Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Gdzie znajdę dolot i wylot przy regulacji zaworów?
Autor Wiadomość
MitshubishiCN? 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 16v 1995r 4g92 GLXI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2022
Posty: 4
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Wysłany: 06-08-2022, 21:26   Gdzie znajdę dolot i wylot przy regulacji zaworów?

Witam, gdzie znajdę dolot i wylot , w moim autku? Lancer 1.6 16v silnik 4g92. Jeśli macie zdjęcie to bardzo proszę o zdjęcie. Z góry dziękuję!
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 511
Skąd: Gliwice
Wysłany: 07-08-2022, 07:45   Re: Gdzie znajdę dolot i wylot przy regulacji zaworów?

MitshubishiCN? napisał/a:
Witam, gdzie znajdę dolot i wylot , w moim autku? Lancer 1.6 16v silnik 4g92. Jeśli macie zdjęcie to bardzo proszę o zdjęcie. Z góry dziękuję!

Zawory wylotowe są od strony kolektora wydechowego a zawory dolotowe od strony kolektora ssącego. Inaczej rzecz ujmując patrząc na silnik, stojąc przed samochodem, pierwsze są zawory dolotowe a z tyłu silnika wydechowe. Czy o to chodziło? Powiedz jeszcze, po co tobie ta tajemnicza wiedza?
_________________
piotr57
 
 
MitshubishiCN? 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 16v 1995r 4g92 GLXI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2022
Posty: 4
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Wysłany: 08-08-2022, 20:18   

Dzięki, potrzebuję wyregulować zawory, i czy wiesz może czy do wyregulowania zaworów jest potrzebne jakieś specjalne ustawienie tłoków? Czy po podniesieniu pokrywy mogę przejść od razu do mierzenia szczelinomierzem i regulacji?
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 511
Skąd: Gliwice
Wysłany: 09-08-2022, 06:24   

Sprawdzić pewnie będziesz mógł bez problemu. Powstaje natomiast problem w chwili konieczności regulacji bo to już wyższa szkoła jazdy. Trzeba rozebrać pół silnika tj. rozmontować rozrząd, wałki rozrządu i mieć przede wszystkim części zamienne w postaci tzw. szklanek. Szklanki tylko oryginał, zamienników brak. Koszt jednej to około 40-50 PLN a jest ich 16 szt. Oczywiście zapewne nie wszystkie będą do wymiany o ile w ogóle będą. U mnie były sprawdzane zawory w ubiegłym roku przy przebiegu około 110 tkm i nic nie trzeba było regulować. Masz LPG? Jeśli tak to raczej musisz się liczyć z regulacją. Więcej info znajdziesz w osobnym temacie na temat regulacji zaworów.
_________________
piotr57
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 09-08-2022, 06:49   

pitt63, autorowi tego tematu chyba chodzi o starszą wersję gdzie regulacja jest realizowana śrubami. Aby wyregulować w takim silniku zawory najlepiej podnieść jedno przednie koło i wrzucić 5 bieg a następnie obracać silnikiem za to podniesione koło oczywiście zgodnie z kierunkiem pracy silnika. Tak obracamy aby regulowany zawór nie był podpierany przez krzywkę wałka, najlepiej aby krzywka wałka podczas regulacji skierowana była w przeciwną stronę niż w kierunku dźwigienki zaworowej.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24294
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-08-2022, 08:46   

Musisz ustawić wał na pozycji T (dla komfortu warto zdjąć górną pokrywę rozrządu - to z reguły 3 śrubki). W tej pozycji jeśli wał na T i znak na wałku rozrządu się zgadza to regulujesz pewne zawory (oba na 1 cylindrze, dolot na 2 i wydech na 3) i robisz obrót wałem! i regulujesz pozostałe.
Tu ładnie opisane:
http://wirahybrid.blogspo...ce-setting.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.