Outlander PHEV akumulator |
Autor |
Wiadomość |
nemmooo
Mitsumaniak
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2012 Posty: 220 Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 26-05-2022, 12:53
|
|
|
Marcino napisał/a: | Dobra robota Panowie. Obserwuje temat bo mnie kusi outek Phev |
No fajna to zabawka, jak masz jeszcze dostęp do taniego prądu z paneli i poniżej 40 km do pracy w obie strony to już zupełnie fajna wiosna/jesień. Zima to będzie i tak zużywał paliwo bo nagrzewnica będzie działała a latem bo zasięg na elektryku będzie mizerny z włączoną klimą. Ja kupiłem po to żeby przetestować życie z autem prawie na prąd, czy podłączanie codziennie byłby dla mnie uciążliwe, czy planowanie podróży bo auto np nie naładowane, dopasowywanie stylu jazdy do jak najmniejszego zużycia. Okazuje się, że nie, te wszystkie rzeczy nie są dla mnie uciążliwe ale już np moja żona by tak nie chciała i ona ma mieć zawsze gotowe auto do jazdy:D Ma się nie przejmować tym czy dojedzie czy nie, ma dojechać.
Ja swojego Miśka dam pod LPG bo jednak trochę tras mam do zrobienia a spalanie przy dłuższych trasach nie zachęca. Trzeba się przyzwyczaić do dźwięków tej skrzyni, bo to drażni jak jedziesz bez żadnej muzyki czy radia (chyba dlatego Mitsubishi dało taki dobry system grający). |
|
|
|
 |
Rander
Forumowicz
Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 376 Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
|
Wysłany: 26-05-2022, 22:52
|
|
|
wojtowa napisał/a: |
(...) po wymianie baterii na większą tj. 46Ah i znacznie młodszą od starych (...)
|
Tak z ciekawości: gdzie wymieniałeś i ile to kosztowało? |
_________________ Pozdrawiam.
Adam. |
|
|
|
 |
mohinder
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2013 Posty: 450 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 21-06-2022, 15:42
|
|
|
Czy ktos już wymieniał akumulator dodatkowy? Mój chyba zaczyna kończyć żywot. Bez obciazenia ma 12,7V ale jak juz się go obciąży to spada do 11,6V.
Zastanawiam się czy szukać oryginalnego czy można zainteresować się czymś innym?
Byłem w salonie i pytałem o cenę nowegeo to jak gość sprawdził to aż sam się za głowe złapał. 480 euro plus vat. W sieci moge znaleźć nowy oryginał za około 220 euro co jeszcze moge zapłacić ale w jednym sklepie polecali jakis inny za 70 euro. Ten oryginalny jest w technologi AGM i czy konieczne jest uzycie takiego samego?
I mam jeszcze dodatkowe pytanie, Czy ten akumulator jest ładowany czasem samoczynnie jeśli spadnie na nim napięcie jesli samochód jest wyłączony i zamknięty. Poprostu zaparkowany? Czytałem gdzieś, że niekture auta tak robią ale teraz nie pamiętam jakie. Wiem, że jest ładowany podczas ładowania akumulatora trakcyjnego i kiedy samochód jest w trybie READY. |
|
|
|
 |
nemmooo
Mitsumaniak
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2012 Posty: 220 Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 21-06-2022, 21:56
|
|
|
Ja dwa tygodnie temu wymieniałem, wziąłem pierwszy z brzegu pasujący pojemnością i wielkością (wymiarami) do wnęki. Jak na razie działa:) |
|
|
|
 |
mohinder
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2013 Posty: 450 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 22-06-2022, 19:31
|
|
|
A brałeś AGM? bo innego raczej nie wolno założyć. Fabrycznie jest AGM a akumulatory tego typu maja inne ładowanie. Na razie wypadła mi przykra sprawa rodzinna i musze temat odłozyć ale chyba poszukam AGM ale jednak nie oryginał bo różnica w cenie spora. |
|
|
|
 |
nemmooo
Mitsumaniak
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2012 Posty: 220 Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 22-06-2022, 22:14
|
|
|
Przyznam że nie wiem, zaniosłem stary i poprosiłem o analogiczny. Nie sprawdzałem. Ale patrząc po cenie dostałem zwykłego kwasiaka. Dlaczego nie można włożyć innego? AMG są droższe bo lepiej (dłużej) działają w hybrydach które często korzystają ze start-stop. Ja generalnie rzadko korzystam, jak jadę dłuższą trasę to i tak mam prawie ciągle włączony silnik spalinowy a na krótkich irytuje mnie ciągłe pstrykanie więc podładowuje sobie kilka km na wymuszonym charge i jadę bez tego. |
|
|
|
 |
mohinder
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2013 Posty: 450 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 22-06-2022, 22:28
|
|
|
Jeśli faktycznie masz kwasiaka to bym jak najszybciej wymienił na AGM, żebyś sobie nie narobił problemów w instalacji samochodu. Są spore różnice w budowie i ładowaniu tych akumulatorów. Jednak wierzę, że jak fachowiec dobry to dał Ci to co powinien. Ja niestety muszę lecieć do polski i muszę odłożyć zakup. Przy okazji zrobię test postoju samochodu przez 6 dni bez uruchamiania. Pierwszy taki długi postój. |
|
|
|
 |
darek44
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Paź 2019 Posty: 9 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 15-07-2022, 08:38
|
|
|
Witam po prawie dwóch miesiącach od skasowania BMU u wojtowa stan baterii 91% zasięg pomiędzy 40 a 45 km. czyli algorytm bardzo mocno zaniża stan baterii .Jeszcze raz dziękuję wojtowa za pomoc. |
|
|
|
 |
zykfryt4
Nowy Forumowicz Adam
Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2023 Posty: 3 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 11-05-2023, 21:19
|
|
|
Witajcie, próbowałem się skontaktować na pw z wojtowa ale jakoś nie idzie wysłać wiadomości, chodzi mi o wysyłkowe resetowanie bmu, bo u mnie nie działa metoda z odłączaniem aku i ładowarki. |
|
|
|
 |
mohinder
Forumowicz
Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2013 Posty: 450 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 10-06-2023, 22:30
|
|
|
Jeżdzę już tym autem rok i cztery miesiące. W zeszłym roku w kwietniu chyba robiłem DBCAM, poprawiło się nieco w kwestii zasięgu. Teraz zrobiłem ponownie DBCAM czyli tak po mniej więcej roku. Przed wykonaniem procedury miałem 65,5% i 26 Ah a po 72,8% i 29,1Ah. Poprawiło się znacznie. Czyli tak jak w serwisie słyszałem, że raz do roku dobrze wykonać DBCAM. |
|
|
|
 |
|