (2.o l, rok 2004) |
_________________ Stacho |
|
|
|
 |
tościk
Forumowicz

Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 622 Skąd: z nienacka
|
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 17-05-2022, 22:50
|
|
|
Stacho51 napisał/a: | Mam problem z sondą pierwszą od silnika, wg diagnosty stwierdza ona nadmiar powietrza i wtryski dodają paliwa a w rzeczywistości jest nadmiar paliwa (spalanie 14l/100) i analiza spalin to potwierdza. Nie wiem gdzie szukać numeru sondy (na sondzie niewidoczny) pasującej do tego silnika (2.o l, rok 2004) | Na sondzie znajdziesz jakiś generyczny numer producenta sondy a nie numer części Mitsubishi. Początkowe cyfry określają ogólną budowę, 4 ostatnie określony wariant. Sam miałem w ręku sondy wyglądające tak samo z innymi ostatnimi cyframi, jedynie po danych od sprzedającego można było wywnioskować że były do innych silników. Kiedyś zgłębiałem temat mapowania numeru z sondy na numer części mitsubishi, według znawców, nie istnieje taka informacja. Nawet ASA (taki tool katalogowy) nie podaje tej informacji, a dla niektórych części ma informacje o średnicach śrubek, gwintów czy sybolu producenta. |
|
|
|
 |
W@sio
Mitsumaniak Well, hello there!

Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 2144 Skąd: Lublin / Sporniak
|
Wysłany: 18-05-2022, 08:01
|
|
|
Stacho51 napisał/a: | Mam problem z sondą pierwszą od silnika, wg diagnosty stwierdza ona nadmiar powietrza i wtryski dodają paliwa a w rzeczywistości jest nadmiar paliwa (spalanie 14l/100) i analiza spalin to potwierdza. Nie wiem gdzie szukać numeru sondy (na sondzie niewidoczny) pasującej do tego silnika (2.o l, rok 2004) |
Ale jesteś pewien, że to sonda? Może przepływomierz się kończy, ewentualnie masz gdzieś nieszczelność w dolocie i łapie lewe powietrze... Jest też szansa, że wtryskiwacz Ci się zaciął |
_________________ Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...
EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT
Wasiowy cabio spod znaku pieruna |
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 292 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 18-05-2022, 15:58
|
|
|
Stacho51 napisał/a: | Mam problem z sondą pierwszą od silnika, wg diagnosty stwierdza ona nadmiar powietrza i wtryski dodają paliwa a w rzeczywistości jest nadmiar paliwa (spalanie 14l/100) i analiza spalin to potwierdza. Nie wiem gdzie szukać numeru sondy (na sondzie niewidoczny) pasującej do tego silnika (2.o l, rok 2004) |
Zerknij tutaj:
https://www.denso-am.eu/p...3/part/DOX-0422 |
|
|
|
 |
|
|