 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
LPG w dieslu |
Autor |
Wiadomość |
daleniecki
Nowy Forumowicz daleniecki

Auto: Pajero IV, Colt Rallyart
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2022 Posty: 6 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 20-05-2022, 08:12 LPG w dieslu
|
|
|
Witam szanownych użytkowników Pajero
Do kupionego niedawno Pajero 4 3.2 170 KM rozważam dotrysk tego silnika gazem.
Przeglądałem forum i nie znalazłem żadnej informacji o opiniach, użytkownikach takiego rozwiązania. Temat tabu a pomysł nie tak do końca szalony, stosowany w ciągnikach siodłowych.
wg mnie zalety
Ekologicze -dopalamy prawie w 100% mieszankę oleju napędowego.
Techniczne Podnosimy moc silnika około 30 KM oraz rozszerzamy sprawność na niższych obrotach silnika.
Większy zasięg - min. 1000 km bez tankowania
spalanie około 7 l ON + 2-3 litry gazu/100 km
Wady
dodatkowy system zasilania komplikuje obsługę i serwis, ekonomicznie trudno uzasadnione działanie. Koszt w Gdańsku ( wstępna wycena) 6500 zł
Rozmawiałem z j zadowolonym z tego rozwiązania użytkownikiem stąd temat wywołany do tablicy
link jego auta
https://youtu.be/ry-RNlSOHYw
Proszę o podzielenie się wiedzą w temacie. Pozdrawiam |
_________________ Pajero I 2.5
Pajero II 3.5
Colt RalliArt
Pajero IV 3.2 |
|
|
|
 |
klapek
Forumowicz
Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lis 2017 Posty: 150 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 20-05-2022, 08:16
|
|
|
Na YT, znajdziesz silniki parowe, instalowane np w motocyklach.
Może pójść dalej..? Dorzucić żagiel, jakiś składany - też Ci doda kilka KM. |
|
|
|
 |
daleniecki
Nowy Forumowicz daleniecki

Auto: Pajero IV, Colt Rallyart
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2022 Posty: 6 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 20-05-2022, 10:14
|
|
|
klapek napisał/a: | Na YT, znajdziesz silniki parowe, instalowane np w motocyklach.
Może pójść dalej..? Dorzucić żagiel, jakiś składany - też Ci doda kilka KM. |
właśnie obawiałem się takich mądrości ludowych. Bez drwin się nie da tematu pociągnąć?
Powiedz to właścicielom firm spedycyjnych to cię wyśmieją. Oczywiście nie chodzi tak o wynik ekonomiczny ale i ten wariant obniża koszt o około 15 zł /100km
Ekologia i sprawność silnika. Bez urazy ale twój sarkazm mnie nie przekonuje do analizy tematu.
A tak na marginesie polecam z Kwidzyna JJS Design konstruktora prototypu WSK silnika dwutakt.
Szkoda czasu na YT na innowacje z żaglami i silikami parowymi. |
_________________ Pajero I 2.5
Pajero II 3.5
Colt RalliArt
Pajero IV 3.2 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-05-2022, 11:43
|
|
|
Mało kto takie coś robi, szczególnie że do tej pory cena ON była z reguły niższa i dodając niższe spalanie jakoś to działało. Ztcw to da się oczywiście zamontować, dawno temu czytałem, że do 30% można dać LPG. Niestety nie znam szczegółów ani żywotności.
Z mojego doświadczenia wypowiem się tylko w kwestii ceny - jeśli proponują 6500, to znaczy że instalacja kosztuje max 3000zł, reszta to zarobek zakładu. 3000 w detalu, pewnie jako punkt partnerski mają jeszcze upusty. Do czego zmierzam? - ja sam taką instalację założyłem - zamiast 4300 kosztowała mnie 2100 (silnik V6 benzynowy, nie trzeba być ekspertem, robiłem to pierwszy i jedyny raz).
EDIT: drugą instalację dałem już do montażu komuś - ale tylko dlatego, że już mogłem odpisać VAT i wrzucić w koszty... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-05-2022, 13:51
|
|
|
W prostych silnikach taka zabawa nie jest zbyt trudna https://www.youtube.com/watch?v=cfWpe6zyvdM
Ale w silnikach w których nad składem mieszanki czuwa sterownik i dynamicznie ją koryguje już takie proste to nie jest bo trzeba odpowiednio oszukać system i tak dobrać skład mieszanki by nie zaszkodzić dla silnika. W benzyniaku gdzie mamy albo benzynę albo gaz jest prościej bo podajemy tylko jedno paliwo a w przypadku diesla samego gazu się nie da. Cyny takich instalacji są jednak jak z kosmosu w stosunku do zysku jaki mamy. Jest to trochę dziwne tak jak by wręcz zaporowe by nie było popularne. |
|
|
|
 |
klapek
Forumowicz
Auto: V80 Alpine Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lis 2017 Posty: 150 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: 20-05-2022, 15:29
|
|
|
daleniecki napisał/a: | klapek napisał/a: | Na YT, znajdziesz silniki parowe, instalowane np w motocyklach.
Może pójść dalej..? Dorzucić żagiel, jakiś składany - też Ci doda kilka KM. |
właśnie obawiałem się takich mądrości ludowych. Bez drwin się nie da tematu pociągnąć?
Powiedz to właścicielom firm spedycyjnych to cię wyśmieją. Oczywiście nie chodzi tak o wynik ekonomiczny ale i ten wariant obniża koszt o około 15 zł /100km
Ekologia i sprawność silnika. Bez urazy ale twój sarkazm mnie nie przekonuje do analizy tematu.
A tak na marginesie polecam z Kwidzyna JJS Design konstruktora prototypu WSK silnika dwutakt.
Szkoda czasu na YT na innowacje z żaglami i silikami parowymi. |
Więc wytłumaczę...
Pracuję w transporcie od 2003r. - posiadamy ponad 50 zestawów w ruchu międzynarodowym.
Część floty, była wyposażona w instalacje gazowe. Tylko i wyłącznie dlatego, że przez 2 lata nie płaciliśmy myta w DE.
Nie było żadnych oszczędności, nie było żadnego wzrostu mocy. Wszystko kosztem mniejszych zbiorników paliwa, o koszcie zakupu nie wspominając.
Instalacja zwracała się po roku jazdy w Niemczech, Drugi rok był na plusie. W trzecim roku Niemcy zlikwidowały ulgę i praktycznie natychmiast instalacje były zdjęte. Droższe przeglądy, mniejszy zasięg na ON.
Także jak tak bardzo chcesz, to zapraszam - odsprzedamy, zainstalujemy.
Będziesz "cwańszy", od tych firm spedycyjnych, które obecnie wywalają instalacje.
Co do Twojego marginesu... Wspaniały inżynier p. Jacek Synakiewicz - o Nim piszesz, nie żyje. |
|
|
|
 |
daleniecki
Nowy Forumowicz daleniecki

Auto: Pajero IV, Colt Rallyart
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2022 Posty: 6 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 21-05-2022, 08:54
|
|
|
To już konkrety. Trochę szkoda z tym dotryskiem LPG. W IV gen ten Common Rail podobno da się zaszczepić. Nie upieram się dlatego pytam Was użytkowników o opinie. Moc 170 KM i nie mam dyskomfortu z jakości użytkowania. Przy tej masie, nie pali dużo a wnętrze wydaje się większe od Patrola GR i RR a kiedyś użytkując G 250 nabrałem dystansu do prędkości przelotowych.
Bardzo smutna wiadomość o śmierci Jacka Synakiewicza Niesamowity człowiek z wieloma pasjami. |
_________________ Pajero I 2.5
Pajero II 3.5
Colt RalliArt
Pajero IV 3.2 |
|
|
|
 |
|
|