Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Upały powodują problemy - klimatyzacja i ładowanie
Autor Wiadomość
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 04-07-2022, 13:37   Upały powodują problemy - klimatyzacja i ładowanie

Zauważyłem w czasie ostatnich upałów dobijających pod 40 stopni w cieniu, że pojawiły mi się dwa problemy:
1. Klimatyzacja - czasem po zatrzymaniu auta klima przestaje działać i zaczyna lecieć ciepłe i mocno wilgotne powietrze. Auto musi być już dobrze dogrzane, po dłuższej jeździe. Jak ruszę, to wszystko wraca do normy i klima po chwili chłodzi z pełną mocą. Przy braku upału problem nie występuje i klima działa cały czas niezależnie od tego czy stoję, czy jadę.

2. Ładowanie, a w zasadzie napięcie w instalacji - tutaj mam tylko chińskiego wtyczka przy rozgałęzieniu do zapalniczki, ale raczej pokazuje w miarę dobrze. Do tego, że po odpaleniu mam napięcie 14,4, a potem po dłuższej jeździe lubi sobie spaść nawet na takie 13,8 to już się przyzwyczaiłem. Powiedzmy, że nie budziło to moich obaw, tym bardziej, że jak wsiadałem potem po postoju, to zawsze przed odpaleniem na spokojnie pokazywało napięcie 12,4-12,6. Natomiast przy ostatnich upałach napięcie potrafiło po dłuższej jeździe spaść nawet w okolice 13,1 i po postoju było to widać, bo akumulator pokazywał przed odpaleniem 12,1. Czyli tak jakby faktycznie ładowanie siadało. Tak jak w przypadku klimy, jak w weekend się ochłodziło do normalnych temperatur, to problem się załagodził i poniżej 13,8 napięcie mi nie spadło.

I pytanie co może być przyczyną obu powyższych (oprócz upałów) i czy może być wspólna dla obu problemów?
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 04-07-2022, 19:08   

Tak. :wink:
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
mayki3 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0T 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2022
Posty: 32
Skąd: TJE
Wysłany: 05-07-2022, 23:53   

Coś kończy swój żywot? Sprężarka lub alternator mi na pierwszą myśl przychodzi.
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 06-07-2022, 00:10   

Gdybym miał strzelać po tym tajemniczym uśmieszku naszego drogiego moderatora działu Outek, to pewnie zasugerowałbym sprawdzenie paska osprzętu.
Bo coś mi się wydaje, że jest to jedyne, co może być wspólne dla układu klimatyzacji i elektrycznego (ładowania) ;) )
Ale w końcu przecież ja mam Hondę, więc może lepiej nie będę się wypowiadał ;) )
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
bohun88 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 2WD 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2019
Posty: 5
Skąd: Polska
Wysłany: 06-07-2022, 09:08   

U mnie np. taki objaw był jak temp otoczenia rosła to odłączało sprężarkę. Migała lampka na przycisku klimatyzacji. Tutaj winowajca. Daję informację, żeby nie dać się naciągnąć na wymienianie wszystkiego po kolei (osuszacz, chłodnica, czujnik). Jak nie mają pomysłu to tak najczęściej robią, a ty bulisz. Polecam sprawdzić czy elektromagnes załącza się. Np po przez zbliżenie metalowego pętu w ,momencie załączenia. Jeśli wyczujesz magnetyzm a nie obraca się pasek to sprzęgło skończone. Dodam że w tym przypadku na początku jak układ był w spoczynku to przez pierwsze kilka minut chłodziło.

Generalnie większość rzeczy robię sam, ale tutaj trzeba odebrać czynnik z układu. Wróżenie z fusów i z błahej rzeczy robi się spory wydatek

 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 06-07-2022, 09:45   

Żeby zdjąć koło pasowe i sprzęgiełko z pompy klimatyzacji to trzeba czynnik odebrać z układu? Pierwsze słyszę. Ja zdejmowałem z galanta i nic takiego nie musiałem robić. No chyba że demontujesz całą sprężarkę z auta to ok, zgoda. Ale nie ma takiej potrzeby przy naprawie sprzęgiełka.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 06-07-2022, 11:06   

Sugerowałem autorowi właśnie sprawdzenie szczeliny na sprzęgle kompresora klimy. Przypominam 0,3-0,5mm musi mieć. Dobrze jest sprawdzić czy koło pasowe obraca się w momencie kiedy pojawiają się objawy opisane w pierwszym poście. Zakładam że się zatrzymuje i dlatego przestaje chłodzić. Objaw identyczny jak podczas upału sami wyłączymy klimę. Idzie zaraz ciepłe i wilgotne powietrze.

Co do ładowania to Mitsubishi ma bardzo dobre i z dużym zapasem. W upały u mnie również nieco spada. Tak samo w silne mrozy potrafi pokazać 14,8V ale tutaj widzę kilka przyczyn:

-fizyka, wzrost temperatury to wzrost oporu elektrycznego co powoduje spadek napięcia (zjawisko powszechnie widoczne przy ładowaniu akumulatorów np)

-rozszerzalność cieplna, znowu fizyka, i tutaj mam na myśli napinacze, pasek wielorowkowy, rolki

-gęstość powietrza(fizyka :D ) i związana z nim praca silnika, widać to dobrze po obserwacji pracy sondy lambda, praca bardziej chaotyczna, nie homogeniczna. Auto lubi sobie przyfalować, zmniejszyć obroty jałowe, mnie ładuje...

No i na koniec nasze chińskie mierniczki w zapalniczkach. Myślę że jak chcemy się pobawić w elektryka to nie powinniśmy się nimi sugerować.

apg2312, Adasiu, nie ważne czym jeździsz. Ludzi jest pełno tylko ciężko znaleźć człowieka :wink:
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 06-07-2022, 14:09   

Dzięki wszystkim za porady, będę sobie po kolei sprawdzać w miarę możliwości i trzymać kciuki, żeby upały już nie wróciły :D Jak coś znajdę, to dam znać. Na pierwszy ogień pójdzie sprzęgło od klimy, a jak dam radę, to do elektryka podjadę sprawdzić ładowanie.

Bzyk_R1 napisał/a:
No i na koniec nasze chińskie mierniczki w zapalniczkach. Myślę że jak chcemy się pobawić w elektryka to nie powinniśmy się nimi sugerować.

To wiadomo, ale mimo wszystko ogólny ogląd sytuacji i sygnał, że coś się może dziać niedobrego potrafią dać. Ale nadal nie traktuję tego jako urządzenie diagnostyczne ;)
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 06-07-2022, 20:58   

Oczywiście że tak. Nawet gdyby pomiary były niedokładne to zobaczysz odstępstwa od normy. Teraz po trasie 50 kilometrów, temperatura około 19-20 stopni turbo timer wskazuje 14,1-14,3V
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-07-2022, 08:05   

Jakoś 2 lata temu też uratowałem kolesia z Gdańska z O1T, gdzie chcieli całą sprężarkę zmieniać a winne było łożysko pod kołem pasowym. Generalnie 60zł za nie zapłacił i da się wszystko zrobić bez demontażu z auta.
 
 
bohun88 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 2WD 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sie 2019
Posty: 5
Skąd: Polska
Wysłany: 07-07-2022, 11:58   

Jaro1974 napisał/a:
Żeby zdjąć koło pasowe i sprzęgiełko z pompy klimatyzacji to trzeba czynnik odebrać z układu? Pierwsze słyszę. Ja zdejmowałem z galanta i nic takiego nie musiałem robić. No chyba że demontujesz całą sprężarkę z auta to ok, zgoda. Ale nie ma takiej potrzeby przy naprawie sprzęgiełka.


W żadnym wypadku nie trzeba odciągać czynnika tak jak mówisz. Chodziło mi o wcześniejsze nieskuteczne działania, wymiany. Na końcu za moją sugestią sprawdzili sprzęgło. Nie zabierałem się za to sam, bo nie miałem czasu.
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 290
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 10-07-2022, 00:36   Re: Upały powodują problemy - klimatyzacja i ładowanie

tościk napisał/a:
Zauważyłem w czasie ostatnich upałów dobijających pod 40 stopni w cieniu, że pojawiły mi się dwa problemy:
1. Klimatyzacja - czasem po zatrzymaniu auta klima przestaje działać i zaczyna lecieć ciepłe i mocno wilgotne powietrze. Auto musi być już dobrze dogrzane, po dłuższej jeździe. Jak ruszę, to wszystko wraca do normy i klima po chwili chłodzi z pełną mocą. Przy braku upału problem nie występuje i klima działa cały czas niezależnie od tego czy stoję, czy jadę.

2. Ładowanie, a w zasadzie napięcie w instalacji - tutaj mam tylko chińskiego wtyczka przy rozgałęzieniu do zapalniczki, ale raczej pokazuje w miarę dobrze. Do tego, że po odpaleniu mam napięcie 14,4, a potem po dłuższej jeździe lubi sobie spaść nawet na takie 13,8 to już się przyzwyczaiłem. Powiedzmy, że nie budziło to moich obaw, tym bardziej, że jak wsiadałem potem po postoju, to zawsze przed odpaleniem na spokojnie pokazywało napięcie 12,4-12,6. Natomiast przy ostatnich upałach napięcie potrafiło po dłuższej jeździe spaść nawet w okolice 13,1 i po postoju było to widać, bo akumulator pokazywał przed odpaleniem 12,1. Czyli tak jakby faktycznie ładowanie siadało. Tak jak w przypadku klimy, jak w weekend się ochłodziło do normalnych temperatur, to problem się załagodził i poniżej 13,8 napięcie mi nie spadło.

I pytanie co może być przyczyną obu powyższych (oprócz upałów) i czy może być wspólna dla obu problemów?


1. Zauważyłem u siebie że klima w mocne upały wyłączała się jeżeli temperatura silnika przekraczała coś kołp 100C nie pamiętam dokładnie ile. Warto sprawdzić też czy odpływ skroplin jest drożny, jak za dużo wody się nazbiera w parowniku to poczujesz właśnie brak efektywnego działania i tropikalny klimat ;)
Co do sprzęgła kompresora klimy to szczelinę reguluje się podkładkami na wałku napędowym.

2. Poziomy napięć regulatora napięcia poniżej masz linka do screenshota z serwisówki i 13,1V jest jak najbardziej możliwe w upały.
https://zapodaj.net/91e67574755d4.png.html
 
 
tościk 
Forumowicz


Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 06 Gru 2017
Posty: 622
Skąd: z nienacka
Wysłany: 05-08-2022, 19:01   

CB4W_00 napisał/a:
Zauważyłem u siebie że klima w mocne upały wyłączała się jeżeli temperatura silnika przekraczała coś kołp 100C

No i to chyba była dobra wskazówka, bo wydaje mi się, że ogarnąłem problem z wyłączającą się klimą.
Nie zwracałem na to u siebie uwagi szczerze mówiąc. bo zawsze wskazówka się trzymała u mnie w okolicy czwartej kreski.
Ale w środę klimę mi rozłączało nawet na każdych dłuższych światłach. Aż w końcu wracam sobie nocą z trasy, stoję na mijance przy budowie ekspresówki, długie światła tam są niestety. I tak po 5 minutach widzę, jak mi wskazówka temperatury jedzie do czerwonego pola. Na szczęście w zasadzie pod samym domem.
Rano baniaczek w dłoń i inspekcja chłodnicy. Okazało się, że brakowało mi dobrych 2 litrów płynu w układzie :shock:
A najlepsze, że pod autem żadnych plam, z wydechu też nie kopci. Obstawiam, że jakiś nieduży wyciek musi się gdzieś chować. Poszukiwania trwają.
No ale po porządnej dolewce w te dwa upalne dni już nic mi klimy nie rozłączało.
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 290
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 05-08-2022, 20:15   

Jak wszystko jest nagrzane to wycieku nie zauważysz bo płyn odparuje dosyć szybko.
Pamiętam że w starszym lancerze miałem drobny wyciek spod krućca chłodnicy. Oryginalna opaska sprężynowa nie trzymała wystarczająco pomogło założenie zwykłej skręcanej opaski.
Wymieniłbym profilaktycznie termostat oraz korek od chłodnicy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.