Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dpf i inne usterki w 1.8 bać się czy brać.
Autor Wiadomość
Antek69 
Nowy Forumowicz

Auto: W460
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2014
Posty: 4
Skąd: centralna Pl
Wysłany: 14-11-2014, 21:28   Dpf i inne usterki w 1.8 bać się czy brać.

Witam forumowiczów, poszukuje autka - fajnego- raczej coś nieniskie i nieduże, jakoś spodobał mi się Asx i do tego poczytałem o silniku ze zmiennymi fazami rozrządu, małym spalaniu, fajnej dynamice i jakoś mnie wzięło....a do tego na dniach może być do kupienia zadbany 2010/40kkm i tu pytanie, co najczęściej się psuje, jak z zapychaniem dpf-u (5km do pracy, ale w soboty często 40km stałej trasy) i inne uwagi, na szybko - więcej z czasem doczytam, dzięki za odp. na skruty. Mogą być linki po postów. W oczekiwaniu biorę się za wertowanie forum. Czy naprawdę z poziomu kierowcy w tym aucie można odczytać błąd ze sterownika?.
Ostatnio zmieniony przez Antek69 14-11-2014, 22:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 14-11-2014, 22:02   

W moim przypadku - 120 tys. km, 70% trasa, 30% miasto, spalanie realne (nie wg kompa) - minimalne 5.13 l, maksymalne 6.36 l, żadnych problemów z DPF, po 100 tys. niewielki wyciek oleju (wymiana uszczelki przy kole pasowym) oraz drobny wyciek z amortyzatora z przodu (wkrótce do wymiany). Cena większości części w ASO to absurd. Lakier bardzo delikatny i podatny na zarysowania, podobnie szyba przednia. Zmienne fazy rozrządu, hmm... Przy -30 stopniach silnik odpala bez problemów, tylko nie chce jechać... ;)
 
 
Antek69 
Nowy Forumowicz

Auto: W460
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2014
Posty: 4
Skąd: centralna Pl
Wysłany: 14-11-2014, 22:09   

Za to odpalanie przy -30 to wtrysk bezpośredni, nie jechanie, to pewnie komputer nakazuje, a za małe spalanie i dynamikę odpowiadają zmienne fazy rozrządu.

A jechałeś tak dłużej po autostradzie około 130-140, jak wtedy ze spalaniem Dzięki
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 14-11-2014, 22:41   

Antek69 napisał/a:
Za to odpalanie przy -30 to wtrysk bezpośredni, nie jechanie, to pewnie komputer nakazuje
Łatwe odpalanie to niski jak na diesela stopień sprężania, a 'nie jechanie' - problem opisywany w jednym z wątków, nie pamiętam szczegółów, ale silnik nie wkręca się na obroty stąd brak mocy. I bardzo długo się nagrzewa, zdarzało się, że na odcinku 60 km nie osiągał pełnej temperatury.
Antek69 napisał/a:
jechałeś tak dłużej po autostradzie około 130-140, jak wtedy ze spalaniem Dzięki
Tak, kilka razy, pomiar na dystansie około 2000 km - z boxem na dachu 7 l, bez boxa 6 l, w każdym przypadku 4 osoby w aucie + bagażnik po dach, lato.
 
 
Antek69 
Nowy Forumowicz

Auto: W460
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2014
Posty: 4
Skąd: centralna Pl
Wysłany: 15-11-2014, 19:15   

vavoom napisał/a:
.... około 2000 km - z boxem na dachu 7 l, bez boxa 6 l, w każdym przypadku 4 osoby w aucie + bagażnik po dach, lato.

jeśli utrzymywałeś średnią koło 130 to bardzo ładnie, co do innych nie znam jeszcze tego auta, ale ogólnie zmniejszenie kompresji nie pomaga w sprężaniu-> temperaturze->łatwości odpalenia zimą, za to kultura pracy i duuuuża możliwość pchania powietrza z turbiny, a długie nagrzewanie to też zaleta sprawnych silników, no ale 60km to przydużo, no chyba, że to w mróz + 50km/h + włączoną na maxa nagrzewnicą.
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-11-2014, 20:08   

Zimą przy minus 20 zazwyczaj na 15 km się rozgrzewał w pełni/80% (wskaźnik na środku, wyżej nigdy nie skacze), do środka wiało już ładnie ciepłym, połowa trasy z prędkością max 100 km/h (wisłostrada). Także wydaje mi się że na autostradzie to na 10 km powinien się rozgrzać.
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 15-11-2014, 20:10   

Antek69 napisał/a:
jeśli utrzymywałeś średnią koło 130 to bardzo ładnie
Tak, cały czas autostrada, 130-150 wg prędkościomierza. Co do wolnego nagrzewania, to zdarzało się to przy ok. -30, ogrzewanie oczywiście włączone, ale w ramach rozsądku. Prędkości do 80 km/h, pod większe górki niestety ledwo ledwo, drugi bieg i niskie obroty (poniżej turbo), inaczej się nie dało... Grunt, że jechał, kiedy inne diesele stały ;)
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-11-2014, 21:20   

co do "nie wkręcania" nie chodzi czasem o kiepski/niedopasowany do PL fabryczny filtr? Zapychał się parafiną, kilka godzin w cieple i git.
U wielu osób skutkowało to "zdechnięciem" auta, u mnie akurat właśnie odcinało go przy wyższych obrotach (~2200-2600 obrotów w zależności od biegu, im wyższy tym przy niższych obrotach). Jechać się dało spokojnie bez większych problemów natomiast przekroczenie bariery - jak rzucona kotwica.
 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 15-11-2014, 22:12   

Wedrowiec napisał/a:
co do "nie wkręcania" nie chodzi czasem o kiepski/niedopasowany do PL fabryczny filtr? Zapychał się parafiną, kilka godzin w cieple i git.
U wielu osób skutkowało to "zdechnięciem" auta, u mnie akurat właśnie odcinało go przy wyższych obrotach (~2200-2600 obrotów w zależności od biegu, im wyższy tym przy niższych obrotach). Jechać się dało spokojnie bez większych problemów natomiast przekroczenie bariery - jak rzucona kotwica.
Bardzo możliwe, ja nawet nie wymieniałem filtra po tych przygodach, tym bardziej, że przy -23 problem nie występował w ogóle.
 
 
Jan.jan 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi asx 1.8 DID
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 14 Kwi 2022
Posty: 11
Skąd: lisowice
Wysłany: 15-04-2022, 11:51   

vavoom napisał/a:
W moim przypadku - 120 tys. km, 70% trasa, 30% miasto, spalanie realne (nie wg kompa) - minimalne 5.13 l, maksymalne 6.36 l, żadnych problemów z DPF, po 100 tys. niewielki wyciek oleju (wymiana uszczelki przy kole pasowym) oraz drobny wyciek z amortyzatora z przodu (wkrótce do wymiany). Cena większości części w ASO to absurd. Lakier bardzo delikatny i podatny na zarysowania, podobnie szyba przednia. Zmienne fazy rozrządu, hmm... Przy -30 stopniach silnik odpala bez problemów, tylko nie chce jechać... ;)


witam,
to dlaczego u mnie średnie spalanie jest na poziomie 7,5l w cyklu mieszanym?
ostatnio czyszczony miałem DPF i jak na razie żadnej różnicy przynajmniej ze wskazań komputera.
ja jestem w szoku że niektórzy piszą o ekonomicznym spalaniu jak u mnie od ponad 1,5 wskazanie jest właśnie na poziomie 7,5l przy przy pełnym tankowaniu
_________________
Janek
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 12-05-2022, 16:18   

Jan.jan napisał/a:
to dlaczego u mnie średnie spalanie jest na poziomie 7,5l w cyklu mieszanym?


dużo za dużo, ja po wieloletnim użytkowaniu tego silnika to 5,5 l, minimalna 4,5
_________________
pablo diablo
 
 
 
krah 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 did 4wd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2019
Posty: 60
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-06-2022, 16:53   

U mnie też 7.5, licząc zatankowane litry, komp pokazuje -1.5 do -2.
Wtryski sprawdzałem i są ok.
Poniżej 7 nie zszedłem. Nawet w trasie.
_________________
Sky
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.