Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
PHEV Outlander - opinie przed kupnem
Autor Wiadomość
suniasty 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2022
Posty: 9
Skąd: KAJTi.pl
Wysłany: 30-06-2022, 10:04   PHEV Outlander - opinie przed kupnem

Cześć
Przebrnąłem proces rejestracji do forum i witam wszystkich serdecznie jako może przyszły posiadacz Mitsubishi.
Prośba o wybicie mi z głowy zakupu lub utwierdzenie, że "tak, nie będziesz żałował"
Noszę się z zamiarem zakupu Outlandera PHEV. Najchętniej 2013-2015, raz że przedliftowy tańszy, dwa - wg mnie ładniejszy.
Założenia - rodzina 5 osób, 2 dzieci w fotelikach trzeci chudy 16-latek, więc z miejscem wydaje się krucho - nie mam gdzie sprawdzić, w niedalekiej okolicy ofert brak, sam chwilę siedziałem we wnętrzu.
PHEV - na dzień dzisiejszy dziennie jeżdżę 30-40km, z czego 90% to drogi krajowe (1/5 teren zabudowany) - na jakie spalanie PB mogę liczyć? Marzy mi się jazda prawie wyłącznie na prądzie, nie wiem, na ile to realne marzenia (mam lekki nadmiar produkcji prądu z fotowolt. stąd pomysł na PHEV a w cenie 60-70k ciężko coś znaleźć)
Nie jestem mechanikiem, więc może lakoniczne pytania:
- co lepsze, 2013r z przebiegiem 150k (zakładając, że jest realny) czy 2015r z przebiegiem 240k. Na ile przebieg jest tu istotny?
- na jakie bolączki modelu głównie zwrócić uwagę - rdza, silnik spalinowy, baterie, silnik elektryczny? Co najbardziej może wydrążyć kieszeń?
- w najbliższej okolicy aktualnie jest lekko puknięty egzemplarz (chociaż chłodnica poszła). Może ktoś się pokusi o opinię? https://www.otomoto.pl/of...y-ID6EKCEM.html

Wracając do najważniejszego - czy ze względów ekonomii jazdy (to do mnie najbardziej przemawia) iść w tą stronę?

dzięki z góry za opinie
Krzysiek
 
 
waran73 
Forumowicz

Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 186
Skąd: przemysl
Wysłany: 30-06-2022, 18:09   

Witam.Ja mam takiego z 2013r. i 200tys przebiegu..oficjalnego....Przyjemnie sie tym jezdzi. Na autostradzie +- 120km/h pali ok 8.5l/100km ladowany z gniazdka-wchodzi teraz ok 8kwh co wystarczy na ok 30-35 km latem.Zima mniej.Jak sie jezdzi po krajowkach 60-100 km to miesci sie w 6.5l/100km. Silnik 4B11 nadaje sie do lpg.Trzeba kontrolowac luz zaworowy co ok 40 000km. Mam tez 21 letniego Space Wagona 2.0.. W wagonie lakier jest dosyc odporny na uderzenie mlotkiem..a outlanderze mozna go zetrzec palcem ..takie unijne wytyczne odnosnie lakierow.. W phev silnik ma komfortowe warunki pracy.. przy ruszaniu robi jako agregat..nie jest tak wysilany jak w zwyklych autach..i na autostradzie jest cicho..Jak sie ma swoj prad-tymbardziej brac takie auto.
 
 
mohinder 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 445
Skąd: Limerick
Wysłany: 30-06-2022, 21:17   

Witam
Sam niedawno kupowałem i w momencie kupowania nie wiedziałem tyle ile wiem teraz. W przypadku tego egzemplarza co podałeś nie przejmował bym się za bardzo zderzakiem i chłodnicą. To są rzeczy łatwe i nie bardzo drogie w naprawie.
Na pewno zasięg 54km przy tym przebiegu jest nie realny chyba, że bateria była wymieniona na nową.
Co ja bym zrobił przy zakupie teraz z tą wiedzą która mam. Na pewno sprawdziłbym stan baterii, nie wierzyłbym sprzedającemu. A sprawdzic jest dosyc łatwo. Aplikacja phevWatchdog i interface OBD2 powie Ci sporo. Jeszcze lepiej pogadać z kimś kto ma MUT III i podłączyc do samochodu i sprawdzić poszczególne układy.
Pytasz który rocznik, to ja brałbym jednak młodszy.
Na pewno trzeba zwrócić uwagę na spód auta, ilość rdzy. Silnik spalinowy raczej nie może być specjalnie obciązony przez kierowcę gdyz to bardziej samochód rządzi silnikiem niż kierowca. Silnik elektryczny w sumie jest raczej bezawaryjny ale gorzej z mocowaniem silnika szczególnie tylnego. W moim 6-letnim było urwane (zrywa sie guma i są stuki)
Co najbardziej wydrąży kieszeń? Myślę, że wymiana baterii trakcyjnej jesli będzie padnięta. Uzywane kosztować potrafią około 12tys.
Mitsubishi daje gwarancję na baterię 8 lat lub 160000km (100000 mil)
Ekonomia jazdy. Jesli masz darmowy prąd i jeździsz jak mówisz 30-40km dziennie a dłuższe trasy rzadko to nie zastanawiaj się. Jeśli planujesz jezdzić w długie trasy to dobrze się zastanów, chociaż ja nawet gdybym jexił tylko w długie trasy i tak bym kupił taki samochód.
Dodam jeszcze, że jazda po mieście z pustą baterią jest bardzo nieopłacalna ale w trasie z prędkościa około 100km/h to okolice 6,8l/100km a z prędkościa 120 to juz może być 9.
Jedna rzecz która mi przeszkadza to brak koła zapasowego. W życiu rozwaliłem jedna oponę a dwie mi same sie rozpadły a jeżdżę juz 35 lat ale obawa przed tym ciagle jest szczególnie jak sie jedzie na lotnisko, samolot nie poczeka.
Nie wiem co jeszcze Ci moge napisać. Pytaj.[/list]

Tak mie się przypomiało, zwróć uwagę na wyposażenie samochodu przed zakupem. Polecam wersje z elektrycznym ogrzewaniem. Jeśli chciałbys mieć adaptacyjny tempomat to również zwróć uwagę czy jest. Niestety jest kilka wersji wyposazenia i pod wpływem emocji można niedopatrzeć czegoś. Cyfra 4 w symbolu samochodu z tego co pamiętam własnie mówi ze jest ogrzewanie elektryczne natomiast 3 mówi o ogrzewniu silnikiem spalinowym. Literka s oznacza pakiet safety, miedzy innymi właśnie adaptacyjny tempomat.
Mój to GX4hs.
 
 
waran73 
Forumowicz

Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 186
Skąd: przemysl
Wysłany: 30-06-2022, 22:12   

...W sumie to dzis i wczoraj jezdzilem po miescie z pusta bateria..odcinki po okolo 20km..wyszlo 6.9l/100 w stylu jazdy dosyc dostojnym..nie jest zle.
W moim bateria w momencie zakupu mala ponad 2300 pelnych cykli ladowan i 65% pojemnosci..Kolega podlaczyl MUT III i w sterowniku BMU wpisalismy nowa date-ze zamiast 8 lat bateria ma 6 miesiecy..Pojemnosc od razu na 96% wzrosla.PHEV Watchdog pokazuje ze w 80 celach w bateri rozbieznosc napiecia wynosi 0,01 -0,024V..czyli baterie sa bardzo trwale. oczywiscie po tej operacji zasieg wzrosl..ale BMU zwany na angielkojezycznych forach ,,wielkim pesymista" dalej regularnie co dwa tygodnie obniza pojemnosc..Wiec za jakis czas znowu ,,reset"mutem.. Niedawno na autoscout nl byl egzemplarz z 340000 przebiegu..nic mu nie dolegalo,i wygladal dobrze w srodku i z wierzchu..te auta sa raczej trwale..
 
 
mohinder 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 445
Skąd: Limerick
Wysłany: 30-06-2022, 22:30   

To ja dodam jeszcze swoje zużycie paliwa.
Jak do tej pory przejechałem 5832km i spaliłem 165 litrów paliwa.
 
 
Rander 
Forumowicz

Auto: Outlander III PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 368
Skąd: Dębica & Warszawa i nie tylko ;)
Wysłany: 30-06-2022, 23:06   

Od siebie dodam, że ja to jestem leniwy :lol:
Jeżdżę z aktywnym tempomatem, dzięki czemu nigdzie się nie muszę śpieszyć, jest bezpieczniej, a przy drodze zauważam dużo ciekawych rzeczy: architektura, przyroda. Często przejeżdżam kilkadziesiąt kilometrów po drogach podmiejskich, przejeżdżając przez wiele miejscowości i ani razu nie muszę naciskać gazu czy hamulca, bo auto jedzie za poprzednikiem.
Wkurza mnie tylko, że nie umie sam wystartować, jak nowsze, trzeba się rozpędzić do prędkości pieszego i dopiero wtedy można włączyć tempomat. Ale bezpieczeństwo jest duże - nawet, gdybym się zagapił, to zahamuje i będzie piszczeć. Duża też wygoda w czasie pełzania w korku, auto samo jedzie.
Ogrzewanie elektryczne jest super. Oczywiście można włączyć zdalnie (albo ustawić zegar) zarówno klimatyzację, jak i ogrzewanie, ale nawet bez uprzedniego włączenia ogrzewania w zimie wchodzi się do autka, uruchamia go i od razu 6kW ciepła leci z nawiewów.

Dodatkowo jeszcze Tokyo zmienił mi jednostkę centralną (zwaną radiem) na SDA z nowego PHEVa z obsługą Android Auto, a ja do tego dołożyłem m.in. możliwość oglądania filmów, czego AA nie ma.
Tokyo jeszcze przeprogramował mi cały system, włącznie z silnikami elektrycznymi, tak więc autko z rocznika 2014 "zmieniło się" na rocznik 2018 :D
Automapa działa super, sterowanie głosowe działa (także dla AutoMapy), Yanosik też działa.
_________________
Pozdrawiam.

Adam.
 
 
suniasty 
Nowy Forumowicz

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2022
Posty: 9
Skąd: KAJTi.pl
Wysłany: 01-07-2022, 14:27   

Dzięki za wypowiedzi, myślałem, że raczej ostudzicie mój entuzjazm, a tu proszę :)

W przytoczonym ogłoszeniu martwi mnie rdza na zdjęciu z chłodnicą - wygląda jak 30-letni VW T4 ;-)
Pytania dodatkowe
- jak sprawdzić kod wyposażenia? W internetach piszą, że po VIN. Tu JMBXDGG2WFZ004711 - nie widzę nic na podobę kolegi mohindera "GX4hs"
- te czary z MUT III to samodzielnie po zaopatrzeniu się w sprzęt i wiedzę, czy raczej serwis/specjalista? Pewnie można wygooglać, ale społeczność widzę chętnie dzieli się wiedzą... ;-) no i lepiej posłuchać użytkowników niż teoretyków
- i jeszcze jedno - orientuje się ktoś czy montaż haka jest realny? Słyszałem, że to jedyny PHEV z atestem na hak, niestety nie wszystkie mają, a w zeszłym roku zaopatrzyłem się w wieszak rowerowy, który 2x wykorzystałem, a chciałbym nadal
K.
 
 
mohinder 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 445
Skąd: Limerick
Wysłany: 01-07-2022, 15:07   

Nie wiem jak w polsce ale tutaj kod o który pytasz jest w dowodzie rejestracyjnym.
Zabawa z MUT III wymaga specjalnego sprzętu i oczywiście samego programu MUT III SE.
Montaż haka jest realny, wielu ludzi opisuje swoje doświadczenia z ciągania przyczepy.
 
 
waran73 
Forumowicz

Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 186
Skąd: przemysl
Wysłany: 01-07-2022, 19:06   

Witam..Kod wyposazenia mozna sprawdzic tak=www.ilcats.ru pokazuje sie rosyjska/opcjonalnie angielski/ strona z symbolami wiekszosci marek motoryzacyjnych.mozna szukac -Japan,mitsubishi etc..albo po prostu wbic w rubryke numer VIN i ukaze sie dokladnie ten egzemplarz...:) dodatkowo mamy wglad w takie same schematy czesci i podzespolow i ich numery ,jakimi dysponuja wszystkie serwisy..!!..
co do MUT III to kolega posiada takowy..i doswiadczenie..Czary ze sterownikiem robilismy na moje ryzyko..wszystko dziala bez problemu.. Ja kupilem najubozsza wersje..ale poniewaz i wypasy i biedaki do 2019 mialy identyczne okablowanie,to wsadzilem sobie elektryczne fotele z podgrzewaniem..Poniewaz przejechalem ostatnie kilkanascie lat autami mitsubishi zagazowanymi i na tym gazie jakies pol miliona km..to jestem troche psychicznie uzalezniony od lpg..zauwazylem ze jezdzac wokol komina phevem na pradzie ekonomia jest super-ceny pradu dzis..na trasie nic nie pobije lpg..i przymierzam sie by zalozyc instalke do phev..Ceny na stacjach daja czadu..
 
 
mohinder 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 445
Skąd: Limerick
Wysłany: 01-07-2022, 19:23   

waran73 a wiesz może jak ustawić w MMcodingwriter aby dach się domykał z pilota w kluczyku? Wiem, że można ale nie umiem znaleźć jednego parametru w programie.
 
 
waran73 
Forumowicz

Auto: m.space runner 93r. 1.8b
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 186
Skąd: przemysl
Wysłany: 01-07-2022, 20:00   

..Niestety nie wiem..szyberdachu nie mam !..Ale sa tacy tu na forum co pewnie beda wiedziec..
 
 
Anzelmik 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2013
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2021
Posty: 2
Skąd: Okolice Warszawy
Wysłany: 11-02-2023, 16:29   

mohinder napisał/a:
waran73 a wiesz może jak ustawić w MMcodingwriter aby dach się domykał z pilota w kluczyku? Wiem, że można ale nie umiem znaleźć jednego parametru w programie.


Multi Mode RKE - włączone, czy tam enable :)
Power window - P1
Sunroof type - Type S1
 
 
mohinder 
Forumowicz

Auto: Outlander PHEV 2016r
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 445
Skąd: Limerick
Wysłany: 13-02-2023, 21:05   

Anzelmik napisał/a:
mohinder napisał/a:
waran73 a wiesz może jak ustawić w MMcodingwriter aby dach się domykał z pilota w kluczyku? Wiem, że można ale nie umiem znaleźć jednego parametru w programie.


Multi Mode RKE - włączone, czy tam enable :)
Power window - P1
Sunroof type - Type S1


O, dziękuję. Sprawdzę w niedługim czasie.
 
 
łuk4sz 
Nowy Forumowicz

Auto: alfa 159
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2016
Posty: 3
Skąd: Jarosław
Wysłany: 24-02-2023, 08:21   

Panowie - szybkie pytanie - czy po odpaleniu silnika jest opcja jazdy "od razu" na prądzie czy dopiero po jakimś czasie? :) Pytam, bo zastanawiam się mocno nad tym samochodem, mam możliwość ładowania w domu, a poranna trasa do szkół / przedszkoli / pracy wynosi ok 10 km. Pytam bo jeśli miałbym robić ja na benzynie do czasu aż się samochód "zagrzeje" nieco mija się z celem... ;)
Pozdrawiam
 
 
nemmooo 
Mitsumaniak

Auto: Outlander PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 216
Skąd: Kraków/Ostrowiec Św.
Wysłany: 24-02-2023, 09:44   

Po wciśnieciu "Start" jeśli masz prąd jedziesz na prądzie, jeśli nie masz, odpala się benzynka i po chwili gdy podładuje baterię się wyłącza i jedziesz/toczysz sie/stoisz na prądzie. Jak braknie prądu podczas postoju a jest potrzebny (klima, ogrzewanie) to się włączy silnik.

Na trasie 10km od marca do końca września silnik CI się praktycznie nie włączy chyba że depniesz mocniej podczas wyprzedzania. W zimie to zależy czy auto będzie się nagrzewało czy wyjeżdżasz z ciepłego garażu. Ja przejeżdzajac dziennie 48km tankowałem ostatni raz w styczniu i jest jeszcze połowa baku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.