Tylne wahacze z regulacją zbieżności |
Autor |
Wiadomość |
Matan
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 136KM + LPG 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2021 Posty: 55 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 07-04-2022, 20:17
|
|
|
Te stukanie niby z łącznika to była górna tuleja zwrotnicy, wprasowalem ja na aucie przez śrubę. Żeby nie robić nowego tematu zapytam tutaj, tylny wahacz wzdłużny ten co ma śrubę schowana w karoserii jest na tą śruba dobry patent bo podejrzewam że za chiny się nie ruszy? A z tego co widziałem tam jest kiepski dostęp, ta śruba co tam idzie widziałem w katalogu ma jakąś dziwną płetwę, jest jakaś regulacyjna? Bo jak widzę ciężko ją dostać gdziekolwiek |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11159 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 07-04-2022, 21:44
|
|
|
U mnie odkręciły się bez problemu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24315 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-04-2022, 07:19
|
|
|
U mnie też bez problemu z obu stron odkręciłem. Mówimy o wahaczu wleczonym? - generalnie dostęp do śruby przez zaślepkę a skręcanie na zawieszeniu w pozycji pracy. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-04-2022, 08:09
|
|
|
Bez problemu się odkręcają te nakrętki śrub wahaczy wleczonych. Śruby te też nigdy nie korodują, więc nie ma problemu z ich wyjęciem. Ta "płetwa" na łbie śruby służy do jej blokowania w czasie odkręcania i dokręcania, nie ma tam regulacji. |
|
|
|
 |
Matan
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 136KM + LPG 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Maj 2021 Posty: 55 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 05-07-2022, 21:40
|
|
|
Faktycznie śruby poszły gladziutko zmieniłem tulejki tych wahaczy a zaraz potem całe tylne zawieszenie bo wszystko po koleji zaczęło siadać 😁 nawet sporo roboty gdyby nie podnośnik to bym się zajechał, prawie wszystko na tulejach febesta , z tego co pamiętam tylko w jedno miejsce na zwrotnicy można było dostać z skr..:) zbieżność ładnie ustawiona tylko kąt pochylenia minimalne po za tolerancja ale raczej nie ma co się już czepiać |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-07-2022, 07:38
|
|
|
Matan, kąt pochylenia na minusie? Można to regulować. |
|
|
|
 |
NMLPU
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 pb+lpg '99 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 25 Cze 2022 Posty: 1 Skąd: LPU
|
Wysłany: 07-07-2022, 12:07
|
|
|
Czy z tyłu jest tylko po jednej śrubie do regulacji? Diagnosta nie mógł mi odkręcić prawej, więc nic nie ustawił a jest mocno do środka i wytrze mi opony 🙄
Czy jesli mechanik zruszy je obie to powinno być ok? Czy wkładać nowe, JESLI uda się zruszyć. Wymienialiśmy ostatnio sporo części i wolałabym uniknąć kolejnych dwóch wahaczy 😊🤣 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11159 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 07-07-2022, 15:29
|
|
|
Od razu kupuj nowe śruby mimośrodowe. Odkręcenie graniczy z cudem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24315 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-07-2022, 07:27
|
|
|
Te śruby po latach stają się jednością z tuleją wahacza. Nie ustawisz nic albo zniszczysz blaszki na tylnym wózku (te, które mają podziałki i trzymają łby śrub).
Jedyna sensowna droga to wyciąć śrubę przy łbie (od wewnątrz, przy wahaczu) i wtedy 1 cięciem można go całego zdemontować i wyrzucić. Nowy wahacz SH i śruba (nakrętkę da się uratować niemal zawsze) i będzie OK. |
|
|
|
 |
|